سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

گزارش آب و هوای استان

مدیرکل هواشناسی خوزستان از افزایش 2 تا 3 درجه سانتیگرادی دمای هوای استان در روزهای آینده خبر داد.

کورش بهادری در گفت​وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: با توجه به استقرار سامانه پرفشار جنب حاره​ای انتظار هوای تابستانه​ای را در استان داریم و پیامد آن نیز افزایش دما است.

وی ادامه داد: در روزهای آینده علاوه بر افزایش دمای هوای، شاهد گردوغبار محلی در استان نیز هستیم، البته نقشه​های هواشناسی وقوع پدیده خاصی را نشان نمی​دهند و تا سه روز آینده جو پایداری را در استان شاهد خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان درباره پدیده شرجی در استان گفت: ما با پدیده تغییرات اقلیمی مواجه هستیم و تغییرات اقلیمی وضعیت آب و هوایی حاکم بر یک منطقه را دستخوش تغییر و تحول قرار می​دهد و این تغییرات در آب و هوا به دنبال خود پیامدهایی دارد و آمار این پیامدها در سال‌های مختلف متفاوت است؛ نمونه آن می​توان به وقوع پدیده شرجی در استان اشاره کرد.

بهادری افزود: وقوع پدیده شرجی اجتناب​ناپذیر است اما با توجه به تغییرات اقلیمی روزهای شرجی هر سال کمتر از سال قبل بوده است و باید منتظر جریانات جنوب شرقی باشیم که رطوبت را از خلیج همیشه فارس و دریای عمان به سمت مناطق بالاتر مانند استان خوزستان هدایت می​کند ولی تبعا تعداد روزهای همراه با شرجی کمتر خواهد بود.

وی اظهار کرد: البته معمولا در این فصل و اردیبهشت ماه همچنان انتظار ورود سامانه​های بارشی حداقل ضعیفی را در برخی نقاط استان داریم و تا زمانی که سامانه جنب حاره​ای کاملا مستقر شود، باید انتظار بارش خواهیم داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد