سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

مدیرکل فرودگاه های خوزستان:برای توسعه و بهسازی فرودگاه اهواز طرح های خوبی در نظر گرفته شده است

اهواز- ایرنا-مدیرکل فرودگاه های خوزستان چشم انداز خوبی را در سال جاری برای فرودگاه اهواز پیش بینی کرد و گفت : برای توسعه و بهسازی فرودگاه اهواز طرح های خوبی در نظر گرفته شده است.

محمد سعید شرفی روز شنبه در حاشیه نشست بررسی مصوبات بخش راه که درسالن جلسات استاندار خوزستان برگزار شد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به روند بازسازی و تجهیز فرودگاه کنونی اهواز اظهار کرد: روند ساخت و ساز و تجهیز فرودگاه اهواز تاکنون حدود 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ترمینال بین المللی ما نیز حدود 58 درصد پیشرفت داشته است.

وی از افتتاح این ترمینال تا چهارماه آینده خبرداد و گفت:باتوجه به روند کار پیش بینی می شود بتوانیم ترمینال های جدید را ظرف سه تا چهارماه آینده مورد بهره برداری قرار دهیم.

مدیرکل فرودگاه های خوزستان ادامه روند ساخت و ساز ترمینال های فرودگاه را در ماه رمضان دشوار دانست و گفت:باتوجه به شرایط آب و هوایی استان و فرا رسیدن ماه مبارک رمضان ممکن است وقفه کوتاهی در روند ساخت و افتتاح ترمینال های جدید فرودگاه ایجاد شود.

وی با اشاره به این که در سال 94 برنامه های خوبی برای توسعه و بهسازی فرودگاه اهواز در نظر گرفته شده است، گفت: در سال گذشته سرمایه گذاری خوبی در بخش زیرساخت ها انجام شد.

شرفی با بیان این که حدود 80 درصد انرژی خود را در جهت توسعه زیرساخت ها صرف کردیم افزود:اگرچه از ظاهر فرودگاه نیزغافل نبودیم و اقدامات خوبی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی به بودجه تعیین شده سال 94 به منظور توسعه زیرساخت ها در فرودگاه نیز اشاره کرد و گفت:محوطه سازی فرودگاه، تغییر دیزل ژنراتورها برای سیستم خنک کننده ، تجهیز مبلمان داخلی فرودگاه، احداث نمازخانه های جدید و تسهیلات جدید برای مسافران از جمله اقداماتی است که در سال 94 در دستور کارمان قرار دارد.

وی به برنامه های ساخت فرودگاه جدید اهواز نیز اشاره کرد و گفت:اکنون مطالعات فرودگاه جدید نیز در قالب کارگروهی که به ریاست معاون عمرانی استاندار تشکیل شده است به خوبی پیش می رود و امید می رود ظرف سه ماه آینده عملیات اجرایی این فرودگاه را در دستور کار قرار دهیم.

مدیرکل فرودگاه های خوزستان همچنین گفت: 15پروژه در فرودگاه اهواز در دست اجراست.

به گزارش ایرنا محمدسعید شرفی شنبه در نشست بررسی مصوبات نشست وزیر راه و شهرسازی و استاندار خوزستان در بخش راه افزود: برای اجرای این پروژه ها 78میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی اختصاص یافته و 500میلیارد ریال دیگر هم از سوی شرکت فرودگاه های کشور تخصیص شده است.

وی اضافه کرد: نشست های کارگروه در خصوص فرودگاه جدید اهواز هم آغاز شده و یکی از بحث های اصلی در این زمینه مشخص نشدن تکلیف فرودگاه بعد از مطالعات طرح می باشد.

وی افزود: بر اساس مدل منابع مالی 25 هزار میلیارد ریال برای ساخت فرودگاه جدید و جابجایی فرودگاه فعلی نیاز است.

شرفی گفت: در ساخت فرودگاه جدید اهواز هم پیش بینی می شود فرودگاه قابل قبولی داشته باشیم که برای این کار یک هزار و 800میلیارد ریال نیاز است و وزیر راه برای تامین آن قول مساعد داد.

وی اظهار کرد: در نشست با وزیر راه قرار شد فرودگاه فعلی به کار خود ادامه دهد و دیگر پروژه ها به غیر از 15پروژه مزبور اجرا شود.



* یک هزار و 550میلیارد ریال اعتبار لازم برای پاکسازی اروند



مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان نیز گفت: برای پاکسازی اروند رود از شناورهای مغروقه یک هزار و 550میلیارد ریال نیاز است.

سعدالله عبداللهی با اشاره به هزینه 25میلیاردریالی خارج سازی هر فروند شناور افزود: 62فروند شناور مغروقه در اروند رود وجود دارد که 35 فروند آن در سمت ساحل ایران، 12 فروند در حد وسط و 15فروند دیگر در سمت ساحل عراق است.

وی اضافه کرد: اصل در پاکسازی اروند قرارداد 1975 الجزایر بود که طرف عراقی تمایل زیادی به اجرای آن نداشت و وزارت امور خارجه موضوع را پیگیری می کند.

عبداللهی ادامه داد: در صورتی که شرکت های داخلی خارج سازی شناورها را انجام دهند هزینه هر شناور 15میلیارد ریال است.

وی همچنین گفت: در اروند رود پنج میلیون متر مکعب باید لایروبی شود که با نرخ جهانی شش یورو به طور متوسط برای هر متر مکعب لایروبی نیاز است که مجموع هزینه لایروبی هفت هزار و 560میلیون ریال خواهد بود.

عبداللهی گفت: طرف عراقی را باید بیشتر ترغیب کرد تا پای کار بیاید.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خوزستان هم گفت: سالن جدید پایانه مسافری چذابه هفت هزار متر مربع مساحت دارد که 1.5برابر مساحت سالن پایانه مهران است.

مسعود مصدقی افزود: با احداث این سالن دغدغه موجود در روزهای سال بویژه ایام خص مانند اربعین حسینی برطرف می شود.

وی اضافه کرد: ظرفیت سالن مسافری پایانه شلمچه هم به هشت هزار و 500متر مربع می رسد که 170میلیارد ریال اعتبار آن است.

مصدقی اعتبار محوطه سازی و سایت اختیاری این پایانه را هم یه ترتیب یکصد و 120میلیارد ریال اعلام کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد