سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار ورزشی خوزستان

ابن​قاسم: بالاخره کابوس تمام شد/بهترین تیم لیگ بودیم
ورزشی  9:1:43 1394/02/28
942-22481-5 کد خبر

سرپرست تیم فوتبال فولادخوزستان گفت: به نظرم فولاد با توجه به شرایطی که در لیگ چهاردهم برای آن پیش آمد و نهایتا جایگاهی که کسب کرد، بهترین تیم ایران بود.

حسین ابن​قاسم در گفت​وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: سال سختی را پشت سر گذاشتیم و اگر مدیریت خوب باشگاه و حمایت هواداران نبود، یقینا تیم ما به مشکل برمی​خورد.

خوشحالیم که کابوس تمام شد

وی بیان کرد: خوشحالیم که اسکوچیچ به جوانان اعتماد کرد و پای کار ماند و به نظرم کارش نیز نتیجه داد و اگر غیر از این بود، ما کاندیدای سقوط بودیم. به یک باره هشت بازیکن اصلی تیم، آن هم زمانی که اردوی بدنسازی تمام شده بود و وارد لیگ شده بودیم را از ما جدا کردند و با این شرایط کار کردن، سخت بود. به هر حال خوشحالیم که این کابوس تمام شد.

فولاد کاری کرد، کارستان

سرپرست تیم فوتبال فولادخوزستان گفت: به نظر من تیم ما خیلی خوب کار کرد و جا دارد به کادر فنی و بازیکنان​مان خسته نباشید بگویم؛ آن​ها کاری کردند، کارستان. به هر حال تلاش کادر فنی بود که بازیکنان را تشویق کرد و به تیم آورد و نگه داشت. دست کادر فنی​مان درد نکند.

فولاد چند بازیکن جوان رو کرد

وی در ارزیابی​اش از لیگ چهاردهم، عنوان کرد: سطح لیگ خوب و جوانگرایی صورت گرفته بود. مسابقات به موقع آغاز و به موقع به پایان رسید و به نظرم برنامه​ریزی یک ساله لیگ خوب بود. امسال جوانان، تاحدودی بیشتر به لیگ ورود پیدا کردند و به نظرم احمد عبدالله​زاده و یوسف وکیا بازیکنانی بودند که امسال رو شدند که هر دو آن​ها نیز به اردوی تیم‌ملی دعوت شدند. از تیم ما همچنین بازیکنان جوان دیگری از جمله هادی حبیبی و بهمن جهان​تیغ معرفی شدند.

ابن​قاسم درباره عدم کسب سهمیه آسیایی، گفت: فوتبال دو رو دارد؛ ما به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به ذوب‌آهن، سهمیه آسیایی را از دست دادیم. ما در اهواز نباید به خود این تیم می​باختیم و اگر حداقل به تساوی می​رسیدیم، شرایط​مان بهتر می​شد.

منتظر لیست اسکوچیچ هستیم

وی درباره برنامه فولاد برای سال آینده، عنوان کرد: در حال حاضر اسکوچیچ به کشورش رفته است و منتظر لیست او هستیم و به محض این‌که لیستش را به ما داد، شروع به جذب بازیکنان درخواستی‌اش می​کنیم.

تمرینات تیم از 27 خرداد آغاز می‌شود

سرپرست تیم فوتبال فولادخوزستان ادامه داد: او پیش از این‌که از ایران برود با مدیریت باشگاه در خصوص برنامه‌هایش نشستی داشت و قرار شد هنگامی که به کشورش رفت، از آن جا در تماس با مدیرعامل باشگاه، برنامه​هایش را اعلام کند. تمرینات ما از 27 خردادماه آغاز می‌شود و اسکوچیچ یک هفته قبل از این تاریخ به ایران برمی​گردد.

فولاد بهترین تیم فصل جاری بود

وی در ادامه بیان کرد: به نظر من با توجه به این‌که هشت بازیکن اصلی​مان را از ما گرفتند و توانستیم دوام بیاوریم و با تفاضل گل کمتر در جایگاه پنجم قرار بگیریم، بهترین تیم فصل جاری لیگ بودیم و از نظر نتیجه هم تیم​های پر مهره سپاهان، نفت تهران، تراکتورسازی و ذوب آهن تیم​های خوبی بودند. این تیم​ها یک تیم در زمین و یک تیم روی نیمکت​های‌شان داشتند.

اسکوچیچ عملکرد رضایت​بخشی داشت

ابن​قاسم گفت: ما در چندین بازی فقط چهار پنج بازیکن روی نیمکت داشتیم و با توجه به این مشکل در دو جبهه لیگ برتر ایران و لیگ قهرمانان آسیا به خوبی جنگیدیم. ما در آسیا هم نتایج بدی به دست نیاوردیم. اسکوچیچ هم در کل عملکرد رضایت​بخشی داشت و یکی از امتیازات او بها دادن به جوانان بود.

پس از قرعه‌کشی فصل جدید مسابقات لیگ برتر فوتسال کشور، حریف ملی‌حفاری و زمان این بازی در هفته نخست، مشخص شد.

 به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- مراسم قرعه‌کشی لیگ برتر فوتسال فصل 95 - 94 امروز (دوشنبه) برگزار شد.طبق این قرعه‌کشی، ملی‌حفاری در هفته اول لیگ برتر کشور میهمان تیم آذرخش بندرعباس است.تمام مسابقات هفته اول از ساعت ۲۲:۳۰ روز جمعه (19 تیرماه) آغاز خواهد شد.

در این لیگ تیم‌های کاشی نیلو اصفهان، ماهان تندیس قم، گیتی‌پسند اصفهان، مقاومت البرز، شهید منصوری قرچک، میثاق تهران، آذرخش بندرعباس، شرکت ملی‌حفاری ایران، مس سونگون ورزقان، تاسیسات دریایی ایران، شهروند ساری، دبیری تبریز، فردوسی مشهد و فرش‌آرا مشهد حضور دارند.

رقابت​های گلف پیشکسوتان خوزستان به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار می​شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، این مسابقات یکم خردادماه به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر به میزبانی اهواز برگزار می​شود. 35 گلف​باز از شهرستان​های آبادان، اهواز و مسجدسلیمان در این رقابت​ها شرکت می​کنند.به نفرات اول تا سوم این مسابقات جوایزی اهدا می​شود.

سه ورزشکار خوزستانی جهت حضور در رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جایزه بزرگ ”جام دیوید کوربی“ به عضویت تیم‌ملی درآمدند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- رامین طاهری، پیام بویری و حبیب‌الله اخلاقی به ترتیب در اوزان 71، 75 و 85 کیلوگرم همراه با تیم‌ملی ایران به این پیکارها اعزام می‌شوند.

سه کشتی‌گیر خوزستانی که قرار است در این رقابت‌ها شرکت کنند، عناوین آسیایی و جهانی را در کارنامه خود دارند. رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جایزه بزرگ ”جام دیوید کوربی“ از چهارم تیرماه به مدت چهار روز در آمریکا برگزار می‌شود.

مهاجم تیم فوتبال استقلال خوزستان می‌گوید در حال حاضر ماندن تیمم در لیگ، مهم‌تر از دعوت شدنم به اردوی تیم‌ملی است.

مهدی مومنی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهارکرد: نتایج ضعیف‌مان کمی به خاطر بدشانسی‌هایی بود که از ابتدای فصل گریبان‌گیر تیم‌مان شد. ما از نظر کیفی خوب بازی می‌کردیم ولی زمانی که گل می‌زدیم، نمی‌توانستیم از آن، دفاع تیمی خوبی داشته باشیم و بزرگترین ضعف ما همین بود و از این نظر هم خیلی ضربه خوردیم.

وی بیان‌کرد: به هر حال شرایط به صورتی شد که با خواست خدا، به صورت مستقیم سقوط نکردیم و تیم‌مان وارد مرحله پلی‌آف شد و شانس دوباره داریم و می‌توانیم با رفع مشکلات و ضعف‌های‌مان، از دو بازی رفت و برگشت در این مرحله نتیجه بگیریم تا هم سهمیه استان حفظ شود و هم این‌که خوزستانی‌ها را خوشحال کنیم. ما برای رسیدن به این مهم تمام تلاش‌مان را می‌کنیم.

این بازیکن تیم فوتبال استقلال خوزستان با اشاره به دیدار این تیم برابر پیکان در هفته پایانی لیگ برتر، گفت: ما در این بازی تمام تلاش‌مان را کردیم ولی بازی دست ما نبود، چرا که تیم‌های راه‌آهن و ملوان هم حریفان‌شان را برده بودند و ما اگر هم پیکان را شکست می‌دادیم، باز هم وارد پلی‌آف می‌شدیم. به هر حال ما باید در بازی‌های گذشته‌مان نتیجه می‌گرفتیم. ما نیم‌فصل دوم را خیلی بد شروع کردیم و مشکل‌مان هم عدم تمرکز و به خوبی دفاع نکردن تیمی بود. ما در 10، 11 بازی در همان ابتدای مسابقه، گل دریافت می‌کردیم و در کل تمرکز تیم‌مان به‌هم می‌ریخت.

وی افزود: در هر صورت تیم‌مان وارد پلی‌آف شده است و باید تلاش کنیم تا در این مرحله نتیجه بگیریم. ما باشگاه‌ خوبی داریم و از مدیریت خوبی هم بهره می‌برد و حیف است که این تیم سقوط کند. من خودم در تیم‌های دیگر هم بازی کرده‌ام ولی این باشگاه از نظر مدیریتی و هر لحاظ دیگر، باشگاه بسیار خوبی است.

مومنی خاطرنشان‌کرد: تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا تیم‌مان در لیگ برتر بماند و تیم ما صد درصد در مرحله پلی‌آف نتیجه می‌گیرد، چرا که تیم ما به تیم مس کرمان می‌چربد و ان‌شاالله بتوانیم در همان بازی اول کار را تمام کنیم تا کار به بازی دوم نکشد. ما تمام تلاش‌مان را در مسابقات لیگ هم کردیم ولی زور تیم‌مان همین بود. به نظرم حق تیم ما پایین جدول نبود.

وی در ادامه درباره دعوتش به اردوی تیم‌ملی، گفت: خوشحالم که دعوت شدم، البته با توجه به این‌که تیم ما وارد پلی‌آف شده است، من و میثم مجیدی که از استقلال خوزستان به این اردو دعوت شده‌ایم، نمی‌توانیم در اردوی اول شرکت کنیم. به هرحال امیدوارم که در این اردو شرکت کنم و کی‌روش هم ما را ببیند و من جزو بازیکنان مفید انتخاب شده، باشم. من در این زمینه تمام تلاشم را می‌کنم ولی در ابتدا ماندن تیمم در لیگ برتر مهم است.

مهاجم تیم فوتبال استقلال خوزستان درباره سطح لیگ چهاردهم نیز عنوان‌کرد: سطح لیگ خوب بود ولی مشکلی که در نیم‌فصل دوم پیش آمد، این بود که لیگ 50 روز تعطیل شد. تیم ما پیش از این تعطیلی، روند رو به رشد خیلی خوبی داشت ولی پس از آن ضرر کرد. خود من هم قبل از این تعطیلات، هم گل می‌زدم و هم پاس گل می‌دادم و در کل وضعیت جسمانی خیلی خوبی داشتم ولی پس از آن، افت کردم و پنج شش هفته در جریان بازی‌ها نبودم. در کل به نظرم استراحت‌های طولانی‌مدت، کمی به تیم‌مان ضربه وارد کرد و البته این شرایط برای تمام تیم‌ها بود. سطح کیفی مسابقات، پر گل بودن بازی‌ها و جوانگرایی هم از نقاط قوت لیگ بود.

وی درباره برنامه‌اش برای فصل آینده، گفت: قرارداد من با استقلال خوزستان تمام شده است و در حال حاضر هم تمام فکر من، ماندن تیمم در لیگ است و در آینده برای فصل بعد تصمیم می‌گیرم.

ورزشکاران خوزستانی در جمع نفرات اعزامی تیم‌ملی جهت حضور در مسابقات بین​المللی آنزان‌رزم گرجستان قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، پیکارهای انتخابی درون اردویی تیم‌ملی آنزان رزم 25 و 26 اردیبهشت‌ماه با حضور 36 ورزشکار در دزفول برگزار شد و در هر وزن دو ورزشکار انتخاب شدند که نفر اول در تیم اصلی و نفر دوم به عنوان ورزشکار ذخیره جهت حضور در مسابقات بین‌المللی گرجستان انتخاب شدند.

در پایان این انتخابی در وزن 55 کیلوگرم مصطفی حیوی‌حقیقی از فارس نفر اول و سامان میرانی از کرمانشاه نفر دوم، در وزن 60 کیلوگرم محمد صالحی از خوزستان نفر اول و میلاد بابکان از فارس نفر دوم، در وزن 65 کیلوگرم احسان عزیزی از کرمانشاه نفر اول و حمیدرضا مختاری از فارس نفر دوم و در وزن 70 کیلوگرم سعد عساکره​نیا از خوزستان نفر اول و اسماعیل اولادحسینی از فارس نفر دوم اوزان خود شناخته شدند.

همچنین در وزن 75 کیلوگرم محمدحسین بزرگی‌پویا از فارس نفر اول و روح​الله فلاح​نژاد از خوزستان نفر دوم، در وزن 80 کیلوگرم سجاد میردریکوند از کرمانشاه نفر اول و علی ماهروبختیاری از اصفهان نفر دوم، در وزن 85 کیلوگرم افشین مختاری از خوزستان تنها ورزشکار انتخاب شده در این وزن و همچنین در وزن 85+ کیلوگرم اردلان امیری و مسعود علایی هر دو از خوزستان به عنوان نفرات اول و دوم وزن‌های خود معرفی شدند.

مرحله دوم این اردو در ماه آینده باز هم به میزبانی دزفول برگزار خواهد شد. ورزشکاران خود را برای حضور در مسابقات بین​المللی گرجستان که سوم تا هفتم تیر برگزار می​شود، آماده می​کنند.

مسابقه فوتسال بین تیم هنرمندان و پیشکسوتان خوزستان به مناسبت حماسه آزادسازی خرمشهر در شهرستان‌های اهواز و خرمشهر برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، قرار است به این مناسبت دو دیدار برگزار شود که اولین بازی بین تیم فوتسال هنرمندان و پیشکسوتان اهواز خواهد بود که از ساعت 18 روز شنبه (دوم خردادماه) در سالن امام رضا(ع) شهرک نفت اهواز برگزار می​شود.

تیم هنرمندان متشکل از علی دایی، کریم باقری، پژمان جمشیدی، محمد نوازی، سام درخشانی، کامبیز دیرباز، پژمان بازغی، رضا یزدانی، علی اوجی، شهرام فخار، همایون شجریان و علی آذری است.

در تیم پیشکسوتان اهواز نیز احتمالا افرادی ازجمله سهراب و سیاووش بختیاری‌زاده، حسین کعبی، عبدالله ویسی، هوشنگ لوینیان، فرزاد آهک​پور، رضا داوودی و چند شخصیت​ سیاسی – اجتماعی استان حضور خواهند یافت.

پخش مستقیم این دیدار از شبکه خوزستان پیشنهاد شده است اما هنوز قطعی نشده است.

همچنین دومین دیدار، سوم خردادماه از ساعت 18 در خرمشهر بین تیم هنرمندان و پیشکسوتان خرمشهر و آبادان برگزار می​شود.  عواید حاصل از بلیت‌فروشی این دو مسابقه، صرف امور خیریه و کودکان بی‌سرپرست خواهد شد.

تنیس خوزستان در مسیر پیشرفت؟
ورزشی  12:17:22 1394/02/28
942-22681-5 کد خبر

یک مربی خوزستانی تنیس می​گوید استمرار در ساخت زمین​های تنیس در شهرستان​های مختلف باعث گستردگی این رشته در استان می​شود.

کامیار کیمیایی در گفت​وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، عنوان کرد: می​توان با ساخت زمین​های تنیس در کنار افزایش زیرساخت​ها، به پیشرفت این ورزش در درازمدت امیدوار بود.

از تنیس خوزستان انتظار بیشتری می​رود

وی در خصوص وضعیت حال حاضر تنیس خوزستان گفت: در حال حاضر تنیس استان در رتبه​بندی استان​های کشور جایگاه خوبی دارد و بازیکن​های ملی​پوش خوبی نیز دارد که برادران ادیبی نمونه​ای از این بازیکنان هستند. بازیکن​های زیر 18 سالی هم داریم که دارای مقام‌های قهرمانی هستند ولی همیشه از استان خوزستان انتظار بیشتری می​رود، چرا که با وجود امکانات خوبی که وزارت نفت در اختیار این استان قرار داده و همچنین پتانسیلی که مردم این استان به لحاظ فیزیکی دارند، ​انتظار جایگاه بهتر و قهرمانان بیشتری از این استان می​رود و اگر به کمترین​ قانع باشیم، عقب می‌افتیم.

لزوم برگزاری مسابقات فدراسیون جهانی در خوزستان

این مربی خوزستانی ادامه داد: استان​های دیگر در بخش خصوصی خوب کار می​کنند و هیات​های آن‌ها تلاش می​کنند که بخش خصوصی را وارد کار کنند. آن‌ها همچنین در حال ساخت زمین​های هاردکورت هستند که متاسفانه یکی از ضعف​های استان خوزستان عدم وجود این زمین​ها است. از طرف دیگر یکی از مسابقات مهمی که می​بایست در سطح استان برگزار شود و برگزار نشدن آن به شدت در استان احساس می​شود، مسابقات فدراسیون جهانی تنیس است که در حال حاضر در رده​های سنی زیر 14، 16 و 18 سال در حال برگزاری است ولی با وجود این‌که خوزستان شرایط خوبی در فصل پاییز، زمستان و بهار دارد، نتوانسته​ایم این مسابقات را در استان برگزار کنیم. این که بتوانیم چنین مسابقاتی را در استان برگزار کنیم، خیلی مهم است چرا که به واسطه آن می​توانیم افراد بیشتری را جذب این رشته کنیم.

تنیس خوزستان در بین 5 استان برتر کشور

کیمیایی اظهار داشت: در حال حاضر تنیس استان در بین پنج استان اول کشور قرار دارد. از لحاظ بازیکن و مربی هم در شرایط خوبی به سر می​بریم و تنها مشکل و ضعف ما همان بخش خصوصی است که به آن اشاره کردم؛ انجام این کار بسیار می​تواند به پیشرفت این ورزش در استان کمک کند.

حضور نزدیک به 10 مربی درجه یک و 2 در خوزستان

وی درخصوص تعداد مربیان درجه‌دار استان نیز بیان کرد: تعداد مربیان درجه یک و 2 نه تنها در استان، بلکه در سطح کشور بسیار کم است که دلیل این امر هم وجود مقررات سختی است که در مسیر دریافت این مدارج وجود دارد ولی با این حال می​توان گفت در حال حاضر نزدیک به 10 مربی درجه یک و 2 در استان فعالیت دارند و بقیه نیز که درجه 3 محسوب می​شوند، بسیار در حال کار و مربیان خوبی هستند. در مجموع می​توان گفت این تعداد مربی‌ای که در حال فعالیت هستند، مربیان بسیار خوبی هستند و سطح آمادگی بالایی جهت ارتقا دارند.

زمین​های زیادی در استان در حال ساخت است

این مربی خوزستانی افزود: در دزفول، ماهشهر، مسجدسلیمان و چند شهرستان دیگر، زمین​های تنیس در حال راه​اندازی هستند که این باعث گستردگی این ورزش در خوزستان می​شود. تبعا هر چقدر علاقه‌مندان به این رشته بیشتر باشند، زمین و مربیان بیشتری نیاز است. اگر اداره‌کل ورزش و جوانان استان و بخش خصوصی زمین داشته باشند، دیگر کمتر به زمین​های شرکت نفت نیاز پیدا می​کنیم و لذا این مساله از حالت انحصار خارج می​شود و مردم راحت​تر می​توانند از زمین​ها استفاده کنند.

ورزش تنیس در مدارس ابتدایی فعال می‌شود

کیمیایی گفت: یکی از کارهای بسیار خوبی که در خوزستان انجام نمی​شد و هم​اکنون در سطح کشور در حال انجام است، بحث استعدادیابی می‌باشد که در حال هماهنگی با مدارس در این زمینه هستیم. ما مجوزی را از اداره آموزش و پرورش گرفته​ایم و طی تفاهم​نامه​ای این دستگاه با وزارت ورزش، ما در تمام مدارس ابتدایی که دارای زمین هستند می​توانیم ورزش تنیس را به صورت رایگان فعال کنیم. مربیان نیز در کلاس​های مربیگری بخش کودکان آموزش می​بینند و در نهایت دانش خود را به کودکان منتقل می​کنند. وقتی این کودکان را آموزش دادیم و استعدادهای آن‌ها را ارزیابی کردیم، بعدها در مراحل غربالگری قطعا تنیسورهای خوبی از میان آن‌ها در خواهد آمد. پدر و مادرهای علاقه​مند هم در این راه بسیار می​توانند به فرزندانشان کمک کنند.

در بخش بانوان با محدودیت‌هایی روبه‌رو هستیم

وی درخصوص وضعیت بخش بانوان نیز خاطرنشان‌کرد: در حال حاضر خانم انصارمنش، نایب‌رییس بانوان خوزستان خوشبختانه فعالیت​های بسیار خوبی را در شهرستان​ها انجام می​دهد و به صورت مداوم در مسابقاتی که در سطح کشور، مناطق و یا جاهای دیگر برگزار می​شود، شرکت می​کند ولی با این وجود جا برای کار همچنان بسیار است. خوزستان متاسفانه یکسری محدودیت​ها دارد که دو عامل باعث این محدودیت​ها می​شود؛ یکی از آن‌ها گرمای هوا و دیگری هم مسایل فرهنگی است. در هر صورت با توجه به این‌که بازیکنان بسیار خوبی در قسمت بانوان داریم، امیدواریم که بتوانیم جایگاه خوبی هم در قسمت بانوان پیدا کنیم.

دوره‌های مربیگری بانوان کم است

کیمیایی ادامه داد: فعالیت​های خوبی در بخش بانوان در حال انجام است و خیلی عزم جدی وجود دارد که باید به بانوان هم بها داده شود. در حال حاضر زمین​های خوبی در اختیار داریم ولی دوره​های مربیگری بانوان متاسفانه کم است. با این وجود نکته مثبت این است که بیشتر مربیان ما تحصیلکرده در زمینه تربیت بدنی هستند که این خیلی اهمیت دارد.

خوزستان تنیسورهای بسیار بزرگی داشته است

وی در پایان اظهار کرد: من امیدوارم تنیس خوزستان روز به روز رشد کند، چرا که این استان در گذشته بازیکنان تنیس بسیار بزرگی داشته است؛ از جمله آقایان عباس دیلمی، امین دیلمی، اشکانی، استمراری و احمدوند که در حال حاضر سرمربی تیم‌ملی ما است و خود من که اکنون به عنوان دبیر فدراسیون تنیس فعالیت می​کنم. بالاخره همه ما خوزستانی هستیم و دوست داریم به آقای نظری، رییس هیات تنیس خوزستان کمک کنیم تا در سال‌های آینده بتوانیم قهرمانی​های متعددی را برای استان کسب کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد