سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز ایران و منطقه

تکذیب کشته شدن 15 ایرانی در حمله انتحاری داعش

 یک منبع آگاه در سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق، خبر کشته شدن 15 ایرانی در جریان حملات انتحاری عصر روز دوشنبه داعش به یک پایگاه نیروهای پلیس در استان الانبار عراق را تکذیب کرد.  
به گزارش ایسنا دوشنبه شب برخی از رسانه‌های غربی با انتشار اخباری مدعی شدند که گزارشات رسیده از عراق، از کشته شدن 15 نیروی ایرانی در جریان حمله انتحاری داعش به یک پایگاه نیروهای پلیس در استان انبار حکایت دارد.  
در این ارتباط یک منبع آگاه در سفارت ایران در عراق در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی ایسنا، اخبار منتشر شده در این ارتباط را تکذیب کرد.  
بر اساس گزارش‌های منتشر شده بعدازظهر دوشنبه سه عامل انتحاری به وسیله خودروهای خود به یک مرکز پلیس عراق در جنوب غرب سامراء حمله کردند.
 رسانه‌ها اعلام کردند مهاجمان انتحاری، سه خودروی بمبگذاری شده را به پایگاهی در منطقه ثرثار کوبیده‌اند. این پایگاه در مسیری واقع شده که شهرهای فلوجه و سامرا را به هم متصل می‌کند.  
بر اساس این گزارش، در جریان این حمله 45 نفر از نیروهای پلیس و مردمی عراق کشته شدند. در این حمله همچنین ده‌ها نفر زخمی شدند. منابع بیمارستانی عراق گزارش دادند که حال برخی از زخمی‌ها وخیم است و احتمال افزایش تلفات وجود دارد.
 وزیر امور خارجه ایران در ژنو گفت:شاهد دست داشتن عربستان در فعالیت‌های تروریستی در مرزهای شرقی ایران بوده‌ایم.   
به گزارش تسنیم به نقل از المیادین، وزیر امور خارجه ایران در ژنو گفت که ایران آماده حل تمامی مشکلات منطقه است. ظریف گفت: ایران در طول 35 سال گذشته همواره سیاست حسن همجواری را پیگیری می‌کرده است.  
وزیر امور خارجه ایران افزود: یا همه باید از امنیت در منطقه بهره ببریم یا آنکه در محیطی بی‌ثبات و سخت زندگی خواهیم کرد. وی اضافه کرد: خریدار امنیت از دست رفته و هم اکنون نیازمند همکاری در راستای امنیت هستیم و ایران دستان خود را برای همکاری دراز می‌کند و این موضوع را در جریان تعاملات خود نشان داده‌ایم. 
 وزیر امور خارجه ایران اضافه کرد: معتقدم که ایران هرگز به‌دنبال به حاشیه راندن عربستان در منطقه نبوده است ولی متأسفانه همسایگان سعودی ما از طریق روابطشان با قدرت‌های بزرگ گمان کردند که می‌توانند ما را به حاشیه برانند. وی تأکید کرد: معتقدم کشورهایی که در منطقه بسیار استراتژیکی هستند باید با همکاری یکدیگر مشکلات را حل کنند. ظریف افزود: همسایگان ما اولویت‌های ما بوده و معتقدیم که منطقه ما باید باثبات و امنیت باشد. 
 وی تصریح کرد: ما آماده حل تمامی مشکلات در منطقه بوده و از دوستانمان دعوت می‌کنیم که به ما بپیوندند.  
ظریف هشدار داد: هر میزان که بیشتر منتظر بمانیم و این همکاری ضروری در منطقه را به تأخیر بیندازیم مشکلات سخت‌تر و پیچیده‌تر خواهد شد. وی به سفر خود به عمان نیز اشاره کرد و گفت که این سفر با هدف امضای توافقنامه‌ای برای ترسیم مرزهای دریایی با این کشور بوده است. 
 وزیر امور خارجه ایران گفت: ما درباره بحران یمن با طرف‌های متعددی در منطقه از جمله عمان، پاکستان و ترکیه رایزنی می‌کنیم. وی گفت: تمایل داریم همان روابطی که با عمان داریم با دیگر همسایگان نیز داشته باشیم.
 ظریف ابراز کرد: ما با تهدیدات مشترکی مواجه هستیم و نیازمند اقدام مشترک برای مقابله با این چالش‌های مشترک هستیم. وزیر امور خارجه ایران اضافه کرد: معتقدیم که زمان سیطره بر دیگر کشورها به پایان رسیده است. ما نیازمند آن هستیم که خودمان مسیرمان را در منطقه رقم بزنیم.  
وی در ادامه به بحران یمن اشاره کرد وگفت: اردوغان در جریان سفر به ایران نکاتی را برای حل بحران یمن پیشنهاد داد که نکته نخست آن آتش‌بس فوری تمامی طرف‌ها بوده است و نکته دوم رساندن کمک‌های بشردوستانه به یمن بوده و نکته سوم آغاز مذاکرات یمنی ــ یمنی با کمک طرف خارجی بوده است. محمد جواد ظریف تأکید کرد: هیچ چاره‌ای جز آتش‌بس چه در یمن و چه در سوریه وجود ندارد.  
وی گفت: می‌توانیم اقدامات تروریستی عربستان در لبنان و در مرزهای شرقی‌مان را ببینیم. 
ظریف اعلام کرد: ایران هیچ منفعتی از بی‌ثباتی در یمن نمی‌برد و ایران هیچ سودی از عدم‌ثبات در عربستان ندارد.
 وزیر امور خارجه ایران افزود: برخی از کشورهای منطقه اقدام به ارائه تسهیلات مالی و سلاح و معابر امن به داعش و جبهة النصره در سوریه کردند و متأسفانه برخی نشانه‌ها حاکی از آن است که برخی خواستار گسترش داعش در منطقه هستند. وی تأکید کرد: هیچ چاره‌ای جز روند سیاسی فراگیر در سوریه و در راستای آن چیزی که ملت می‌خواهد، وجود ندارد و تراژدی سوریه بسیار بزرگ و فاجعه آمیز بوده که برخی از آن سوء استفاده می‌کنند. 
 ظریف گفت: تقسیم منطقه به‌نفع هیچ کسی نبوده و امنیت و ثبات جهان را تهدید می‌کند. 
 وی تصریح کرد که ایران با آمریکا جز درباره پرونده هسته‌ای درباره موضوع دیگری مذاکره نمی‌کند. 
 وزیر امور خارجه ایران در ادامه به مصر نیز اشاره کرد و گفت: مصر کشور مهمی چه در جهان عرب و چه در جهان اسلام بوده و ایران در زمینه‌های بین‌المللی متعددی با این کشور مشارکت دارد. 
 وی افزود: در برخی موارد با مصر اختلافاتی داریم که امیدواریم با درایت رهبری کنونی مصر حل شود.
از طرف دیگر در حالی که آمریکا رهبری ائتلاف جهانی مبارزه با داعش را بر عهده گرفته، تکرار صحنه‌هایی مانند رمادی می تواند به اعتبار آمریکا در مبارزه با گروه مزبور و "مبارزه با تروریسم" آسیب بزند.
سقوط شهر رمادی، مرکز استان انبار، بزرگترین استان عراق، در حالی صورت گرفت که نیروهای آمریکایی، نظاره گر ورود کاروان داعش به داخل شهر رمادی بودند و هیچ واکنشی از خود نشان ندادند. این امر با سیاست جدید آمریکا مبنی بر بمباران هوایی مواضع داعش در سوریه و عراق که از مرداد ماه سال گذشته به اجرا در آمد، در تناقض بود.
عکس های کاروان داعش، شامل نفربرها و ادوات جنگی که در صفی طولانی در حال ورود به رمادی بودند به سرعت در فضای مجازی منتشر شد. آنچه که بیشتر مایه شگفتی شد، گزارش ۲۸ ماه مه (۷خرداد ۱۳۹۴) نشریه آمریکایی بلومبرگ بود.در گزارش مزبور از منابع و مقامات اطلاعاتی آمریکا (که خواسته بودند نامشان فاش نشود) نقل شده بود که "اطلاعات قابل توجهی از برنامه حمله گروه داعش به رمادی در اختیار داشتیم."
در پی این حوادث، قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران، آمریکا را به "شریک بودن در توطئه" و "نداشتن اراده" برای مقابله با داعش متهم کرد. وی خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا گفت: "آقای اوباما! فاصله پایگاه‌های شما ‌با رمادی چند کیلومتر است و چه طور می‌شود کشتار در یک کشور صورت گیرد، شما به بهانه حمایت از آن ملت در آن کشور استقرار پیدا کنید، اما هیچ غلطی نکنید، این اسمش چیست؟"
در همین اثناء انتشار مدارکی از طبقه بندی خارج شده مربوط به سال ۲۰۱۲ که نشان می‌داد آمریکا به همراه متحدین غربی اش، به علاوه ترکیه و کشورهای حوزه خلیج فارس، از شکل گیری یک "قلمرو سلفی" در شرق سوریه (در همسایگی مرز غربی عراق) حمایت می‌کرده اند، به تردید ها نسبت به سیاست آمریکا در مبارزه با داعش دامن زد.
در هر حال، سیاست دوگانه آمریکا در برخورد با داعش، درک موضع واقعی آمریکا را مشکل می‌کند. آمریکا از ماه اوت ۲۰۱۴ تصمیم به حمله هوایی به مواضع داعش گرفت. این تصمیم فقط در حد حرف نبود. نمی‌توان انکار کرد که اگر بمباران های بی وقفه نیروهای داعش در جریان محاصره کوبانی نبود، نیروهای محدود و محاصره شده کرد، به احتمال قوی از عهده امواج نیروهای داعش که وارد شهر می‌شدند بر نمی‌آمدند. نمونه دیگر حملات گسترده هوایی آمریکا علیه داعش را می‌توان در عملیات باز پس‌گیری سد موصل یافت. حتی در جریان آزاد سازی تکریت، هر چند که نقش اصلی را شبه نظامیان شیعه بازی کردند، اما پیش از آغاز حمله زمینی، آمریکایی ها حملاتی را برای هموار کردن راه نیروهای موسوم به "حشد الشعبی" (بسیج مردمی) بازی کردند.
بی انگیزگی و کم اثر بودن نیروهای ارتش عراق، به خصوص "نیروهای مخصوص" آن کشور، که آمریکایی ها برای آموزش و تجهیز آنها تلاش گسترده ای داشته اند، چاره ای جز این پیش پای حکومت عراق نگذاشت که برای مقابله با داعش دست به تشکیل گروه موسوم به "بسیج مردمی" بزند که شبه نظامیان شیعه نیروی غالب آن را تشکیل می‌دهند. در درون سازمان مزبور، شبه نظامیان شیعه هوادار ایران، که تاریخ تشکیل برخی از آنان به دهه هشتاد میلادی باز می‌گردد، بنا به گفته مقامات آمریکایی، موثرترین نقش را در مبارزه علیه داعش بازی می‌کنند. گفته می‌شود که قاسم سلیمانی نقش هماهنگ کننده را بین این نیروهای نیابتی ایران بر عهده دارد.
آمریکایی ها از این تحولات نگرانند. در یک جلسه استماع در برابر کمیته نیروهای مسلح سنا که در ماه مارس تشکیل شد، سناتور جان مک کین رئیس کمیته مزبور از اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا سئوال کرد که آیا اینکه ایران عملا رهبری جنگ را بر عهده گرفته وی را نگران نمی‌کند؟ کارتر پاسخ داد: "چرا می‌کند. ما تحولات را بسیار از نزدیک زیر نظر داریم".
با وجود چنین پیش زمینه ای در عراق، آمریکایی ها مواضعی ضد و نقیض در مواجهه با داعش در پیش گرفته اند. از یکسو طی هزاران سورتی پرواز مواضع آنها بمباران می‌کنند، از سوی دیگر در جریان حمله آنان به رمادی، با آنکه ظاهرا از پیش هم از قضیه مطلع بوده اند، هیچ گونه واکنشی از خود نشان نمی‌دهند. چگونه می‌توان این رفتار آمریکا را تفسیر و تحلیل کرد؟

سه تئوری مختلف را می‌توان برای توضیح این دوگانگی برخورد در نظر گرفت:

نظریه اول: همانطور که خانم جنییو دیوید، سخنگوی "مرکز فرماندهی آمریکا" می گوید، علت خودداری آمریکا از انجام حملات هوایی در جریان حمله داعش به رمادی خطر کشته شدن غیر نظامیان بی شمار، یا آنگونه که در فرهنگ نظامیان بکار می‌رود "تلفات جانبی" بالا بوده است.
این در حالی است که در مورد رمادی کاروان نظامی داعش ساعت ها در راه رسیدن به شهر بود، اما در جاده مورد حمله هواپیماهای آمریکایی قرار نگرفت. در گزارش بلومبرگ آمده است که آمریکا "قبل از سقوط شهر رمادی ناظر تجمع ستیزه جویان، خودروها و ادوات جنگی سنگین گروه داعش در حاشیه شهر رمادی بود... (با این حال) دستوری برای اجرای حملات هوایی علیه کاروان صادر نشد."
نظریه دوم: آمریکا از اهمیت حملات هوایی اش استفاده کرده و با عدم دخالت در رمادی خواسته این پیام را به حیدر عبادی، نخست وزیر عراق بدهد که یا رابطه اش را با شبه نظامیان مورد حمایت ایران قطع کند و یا حداقل از آنان فاصله بگیرد و بیش از این باعث قدرت گرفتن آنها نشود.
اما به گفته کارشناسان نظامی، قدرت هوایی در نبرد علیه یک نیروی نامنظم نقش مهمی دارد، اما تنها با در اختیار داشتن یک نیروی زمینی باتجربه و با انگیزه بالا می‌توان بر یک نیروی چریکی غالب شد. نمونه بارز این امر، جنگ برای آزادی تکریت بود.
ژنرال مارتین دمپسی، فرمانده نیروهای مشترک آمریکا در ماه مارس در گزارشی به سنای آمریکا گفت که دو سوم نیروهایی که موجب آزادی تکریت شدند شبه نظامیان شیعی حمایت شده توسط ایران بودند. به عبارت دیگر، اگر نظر آمریکا، وارد آوردن فشار به آقای عبادی باشد، او چاره ای ندارد جز آنکه در شرایط موجود که ارتش عراق به خوبی وظایفش را انجام نمی‌دهد، بین یک قدرت هوایی (آمریکا) و یک قدرت زمینی با انگیزه (شبه نظامیان طرفدار ایران) برای مبارزه با داعش، قدرت زمینی را انتخاب کند.
از طرفی اگر قصد آمریکا از ساکت ماندن در سقوط رمادی دور کردن آقای عبادی از نیروهای نیابتی ایران بوده، رویکرد مزبور شاید نتیجه عکس دهد و باعث اتکای بیشتر نخست وزیر عراق به آن نیروها شود.
به طور مثال، تا قبل از سقوط رمادی، شبه نظامیان شیعه حق وارد شدن به استان انبار را نداشتند. ترس آقای عبادی این بود که با ورود شبه نظامیان شیعه، جنگ فرقه ای در بگیرد. اما با سقوط شهر رمادی، آقای عبادی از شبه نظامیان شیعی درخواست کمک کرد.
نظریه سوم: آمریکا از سال ۲۰۱۴ دو نوع تهدید را برای خود در عراق تعریف کرده است. یکی نیروهای داعش و دیگری ایران. ترس آمریکا این است که رفته رفته نیرو های نظامی نیابتی ایران در عراق به موقعیتی مانند حزب‌الله در لبنان دست یابند و ایران علاوه بر نفوذ سیاسی، از یک قدرت نظامی خارج از سیستم ارتش منظم عراق برخوردار شود. این نگرانی را در اظهارنظرهای بسیاری از مقامات آمریکایی می‌توان یافت.
حرکات به ظاهر متناقض آمریکا در برخورد با داعش می‌تواند ناشی از این نگرش باشد که آمریکا پیوسته در حال مقابله با این دو تهدید، یعنی داعش و ایران، در نوسان است به نحوی که موازنه، به طور قاطع به نفع یکی از دو طرف بر هم نخورد.
جان آلن، نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا در ائتلاف جهانی برای مبارزه با داعش در مصاحبه ای در روز ۲۸ ماه مه (۷ خرداد) در پاسخ به این سئوال که آیا شما در عراق در کنار ایران مبارزه می‌کنید حرف های ژنرال دمپسی را نقض کرده و می‌گوید که نیروی غالب در تشکیلات بسیج مردمی که ما با آنان همکاری داریم شبه نظامیان وابسته به ایران نیستند. او اضافه می‌کند: "ما آن شبه نظامیان (طرفدار ایران) را حمایت نمی‌کنیم."
اما مشخص نیست آمریکا چگونه می‌خواهد از نیروی بسیج مردمی عراق در مبارزه با داعش حمایت کند به طوری که شبه نظامیان نزدیک به ایران از این حمایت سود نبرند.
از طرف دیگر در حالی که آمریکا رهبری ائتلاف جهانی مبارزه با داعش را بر عهده گرفته، تکرار صحنه‌هایی مانند رمادی می تواند به اعتبار آمریکا در مبارزه با گروه مزبور و "مبارزه با تروریسم" آسیب بزند.
نماینده سابق ایالات متحده در سازمان ملل در پاسخ به سؤالی درباره اینکه چرا رئیس جمهور آمریکا تلاش دارد به توافق هسته ای با ایران دست یابد، می گوید: این بدان دلیل است که اوباما معتقد است می تواند با این کار، ماهیت حکومت ایران را تغییر دهد.در حالی که مذاکرات ایران و گروه 1+5 برای دستیابی به توافق نهایی هسته ای همچنان ادامه دارد و مدت زمان زیادی تا پایان یافتن ضرب الاجل تعیین شدن بدین منظور ‌نمانده، سیاستمداران تندرو آمریکایی، حملات خود را علیه مذاکرات شدت بخشیده اند. در همین راستا، نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل اظهارات تندی را علیه ایران مطرح کرده است.
به گزارش «تابناک»، جان بولتون، نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل و از جمله نامزدهای احتمالی جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 این کشور، در مصاحبه‌ با سایت خبری صهیونیستی «آروتز شوا» اظهارات تندی ‌علیه ایران مطرح و پیش‌بینی کرده که مذاکرات هسته ای ایران، در پایان‌ شکست‌ خواهد خورد.
بولتون اظهار داشته: «من فکر نمی کنم ایران هیچ گونه تمایلی برای رها کردن تلاش های خود در جهت دستیابی به سلاح هسته ای داشته باشد. حتی اگر توافقی هم در ‌تابستان امضا شود، فکر می کنم پیش از آنکه جوهر آن خشک شود، حاکمان ایران آن را نقض خواهند کرد».
وی در ادامه مدعی شده، غرب آگاهی لازم ‌درباره برنامه هسته ای مخفی ایران ‌و همچنین ‌ساز و کارهای لازم برای نظارت بر تخطی احتمالی این کشور از توافق نهایی را ندارد؛ این بدان معناست که چنین توافقی،‌ تنها به مسیر ایران برای دستیابی به سلاح هسته ای مشروعیت خواهد بخشید.
نماینده سابق ایالات متحده در سازمان ملل در پاسخ به سؤالی درباره اینکه چرا رئیس جمهور آمریکا تلاش دارد به توافق هسته ای با ایران دست یابد، می گوید: این بدان دلیل است که اوباما معتقد است می تواند با این کار، ماهیت حکومت ایران را تغییر دهد. وی می گوید اوباما معتقد به این ایده است که نفوذ آمریکا، خود بخشی از مشکل موجود بر سر راه است و اگر بتوان به ایران اطمینان داد که آمریکا تهدیدی برای آن ها نیست، ایرانی ها تلاش خود برای دستیابی به سلاح هسته ای را متوقف خواهند کرد.
این سیاستمدار تندرو آمریکایی در ادامه به موضوع حمله احتمالی رژیم اسرائیل به تأسیسات هسته ای ایران نیز پرداخته و ضمن بیان این ادعا که ایران تا بیست ‌ماه آینده می تواند به سلاح هسته ای دست پیدا کند، می گوید رژیم اسرائیل باید زودتر تصمیم خود را برای حمله به ایران بگیرد، زیرا زمانی که ایران به سلاح هسته ای دست پیدا کند، هر حمله ای خطر انتقام‌ گیری هسته ای را خواهد داشت.
به عقیده بولتون، در صورت حمله رژیم اسرائیل به ایران، جمهوری خواهان در کنگره به اوباما فشار خواهند آورد تا از این رژیم حمایت لازم را به عمل آورد؛ اما به گفته وی، پیش از انجام این اقدام، تل آویو باید نشان دهد ‌چنین حمله ای بخشی از استراتژی دفاع از خود است و پس از حمله نیز باید کمک های جدیدی از سوی آمریکا در اختیار این رژیم قرار گیرد.منبع: تابناک
قرار است دکتر "دنیس بروک " جراح متخصص ارتوپد ران پای راست کری را طی روزهای آینده در بیمارستان بوستون جراحی کند.کری چند سال پیش نیز با انجام یک عمل جراحی مفصل ران خود را تعویض کرده است.
در حالی که پس از سانحه روز یکشنبه برای جان کری وزیر امور خارجه آمریکا امکان حضور او در مذاکرات هسته ای در هاله ای از ابهام قرار گرفته است، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا دیروز همزمان با بازگشت کری به بیمارستان بوستون با یک هواپیمای ویژه نظامی اعلام کرد وزیر امور خارجه آمریکا و تیم مذاکره کننده آمریکایی همچنان به طور مستقیم پیگیر مذاکرات هسته ای خواهند بود.
به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس ماری هارف سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در این باره گفت:" مهم ترین موضوع در دستور اقدام آقای کری در ماه ژوئن مساله مذاکرات هسته ای با ایران خواهد بود."
او افزود:" این حادثه تغییری در این برنامه ایجاد نخواهد کرد. آقای کری و همه اعضای تیم آمریکایی بر همان برنامه طبق ضرب الاجل تعیین شده (پایان ماه ژوئن) برای پایان مذاکرات متعهدند.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به اینکه برای بهبود وضعیت آسیب دیدگی کری یک برنامه بازیابی سریع در نظر گرفته شده است، از گفت و گوی تلفنی کری با مقامات و همتایان کشورهای خارجی از جمله رییس جمهور آمریکا، و وزرای خارجه اسپانیا، فرانسه و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در بیمارستان دانشگاه ژنو خبر داد.
کری از صبح روز یکشنبه که دچار شکستگی استخوان ران پا در جریان دوچرخه سواری در منطقه آلپ فرانسه شد با هلی کوپتر به بیمارستانی در ژنو منتقل شد و یکشنبه شب را در آن بیمارستان به صبح رسانید.او دیروز (دوشنبه) با یک هواپیمای نظامی ویژه که در آن امکانات پزشکی مناسب تعبیه شده بود به بیمارستان بوستون در ایالت ماساچوست منتقل شد.
جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید نیز  دیروز اعلام کرد هنوز زمان کافی برای به پایان رساندن مذاکرات هسته ای طبق جدول زمان بندی شده وجود دارد و کری می تواند نقش مهمی در به فرجام رساندن مذاکرات داشته باشد . با این حال ارنست درباره امکان حضور مستقیم کری در مذاکرات ابراز تردید کرد و گفت او به احتمال فراوان با شرایط جدیدش مانند گذشته قادر نخواهد بود سوار هواپیما شده و به مسافرت های طولانی برود.

جان کری در آمبولانس و در حال انتقال به بیمارستان بوستون

وزیر امور خارجه آمریکابه هنگام بازگشت به کشورش با توییتی از امیدواری خود برای بهبود هر چه سریع تر و بازگشت به سر کار خود خبر داد.او همچنین در توییتی دیگر به زبان فرانسه از مردم منطقه آلپ و کادر بیمارستان ژنو که برای مراقبت از او زحمات زیادی کشیدند قدردانی کرد.
قرار است دکتر "دنیس بروک " جراح متخصص ارتوپد ران پای راست کری را طی روزهای آینده در بیمارستان بوستون جراحی کند.کری چند سال پیش نیز با انجام یک عمل جراحی مفصل ران خود را تعویض کرده است.
با وجود ابراز اطمینان وزارت امور خارجه از حضور مستقیم کری در مذاکرات هسته ای هنوز مشخص نیست چگونه در صورت عمل جراحی بر روی وزیر امور خارجه آمریکا با توجه به سن بالای او دوره بازیابی او می تواند کمتر از یک ماهه به پایان برسد، این در حالی است که طبق برنامه زمان بندی شده تنها 4 هفته برای نگارش متن نهایی توافق هسته ای وقت مانده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد