سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از شورای شهر اهواز

از پاداش مبهم ۴۰ میلیونی در شهرداری اهواز تا گران شدن کرایه تاکسی

شواری شهر اهواز
شناسهٔ خبر: 2780110 -
اهواز - جلسه علنی شورای شهر اهواز شامگاه دوشنبه برگزار شد که اعضا نسبت به پرداخت پاداش ۴۰ میلیونی در شهرداری اهواز ابراز نگرانی کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، در نود و یکمین جلسه شورای شهر اهواز لوایحی از جمله: حسابرسی شهرداری و اصلاح نرخ کرایه های تاکسی های بی سیم، خطی و راه آهن مورد بررسی قرار گرفت.

جمشید سلحشور یکی از اعضای شورای شهر اهواز در نطق پیش از دستور این جلسه با اشاره به لزوم تعیین تکلیف وضعیت پروژه شهید بندر(روگذر چهار شیر) عنوان کرد: حدود چند ماهی از آغاز به کار این پروژه گذشته اما متاسفانه تاکنون پیمانکار آن ضمانت نامه خود را به شهرداری اهواز ارائه نکرده است. به همین دلیل کارفرما نیز نمی تواند برای پیمانکار تععین تکلیف و در اصل عملیات اجرایی پروژه را آغاز کند.

وی افزود: فرمانداری اهواز درخواست در اختیار قرار دادن زمینی به مساحت هفت هزار و ۵۰۰ متر مربع به منظور احداث ساختمان جدید شهرداری در قبال واگذاری ساختمان فعلی فرمانداری به این نهاد را مطرح کرده است که در این زمینه باید تصمیم جدی گرفته شود.

راه اندازی سیستم ارزیابی مدیران شهرداری

این عضو شورای شهر اهواز با اشاره به لزوم راه اندازی سیستم ارزیابی مدیران شهرداری گفت: برای انتخاب مدیران در شهرداری اهواز باید معیارهای در نظر گرفت تا بتوان نحوه فعالیت آنها را بر این اساس مورد ارزیابی قرار داد.

سلحشور با بیان اینکه سیستم مالی شهرداری مبهم است، اظهار کرد: سیستم مالی موجود در شهرداری اهواز باید مورد بازبینی قرار بگیرد زیرا در این زمان به افراد خاصی و به دلایل نامعلوم پاداش های ۴۰ میلیونی داده می شود.  

وی تصریح کرد: در این زمان سیستم مالی شهرداری اهواز باید کنترل شود. همچنین وضعیت مالی سازمان های وابسته به این نهاد نیز مورد حسابرسی قرار بگیرند.

عضو شورای شهر اهواز با بیان اینکه وضعیت کمربند سبز اهواز در هاله ای از ابهام قرار گرفته است، عنوان کرد: باید گروهی به منظور بازرسی فنی برای بررسی و حفاظت از پل و سازه های تاریخی _ ملی استان تشکیل شود تا در صورت بروز هر گونه مشکل در اثر فرسودگی، این سازه ها مرمت شوند.

شهردار فعلی وضع استعفای خود را مشخص کند

وی افزود: شورای شهر اهواز در این چند وقت اخیر در تکاپوی تعیین شهردار جدید است و در این زمینه نیز دو گزینه احتمالی مطرح شده. شهردار فعلی نیز باید در اسرع وقت وضعیت استعفای خود را برای شورا مشخص کند.

اسکندر زنگنه نیز با حضور در این جلسه و ضمن اشاره به وضعیت نامناسب سیستم حمل و نقل شهری اهواز گفت: متاسفانه ناوگان اتوبوسرانی این شهر متولی مشخصی ندارد و به همین دلیل مشکلات محسوسی در این زمینه رخ می دهد. برای بهبود این وضعیت باید این بخش به صورت کامل به سازمان اتوبوسرانی شهرداری و یا بخش خصوصی واگذار شود.

منوچهر نوشادی نماینده شهرداری در این نشست نیز با اشاره به ضرورت تعیین وضعیت منطقه پنج اهواز گفت: بر اساس قانون، می توان هر محدوده ای که دارای ۱۱۰ هزار نفر جمعیت باشد را به منطقه تبدیل کرد. در همین راستا حدود منطقه جدید شهر با عنوان منطقه ۹ اهواز مشخص شود.

پس از ورود شورا به دستور کار، اسکندر زنگنه در خصوص لایحه اصلاح نرخ کرایه تاکسی های بی سیم، خطی و راه آهن اهواز گفت: در این لایحه به سه معیار اساسی همچون؛ نرخ سال گذشته، مسافت و سوخت خودورها توجه ویژه ای شده است.

وی افزود: بر همین اساس نرخ کرایه تاکسی ها در شهر اهواز ۲۵ درصد افزایش می یابد. از این پس نرخ کرایه تاکسی های بی سیم و راه آهن در هر یک کیلومتر از هزار و ۵۰۰ به هزار و ۶۰۰ و نرخ کرایه تاکسی های خطی نیز حداکثر در هر ۲۰ متر از ۵۰۰ به ۶۰۰ تومان افزایش می یابد.

آذر زمان پور با انتقاد از عدم نصب نرخ نامه های جدید در ایستگاه های تاکسی خطی در شهر گفت: تعیین نرخ های جدید با ید به گونه ای باشد که برای پرداخت آن نیاز به پول خرد نباشد زیرا این مسئله مشکلاتی را برای شهروندان و رانندگان تاکسی ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: متاسفانه بسیاری از تاکسی داران از روشن کردن کولر برای مسافران خودداری می کنند. جلوگیری از این گونه مشکلات نیازمند بازرسی دقیق است.

رئیس سازمان تاکسیرانی اهواز نیز در جواب این عضو شورا گفت: بر اساس قانون، استفاده از کولر خودور تنها در تاکسی های راه آهن و فرودگاه در نظر گرفته شده و تاکسی های خطی موظف به روشن کردن کولر خودروهای خود نیستند.

زمان پور نیز در جواب این مسئول عنوان کرد: پس بنا بر این قانون تنها به افراد پولدار خدمات ارائه می شود و سایر اقشار جامعه از این خدمات بی بهره اند.

در انتها این لایحه با رای مثبت اعضای شورای شهر اهواز به تصویب رسید.

اسکندر زنگه ضمن انتقاد از تبدیل بازار امام خمینی (ره) به پارکینگ عمومی گفت: تعدادی از کسبه این بازار با مراجعه به شورا عنوان کردند که سازمان شهرداری با نام رنگ آمیزی و نوسازی حاشیه های این خیابان اقدام به ساخت پارکینگ در این بازار قدیمی کرده است.

وی افزود: شورای شهر اهواز به صورت جدی با این مسئله و تبدیلی سمبل بازار های استان به پارکینگ عمومی مخالف هستند.

در انتهای این جلسه نیز لایحه حسابرسی شهرداری توسط تنها یک شرکت حسابداری موافقت و به تصویب رسید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد