سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

کری که از خانه اش در بوستون به صورت ویدئویی به سوالات خبرنگاران پاسخ می داد گفت آمریکا برای رسیدن به توافق هسته ای با ایران نگاه به گذشته ندارد بلکه به آینده فعالیت های هسته ای ایران می نگرد.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا گفت که کشورش در مذاکرات هسته ای با ایران به گذشته فعالیت های اتمی ایران متمرکز نیست بلکه نگاه واشنگتن به آینده فعالیت های هسته ای ایران است.جان کری: تمرکز آمریکا روی گذشته اتمی ایران نیست ، نگاه ما به آینده است

به گزارش عصر ایران به نقل از سی ان ان کری که از خانه اش در بوستون به صورت ویدئویی به سوالات خبرنگاران پاسخ می داد گفت آمریکا برای رسیدن به توافق هسته ای با ایران نگاه به گذشته ندارد بلکه به آینده فعالیت های هسته ای ایران می نگرد.

مساله مورد اشاره کری مبحثی با عنوان "ابعاد نظامی احتمالی" (PMD) فعالیت های هسته ای ایران در گذشته است.

ایران به صراحت بارها تاکید کرده است ماهیت و اهداف برنامه های هسته ای اش صلح آمیز است و اتهامات درباره فعالیت های هسته ای نظامی در گذشته را رد کرده است.



کری مدعی شد:" ما شکی نداریم که آنها چه برنامه های نظامی داشتند اما در حال حاضر برای ما این مساله مهم است که به آینده نگاه کنیم."

سخنان کری یک روز پس از ارسال نامه باب کورکر رییس جمهوریخواه مجلس سنای آمریکا به اوباما ارایه می شود که در آن نامه کورکر به اوباما هشدار داده است از شنیدن برخی گزارش ها درباره عقب نشینی آمریکا از برخی مواضعش در قالب گفت و گوهای 1+5 با ایران نگرانی دارد.

کری در این مصاحبه تاکید کرد که به مذاکرات هسته ای با ایران خواهد پیوست. کری از زمان شکسته شدن ران پای راستش در دوچرخه سواری و انجام عمل جراحی دوران نقاهت خود را در خانه اش در بوستون می گذراند.

سخنان کری درباره نگاه به آینده در مذاکرات هسته ای و عقب نشینی واشنگتن از موضع قبلی اش درباره گنجاندن موضوع "ابعاد نظامی احتمالی" در توافق نهایی در حالی است که او در مصاحبه ماه آوریل خود با شبکه خبری " پی بی اس" آمریکا اعلام کرده بود موضوع روشن شدن ابعاد احتمالی نظامی برنامه های هسته ای ایران در گذشته بخشی از توافق نهایی هسته ای با ایران خواهد بود.

ایران ادعاهای برخی کشورهای غربی درباره فعالیت های هسته ای مشکوک پیش از سال 2003 را رد کرده است و تا کنون بیشتر سوالات آژانس بین المللی انرژی هسته ای در این قالب را پاسخ داده است.

دسترسی به سایت هایی برای تحقیق درباره فعالیت های گذشته هسته ای ایران یکی از موارد اختلافی عمده در مذاکرات هسته ای بین ایران و گروه 1+5 بوده است.

با وجود این سخنان کری اما یک دیپلمات غربی به سی ان ان گفته است کشورهای گروه 1+5 خواهان دسترسی آژانس بین المللی انرژی هسته ای به برخی مراکز و سایت های ایران درباره تحقیق در موضوع فعالیت های هسته ای ایران در گذشته است و ایران باید چنین دسترسی را در اختیار بازرسان آژانس قرار دهد.
دور جدید مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 از امروز (چهارشنبه) به سرپرستی عباس عراقچی و هلگا اشمید در وین از سر گرفته خواهد شد.ایران اعلام کرده است حاضر است برای رفع اتهام های بی اساس درباره فعالیت های هسته ای اش با آژانس همکاری کند اما این همکاری به معنای در دسترس قرار دادن اسرار نظامی و علمی ایران نخواهد بود.
"اکنون در شرایطی هستیم که توافق، حالت جمع و جوری پیدا کرده و شکلی به خودش گرفته است."
 عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای ایران گفت: هرچند ۱۰ تیر برای پایان مذاکرات هسته ای ایران و ۱+۵ در نظر گرفته شده است اما توافق خوب و مطلوب را هرگز فدای تاریخ زمانی نمی کنیم و هیچ تاریخ مشخصی برای ما مقدس نیست.
 
 به گزارش عصرایران، سید عباس عراقچی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما تاکید کرد: ما در دقایق پایانی بازی بسیار طولانی هستیم و پس از حدود دو سال مذاکره و دو بار تمدید آن، هم اکنون در شرایطی قرار داریم که به 10 تیر نزدیک می شویم؛ امید داریم تا این تاریخ بتوان کار نگارش توافق جامع هسته ای را به سرانجام رساند.
 
 معاون حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه گفت:ما در لوزان به مجموعه ای از راه حل ها برای حل و فصل موضوع هسته ای و رفع تحریم ها رسیدیم ؛ در دو سه ماه گذشته سعی کردیم این راه حل ها را با همه جزئیات و ابعادش روی کاغذ بیاوریم.

عراقچی: توافق ۶۰ صفحه را پیش رو داریم / در دقایق پایانی هستیم
 وی افزود: اکنون در شرایطی هستیم که توافق، حالت جمع و جوری پیدا کرده و شکلی به خودش گرفته است و متنی حدود 20 صفحه از توافق اصلی خواهیم داشت که با ضمیمه هایش حدود 60 صفحه می شود؛ بویژه در ضمیمه ها که به شکل و مجموعه واحدی نرسیده ایم و تلاش ها در این باره ادامه دارد. 
 
عراقچی گفت: همکارانم در سطح کارشناسی مذاکرات را ادامه می دهند و تقریباً از حدود 10 روز پیش در وین مستقرند و کارها را ادامه می دهند.
 
معاون وزیر امور خارجه  اظهار داشت:‌ امشب راهی وین می شویم و تا 10 تیرماه در آنجا مستقر خواهیم بود تا بتوانیم آخرین کارها را انجام دهیم و به قول معروف، بتوانیم پرانتزهای داخل متن را که حاکی از اختلافات است کاهش دهیم.
 
هشتمین دور از مذاکرات هسته ای در وین  
 
 هشتمین دور از گفت وگوها به منظور ادامه نگارش پیش نویس متن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) فردا چهارشنبه با حضور سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر خارجه ایران و هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به نمایندگی از کشورهای 1+5 در این مذاکرات حضور دارد در وین آغاز می شود.  
سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر خارجه ایران صبح چهارشنبه وارد وین می‌شوند.  
معاونین وزیرخارجه ایران پیش از ظهر  فردا چهارشنبه گفتگوها با  هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا  به منظور نگارش پیش نویس متن  برنامه جامع اقدام مشترک را  از سر می گیرند.
آقایانی که تعامل با دنیا را ذلت می‌دانند بدانند که هیچ‌گاه راه افراطی‌گری جواب نمی‌دهد/ برای بسیاری تحریم و غیرتحریم فرقی ندارد.
اکبر هاشمی رفسنجانی گفت: "تحریم‌ها پدرِ مردم را درآورده؛ چطور ادعا می‌کنند به نفع ماست."

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری ایلنا؛ هاشمی امروز سه شنبه در مراسم رونمایی از کتاب تاریخ جامع ایران در مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی در تهران با اشاره به وضعیت تحریم‌ها اظهار داشت: تحریم‌ها پدرِ مردم را درآورده. چطور ادعا می‌کنند به نفع ماست. بله بسیاری هستند که تحریم و غیرتحریم برایشان فرقی ندارد. تحریم اکثریت جامعه را استخوان‌شان را می‌پکاند و بسیاری از کارهای مهم ما خوابیده و بسیاری برنامه‌های مصوب داریم که به‌دلیل تحریم‌ها انجام نمی‌شود. پیامبر(ص) طبیبی داشت که در ایران تحصیل کرده بود بنابراین با تعامل مشکلی نداشت. این حرف‌هایی که می‌زنند حرف‌های ملت ایران نیست اما فقط آنها تریبون دارند.
 


وی گفت: ما باید راهی برای تعامل با دنیا بازکنیم. عقل و شرع اجازه‌ی این کار را می‌دهد. افراطی‌‌گری و خشکی هیچ‌وقت جواب نمی‌دهد. خوارج هم در تاریخ اعتدال نداشتند. افراطی‌گری ارزشی ندارد.  اسلام از مجموعه‌ای از دین و عرفان و مسائل بسیار اساسی است که تا قیامت می‌تواند این آموزه‌ها ادامه پیدا کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت:  آقایانی که تعامل با دنیا را ذلت می‌دانند؛ بدانند که هر جا علم بود و ما نیاز داشتیم؛ باید برویم ارتباط برقرار کنیم. این حرف‌ها؛ تمدنی‌ که امام می‌خواست با انقلاب ایجاد کند را دچار انحراف کرده و ما باید با حرف و استدلال روابط‌مان را درست کنیم.
 
هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ایران نباید از هیچ مشاجره و مذاکره‌ای بترسد. حق با ماست و ما باید راه‌ها را بازکنیم. پیغمبر می‌گوید: اگر مشرکی خواست بیاید کلام خدا را بشنود امنیت به او دهید. مذاکره تا این حد اهمیت دارد.
" به توافقی که او (اوباما) می خواهد با ایران برسد نگاهی بیندازید. اگر او به چنین توافقی با ایران برسد عمر اسراییل دوام زیادی نخواهد داشت . این فاجعه است."
دونالد ترامپ 69 ساله میلیاردر و سرمایه گذار آمریکایی دیروز با جمع کردن دهها خبرنگار در یکی از ساختمان های متعلق به خود در نیویورک (برج ترامپ واقع در خیابان پنجم منهتن) برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده آمریکا اعلام نامزدی کرد.اعلام نامزدی میلیاردر آمریکایی در انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه "هاآرتص" ترامپ در نطق یک ساعته خود در مقابل خبرنگاران با زیر سوال بردن تلاش های دولت اوباما برای رسیدن به توافق هسته ای با ایران، این توافق را وحشتناک و مضحک خواند و با زیر سوال بردن اقدامات و سیاست های اوباما گفت:" به توافقی که او (اوباما) می خواهد با ایران برسد نگاهی بیندازید. اگر او به چنین توافقی با ایران برسد عمر اسراییل دوام زیادی نخواهد داشت . این فاجعه است."

او افزود:" ما باید از اسراییل حمایت کنیم. ما در دولت آینده زمام امور را به فردی چون جان کری (وزیر خارجه آمریکا) نخواهیم سپرد که هیچ ایده ای درباره مذاکرات ندارد و در حال مذاکره با ایران برای رسیدن به یک توافق وحشتناک و مضحک است و  با وجودی که 72 سال از عمرش گذشته با دوچرخه " کورس" می گذارد! می افتد و پایش می شکند. من چنین کاری نمی کنم و قول می دهم با دوچرخه کورس نگذارم!

ترامپ که یک سرمایه گذار در کار ساختمانی و همزمان مجری یک برنامه معروف آمریکایی به نام " کار آموز" است با زیر سوال بردن دیدگاه ها و مواضع دیگر نامزدهای جمهوریخواه از جمله جب بوش و مارکو روبیو گفت که او به اندازه کافی ثروت دارد و برای تبلیغات انتخاباتی از پول خودش خرج خواهد کرد و نیازی به اعانه ها و کمک های انتخاباتی لابی کننده ها ندارد.

ترامپ به همه سیاستمدارهای آمریکایی تاخت و گفت آنها عرضه هیچ کاری را ندارند و فقط بلدند حرافی کنند. او وعده داد در صورت پیروزی در انتخابات آمریکا را قوی تر از گذشته خواهد کرد و رویای آمریکایی را که به گفته او در سال های گذشته مرده است دوباره احیا خواهد کرد.

ترامپ صاحب شرکت عظیم ساختمان‌سازی "ترامپ" در آمریکا است و چندین هتل بزرگ دارد. شرکت این سرمایه دار اسپانسر و تامین کننده مالی بسیاری از تیم های ورزشی و لوازم ورزشی است.

او وارث یک ثروت عظیم خانوادگی از پدرش "فرد ترامپ" است . پدر ترامپ یک سرمایه گذار ساختمان ساز بود که ریاست شرکت او پس از مرگش در سال 1971 به فرزندش رسید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد