سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار ورزشی خوزستان

مسابقات قهرمانی دوچرخه​سواری بانوان کشور جمعه (اول خرداد ماه) با کسب مقام دوم توسط تیم خوزستان به پایان رسید.

خضیر حیاتی، دبیر هیات دوچرخه​سواری خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: در این رقابت​ها که به میزبانی تهران و در پیست دوچرخه​سواری و جادههای ورزشگاه تختی این شهر برگزار شد، تیم بانوان خوزستان با حضور فروزان عبدالهی و راحیل کرمی به سرپرستی خانم رحیمی حضور داشت که در پایان فروزان عبدالهی با کسب 5 مدال نقره، یک طلا و یک برنز و راحیل کرمی با دو مدال برنز موفق شدند در مجموع عنوان دوم را برای خوزستان به ارمغان آورند. وی سطح کیفی مسابقات را خوب ارزیابی کرد و افزود: از گذشته همواره رقابت میان استان​های خوزستان، تهران و خراسان رضوی وجود داشته است‏. تیم تهران نیز با توجه به اینکه میزبان مسابقات بود، امکانات بهتری در اختیار داشت، با وجود این ما تنها با یک اشتباه مقام اول را از کف دادیم و چنانچه هشیارتر بودیم می​توانستیم این عنوان را از آن خود کنیم. دبیر هیات دوچرخه​سواری خوزستان در پایان گفت: خانم‎ها عبدالهی و کرمی هر دو از بانوان ملی​پوش ما هستند، ضمن اینکه خانم فروزان عبدالهی بهمن​ماه گذشته به مسابقات آسیایی تایلند نیز اعزام شد.

رقابت​های سوارکاری خوزستان در دو ماده کورس و استقامت به مناسب سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار شد. به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، این مسابقات یکم خردادماه در بخش استقامت در مسافت​های 20، 40 و 60 کیلومتر و در بخش کورس در مسافت 1000 متر به میزبانی آبادان برگزار شد. در این مسابقات 23 راس اسب در بخش استقامت و 47 راس اسب در بخش کورس از سراسر استان شرکت داشتند. در پایان مسابقات بخش استقامت، به تمامی شرکت​کنندگانی که مسیر را به پایان رساندند، جوایز نقدی اهدا شد. همچنین در بخش کورس، مسابقات در شش کورس اسب​های داغ​دار و بی​داغ برگزار شد. در کورس اول اسب​های داغ​دار، اسب​های “لهیب​النار“ به مالکیت احمد شریفات، “مرصال“ به مالکیت سیدطالب زهری و “گالان“ به مالکیت سروش عیدی​وند هر سه از آبادان به ترتیب به عنوان​های اول تا سوم دست یافتند. در کورس دوم اسب​های داغ​دار نیز اسب “گلستان“ به مالکیت بهروز نشان از آبادان به مقام اول دست یافت و اسب​ “مهیب محسنی“ به مالکیت کمال محسنی از اهواز و اسب “مبارک کوچولو“ به مالکیت عادل صرخه از شهر صرخه به ترتیب به مقام​های دوم تا سوم رسیدند. در کورس سوم اسب​های داغ​دار اسب “گیوتین“ به مالکیت علیرضا خلعتی از آبادان به عنوان نخست دست یافت. باتوجه به این‌که در این بخش سه اسب شرکت داشتند، فقط یک اسب برتر شناخته شد. در کورس اول اسب​های بی​داغ، اسب “قرار“ به مالکیت کریم ربیحات از شادگان اول شد و اسب “میسان‌مرمضی“ به مالکیت مرتضی مرمضی از سوسنگرد و اسب “چاسب“ به مالکیت عبدالحسن مجدم از قیزانیه به ترتیب دوم و سوم شدند. در کورس دوم اسب​های بی​داغ نیز اسب​های “خاتون بغلانی“ به مالکیت حمزه بغلانی از آبادان، “ملکه‌بالدی“ به مالکیت مصطفی بالدی از دارخوین و “تندرمبین“ به مالکیت علی مبین​فر از دزفول به ترتیب به عناوین اول تا سوم دست یافتند. کورس سوم اسب​های بی​داغ، اسب “قدرمطور“ به مالکیت مطوری از آبادان به عنوان نخست رسید و اسب‌های “فولاد“ به مالکیت بهروز نشان از آبادان و “بدویه“ به مالکیت سیدمهدی موسوی از حمیدیه به ترتیب مقام​های دوم و سوم را ازآن خود کردند.

اولین دوره رقابت​های همگانی بدمینتون خوزستان با شناخت برترین​ها در دو بخش آقایان و بانوان به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ورزرشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، این رقابت​ها در بخش بانوان و آقایان به ترتیب سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه و یکم خردادماه به مناسبت روز پاسدار و ولادت امام حسین(ع) در اهواز برگزار شد.

در بخش دختران، بدمینتون​بازانی از شهرستان‌های امیدیه، اهواز، ماهشهر، کارون و مسجدسلیمان حضور داشتند که در پایان، ارغوان اسفندیاری و زهرا بندری هر دو از اهواز به ترتیب اول و دوم شدند و راضیه بیرانوند و اکرم فقیهی هر دو از اهواز مشترکا جایگاه سوم را به دست آوردند. در بخش آقایان نیز نفراتی از شهرستان​های اهواز، خرمشهر، شوشتر، مسجدسلیمان، ماهشهر، و کارون شرکت داشتند که در پایان علی عبدویس و اسحاق سیدنور هر دو از اهواز به ترتیب در مکان​های اول و دوم قرار گرفتند و نوید بندانی و سعید معتوقی به ترتیب از کارون و اهواز به صورت مشترک سوم شدند.

نفرات برتر این رقابت​ها پنجم مردادماه در رقابت​های همگانی منطقه​ای کشور که در خرم​آباد برگزار خواهد شد، شرکت می​کنند.

سرمربی تیم کشتی فرنگی سینا صنعت ایذه با ابراز رضایت از سومی تیمش در مرحله نخست لیگ کشتی فرنگی کشور‏، گفت: بازیکنان ما کم تجربه بودند ولی بهتر از ملی​پوشان کشتی گرفتند.

ملک‌محمد بویری در گفت​وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، پس از سومی تیمش در مرحله نخست مسابقات لیگ برتر کشتی فرنگی کشور، اظهار کرد: با وجود این‌که سال اول حضورمان در لیگ بود، عملکرد بسیار خوبی داشتیم. بازیکنان ما کم‌تجربه بودند ولی بهتر از ملی​پوشان، کشتی گرفتند. تیم​های دیگر از ملی​پوشان در ترکیب خود بهره می​بردند ولی ما از بازیکنان بومی استفاده کردیم و با اقتدار سوم شدیم.

وی گفت: تیم ما در مرحله مقدماتی برابر تیم بیمه رازی با حساب 6 بر 2 شکست خورد؛ این تیم از تمام ملی‌پوشان که از شانس حضور در مسابقات جهانی آمریکا برخودار هستند، استفاده می​کرد. تمام کشتی​گیران این تیم از وزن 59 تا 130 کیلوگرم، ملی​پوش بودند و به نظرم کشتی‌گیران ما در مبارز با حریف خیلی خوب کار کردند و از آن‌ها رضایت دارم. من فکر می​کردم به جای شکست با حساب 6 بر 2 با نتیجه 8 بر صفر مسابقه را واگذار کنیم. بازیکنانم بالاتر از حد انتظار کشتی گرفتند. 

سرمربی تیم کشتی فرنگی سینا صنعت ایذه درباره رقابت تیمش برابر شورای شهر همدان نیز عنوان ‌کرد: تیم ما برابر این تیم با حساب 8 بر صفر به پیروزی رسید. در دیدار رده​بندی نیز به مصاف تیم دانشگاه پیام‌نور رفتیم که از چند کشتی​گیر سرشناس و ملی​پوش بهره می​برد. ما این تیم را با حساب 5 بر 3 شکست دادیم و جایگاه سوم را به دست آوردیم.

وی سطح این مسابقات را بالا ارزیابی کرد و گفت: مسابقات نسبت به سال گذشته از سطح کیفی و کمی بهتری برخوردار بود. مرحله نهایی این مسابقات هم احتمالا سه ماه دیگر برگزار خواهد شد.

بویری بیان ‌کرد: ما برای مرحله بعدی مسابقات تیم را بهتر آماده می​کنیم و هدف​مان این است که سهمیه جام باشگاه​های جهان را به دست آوریم. سال اول حضورمان در لیگ است و از اسپانسر خیلی خوبی برخوردار هستیم و تیم ما را در ادامه تقویت خواهیم کرد تا مجوز حضور در مسابقات جام باشگاه​های جهان را به دست آوریم. تیم​های اول تا سوم این مسابقات می​توانند در جام باشگاه​های جهان شرکت کنند.

سرمربی تیم فوتبال ساحلی جهان​نژادیان آبادان پس از شکست برابر گلساپوش یزد در هفته چهارم لیگ برتر کشور، گفت: بضاعت تیم ما هم همین‌قدر بود.

محمد مرفاوی در گفت​وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزار دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: روز گذشته (جمعه) در یزد به مصاف گلساپوش رفتیم که با حساب 8 بر یک شکست خوردیم. ما خوب بازی کردیم و فرصت گلزنی بسیاری هم داشتیم ولی نتوانستیم از آن‌ها استفاده کنیم و همین موجب شد که گل بخوریم.

وی عنوان ‌کرد: ما این هفته برابر تیمی بازی داشتیم که تا این هفته از مسابقات تمام مدعیان را شکست داده بود و اکنون هم در صدر جدول قرار دارد. این تیم بسیار خوب و محکم است و بضاعت تیم ما هم همین‌قدر بود.

سرمربی تیم فوتبال ساحلی جهان​نژادیان آبادان افزود: مطمئن باشید که بازی​های آینده ما حتما همراه با نتیجه خواهد بود. ما در شروع مسابقات با سه تیم خوب لیگ بازی داشتیم که این برای ما کمی سخت بود. ان​شاالله در مسابقات آینده جبران می​کنیم. وی درباره دیدار آینده تیمش، عنوان‌کرد:‌ جمعه این هفته در آبادان از تیم زینت نوشهر پذیرایی می​کنیم و از مردم می​خواهیم که از تیم ما حمایت کنند. ما باید دو بازیکن به تیم​مان اضافه کنیم و ان‌شاالله این کار را هم انجام خواهیم داد. چشم ما به نتایج هفته​های آینده​مان است. مرفاوی در ادامه با درخواست از فدراسیون جهت آموزش داوران، گفت: فدراسیون بر برگزاری منظم و خوب مسابقات بسیار تاکید دارد و از آن‌ها می‌خواهم علاوه بر تمرکز روی این موضوع، بر بخش آموزش داوران هم تاکید داشته باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد