سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

دود مشکلات زیست‌محیطی به چشم خوزستانی‌ها می‌رود

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان گفت: مسائل محیط زیست استان از جمله ریزگردها، مشکلات بسیاری برای مردم ایجاد کرد و به دنبال آن، آرامش شهروندان دچار نوسان شد، از این رو مسائل زیست‌محیطی در استانی مانند خوزستان باید بسیار قابل توجه و حائز اهمیت باشد.

به گزارش خبرنگار ‌خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)‌- منطقه خوزستان- مهرداد مخمل‌زاده در نشست مشترک عوامل محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست کشور با سازمان‌های مردم نهاد حوزه محیط زیست خوزستان، اظهار کرد: متاسفانه استان خوزستان تا قبل از سال 92 از لحاظ کمی و در مقایسه با بسیاری از استان‌ها که دارای سازمان‌های مردم‌نهاد بوده‌اند، در رتبه پایینی قرار داشت، به طوری که کلانشهر اهواز را با یک شهر 50 هزار نفری در یک استان دیگر نمی توانستیم مقایسه کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به تاکیدات استاندار در رابطه با مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه های مختلف و در جهت حل مشکلات استان، از دو طریق اقدام به جلب مشارکت این سازمان‌ها کردیم. در گام اول فراخوان‌های عمومی برای تشکیل سازمان‌های مردم نهاد در استان انتشار یافت و مردم از طریق رسانه‌ها در این زمینه آگاه شدند. سپس با برگزاری نشست‌های تخصصی با افراد توانمند که قادر به تشکیل و اداره سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه‌های مختلف هستند، راه‌اندازی سمن‌ها در استان تقویت شد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان اظهار کرد: نخست هدف این بود که به ازای هر 10 هزار نفر جمعیت، یک سازمان مردم‌نهاد در هر شهرستان راه‌اندازی شود. بر این اساس برنامه ما در سال 93 تشکیل 200 سازمان مردم‌نهاد در حوزه‌های مختلف است.

مخمل‌زاده اظهار کرد: از ابتدای سال تا پایان مهرماه بیش از 80 سازمان مردم‌نهاد در حوزه‌های مختلف ثبت نهایی شده که امید است این سمن‌ها در همه حوزه‌ها به خصوص حفاظت محیط زیست با توجه به شرایط زیست محیطی خوزستان، بیش از پیش و از نظر کمی و کیفی ارتقء یابند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، احمدرضا لاهیجان‌زاده، مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان نیز در این جلسه از فعالیت 22 سازمان مردم‌نهاد در حوزه محیط زیست در استان خبر داد و گفت: 10 انجمن دیگر نیز در مرحله استعلام و دریافت مجوز هستند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر 15 سازمان مردم‌نهاد در استان خوزستان در حوزه محیط زیست ثبت شده و فعالیت می‌کنند و به تازگی نیز 7 انجمن جدید به این مجموعه افزوده شده است.

لاهیجان‌زاده ادامه داد: در بحث مشارکت مردمی و آموزش‌های همگانی حفاظت محیط زیست اقدامات ویژه‌ای در استان صورت گرفته که از مهم‌ترین این اقدامات می‌توان به اجرای طرح محیط‌یار از سال گذشته تاکنون اشاره کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان اظهار کرد: سال گذشته با اجرای طرح محیط‌یار، 25 هزار و 300 دانش‌آموز در 50 مدرسه تحت آموزش‌های مستقیم در این حوزه قرار گرفتند. همچنین این طرح در سال تحصیلی 92-93 در شهرهای آبادان، اندیمشک، بهبهان، دزفول، اندیکا، ایذه، امیدیه، ماهشهر، مسجدسلیمان و گتوند به اجرا در آمد و 38 هزار و 370 دانش‌آموز، آموزش مستقیم در حوزه حفاظت محیط زیست دیدند.

لاهیجان‌زاده گفت: طرح محیط‌یار در سال تحصیلی جاری در 200 مدرسه با پوشش بالای 50 هزار نفر اجرا خواهد شد که پیش‌بینی می‌شود بتوان دو برابر این جمعیت را تحت پوشش آموزش‌های حفاظت محیط زیست قرار داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد