سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

نماینده پارلمان عراق می گوید: هنگامی که دلیل این موضوع را از مقامات وزارت حمل و نقل افغانستان پرسیدیم آنها گفتند ما برخی مواقع شبانه به عراق سفر می کنیم و در فرودگاه های نجف و بغداد فرود می آییم.

با هواپیماهای افغانی از ایران به عراق نیرو می برندرئیس کمیته حمل و نقل در پارلمان افغانستان مدعی شد اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می دهد هواپیمایی افغانستان با همکاری یک شرکت هواپیمایی ایرانی نیروهایی را از ایران به بغداد و نجف عراق منتقل می کند.
به گزارش عصرایران به نقل از سایت شبکه الجزیره، " قیس حسن" ادعا کرد دلایلی در اختیار دارد که نشان می دهد پرواز کابل به مشهد 2 ساعت و 40 دقیقه زمان می برد اما هواپیماهای افغانستان بیش از 8 ساعت در این فرودگاه مشهد باقی می مانند.
این مقام پارلمانی افغانستان اضافه کرد: هنگامی که دلیل این موضوع را از مقامات وزارت حمل و نقل افغانستان پرسیدیم آنها گفتند ما برخی مواقع شبانه به عراق سفر می کنیم و در فرودگاه های نجف و بغداد فرود می آییم.وی افزود: با استفاده از این هواپیماها نیروها را برای جنگ با افراط گراها به عراق جابه جا می کنیم.هم اکنون در عراق، جنگ با داعش در شهرهای مختلف مرکز و شمال عراق در جریان است.شماری از نیروهای داوطلب نیز در کنار نیروهای ارتش عراق در حال جنگ با داعش هستند.
وجوداسنادی برای دلیل لورفتن عملیات کربلای 4 
   
یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس به نقش منافقین در لو رفتن عملیات والفجر مقدماتی اشاره کرد و گفت: در این عملیات هم افرادی بودند که جزو غواص‌های منافقین بودند و اسناد و مدارک بردند و با طراحی باعث لو رفتن عملیات شدند؛ اکنون هم پناهنده هستند.
به گزارش مشرق: محمداسماعیل کوثری درباره نقش نهضت آزادی در لو رفتن عملیات کربلای 4 اظهار داشت: این مهم مربوط به سال 65 است.
وی با بیان اینکه برخی افراد که اقدام جهت لو دادن عملیات کردند، دستگیر شده بودند، ادامه داد: استکبار جهانی با عوامل خود همیشه فعالیت داشتند و عاملان این موضوع نیز همان موقع دستگیر شدند و اظهارات اخیر بنده هم بر این اساس بوده است.

کوثری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دقیقاً عاملین لو رفتن این عملیات چه کسانی بودند؟ گفت: اسامی دقیق افراد در ذهنم نیست اما مطالبی که درباره عوامل لو دهنده عملیات مطرح کردم بر اساس مستندات بوده است.

وی به نقش منافقین در لو رفتن عملیات والفجر مقدماتی اشاره و خاطر نشان کرد: در این عملیات هم افرادی بودند که جزو غواصهای منافقین بودند و اسناد و مدارک بردند و با طراحی باعث لو رفتن عملیات شدند؛ اکنون هم پناهنده هستند.گفتنی است، محمداسماعیل کوثری فرمانده لشکر 27 محمد رسول الله(ص) در عملیات کربلای 5، در مصاحبه‌ای از نقش نهضت آزادی در جمع‌آوری اطلاعات مربوط به عملیات کربلای ۴ و انتقال این اطلاعات به سرویس‌های جاسوسی غرب و در نهایت دستگاه امنیتی عراق پرده برداشته بود.

سارکوزی همچنین به شدت از شیوه برگزاری مذاکرات هسته ای با ایران انتقاد کرد و گفت: این شیوه مذاکرات برای دست یابی به توافق هسته ای را قبول ندارم زیرا این مذاکرات ثمره مذاکرات دوجانبه ایرانی ها و آمریکایی هاست.

سارکوزی به شدت از توافق هسته ای با ایران انتقاد کرد.

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیکولا سارکوزی رئیس جمهوری سابق فرانسه در سفر به اسرائیل گفت درباره محتوا و شیوه مذاکرات هسته ای با ایران، انتقاد داریم.
سارکوزی که در کنفرانسی در شهر هرتزلیای اسرائیل سخن می گفت ادامه داد: توافقی که هم اکنون درباره آن صحبت می شود محکوم است چه از نظر شیوه مذاکرات و چه از نظر محتوا.
وی افزود: با این توافق به صورت علنی به حق ایران در ادامه غنی سازی اورانیوم و فعالیت های تحقیقات و توسعه اعتراف می کنیم. این در حالی است که جامعه جهانی قبلا از ایران می خواست غنی سازی اورانیوم را به طور کامل متوقف کند.رئیس جمهور سابق فرانسه ادامه داد: این به معنی یک تغییر عمیق در اجرای سیستم منع گسترش سلاح هسته ای است که زمینه را برای خطر مسابقه سلاح هسته ای در منطقه خاورمیانه ایجاد می کند. در راستای این شرایط، عربستان سعودی و ترکیه نیز برای کسب سلاح هسته ای تلاش خواهند کرد.
وی توضیح داد: به سادگی می گوییم که مخالف کسب سلاح هسته ای توسط ایران هستیم.
خبرگزاری فرانسه در این باره نوشت: نظرات سارکوزی و بینامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل درباره برنامه اتمی ایران و توافق احتمالی تهران و 1+5 تطابق کامل دارد.
سارکوزی همچنین به شدت از شیوه برگزاری مذاکرات هسته ای با ایران انتقاد کرد و گفت: این شیوه مذاکرات برای دست یابی به توافق هسته ای را قبول ندارم زیرا این مذاکرات ثمره مذاکرات دوجانبه ایرانی ها و آمریکایی هاست.وی ادامه داد: من دوست آمریکا هستم و همیشه بودم اما در نهایت این به این معنی نیست که آمریکا باید از طرف همه ما در همه موضوعات براساس منافع ویژه اش مذاکره کند.

سیاستمداران مرد و زن در دنیا چگونه لباس می پوشند؟
لباس رسمی مردان سیاستمدار در دیدارهای رسمی و به خصوص بین المللی، کت و شلوار تیره مانند سرمه ای و سیاه ، پیراهن روشن و ساده ، جوراب سیاه ، کفش مشکی رسمی و بند دار است. تنها موردی که طرح و رنگ آن انتخابی است - که آن هم طبیعتاً باید متعارف باشد - کراوات است.
عصر ایران - حضور نماینده خانم پارلمان اروپا (ماریچه اسخاکه) با پوششی خاص در جلسه رسمی دیدار با علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران، واکنش های متعددی را در پی داشته است.
عده ای از آن به عنوان اقدامی ضدارزشی و مغایر با شؤون اسلامی یاد کرده اند، جمعی از این ماجرا به عنوان وسیله ای برای منکوب کردن رقبای سیاسی بهره برده اند و برخی نیز آن را عادی و بی حاشیه دانسته اند.


بی آن که اساساً این مطلب را مهم و اساسی بدانیم ، یا دچار افراط و تفریط در این باره شویم یا موضوع حجاب و نظایر آن را به میان بکشیم، بد نیست به این مناسبت نگاهی داشته باشیم به عرف پوشش در میان سیاستمداران تا از این زاویه ، موضوع حاضر را مورد بررسی قرار دهیم و از آن بگذریم.
همان گونه که در زندگی روزمره، هر مکان و مناسبتی لباس خاص خود را می طلبد،  آیین های سیاسی و بین المللی نیز اصول خاص خود را در خصوص پوشش افراد دارند که عمدتاً قوانینی نانوشته ولی به شدت محترم و مورد اعتنا هستند.به عنوان مثال، لباس رسمی مردان سیاستمدار در دیدارهای رسمی و به خصوص بین المللی، کت و شلوار تیره مانند سرمه ای و سیاه ، پیراهن روشن و ساده ، جوراب سیاه ، کفش مشکی رسمی و بند دار است. تنها موردی که طرح و رنگ آن انتخابی است - که آن هم طبیعتاً باید متعارف باشد - کراوات است.

مروری بر تصاویر منتشر شده در رسانه های جهان ، موید این مطلب است.

نمانیده زن

نمانیده زن

نمانیده زن


استثناهای این امر ، عبارتند از: لباس های محلی، لباس های روحانیون، لباس های نظامیون و دیدارهای غیر رسمی و دوستانه.به عنوان مثال در تصویر اولی از دو عکس زیر، رؤسای جمهور آمریکا و روسیه در دیداری غیر رسمی در نورماندی فرانسه مشاهده می شوند و در تصویر دوم ، جرج بوش، پذیرای صدراعظم آلمان در ضیافتی دوستانه در مزرعه اش هست.

نمانیده زن

نمانیده زن

اما درباره لباس زنان، عرف قطعی مانند آنچه درباره لباس رسمی مردان جاری است ، وجود ندارد و فقط یک اصل مهم در این باره رعایت می شود و آن این که لباس زنان سیاستمدار در آیین های سیاسی و بین المللی باید وزین باشد. بدیهی است که به جز درباره افرادی که باورهای مذهبی دارند(مانند سیاستمداران زن در ایران)، الزام به وزین بودن لباس زنان در فرهنگ های دیگر ، ربطی به دینداری یا بی دینی آنها ندارد و تنها یک عرف رایج سیاسی است. لذا ممکن است زن سیاستمدار خارجی، در مراسم رسمی، لباسی سنگین بپوشد و فردای آن روز در ضیافت خانوادگی یا ساحل، با لباسی کاملاً متفاوت ظاهر شود که در فرهنگ شان هیچ اشکالی ندارد.
با توجه به آنچه گفته شد، جا دارد مروری بر نحوه پوشش متعارف سیاستمداران زن در جهان داشته باشیم تا مشخص شود که این افراد عمدتاً در چه سبک و سیاقی لباس می پوشند و عرف رایج در این باره چیست؟ با دریافت عرف رایج، می توان درباره لباس نماینده خانم پارلمان اروپا، قضاوت کرد.

نمانیده زن

نمانیده زن

نمانیده زن

نمانیده زن

نمانیده زن

نمانیده زن

نمانیده زن

نمانیده زن

این هم خود خانم نماینده پارلمان اروپا (ماریچه اسخاکه) در محل کار خودش
درباره لباس نماینده خانم پارلمان اروپا (+گزارش تصویری از سراسر دنیا)
با توجه به تصاویر فوق که همگی از منابع خارجی استخراج شده اند، می توان گفت که لباس نماینده خانم پارلمان اروپا در دیدار رسمی با رئیس مجلس ایران، منطبق با عرف دیپلماتیک نبوده است چرا که سیاستمداران زن در خود آمریکا و اروپا نیز چنین پوششی ندارند.
فارغ از این که پروتکل رسمی جمهوری اسلامی ایران، زنان خارجی را ملزم به داشتن حجاب می کند و فارغ از قضاوت ارزشی در این باره، باید گفت که اگر این خانم با این لباس به دیدار مقامات ترکیه، فرانسه، ژاپن، کانادا و ... هم می رفت، این انتقاد به او وارد بود که چرا به عنوان یک سیاستمدار، در یک دیدار رسمی، اصول لباس پوشیدن را رعایت نکرده است.
بحث زن و مرد هم نیست و اگر یک سیاستمدار مرد هم در دیدار رسمی، لباس مناسب نپوشد و مثلاً با تیشرت و شلوار جین وارد محل ملاقات رسمی شود، همین انتقادات بر او نیز وارد است. کما این که حضور یکی از سفرای خارجی در دیدار با رئیس جمهور ایران با جوراب قرمز، خبرساز شد. (عکس زیر)

نمانیده زن
البته در مجموع باید گفت که اتفاق خیلی مهمی هم نیفتاده و گاه برخی سیاستمداران، دچار این خبط و خطاها می شوند.با این وصف میزبانان در هر جای دنیا می توانند مهمانانی که پروتکل ها را رعایت نمی کنند را به حضور نپذیرند کما این که یک بار عضو یک هیأت دیپلماتیک خارجی توسط رئیس جمهور کشور میزبان از جلسه رسمی اخراج شد زیرا به طرز بی ادبانه ای نشسته بود.

منبع: اتاق خبر 24

هنوز روشن نیست که آیا این اطلاعات می‌توانند به یافتن محل اقامت رهبر داعش، ابوبکر البغدادی نیز کمک کنند یا خیر.ارتش آمریکا به اطلاعات مهمی درباره گروه داعش دست پیدا کرده است. یگان‌های ویژه ارتش آمریکا در جریان عملیاتی در شرق سوریه به اسنادی دست یافته‌اند که شواهدی از ساختارهای فرماندهی و مالی این گروه را روشن می‌کنند.
به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، یگان‌های ویژه ارتش آمریکا در عملیات تجسسی در شرق سوریه به اسنادی از داعش دست یافته‌اند که جزئیاتی از ساختار فرماندهی این گروه تروریستی را روشن می‌کند.این روزنامه به نقل از منابع خبری خود در دولت آمریکا گزارش داده است که در این عملیات چندین لپ‌تاپ و تلفن همراه کشف شده است.حجم اطلاعات به دست آمده‌ای که بازرسان اکنون در اختیار دارند، حدود چهار تا هفت ترابایت گزارش شده است. هر ترابایت برابر با حدود ۱۰۰۰ گیگا بایت است.
بررسی این اطلاعات همچنین شواهدی از ساختارهای مالی و اقدامات امنیتی این گروه تروریستی در اختیار بازرسان قرار داده است. از آن گذشته ارتش آمریکا به کمک این اطلاعات، اهداف حملات هوایی خود را مشخص کرده است.هنوز روشن نیست که آیا این اطلاعات می‌توانند به یافتن محل اقامت رهبر داعش، ابوبکر البغدادی نیز کمک کنند یا خیر.این عملیات که منجر به کشف این اطلاعات شده، در شرق سوریه انجام شده است.منبع: ایسنا


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد