سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار ورزشی خوزستان

آکادمی هیات اسکیت خوزستان از علاقه‌مندان به شرکت در کلاس​های استعدادیابی ثبت​نام به عمل می​آورد.
علی آریان​نژاد، دبیر هیات اسکیت استان اظهار کرد: آکادمی هیات اسکیت استان در نظر دارد برای اولین بار کلاس​های استعدادیابی خود را در هر دو بخش پسران و دختران زیر نظر مربیان و کارشناسان مجرب برگزار کند و به همین منظور از علاقه‌مندان ثبت​نام می​کند.
وی بیان کرد: این استعدادیابی در سه گروه شهرستانی انجام خواهد شد که بر این اساس، گروه اول شامل شهرستان​های آبادان، خرمشهر، بندرامام و ماهشهر، گروه دوم شامل شهرستان​های شوش، دزفول، شوشتر، اندیمشک و گتوند و گروه سوم شامل شهرستان​های اهواز، ایذه، بهبهان، امیدیه، مسجدسلیمان و آغاجاری است.
دبیر هیات اسکیت خوزستان عنوان کرد: علاقه‌مندان در هر یک از شهرستان​های گروه​های تعیین شده، برای ثبت​نام در گروه​های یک تا سه (گروه یک آبادان، گروه دو شوش و گروه سه اهواز) می​توانند از ساعت 9 تا 12 صبح و 17 تا 19 عصر روزهای شنبه تا چهارشنبه به مراکز اعلام شده مراجعه کنند.
وی در پایان گفت: از مربیان استان می​خواهیم که تمام ورزشکاران مستعد خود را جهت تست به مکان​های مورد نظر معرفی کنند. این استعدادیابی شامل متولدین سال​های 77 تا 89 است.
آریان​نژاد یادآور شد: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می​توانند با شماره 09163319921 آقای شکرپور در گروه اول، 09163459725 خانم زرگوش برای گروه دوم و 09163014843 آقای زارع برای گروه سوم، تماس بگیرند.

مرجع / ایسنا
16 کشتی‌گیر خوزستانی برای پوشیدن دوبنده تیم‌ملی، در مرحله نهایی مسابقات انتخابی تیم‌ملی کشتی فرنگی به رقابت با حریفان خود خواهند پرداخت.
این پیکارها  از 20 تا 22 خردادماه با حضور کشتی‌گیران خوزستانی به میزبانی مشهد برگزار خواهد شد.

عبدالمحمد پاپی و سامان عبدولی در وزن 59 کیلوگرم، مهدی زیدوند و امین سوری در وزن 66 کیلوگرم، رامین طاهری و عظیم گرمسیری در وزن 71 کیلوگرم، سعید عبدولی، فرشاد رستمی‌کیا، پیام بویری و رسول گرمسیری در وزن 75 کیلوگرم، مسعود مرادی چلسیاه در وزن 80 کیلوگرم، حبیب‌الله اخلاقی و مجتبی کریم‌فر در وزن 85 کیلوگرم، سیدمصطفی صالحی‌نژاد و مهدی عسکری‌زاده در وزن 98 کیلوگرم و مسود نعمت‌چکانی در وزن 130 کیلوگرم (به عنوان ورزشکار)، مهرداد اسفندیاری‌فر، مهرزاد اسفندیاری‌فر، ملک محمد بویری و روح‌الله دهملایی (به عنوان مربی) و لقمان رضایی (به عنوان سرپرست)، اعضای تیم اعزامی خوزستان به این رقابت‌ها را تشکیل می‌دهند.
مرجع / ایسنا
مدیرعامل باشگاه صنعت نفت آبادان که پیش از این گفته بود "خرید امتیاز فولاد نوین هیچ دردی را از فوتبال آبادان دوا نخواهد کرد" تغییر موضع داده و می‌گوید در صورت رفع مشکلات و موانع قانونی، تمایل به حضور در لیگ برتر دارند.

علی عیسی​زاده اظهار کرد: سازمان‌های دولتی در لیگ برتر نمی‌توانند هزینه کنند و به عنوان مثال تیم نفت مسجدسلیمان در فصل گذشته لیگ برتر، یکی از مشکلاتش همین موضوع بود، با این وجود چنانچه مسوولان، فرماندار و استاندار تمایل داشته باشند امتیاز فولاد نوین را به آبادان بیاورند و همچنین مشکلات و موانع قانونی را برطرف، تامین بودجه لازم انجام و مجوز از وزارت نفت گرفته شود، ما هم برای حضور در لیگ برتر حرفی نداریم و خیلی هم خوب می‌شود که با خرید این امتیاز به جای بازی در زمین​های بد و ناهموار لیگ دسته یک، بتوانیم در لیگ برتر بازی کنیم.

وی افزود: با وجود این، هنوز هیچ قرار و جلسه​ای میان ما و باشگاه فولاد نوین جهت این امر برگزار نشده و تا این لحظه وزارت نفت نیز چنین مجوزی را صادر نکرده است.

مدیرعامل باشگاه نفت آبادان در خصوص وضعیت این تیم نیز گفت: تمرینات ما جهت حضور در فصل آتی رقابت‌های لیگ دسته اول، از 10 روز دیگر آغاز می​شود. مانوئل، سرمربی تیم هم قرارداد خود را به مدت یک فصل دیگر تمدید کرده و همچنان سرمربی ما است و هم من و هم هیات مدیره و کل مجموعه باشگاه از عملکرد او رضایت کامل داریم.

وی ادامه داد: فصل گذشته تیم خوب و جوانی داشتیم ولی متاسفانه محرومیت​ها و مصدومیت​ها در نقطه‎‎ی حساس لیگ گریبان تیم ما را گرفت و ما را دچار مشکل کرد. زمانی که صدر جدول بودیم و حدود چهار هفته به پایان لیگ مانده بود، چند بازیکن کلیدی​مان دچار مصدومیت و محرومیت شدند که این واقعا به تیم ما ضربه زد و باعث شد که نتوانیم در هفته​های پایانی آن‎گونه که باید ظاهر شویم و متاسفانه از صعود باز ماندیم.

عیسی​زاده با اشاره به این‌که در سه بازی آخر فصل هفت بازیکن اصلی تیم مصدوم و محروم بودند، ادامه داد: هر تیمی اگر این تعداد مصدوم و محروم را یک‎جا داشته باشد، مطمئنا دچار مشکل می​شود. باتوجه به این‌که نیمکت ما یک نیمکت جوان بود، نتوانستند انتظارات را آن گونه که باید و شاید برآورده کنند.

وی تصریح کرد: هر تیمی در طول فصل فراز و نشیب دارد و مصدومیت‌های ناخواسته‌ای برای آن پیش می‌آید؛ در فصل گذشته لیگ برتر، تیمی مثل ذوب‌آهن در ابتدای فصل به چنین مشکلی برخورد کرد و به تبع، نتایج ضعیفی هم گرفت ولی ما بر خلاف این تیم، در سه بازی آخر به این مشکل برخوردیم و این اتفاق زمانی افتاد که دیگر جای جبران نبود.

مدیرعامل باشگاه نفت آبادان درخصوص اهداف این باشگاه برای فصل بعد، گفت: اگر مسوولان استانی، لیگ برتری​مان کردند که باید قطعا تلاش‌مان را دوچندان کنیم و خودمان را با لیگ برتر تطبیق دهیم و اگر هم قسمت نبود که در لیگ برتر به میدان برویم، باید در لیگ یک تلاش‌مان را به کار ببندیم و بجنگیم تا سال آینده ان​شاءالله به لیگ برتر صعود کنیم.

وی افزود: در هر صورت باید امسال تلاش زیادی کنیم، چرا که لیگ یک هم 20 تیمی و یک گروهه شده و شرایط قطعا سخت​تر است و باید طوری تلاش کنیم و تیم را محکم ببندیم که مانند فصل قبل در وسط راه و یا اواخر فصل، کم نیاوریم.

عیسی​زاده در خصوص برگزاری فصل بعدی رقابت‌های لیگ دسته یک در قالب یک گروه، ادامه داد: بالاخره این کار از یک‎ جایی باید شروع می​شد؛ امسال نمی​شد، سال آینده یا سال​های بعد این اتفاق می‌افتاد. بالاخره این کار باید انجام می​شد تا حق هیج تیمی ضایع نشود.

وی تصریح کرد: زمانی که لیگ، دو گروهی باشد، شانس در قرعه​کشی دخیل است و ممکن است یکی از گروه‎ها آسان باشد و دیگری سخت و بعضی تیم​ها در گروه آسان قرار بگیرند و بعضی تیم​ها برعکس، در گروه​ سخت جای بگیرند؛ کما این‌که فصل قبل و تا روز آخر تکلیف تیم​های صعودکننده در گروه ما مشخص نبود ولی در گروه الف مسابقات، از پنج شش هفته جلوتر تکلیف مشخص بود و تیم صعودکننده با اختلاف خیلی زیاد، صعودش را تقریبا حتمی کرده بود.

مدیرعامل باشگاه صنعت نفت آبادان ادامه داد: از طرف دیگر زمانی که تیم​ها در دو گروه مسابقه می​دهند، مجبور هستند هم در بالای جدول و هم در پایین آن، پلی​آف انجام دهند که این مسابقات پلی‌آف گاهی حق تیم‎ها را ضایع می​کند ولی اگر بازی​ها در یک گروه برگزار شود، اگرچه ممکن است سال اول برای تمام تیم​ها سخت باشد که 38 هفته بازی کنند و ممکن است خیلی تیم​ها هم اذیت شوند و حتی نتوانند ادامه دهند، ولی سال بعد این تعداد تیم به 18 و سال بعد از آن به 16 تیم تقلیل می​یابد و همه چیز مثل لیگ برتر عادی می​شود و دیگر شاهد برگزاری این پلی‎آف‎ها نیز نخواهیم بود؛ بنابراین در کل اعتقاد دارم 20 تیمی شدن لیگ یک، در آینده به نفع فوتبال ایران خواهد شد.
 
وی در بخش دیگری از صحبت​های خود در خصوص حفظ بازیکنان تیم برای فصل آینده، خاطرنشان‌کرد: مشخص نیست که چند درصد تیم را حفظ کنیم ولی یقینا نقاط ضعف​مان را پوشش می​دهیم و خودمان را برای بازی​های سخت فصل بعد، آماده خواهیم کرد. صد درصد بازیکن جدید نیز جذب خواهیم کرد تا ضعف​های‌مان را برطرف کنیم.

عیسی​زاده عنوان کرد: ما در فصل قبل چنانچه یک تمام‌کننده خوب داشتیم، قطعا لیگ برتری می​شدیم. ما تیم خیلی خوبی داشتیم فقط تمام‌کننده نداشتیم. ضمن این‌که دو بازیکن‌ بسیار خوب و موثرمان به نام‎های زبیر نیک‎نفس و حامد طه​زاده را تقریبا نیمی از فصل در اختیار نداشتیم که یکی از آن​ها را 10 بازی و یکی را 9 بازی نداشتیم که قطعا اگر این بازیکنان بودند، شرایط برای ما به گونه​ دیگری رقم می​خورد.
مرجع / ایسنا
هیئت مدیره فولاد خوزستان به دلیل کاهش بودجه باشگاه استعفا کردند و خرید سهام فولاد نوین اهواز برای هیچ‌یک از صنایع استان خوزستان توجیه مالی ندارد تا تیم‌های فوتبال خوزستانی در لیگ برتر به دلیل مسائل مالی بلاتکلیف باشند
استان خوزستان از قدیم به غیر از میمهان نوازی و همدلی موجود میان اقوام به فوتبال مشهور بود و گواه این مسئله فعالیت تیم‌های مختلف فوتبالی در شهرستان‌های مختلف این استان پس از پیدایش ورزش توپ گرد بود.

وجود تیم‌های مختلف و ظرفیت موجود در بین جوانان این استان سبب شکوفایی پدیده‌های مختلفی در فوتبال ایران شد و هر زمان که فوتبال خوزستان در اوج بود شاهد موفقیت تیم ملی می‌شدیم.

در حال حاضر استان خوزستان در  لیگ برتر فولاد خوزستان، استقلال خوزستان و فولاد نوین اهواز(بلاتکلیف) را در اختیار دارد و در لیگ دسته یک نفت مسجدسلیمان و نفت آبادان نمایندگان خوزستان هستند.

در لیگ‌های جوانان، امید، نوجوانان و نونهالان 12 تیم خوزستانی با دیگر تیم‌های کشور رقابت می‌کنند. همچنین در لیگ‌های برتر و دسته یک فوتسال بانوان و آقایان و لیگ‌های دسته دوم و دسته سوم فوتبال کشور نمایندگان خوزستان حضور موثری دارند.

با وجود این همه ظرفیت اما نکته جالب اینجا است که مدیران شرکت فولاد خوزستان پس از 3 سال موفقیت در فوتبال کشور امسال بودجه تیم را به شدت کاهش دادند و مدیران باشگاه در اعتراض به این موضوع استعفا کردند.

بلاتکلیفی تیم‌های فوتبال خوزستان به دلیل مشکلات مالی

مدیرعامل باشگاه استقلال خوزستان نیز پس از دو سال حضور این تیم در لیگ برتر پس از پایان لیگ برتر چهاردهم از سمت خود استعفا داد تا مشکلات فوتبال خوزستان ادامه داشته باشد.

همچنین امسال فولاد نوین اهواز به لیگ برتر صعود کرد که البته تاکنون تکلیف سهام این تیم جهت حضور در لیگ برتر مشخص نشده و مسئولان خوزستانی به دنبال واگذاری این تیم به نفت مسجدسلیمان و استقلال اهواز دو تیمی که امسال به دلیل مشکلات مالی به دسته یک و دسته دو فوتبال سقوط کردند، هستند.

اتفاقات جالب فوتبال خوزستان

سید محمد ناظم الشریعه اظهار داشت: اتفاقاتی که در فوتبال خوزستان رخ می‌دهد جالب است و مدیران شرکت‌های صنعتی پس از موفقیت تیم به جای تقویت آنها برای کسب عناوینی بهتر بودجه آنها را کاهش می‌دهند.

وی با بیان اینکه عدم تخصص مدیران سبب بروز این مشکلات در فوتبال خوزستان شده است، گفت: این موفقیت‌ها به آسانی برای هر تیمی به دست نمی‌آید که مدیران بخواهند با تضعیف تیم در لیگ‌های آینده شرکت کنند و باید با آینده نگری تیم را تقویت کنند.

سرمربی سابق تیم فوتسال ملی حفاری اهواز بیان کرد: آینده نگری در بین مدیران خوزستانی وجود ندارد و این نگاه به فوتبال خوزستان آسیب می‌زند و باید قبل از بروز مشکلات بزرگ در فوتبال این استان مسائل برطرف شود.

داریوش یزدی، کارشناس فوتبال خوزستان نیز با اشاره به ساخت زیرساخت‌های ورزشی در باشگاه فولاد خوزستان تصریح کرد: وقتی این پیشرفت در زیرساخت‌ها مشاهده می‌شود برخی گمان می‌کنند که این مجموعه با دوراندیشی به دنبال موفقیت است اما با بررسی عملکرد چندساله این باشگاه متوجه می‌شویم که این کارهای زیرساختی جرقه‌هایی در زمان‌های مختلف بود و اکنون در حال خاموش شدن است.

تیم‌داری برای کسب محبوبیت

محمدعلی چابک نیز با بیان اینکه سیستم موجود در کشور تیم‌داری است و باشگاه در فوتبال ایران به معنی واقعی وجود ندارد، اظهار داشت: با برد یک تیم در رقابت‌های مختلف جمعیت عظیمی از استان شاد می‌شوند و خیلی از پزشکان این نشاط را موثر می‌دانند به همین دلیل برخی از تیم‌داری به عنوان سکوی پرتاب خود انتخاب می‌کنند.

وی عنوان کرد: برخی از سازمان‌ها با تیم‌داری وانمود می‌کنند که به فکر سلامت جامعه هستند و با این روش می‌توانند محبوبیتی برای خود فراهم کنند.

کارشناس ورزش خوزستان درباره کاهش بودجه ورزش خوزستان عنوان کرد: به دلیل وجود شرایط تحریم در کشور کاهش بودجه‌ها امری طبیعی است و حتی هیئت‌های تابعه وزارت ورزش و یا فدراسیون‌ها با این مشکل روبه رو هستند.

تمرکز بر درآمدزایی

وی تأکید کرد: حلقه مفقوده ورزش در کشور و در خوزستان درآمدزایی است و به جای اینکه هرساله به موضوع کاهش بودجه‎ها بپردازیم باید درآمدزایی را در ورزش محقق کنیم.

چابک افزود: مهم‌ترین منبعی که تیم‌ها در خوزستان می‌توانند بر روی آن تمرکز کنند، موضوع صادر کردن بازیکن به سایر نقاط است که باید با بازاریابی دقیق این کار انجام شود و بتوان درامدهای فراوانی از ان کسب کرد.

موضوع کاهش بودجه تیم‌های ورزشی در خوزستان مسئله جدیدی نیست و هرساله شاهد این موضوع هستیم.

گرچه درباره کاهش بودجه نظرات مختلفی ارائه می‌شود که یکی از مهم‌ترین و صریح‌ترین نظرات در این باره را کاظم طالقانی، رئیس هیئت فوتبال خوزستان درباره مدیریت باشگاه فولاد خوزستان بیان کرد و گفت که هیئت مدیره شرکت فولاد چون بومی نیست می‌خواهد تیم را زمین بزند، اما بهترین راه‌حل درآمدزایی باشگاه‌ها و جلوگیری از واگذاری سهام‌شرکت‌های مهم خوزستانی به غیر بومی‌ها است.

باید این موضوع بررسی شود که چرا شرکت‌های صنعتی موجود در خوزستان برای پیشرفت این استان در موضوعات مختلف اقدامات موثری انجام نمی‌دهند، یکی از این موضوعات بدهی 2 هزار میلیاردی صنایع آلاینده در خوزستان به آموزش و پرورش است که با پرداخت آن می‌توان گام موثری برای پیشرفت خوزستان برداشت.

امروز مهم‌ترین موضوع ورزشی سهام تیم فولاد نوین اهواز است که برای حضور در فصل آینده لیگ برتر وضعیتش هنوز مشخص نیست. این تیم در شهری است که 51 درصد تولیدات شرکت مناطق نفت خیز جنوب را به خود اختصاص داده و به دلیل وجود شرکت‌های بزرگ صنعتی در این شهر مانند شرکت‌های فولاد، ملی حفاری، لوله سازی و نیشکر یکی از مهم‌ترین شهرهای کشور محسوب می‌شود.

متاسفانه سهم شهرستان اهواز و استان خوزستان از صنایع موجود فقط آلودگی است و تیم‌های صنایع موجود در این استان با بودجه‌ای کم به فعالیت می‌پردازند که فقط امیدهای مردم را ناامید می‌کنند. تیم صنعت نفت آبادان، تیم نفت مسجدسلیمان و تیم استقلال خوزستان تیم‌هایی هستند که در سال‌های گذشته با مشکلات مالی فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند.هر چند نگاه مسئولان این صنایع همگانی کردن ورزش است اما محمد ناظم‌الشریعه مربی تیم ملی فوتسال در این باره معتقد است: چون تیم‌ها دولتی هستند نگاهی به ورزش قهرمانی ندارند و این نگاه باید در اداره کل ورزش و جوانان خوزستان ایجاد شود.وی عنوان کرد: باید با ترکیب کردن ورزش همگانی و ورزش قهرمانی زمینه موفقیت ورزش خوزستان را فراهم کرد و نباید با بی توجهی به ورزش قهرمانی جوانان خوزستانی را دلسرد کنیم.

مرجع / تسنیم
مدیرعامل باشگاه فولاد نوین در مورد اینکه گفته می شود او هم گزینه مدیرعاملی باشگاه فولاد خوزستان است، گفت: با من هم در مورد مدیریت باشگاه فولاد خوزستان صحبت شد.

اژدری زاده در گفت وگو با خبرنگار ایفنام، در مورد اینکه آیا امتیاز باشگاه فولاد نوین به جایی واگذار شد، عنوان کرد: هنوز این مسئله قطعی نشده است. در حال مذاکره هستیم تا مشخص شود امتیاز باشگاه به کجا منتقل خواهد شد. بحث باشگاه استقلال اهواز و شهرداری اهواز همچنان مطرح است.

وی در مورد اینکه گفته می شود بحث انتقال فولاد نوین به شهرداری منتفی شده است، عنوان کرد: خیر هنوز چیزی به صورت رسمی اعلام نشده، پیش از این یکی دو جلسه برگزار کردیم و به زودی این موضوع نهایی می شود.

مدیرعامل باشگاه فولاد نوین در رابطه با اینکه چندی پیش مطرح شده بود تمام اعضای هیأت مدیره این باشگاه از سمت خود استعفاء می کنند، عنوان کرد: خیر چنین موضوعی مطرح نشده بود.

اژدری زاده در پاسخ به این سؤال که گفته می شود او جدی ترین گزینه مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان است عنوان کرد: همانطور که می دانید تفکرات مدیریتی کارخانه به شکلی است که آنها قصد دارند از مدیران داخلی برای اداره باشگاه فولاد خوزستان استفاده کنند. در همین راستا برخی مدیران مد نظر کارخانه قرار دارند و صحبت هایی انجام شده بود اما هنوز هیچ چیز به صورت نهایی مشخص نیست.وی در مورد اینکه پس بدین ترتیب او هم یکی از گزینه های جدی مدیرعاملی باشگاه است اظهار داشت: با من هم صحبتی انجام شده ولی هنوز هیچی قطعی نیست و به زودی این مسئله روشن می شود.
هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی خوزستان در راستای تقویم اجرایی سال 94 خود، در نظر دارد دومین دوره مسابقات انتخابی دوی کوهستان را در دو بخش مردان و زنان برگزار کند.

قدرت‌الله نیکخواه، رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان اظهار کرد: این دوره از مسابقات با هدف توسعه کمی و کیفی و گسترش همه‌جانبه فرهنگ کوه‌پیمایی و کوهنوردی پاک، ایمن و سریع برگزار خواهد شد و در پایان، نفرات برتر به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد.

وی عنوان کرد: زمان پذیرش و ثبت‌نام از شرکت‌کنندگان، چهارشنبه 20 خردادماه از ساعت 18 تا 20 و مکان پذیرش نیز شهرستان باغملک، بخش صیدون است.

رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی خوزستان در خصوص این مسابقات، گفت: ما قبلا مسابقاتی تحت عنوان مسابقات کوه‌پیمایی داشتیم که هدف‎مان در آن مسابقات بیشتر کیفی بود تا کمی؛ از این لحاظ که از کوهنوردان آزمون تئوری می‌گرفتیم و در آن آزمون اطلاعات علمی کوهنوردان سنجیده می‌شد و سپس براساس آن‏، دوره‎های مورد نیاز جهت کوهنوردان را طراحی می کردیم. در آن مسابقات هدف بیشتر جمع کردن کوهنوردان در یک مجموعه جهت ارتباط بیشتر و تبادل اطلاعات بود و در نهایت بخشی از امتیاز نیز به زمان طی مسیر اختصاص داده می‌شد که ما این امتیاز را به حداقل رسانده بودیم، زیرا در کوهنوردی حالت رقابت را خیلی کم داریم و بیشتر بحث ایجاد رفاقت و همدلی بین افراد مطرح است.

وی ادامه داد: با این حال در مسابقاتی که قرار است برگزار کنیم بحث رقابتی به لحاظ زمان رسیدن و طی مسیر کمی پررنگ‌تر از گذشته است. با وجود این، نفرات باید تجهیزات مورد نیاز یک کوهنورد را به صورت کامل به همراه داشته و اطلاعات اولیه کوهنوردی در مورد زمان‎بندی و اجرای برنامه‎ها را نیز در اختیار داشته باشند. در نهایت، سرعت نیز نسبت به مسابقات گذشته نقش اساسی‌تری را دارد.

نیکخواه با بیان این‌که این رشته چند سالی است که در دنیا راه افتاده و حتی صحبت المپیکی شدن آن نیز مطرح است، عنوان کرد: سال گذشته برای نخستین بار دو دوره مسابقات کشوری برگزار شد. دوره‎های گذشته با کاستی‌هایی همراه بود که امسال قطعا این کاستی‎ها به حداقل خواهد رسید. هیات‎های استان‌ها نیز موظف‌اند که مسابقات انتخابی‌شان را برگزار و نفرات را برای مسابقات کشوری که مردادماه انجام می‌شود، معرفی کنند.

وی در خصوص مسیر و زمان مسابقه جهت آقایان و خانم‌ها خاطرنشان‌کرد: مسیر، یکسان و زمان برگزاری هر دو بخش نیز پنج‌شنبه، 21 خرداد ولی با تاخیر زمانی خواهد بود. از آن جایی که آقایان به نسبت خانم‎ها دارای سرعت بیشتری هستند، ابتدا مسابقه‎ی آقایان (ساعت 6 صبح) آغاز می‌شود و با تاخیر یکی دو ساعته، خانم‌ها مسابقه خود را شروع می‌کنند.

رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی خوزستان بیان کرد: کوهنوردان در این مسابقه باید مسیر نزدیک به 10 کیلومتری جاده قدیم امامزاده عبدالله در بخش صیدون شهرستان باغملک، (تنگه خشک) را طی کنند.
مرجع / ایسنا
پینگ‌پنگ‌باز جوان خوزستانی که در آستانه عقد قرارداد با باشگاه اشتوتگارت آلمان در لیگ دسته سه این کشور قرار دارد، گفت: پیوستنم به این تیم تقریبا قطعی شده است.

سروش امیری‌نیا عنوان کرد: قرارداد من با این تیم تقریبا قطعی شده است ولی باید یکسری همکاری‌ها جهت خروج من از کشور انجام پذیرد که با توجه به این‌که هنوز دعوت‌نامه من از طرف باشگاه اشتوتگارت نرسیده، اقدامی صورت نگرفته است.

وی گفت: با توجه به این که در حال حاضر محصل هستم و به خاطر مساله‎ سربازی‏، همکاری‎هایی باید با من انجام و مراحل قانونی خروجم از کشور طی شود.

این پینگ‌پنگ‌باز خوزستانی اظهار کرد: کارهای مربوط به ارسال دعوتنامه من در حال انجام است و ظرف چند روز آینده خواهد رسید. باشگاه اشتوتگارت در حال حاضر فرمی را برای فدراسیون ارسال کرده و استعلام خواسته که آیا من در مدتی که قرار است در این باشگاه بازی کنم بازیکن آزاد هستم یا خیر که تا جایی که اطلاع دارم فدراسیون هم موضوع بازیکن آزاد بودن من را تایید کرده است.

وی افزود: در صورت قطعی شدن کامل حضور من در باشگاه اشتوتگارت، مدت قرارداد من با این باشگاه به مدت یک فصل (هفت ماه) خواهد بود که البته تمدید این قرارداد به شرایط خود من و زندگی من در آن کشور بستگی دارد ولی با توجه به این‌که شانس این تیم برای صعود به لیگ بالاتر بسیار زیاد است، این احتمال وجود دارد که سال بعد هم آن جا بازی کنم.

امیری‌نیا در پاسخ به سوالی در خصوص این‌که فدراسیون تا چه اندازه به وی جهت خروج از کشور قول همکاری داده است، گفت: فدارسیون قول همکاری داده است ولی من از ایده های فدراسیون شناختی ندارم؛ چرا که فدراسیون قبلی هم قول خیلی از همکاری‎ها را داده بود که متاسفانه به آن عمل نکرد؛ با وجود این، امیدوارم این بار همکاری لازم صورت پذیرد، چون در این جا بحث ملی مطرح است و حضور من در آلمان می تواند افتخاری برای کشور باشد.

وی با اشاره به این‌که هدفش بیشتر پیشرفت است تا بحث مسایل مالی، خاطرنشان‌کرد: با توجه به هزینه هایی که من در آلمان دارم، خیلی از پولی که می گیرم سوخت می شود، بنابراین بازی کردن در ایران صد درصد به لحاظ مالی به نفع من است ولی برای من پیشرفت مهم بود. حتی سال گذشته هم که با پتروشیمی بندرامام قرارداد بستم، برای پیشرفت خودم بود. در واقع پول زیاد برای من مهم نیست و بیشتر به سرمایه گذاری برای آینده و پیشرفتم فکر می کنم.ملی‌پوش سابق تیم جوانان ایران در پایان با قدردانی ویژه از محمدرضا اخلاق‌پسند عنوان کرد: آقای اخلاق‌پسند در معرفی من به آلمانی‌ها به نحوی دخیل بود و خیلی کمک کرد که ارتباط آلمانی ها با من راحت تر شود.
مرجع / ایسنا
هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی خوزستان در راستای تقویم اجرایی سال 94 خود، در نظر دارد دومین دوره مسابقات انتخابی دوی کوهستان را در دو بخش مردان و زنان برگزار کند.

قدرت‌الله نیکخواه، رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان اظهار کرد: این دوره از مسابقات با هدف توسعه کمی و کیفی و گسترش همه‌جانبه فرهنگ کوه‌پیمایی و کوهنوردی پاک، ایمن و سریع برگزار خواهد شد و در پایان، نفرات برتر به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد.

وی عنوان کرد: زمان پذیرش و ثبت‌نام از شرکت‌کنندگان، چهارشنبه 20 خردادماه از ساعت 18 تا 20 و مکان پذیرش نیز شهرستان باغملک، بخش صیدون است.

رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی خوزستان در خصوص این مسابقات، گفت: ما قبلا مسابقاتی تحت عنوان مسابقات کوه‌پیمایی داشتیم که هدف‎مان در آن مسابقات بیشتر کیفی بود تا کمی؛ از این لحاظ که از کوهنوردان آزمون تئوری می‌گرفتیم و در آن آزمون اطلاعات علمی کوهنوردان سنجیده می‌شد و سپس براساس آن‏، دوره‎های مورد نیاز جهت کوهنوردان را طراحی می کردیم. در آن مسابقات هدف بیشتر جمع کردن کوهنوردان در یک مجموعه جهت ارتباط بیشتر و تبادل اطلاعات بود و در نهایت بخشی از امتیاز نیز به زمان طی مسیر اختصاص داده می‌شد که ما این امتیاز را به حداقل رسانده بودیم، زیرا در کوهنوردی حالت رقابت را خیلی کم داریم و بیشتر بحث ایجاد رفاقت و همدلی بین افراد مطرح است.

وی ادامه داد: با این حال در مسابقاتی که قرار است برگزار کنیم بحث رقابتی به لحاظ زمان رسیدن و طی مسیر کمی پررنگ‌تر از گذشته است. با وجود این، نفرات باید تجهیزات مورد نیاز یک کوهنورد را به صورت کامل به همراه داشته و اطلاعات اولیه کوهنوردی در مورد زمان‎بندی و اجرای برنامه‎ها را نیز در اختیار داشته باشند. در نهایت، سرعت نیز نسبت به مسابقات گذشته نقش اساسی‌تری را دارد.

نیکخواه با بیان این‌که این رشته چند سالی است که در دنیا راه افتاده و حتی صحبت المپیکی شدن آن نیز مطرح است، عنوان کرد: سال گذشته برای نخستین بار دو دوره مسابقات کشوری برگزار شد. دوره‎های گذشته با کاستی‌هایی همراه بود که امسال قطعا این کاستی‎ها به حداقل خواهد رسید. هیات‎های استان‌ها نیز موظف‌اند که مسابقات انتخابی‌شان را برگزار و نفرات را برای مسابقات کشوری که مردادماه انجام می‌شود، معرفی کنند.

وی در خصوص مسیر و زمان مسابقه جهت آقایان و خانم‌ها خاطرنشان‌کرد: مسیر، یکسان و زمان برگزاری هر دو بخش نیز پنج‌شنبه، 21 خرداد ولی با تاخیر زمانی خواهد بود. از آن جایی که آقایان به نسبت خانم‎ها دارای سرعت بیشتری هستند، ابتدا مسابقه‎ی آقایان (ساعت 6 صبح) آغاز می‌شود و با تاخیر یکی دو ساعته، خانم‌ها مسابقه خود را شروع می‌کنند.

رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی خوزستان بیان کرد: کوهنوردان در این مسابقه باید مسیر نزدیک به 10 کیلومتری جاده قدیم امامزاده عبدالله در بخش صیدون شهرستان باغملک، (تنگه خشک) را طی کنند.
مرجع / ایسنا
پس از چهار سال؛
سرمربی تیم منتخب فوتبال بانوان آبادان عنوان کرد: پس از چهار سال تیم منتخب فوتبال بانوان آبادان تشکیل شد و در پایان هفته جاری میزبان تیم فوتبال بانوان هجرت اهواز است.

خدیجه پوربهبهانی از تشکیل این تیم خبر داد و اظهار کرد: بیش از چهار سال است که پیگیر تشکیل تیم منتخب فوتبال بانوان آبادان بودم که طی روزهای گذشته با همکاری چند دستگاه اجرایی و پس از چهار سال پیگیری، این تیم تشکیل شد.

وی با اشاره به مسابقه این تیم طی روزهای آینده، گفت: روز جمعه هفته جاری، بیست و دوم خرداد، راس ساعت ۱۹ و در زمین چمن پیروز واقع در ایستگاه ۱۲، تیم منتخب فوتبال بانوان آبادان در دیداری دوستانه به مصاف تیم فوتبال بانوان هجرت اهواز می رود که تماشای این بازی برای بانوان آزاد است.

سرمربی تیم فوتبال منتخب بانوان آبادان با بیان اینکه در حال تلاش هستیم تا استعدادهای بانوان آبادان را به نمایش بگذاریم، افزود: قصد داریم از طریق مسابقه با تیم فوتبال بانوان هجرت اهواز جایگاه فوتبال بانوان آبادانی را به شکل صحیح معرفی کنیم.

پوربهبهانی ادامه داد: مجاب کردن دستگاه های اجرایی توانمند شهری در آبادان و یا باشگاه های فوتبال نامدار و معتبر این شهر از دیگر دلایل برگزاری بازی دوستانه بین تیم فوتبال منتخب بانوان آبادان با تیم فوتبال بانوان هجرت اهواز است.

وی تاکید کرد: اهدافی را که برای تیم فوتبال منتخب بانوان آبادان در نظر گرفته ام بلندمدت است ولی به عنوان هدف میان مدت امیدوارم بر روی تیم های فوتبال پایه بانوان نیز سرمایه گذاری شود.

سرمربی تیم منتخب فوتبال بانوان آبادان عنوان کرد: فرمانداری، اداره ورزش و جوانان، شرکت پالایش نفت، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شورای اسلامی شهر و مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی شورای اسلامی شهر از جمله دستگاه های اجرایی آبادان هستند که در تشکیل این تیم و برگزاری دیدار دوستانه با تیم فوتبال بانوان هجرت اهواز مرا یاری کردند و از همه آنها تشکر می کنم.

شهر آبادان مهد فوتبال خوزستان است و در گذشته بازیکنان توانمند بسیاری را به فوتبال کشور معرفی کرده است ولی با وجود این امر جای خالی بانوان آبادانی در این رشته ورزشی بیش از پیش احساس می شد که خوشبختانه طی روزهای گذشته با پیگیری های استعدادیاب هیئت فوتبال خوزستان و چند دستگاه اجرایی این امر محقق شده است.

به نظر می رسد بانوان فوتبال دوست آبادانی نوید روزهای درخشان فوتبال آبادان را همچون گذشته احساس می کنند و عزم خود را برای حضور جدی در رقابت های بزرگ جزم کرده اند.
مرجع / مـهـر
بازیکن خوزستانی تیم تنیس‌روی‌میز پتروشیمی بندرامام به همراه دیگر تنیسور این تیم، با دو تیم حاضر در لیگ‌های دسته دو و سه آلمان به توافق رسیدند و لژیونر شدند.

سروش امیری‌نیا و محمدرضا اخلاق‌پسند که در فصل 94-93 تیم پتروشیمی بندرامام را در لیگ برتر ایران همراهی کردند، برای شرکت در مسابقات باشگاه‌های آلمان با دو تیم از این کشور به توافق رسیدند.

امیری‌نیا بازیکن خوزستانی تیم پتروشیمی بندرامام که ملی‌پوش سابق جوانان ایران نیز بوده است با یکی از تیم‌های دسته سوم بوندسلیگا آلمان به توافق رسید.

همچنین اخلاق‌پسند کاپیتان سابق تیم‌ملی ایران با یکی از باشگاه‌های دسته دو آلمان قرارداد امضا کرد.

این دو بازیکن از شهریورماه سال جاری (فصل جدید/ 2016 - 2015 لیگ آلمان) برای تیم‌هایشان به میدان خواهند رفت.
مرجع / ایسنا
با مذاکراتی که سبک‌دست با مدیرعامل استقلال داشته قرار است سه سال این باشگاه را اجاره کند.

بهرام افشارزاده مدیرعامل استقلال گفت: با صحبت‌هایی که روز گذشته با سبک‌دست داشتیم قرار است وی به مدت سه سال از 27 اسفند سال گذشته باشگاه را اجاره کند.

مبلغ قرارداد 90 میلیارد تومان اعلام شده است و قرار است سبک‌دست تصمیم نهایی را امروز به افشارزاده اعلام کند.

شاهرخ سبک دست برای اولین بار سال گذشته از سوی امیر رضا خادم که نماینده تام الاختیار وزارت ورزش برای واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال بود به عنوان اسپانسر اصلی باشگاه استقلال معرفی شد و با این باشگاه قرارداد امضا کرد.سبک دست در ادامه فصل پیش پس از برکناری افجه‌ای از هیات مدیره استقلال به عنوان عضو علی البدل هیات مدیره انتخاب شد.
مرجع / فـارس
پس از چهار سال؛
سرمربی تیم منتخب فوتبال بانوان آبادان عنوان کرد: پس از چهار سال تیم منتخب فوتبال بانوان آبادان تشکیل شد و در پایان هفته جاری میزبان تیم فوتبال بانوان هجرت اهواز است.

خدیجه پوربهبهانی از تشکیل این تیم خبر داد و اظهار کرد: بیش از چهار سال است که پیگیر تشکیل تیم منتخب فوتبال بانوان آبادان بودم که طی روزهای گذشته با همکاری چند دستگاه اجرایی و پس از چهار سال پیگیری، این تیم تشکیل شد.

وی با اشاره به مسابقه این تیم طی روزهای آینده، گفت: روز جمعه هفته جاری، بیست و دوم خرداد، راس ساعت ۱۹ و در زمین چمن پیروز واقع در ایستگاه ۱۲، تیم منتخب فوتبال بانوان آبادان در دیداری دوستانه به مصاف تیم فوتبال بانوان هجرت اهواز می رود که تماشای این بازی برای بانوان آزاد است.

سرمربی تیم فوتبال منتخب بانوان آبادان با بیان اینکه در حال تلاش هستیم تا استعدادهای بانوان آبادان را به نمایش بگذاریم، افزود: قصد داریم از طریق مسابقه با تیم فوتبال بانوان هجرت اهواز جایگاه فوتبال بانوان آبادانی را به شکل صحیح معرفی کنیم.

پوربهبهانی ادامه داد: مجاب کردن دستگاه های اجرایی توانمند شهری در آبادان و یا باشگاه های فوتبال نامدار و معتبر این شهر از دیگر دلایل برگزاری بازی دوستانه بین تیم فوتبال منتخب بانوان آبادان با تیم فوتبال بانوان هجرت اهواز است.

وی تاکید کرد: اهدافی را که برای تیم فوتبال منتخب بانوان آبادان در نظر گرفته ام بلندمدت است ولی به عنوان هدف میان مدت امیدوارم بر روی تیم های فوتبال پایه بانوان نیز سرمایه گذاری شود.

سرمربی تیم منتخب فوتبال بانوان آبادان عنوان کرد: فرمانداری، اداره ورزش و جوانان، شرکت پالایش نفت، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شورای اسلامی شهر و مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی شورای اسلامی شهر از جمله دستگاه های اجرایی آبادان هستند که در تشکیل این تیم و برگزاری دیدار دوستانه با تیم فوتبال بانوان هجرت اهواز مرا یاری کردند و از همه آنها تشکر می کنم.

شهر آبادان مهد فوتبال خوزستان است و در گذشته بازیکنان توانمند بسیاری را به فوتبال کشور معرفی کرده است ولی با وجود این امر جای خالی بانوان آبادانی در این رشته ورزشی بیش از پیش احساس می شد که خوشبختانه طی روزهای گذشته با پیگیری های استعدادیاب هیئت فوتبال خوزستان و چند دستگاه اجرایی این امر محقق شده است.

به نظر می رسد بانوان فوتبال دوست آبادانی نوید روزهای درخشان فوتبال آبادان را همچون گذشته احساس می کنند و عزم خود را برای حضور جدی در رقابت های بزرگ جزم کرده اند.
مرجع / مـهـر
بازیکن خوزستانی تیم تنیس‌روی‌میز پتروشیمی بندرامام به همراه دیگر تنیسور این تیم، با دو تیم حاضر در لیگ‌های دسته دو و سه آلمان به توافق رسیدند و لژیونر شدند.

سروش امیری‌نیا و محمدرضا اخلاق‌پسند که در فصل 94-93 تیم پتروشیمی بندرامام را در لیگ برتر ایران همراهی کردند، برای شرکت در مسابقات باشگاه‌های آلمان با دو تیم از این کشور به توافق رسیدند.

امیری‌نیا بازیکن خوزستانی تیم پتروشیمی بندرامام که ملی‌پوش سابق جوانان ایران نیز بوده است با یکی از تیم‌های دسته سوم بوندسلیگا آلمان به توافق رسید.

همچنین اخلاق‌پسند کاپیتان سابق تیم‌ملی ایران با یکی از باشگاه‌های دسته دو آلمان قرارداد امضا کرد.

این دو بازیکن از شهریورماه سال جاری (فصل جدید/ 2016 - 2015 لیگ آلمان) برای تیم‌هایشان به میدان خواهند رفت.
مرجع / ایسنا
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان درباره مطرح شدن نام تیم‌های مس و پیکان به عنوان خریداران امتیاز فولادنوین خوزستان، گفت: کماکان مخالف خروج این امتیاز از استان هستم، این امتیاز از خوزستان خارج نمی​شود و خیال خوزستانی​ها راحت باشد

فرامرز کیانی​زاده در ابتدا درباره این‌‌که تیم​های مس و پیکان به عنوان گزینه​های خرید امتیاز فولادنوین خوزستان مطرح شده​اند، اظهارکرد: من چنین چیزی را نشنیده​ام؛ من کماکان مخالف خروج این امتیاز از استان خوزستان هستم و باید بگویم تا زمانی که آقای مقتدایی، استاندار خوزستان و من، مدیرکل ورزش و جوانان استان هستم، این امتیاز از خوزستان خارج نمی​شود و خیال خوزستانی​ها راحت باشد. ان​شاالله همین روزها تکلیف واگذاری این امتیاز نیز مشخص خواهد شد.

موافقت وزیر جهت خرید امتیاز فولادنوین توسط نفت مسجدسلیمان حاصل شده است

وی ادامه‌داد: همان‌طور که می‌دانید آقای جلیلی، نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی طی مصاحبه​ای که داشته، اعلام کرده است که با وزیر نفت جلسه​ای داشته ​است و موافقت​هایی در جهت این‌که وزیر کمک کند تا امتیاز فولادنوین برای نفت مسجدسلیمان خریداری شود، حاصل شده است. آقای جلیلی به دفتر من هم آمد و مواردی را که با وزیر مطرح کرده بود به من نیز گفت و موافقت​نامه و دستور وزیر در این زمینه را نیز به من نشان داد.

خرید امتیاز فولادنوین توسط شهرداری جای بحث دارد

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: این نامه نیز به هیات مدیره شرکت نفت مسجدسلیمان ارسال شده است و آقای پیرامون و همکاران وی باید در این راستا با مسوولان شرکت فولادخوزستان وارد مذاکره شوند. البته من شنیده​ام علاوه بر نفت مسجدسلیمان، شهرداری اهواز و استقلال اهواز نیز خواهان و طالب خرید امتیاز فولادنوین هستند و در این راستا در حال رایزنی هستند و البته خرید این امتیاز توسط شهرداری اهواز جای بحث بسیاری دارد.

مدیرعامل فولاد این هفته مشخص می​شود

وی در ادامه درباره نامشخص بودن وضعیت مدیرعاملی باشگاه فولادخوزستان، خاطرنشان‌کرد: مدیرعامل این باشگاه طی همین هفته مشخص می​شود و این باشگاه تعیین تکلیف خواهد شد. به هر حال تغییر مدیرعامل یک باشگاه امری طبیعی است و تمام باشگاه​ها ممکن است در این بخش دچار تغییراتی شوند و این‌که پس از چند سال شاهد چنین تغییراتی در سطح باشگاه​های استان خوزستان از جمله فولاد و استقلال خوزستان هستیم، طبیعی است و البته با توجه به این‌که پس از مدت‌ها شاهد این تغییرات بوده​ایم، بیشتر خود را نشان داده است.

کیانی ​زاده بیان‌کرد: هیات مدیره یک شرکت یا باشگاه این حق را دارد که اعضای خود را تغییر دهد و در این راستا تغییر مدیرعاملی باشگاه فولادخوزستان نیز امری طبیعی بود، هر چند که دهکردی جزو مدیران پیشکسوت و خوب کشور بوده و هست. او سال‌ها منشا خدمات برای فوتبال خوزستان بود و پس از شش هفت سال با توجه به دلایلی که داشت از مدیریت باشگاه فولاد کنار رفت.

از تجارب دهکردی در جاهای دیگر استفاده می‌شود

وی افزود: با دهکردی نشست​هایی داشتم و او دلایل خاص خودش را برای این ‌کار عنوان کرد، حتی هیات‌مدیره شرکت نیز با دهکردی نشست​هایی برگزار کرد ولی در نهایت برای ادامه کار به توافق نرسیدند اما قطعا از تجارب دهکردی در جاهای دیگر استفاده خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان بیان‌کرد: هیات مدیره شرکت فولادخوزستان این حق را دارد که مدیرعامل و اعضای هیات مدیره خود را انتخاب کند و من امیدوارم با توجه به حساسیتی که در خصوص باشگاه سازنده فولاد خوزستان وجود دارد و نسبت به سایر باشگاه​ها نیز این حساسیت بیشتر است، این موضوع به خوبی مدنظر قرار داده شود و هیات مدیره کسانی را به عنوان هیات مدیره و مدیرعامل باشگاه انتخاب کند که از نظر تجارب، علم و از نظر فنی کاربلد باشند و بتوانند به باشگاه فولادخوزستان کمک کنند تا این باشگاه مانند گذشته در بخش سازندگی فوتبال، موفق عمل کند.

با بختیاری برای بازگشت به استقلال خوزستان صحبت می‌کنم

وی همچنین درباره استعفای بختیاری از مدیرعاملی باشگاه استقلال خوزستان، گفت: او جزو مدیران خوب و سالم فوتبال کشور است و واقعا در ورزش توانست استقلال خوزستان را مدیریت کند. از قبل هم از سوی آقای بختیاری زمزمه​هایی در خصوص این‌که تا آخر فصل بیشتر نخواهد بود، شنیده می‌شد. من قطعا سعی می‌کنم در این زمینه با او صحبت کنم تا دوباره برگردد و ورزش بتواند از مدیریت خوب او استفاده کند.

مرجع / ایسنا
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد