سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار ورزشی خوزستان

چهار خوزستانی به اولین دوره کلاس مربیگری درجه 3 موتور ریس کشور اعزام شدند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- امیرهوشنگ ایدون، فرید شکاری، محمد مروارید و حسین جوانمردی از استان خوزستان در این کلاس شرکت خواهند داشت

این دوره آموزشی از امروز (یکشنبه) در پیست موتورسواری مجموعه ورزشی آزادی تهران آغاز شده است و تا روز سه‌شنبه ادامه خواهد داشتاین کلاس زیر نظر مدرس رسمی فدراسیون برگزار می‌شود و در پایان دوره به شرکت‌کنندگانی که آن را با موفقیت پشت سر گذاشته باشند، مدرک مربیگری درجه 3 اعطا خواهد شد.

دومین دوره مسابقات انتخابی دوی کوهستان خوزستان در دو بخش مردان و زنان برگزار شد و نفرات برتر آن مشخص شدند.

قدرت​الله نیک​خواه، رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان در گفت​وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: پذیرش از شرکت​کنندگان در این مسابقه چهارشنبه (20 خردادماه) انجام شد و مسابقات ساعت 5 صبح پنج​شنبه (21 خردادماه) استارت خورد.

وی گفت: در این رقابت​ها بیش از 30 ورزشکار در دو بخش آقایان و خانم​ها به رقابت پرداختند و در پایان پنج نفر برتر هر بخش معرفی شدند. رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی خوزستان ادامه داد: در بخش آقایان، ابراهیم شکری، علی سعیدی، محمد روشن چراغ، مهرداد زمان​پور و قادر احمدیار به ترتیب اول تا پنجم شدند. همچنین سیده فاطمه حسینی، ماندانا آروین، امینه علوانی، سیده مریم موسوی اهوازی و مانا سمالی در بخش بانوان، عناوین اول تا پنجم را کسب کردند.  وی درخصوص سطح مسابقات بیان کرد: با توجه به سختی مسیر که در حد مسابقات کشوری بود و این که کلیه قوانین اجرایی مسابقات رسمی دوی کوهستان در آن اعمال می​شد، سطح مسابقات بسیار بالا بود.

نیکخواه در پایان خاطر نشان کرد: سه نفر نخست هر یک از بخش​های آقایان و خانم​ها به مسابقات کشوری که مردادماه برگزار می​شود، اعزام خواهند شد، ضمن اینکه نفرات چهارم و پنجم در لیست ذخیره قرار خواهند گرفت.

دو فوتبالیست خوزستانی به اردوی تیم ملی فوتبال پنج نفره کم​بینایان و نابینایان ایران دعوت شدند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اردوی تیم ملی فوتبال پنج نفره کم​بینایان و نابینایان ایران جهت حضور در رقابت​های آسیایی ژاپن، از 27 خرداد تا سوم تیرماه در کرمان برگزار خواهد شد.

16 فوتبالیست کم​بینا و نابینا به این اردو دعوت شده​اند که در میان آن​ها نام محمد حیدری و حسین رجب​پور، دو بازیکن خوزستانی نیز به چشم می​خورد.

سرمربی فصل گذشته تیم فوتبال فولاد نوین خوزستان، انتخابش به عنوان برترین مربی لیگ دسته یک کشور از سوی کانون مربیان ایران را حاصل زحمت تمام اعضای باشگاه فولاد نوین می داند. 

 سیدکوروش موسوی در گفت​وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، عنوان کرد: من خودم را لایق این افتخار نمی​دانم. این اتفاق و کسب این عنوان باعث شده من نماینده مربیان زحمت​کشی باشم که در پایه​ها فعالیت می​کنند و به خاطر اینکه نام​دار نیستند، پشت گود باقی ماندهاند.

وی ادامه داد: همواره به مربیانی مثل خودم توصیه کردهام که ما باید با زحمات خودمان این موفقیت​ها را به دست آوریم و از آن جا که نامی نداریم و مطرح نیستیم، یقینا باید با شهرت خودمان، حق مان را بگیریم.

این موفقیت حاصل زحمت تمام مجموعه فولادنوین است

سرمربی فصل گذشته تیم فولاد نوین خاطر نشان کرد: این موفقیتی که حاصل شد، نتیجه زحمات همکاران من در سال گذشته و سال های قبل از آن مانند آقایان ناصر محمدیان، سیروس نعمتی​نژاد، یعقوب فریسات و همچنین مجموعه مدیریتی باشگاه فولاد آقایان اژدری​زاده، کاهکش و همه عوامل بوده و این موفقیت نه فقط برای من، بلکه برای همه باشگاه فولاد نوین بوده و من این موفقیت را به باشگاه فولاد نوین تبریک میگویم.

وی در بخش دیگری از صحبت​های خود در خصوص مطرح شدن نام علیرضا اژدری​زاده به عنوان جدی ترین گزینه مدیرعاملی باشگاه فولادخوزستان، گفت: پیش از آن که در خصوص آقای اژدری​زاده صحبت کنم لازم می​دانم چند کلامی در مورد آقای دهکردی بزرگمرد فوتبال خوزستان و ایران صحبت کنم؛ بنده به شخصه اندک افتخاراتی را که کسب کردم مدیون آقای دهکردی هستم و همیشه در فولاد به گونه​ای کار کردم که مورد رضایت آقای دهکردی باشد و همواره حضور وی را باعث ایجاد انگیزه خودم می​دانستم، چرا که حضور وی باعث می​شد بیشتر تلاش کنم. در مجموع‏ همیشه حضور او یکی از عوامل ایجاد انگیزه در من و همکارانم بوده است.

اژدریزاده بهترین جانشین برای دهکردی است

موسوی افزود: متاسفانه اکنون که خود او تصمیم گرفته است با فولاد قطع همکاری کند به نظر من بهترین گزینه برای جانشینی وی آقای اژدری​زاده است. اژدری​زاده یکی از مدیران هوشمند، موفق، توانمند و برنامه​ریزی است که همین، یکی از مهمترین فاکتورهای موفقیت فولاد نوین در بحث مدل قراردادها و پرداخت​های مالی بوده است.

برترین مربی لیگ دسته یک اضافه کرد: من اطمینان دارم چنانچه وی مدیرعامل فولاد شود، نگاه ویژه​ای نیز به فولاد نوین خواهد داشت و فکر نمی​کنم خلاء او زیاد حس شود، چرا که فولاد نوین مانند گذشته زیرمجموعه باشگاه فولاد خواهد بود و هر آنچه مدیریت آقای اژدری زاده برای این باشگاه تصمیم​ بگیرد، قطعا بر فولاد نوین هم تاثیر خواهد داشت و بر اساس برنامه​ریزی وی، فولاد نوین به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

وی اظهار کرد: اصول، ضوابط و برنامه وی با حضور هر کسی در قامت مدیرعامل باشگاه فولادنوین عملی خواهد شد. وی از معدود مدیرانی بود که در تمام تمرینات تیم و مسابقات داخل و خارج از استان حضور فعال داشت و من فکر نمی​کنم کسی چنین مدیری را سراغ داشته باشد که در تمام تمرینات و مسابقات حاضر شده باشد. با این حال از آن جا که وی قرار است مدیرعامل باشگاه فولادخوزستان باشد و فولاد نوین هم زیرمجموعه باشگاه فولاد است، تفکر، ضوابط و مدل پرداخت او یقینا مانند قبل در باشگاه فولاد نوین هم پیاده خواهد شد.

قضاوت درخصوص موفقیت اژدریزاده در فولاد مشکل است

موسوی با بیان این که پیش​بینی موفقیت قطعی اژدری​زاده در باشگاه فولادخوزستان مشکل است، افزود: قضاوت در این خصوص کمی دشوار است ولی آقای اژدری​زاده هفت سال مدیریت فولاد نوین را بر عهده داشته است و از طرفی هم، سال​ها یکی از مدیران ارشد شرکت فولاد با 10، 15 هزار نیرو بوده است. وی در این هفت سال عمر مدیریتی​اش در باشگاه فولاد نوین، موفقیت​های بزرگی را در این باشگاه کسب کرده است.

مجموعه فولاد در پرورش مدیر هم موفق بوده است

وی بیان کرد: قطعا وی توانایی مدیریت را داشته که توانسته تیم را از لیگ دو به لیگ یک آورد و سپس طی یک سال به لیگ برتر صعود کند. ضمن این که وی یکی از اعضای هیات مدیره باشگاه فولادخوزستان بوده و در کنار شخص بزرگی مثل آقای دهکردی پرورش یافته و به نظر من باشگاه بزرگ فولاد علاوه بر صدور و تولید بازیکن و مربی، ثابت کرده است که در امر پرورش مدیر هم موفق بوده است که یکی از این مدیران هم آقای اژدری زاده است و من فکر می​کنم با توجه به تجربیاتی که وی در کنار آقای دهکردی کسب کرده و مشکلاتی که پیش​رو دارد و خیلی هم کار سخت است، خوب کار کند و از پس مدیریت باشگاه بزرگ فولاد با آن همه هوادار و توقعات بالا برآید و من این امید را دارم که وی امسال باشگاه فولاد را به جایگاه و مقامی که در خور نام خوزستان است می رساند.

تاکنون پیشنهادی دریافت نکرده ام

سرمربی موفق فصل گذشته تیم فولاد نوین خوزستان در پایان با بیان این که هنوز پیشنهادی از هیچ تیمی برای فصل آینده دریافت نکرده است، افزود: صحبت​هایی با باشگاه فولاد نوین انجام داده​ام ولی تاکنون جواب قطعی نداده​ام و در حال فکر کردن هستم و قصد دارم بهترین تصمیم را بگیرم که چگونه بتوانم بهترین خدمت را به فوتبال ایران کنم.

شهردار اهواز گفت: در صورتی که فولاد نوین توسط شهرداری خریداری شود، مورد حمایت قرار می​گیرد و صد درصد تضعیف نخواهد شد.

سیدخلف موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، در خصوص خرید امتیاز تیم فولاد نوین توسط شهرداری اهواز اظهار کرد: یکی از درخواست​کنندگان خرید امتیاز فولادنوین، شورای شهر اهواز است که رییس شورا رسما نامه را به باشگاه فولاد نوین ابلاغ کرده​ است.  وی درباره روند خرید امتیاز فولاد نوین، گفت: آقایان ممبینی و سعادت​نیا، از اعضای شورای شهر اهواز به عنوان نماینده با باشگاه فولاد مذاکراتی داشته‌اند که البته تاکنون از آن‌ها گزارشی در این مورد نگرفته​ام. شهردار اهواز درباره این موضوع که برخی از اعضای شورای شهر مخالف خرید این امتیاز هستند، بیان کرد: خرید امتیاز فولاد نوین و هر کاری که بخواهد انجام شود، باید به تصویب شورای شهر برسد.

وی گفت: از هر تصمیمی که در راستای ارتقای ورزش و فوتبال استان باشد، حمایت می​کنیم. شهرداری ظرفیت​های بالایی دارد و در صورت خرید امتیاز فولاد نوین، می​تواند از آن حمایت کند.

نفرات برتر مرحله نخست رقابت​های آزاد و دسته برتر تنیس‌روی‌میز نوجوانان خوزستان معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، این مسابقات چهارشنبه و پنج‌شنبه (20 و 21 خردادماه) در اهواز برگزار شد. 

72 تنیسور از شهرستان​های اهواز، خرمشهر، آبادان، شوش، رامهرمز، ایذه، دزفول و ماهشهر در این مسابقات با یکدیگر به رقابت پرداختند. در پایان این مسابقات، سامان زلکی​نژاد از اهواز به قهرمانی رسید، ابراهیم علی‌پور از آبادان نایب‌قهرمان شد و مهدی کریمیان از اهواز در جایگاه سوم قرار گرفت.مرحله دوم رقابت​های آزاد و دسته برتر تنیس‌روی‌میز نوجوانان خوزستان قرار است شهریورماه برگزار شود.

عنوان قهرمانی هفته نخست لیگ وزنه​برداری نوجوانان خوزستان به تیم مناطق نفت​خیز جنوب رسید.

سیدعلیرضا قریشی، رییس هیات وزنه​برداری استان در گفت​وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: این مسابقات 22 خردادماه در سالن شهدای وزنه​برداری خوزستان برگزار شد که پس از قهرمانی تیم مناطق نفت​خیز جنوب با 587 امتیاز، تیم نفت و گاز مسجدسلیمان با 570 امتیاز نایب قهرمان شد و ملی حفاری با 549 امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفت.

وی بیان کرد: در دسته 50 کیلوگرم ابوالفضل جمعه​پور از اداره ورزش و جوانان امیدیه، در دسته 56 کیلوگرم محمد فیض‌الله از ملی‌حفاری و در دسته​های 62 و 69 کیلوگرم به ترتیب افشین طاهری و سیدصادق موسوی هر دو از مناطق نفت​خیز جنوب در جایگاه​های اول قرار گرفتند.رییس هیات وزنه​برداری خوزستان ادامه داد: در دسته 77 کیلوگرم کسری بلمه از ملی‌حفاری، در دسته​های 85 و 94 کیلوگرم به ترتیب رحمان اورامه و دانوش بهداروند هر دو از نفت و گاز مسجدسلیمان و در دسته 94+ کیلوگرم مجید کاظمی از مناطق‌نفت​خیزجنوب در وزن‌​های خود به قهرمانی رسیدند.

کشتی‌گیر المپیکی خوزستان، امسال را با توجه به این‌که سال ماقبل المپیک است، سال سختی دانست و گفت: می‌خواهم در مسابقات جهانی پیش رو خوشرنگ‌ترین مدال و همچنین سهمیه المپیک را به دست آورم.

حبیب‌الله اخلاقی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان درباره قهرمانی‌اش در انتخابی تیم‌ملی کشتی فرنگی، اظهار کرد: مسابقات سخت بود، چرا که تمام رقبا به هم نزدیک بودند و رقابت‌ها از حساسیت برخوردار بود و این گونه نبود که کشتی راحتی برگزار شود.

وی افزود: تمام کشتی‌گیران نسبت به هم شناخت داشتند و نخبه‌های این رشته حاضر بودند و واقعا سطح مسابقات بالا بود. رقابت‌ها به صورت دوره‌ای انجام شد و من در دور اول شکست خوردم ولی شانس مجدد باعث شد بتوانم بالا بیایم و در نهایت هم قهرمان وزن 85 کیلوگرم شوم.

این ملی‌پوش با تجربه خوزستانی بیان کرد: در وزن 85 کیلوگرم همه کشتی‌گیران به هم نزدیک بودند و من در دور اول به مجتبی کریم‌فر، دیگر نماینده خوزستان باختم و البته شکست کریم‌فر در مرحله بعد مقابل نوری باعث شد من شانس مجدد پیدا کنم. در نهایت هم من و نوری با یکدیگر فینالیست شدیم و در پایان کار هم من به پیروزی و قهرمانی رسیدم.

وی درباره ضربه‌های سری که در جریان مسابقات به صورت حریفان می‌زد، گفت: من هم در همین مسابقات زیاد آسیب دیدم. کشتی من حالت تهاجمی و رو به جلو دارد و با توجه به این که طی حملات، خیلی جابه‌جا می‌شدیم این موضوع باعث می‌شد، سرهای‌مان به یکدیگر برخورد کند. همان طور که صورت حریفانم آسیب دید، صورت من هم آسیب دید. به هر حال این موارد در کشتی پیش می‌آید.

اخلاقی در ادامه عنوان کرد: طی یکی دو سال اخیر بسیار تلاش شده است تا تمام بازیکنان از جمله ملی‌پوشان در انتخابی تیم‌ملی شرکت کنند. هیجان و حساسیت مسابقات هم با توجه به این که تمام قهرمانان شرکت داشتند و همگی برای پوشیدن دوبنده تیم‌ملی تلاش می‌کردند، بالا بود. تماشاگران مشهدی نیز با هیجان خاصی در سالن مسابقه حضور داشتند و قهرمانان را تشویق می‌کردند.

وی درباره حذف برخی از ملی‌پوشان سرشناس در این مسابقات، گفت: ملی‌پوشانی از جمله رامین طاهری با توجه به این که در کوران مسابقات بودند و در پیکارهای جام جهانی، آسیایی و جام تختی شرکت داشتند، فشار خاصی روی بدن‌شان بود و در این مسابقات نتوانستند نتیجه لازم را به دست آورند و یکسری جوانان خوب هم آمدند و توانستند برخی قهرمانان را شکست دهند.

این فرنگی‌کار خوزستانی درباره اتفاقات و حواشی جالب توجه این مسابقات، از جمله به روی تشک نیامدن حمید سوریان و اعتراض‌های شدید امید نوروزی و ترک تشک مسابقه، عنوان کرد: سوریان و نوروزی جزو کشتی‌گیران با افتخار کشور هستند و کشتی‌های آن ها در المپیک همیشه در ذهن مردم می‌ماند و علت این که چرا نتوانستند کشتی بگیرند را نمی‌دانم و علت را باید از خودشان جویا شد.

وی درباره قضاوت داوران در این رقابت ها، خاطرنشان‌کرد: قضاوت‌ها خوب بود و مسابقات به خوبی برگزار شد. در این مسابقات از دو سه داور خارجی سطح بالا هم استفاده شد که داوری‌شان خوب بود.

اخلاقی در ادامه با بیان این که هدفم از حضور در مسابقات جهانی آمریکا کسب بهترین نتیجه است، گفت: امسال سال سختی است، چرا که سال ماقبل المپیک است و تمام مدعیان می‌آیند تا هم بتوانند مدال و هم سهمیه المپیک را کسب کنند. من هم می‌خواهم خوشرنگ‌ترین مدال و همچنین سهمیه المپیک را به دست آورم.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که برای انتخاب اعضای تیم‌ملی جهت حضور در مسابقات جهانی 2015، فقط مسابقات انتخابی ملاک است یا نظر کمیته فنی هم مدنظر قرار خواهد گرفت؟ عنوان کرد: یکی از ملاک های ملی‌پوش‌شدن، انتخابی تیم‌ملی است ولی تا مسابقات جهانی دو سه ماه دیگر باقی مانده است و هر کشتی‌گیری که آمادگی لازم را داشته باشد، موفق به پوشیدن دوبنده تیم‌ملی می‌شود. به هر حال در زمان باقی مانده، ممکن است اتفاقات بسیاری رخ دهد و تغییراتی در ترکیب تیم‌ملی به وجود آید. ترکیب اصلی تیم‌ملی 15 روز پایانی مشخص خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد