سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار ورزشی خوزستان

تیم فوتوالی علوم​پزشکی خوزستان در رقابت​های قهرمانی کشور به مقام نایب‌قهرمانی دست یافت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اولین دوره مسابقات قهرمانی فوتوالی کشور در سال جدید، 24 و 25 اردیبهشت‌ماه در گرگان برگزار شد.

در پایان این رقابت​ها تیم علوم​پزشکی دانشگاه جندی​شاپور اهواز در دیدار فینال با نتیجه 2 بر صفر از تیم استقلال تهران شکست خورد و عنوان ​نایب‌قهرمانی رقابت​ها را به دست آورد. 

همچنین استقلال تهران به قهرمانی رسید و تیم​های رستوران خورشید سرحدی الف و قوهای بندر گیلان به طور مشترک در مکان سوم قرار گرفتند.به تیم قهرمان علاوه بر جام قهرمانی مبلغ 15 میلیون ریال جایزه نقدی اهدا شد و تیم​های دوم و سوم نیز به ترتیب مبلغ 10 و 2.5 میلیون ریال جایزه نقدی دریافت کردند.

مشت‌زن‌های برتر پیکارهای چهارجانبه بوکس خوزستان که به میزبانی ماهشهر برگزار شد، شناخته شدند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، این مسابقات با حضور چهار تیم اهواز، رامشیر، بندرامام و ماهشهر در دو رده سنی جوانان و بزرگسالان، 25 اردیبهشت‌ماه در ماهشهر برگزار شد.

در پایان این مسابقات و در مجموع رده‌بندی تیمی، رامشیر به مقام قهرمانی رسید، بندرامام در جایگاه دوم قرار گرفت و اهواز در مکان سوم ایستاد. همچنین در رده‌بندی انفرادی و در رده سنی جوانان که در چهار وزن برگزار شد، در وزن 52 کیلوگرم سیدمحسن شبیب از اهواز و در وزن 56 کیلوگرم سیدعقیل آلبوشوکه، در وزن 60 کیلوگرم سیدعلی آلبوشوکه و در وزن 64 کیلوگرم سیدیاسین آلبوشوکه هر سه از رامشیر، به ترتیب جایگاه​های برتر وزن‌های خود را کسب کردند.

مسابقات رده سنی بزرگسالان در شش وزن برگزار شد که در وزن 56 کیلوگرم سیروس اسفندیاری از اهواز، در وزن 60 کیلوگرم سیدراغب آلبوشوکه از رامشیر، در وزن 64 کیلوگرم عادل صلاحاوی از بندرامام، در وزن 69 کیلوگرم سیدصالح موسوی از بندرامام، در وزن 75 کیلوگرم مرتضی حاجی​زاده از ماهشهر و در وزن 91+ کیلوگرم ولید مالخونی از ماهشهر، مقام​های برتر اوزان خود را به دست آوردند.

یک دوره مسابقه استانی شطرنج سریع به مناسبت روز کارگر در اهواز برگزار شد.

عبدالامیر خطیب​زاده، رییس هیات شطرنج استان در گفت​وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، عنوان کرد: در این دوره از مسابقات که پنج​شنبه و جمعه (24 و 25 اردیبهشت‌ماه) در هفت دور و به روش سوئیسی برگزار شد، 79 شطرنج​باز از اهواز و شهرهای تابع و همچنین دزفول حضور داشتند.

وی بیان کرد: در پایان این پیکارها محمد دلجو با 6.5 امتیاز به مقام اول رسید، هادی خیاط‌بیشه، مهدی مومن​زاده و عباس آرمده همگی با با 6 امتیاز و محمدرضا خواجه‌حسینی، سالم حزبه​ییان، فریبرز شیروانی و یاسر زرگانی، همگی  با 5 امتیاز به ترتیب صاحب عنوان​های دوم تا هشتم شدند.

رییس هیات شطرنج خوزستان با اشاره به سطح خوب مسابقات، گفت: باوجود این‌که ماه گذشته مسابقات زیر 20 سال کشوری برگزار شد اما در سال جاری این اولین استارت رسمی مسابقات در استان بود.

وی ادامه داد: ما تقریبا هر ماه یک دوره مسابقه سریع در سطح استان برگزار می​کنیم که امسال آغاز آن با مسابقات گرامی‌داشت روز کارگر عجین شده بود. خطیب​زاده با بیان این‌که این دوره از مسابقات محدودیت سنی نداشت، افزود: اغلب شرکت​کنندگان نیز کارکنان و فرزندان آنها بودند.  وی در پایان خاطرنشان‌کرد: در مراسم اختتامیه به نفرات اول تا هشتم لوح قهرمانی و جوایز نفیسی اهدا و به چهار نفر از آقایان و سه نفر از خانم​های زیر 14 سالی که صاحب بیشترین امتیاز در بین شرکت​کنندگان این محدوده سنی شده بودند هم جوایز ارزنده​ای اهدا شد.

مسابقات تنیس‌روی‌میز آزاد و دسته برتر خردسالان خوزستان با شرکت 20 ورزشکار برگزار شد.

عبدالامیر بخشنده، دبیر هیات تنیس‌روی‌میز استان در گفت​وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، گفت: در این مسابقات که روز جمعه (25 اردیبهشت‌ماه) در سالن انقلاب مجموعه ورزشی تختی اهواز برگزار شد، 20 تنیسور از اهواز، رامهرمز، آبادان، ایذه، دهلران و ماهشهر شرکت داشتند که در پایان امیرسینا قاسمی از دهلران به مقام نخست دست یافت و یاسین سرتیپی از اهواز، یاشار بیگی از آبادان و مهدی نیک​بخت از ایذه به ترتیب به عنوان​های دوم تا چهارم رسیدند. وی درباره سطح کیفی این مسابقات اظهار داشت: با وجود این‌که طی پنج شش سال گذشته در رده خردسالان به لحاظ کمیت در سطح قابل قبولی نبودیم، می​توان گفت کیفیت رقابت‌های اخیر نسبتا خوب و راضی​کننده بود و ان‌شاءالله در آینده راضی​کننده​تر نیز خواهد بود و اگر بتوانیم به جایی برسیم که در رده​بندی کشوری هم از خردسالان خوزستانی نماینده​ای داشته باشیم، بسیار ارزشمند خواهد بود.

بخشنده عنوان کرد: مسابقات قهرمانی خردسالان کشور شهریور و مسابقات آزاد و دسته برتر نیز مهرماه برگزار می​شود. با توجه به در پیش بودن این دو رویداد، سعی ما این است که تا شهریور و مهر حداقل شش مسابقه برای رده سنی خردسالان برگزار کنیم. دبیر هیات تنیس‌روی‌میز خوزستان با بیان این‌که متاسفانه فدراسیون در حال حاضر برای رده سنی خردسالان فقط یک دوره مسابقه در نظر گرفته است، افزود: این تعداد مسابقه بسیار کم است و البته ما به همین یک دوره مسابقه‌ای که فدراسیون تعیین کرده است، بسنده نمی​کنیم و برنامه​های خودمان را به صورت منسجم دنبال می​کنیم تا آینده خوبی برای این رده سنی در پیش داشته باشیم. 

وی در پایان خاطرنشان‌کرد: در حال برنامه​ریزی هستیم که مسابقات رده سنی زیر هفت سال را هم برای اولین بار در خوزستان برگزار کنیم.

سرمربی تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان با اشاره به کیفیت خوب لیگ چهاردهم، گفت: با توجه به این‌که امسال یکسری بازیکنان جوان در تیم‌ها بازی کردند، توانستیم چند پدیده را معرفی کنیم.

بهروز مکوندی در گفت​وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: سقوط ما از هفته قبل مشخص شده بود و در بازی پایانی با ملوان هم شش بازیکن‌مان را نداشتیم و با تیمی بازی داشتیم که انگیزه داشت و برای بقا می​جنگید. در این مسابقه ما تا دقایق پایانی، بازی را مساوی پیش بردیم اما در لحظات پایانی یک گل دریافت کردیم و شکست خوردیم.

* بابت سقوط نفت، از مردم عذرخواهی می​کنم

وی بیان کرد: ما حتی اگر در این بازی پیروز می​شدیم، در لیگ نمی​ماندیم چرا که از قبل سقوط کرده بودیم. البته برای سقوط​ نکردن، من، بازیکنان و مسوولان تمام تلاش​مان را کردیم ولی نتوانستیم کمک کنیم تا تیم در لیگ برتر حفظ شود. شاید اگر من بهتر کار می​کردم و تلاش‌ بیشتری می​شد، تیم می​توانست در لیگ بماند اما متاسفانه به این صورت نشد و من بابت کوتاهی خودم و سقوط تیم از تمام مردم خوب مسجدسلیمان و خوزستان عذرخواهی می​کنم.

* شایعه مربوط به دوسانتوس صحت ندارد

سرمربی تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان درباره شایعه مربوط به اشکال در مدارک کارلوس دوسانتوس و رفتن این بازیکن از ایران به دلیل این مشکل، گفت: دوسانتوس در نیم‌فصل اول با ما بود و مشکلی از نظر پیوستن به تیم، نداشت. ما تا زمانی که او را در اختیار داشتیم، از او استفاده می​کردیم تا این‌که به خاطر مشکل مالی باشگاه، معترض شد و درخواست پرداخت تمام پولش را کرد ولی ما در آن موقعیت نمی​توانستیم تمام مطالباتش را پرداخت کنیم که او هم در نیم​فصل دوم و پس از بازی با استقلال تهران، ایران را ترک کرد.وی افزود: در ادامه هم او از باشگاه به فیفا شکایت کرد و هم باشگاه پاسخی را در این زمینه به فیفا داد و شکایتی را هم مبنی بر این‌که این بازیکن بدون اعلام به باشگاه، ایران را ترک کرده است، تنظیم کرد و آن را به فدراسیون فوتبال ارائه داد. در کل این بازیکن به جز این مشکل، مشکل دیگری نداشت.

* نزدیکی تیم‌ها نشان​دهنده کیفیت خوب لیگ چهاردهم بود

مکوندی درباره سطح لیگ چهاردهم عنوان کرد: این‌که تا روز پایانی لیگ، تیم قهرمان مشخص نبود، نشان​دهنده این بود که چند تیم خیلی خوب داشتیم که خودشان را برای کسب عنوان قهرمانی آماده کرده بودند. در انتهای جدول نیز چنین شرایطی حاکم بود و چند تیم داشتیم که متاسفانه شرایط​شان خوب نبود و برخی از این تیم​ها، تیم​های باسابقه​ای هم بودند که باتوجه به امکانات، فنی و مدیریت می​توانستند نتیجه بگیرند ولی نهایتا نتیجه نگرفتند. در کل نزدیکی تیم​ها، نشان​دهنده خوب کار کردن آن‌ها و لیگ خوب​مان بود.وی افزود: یکسری کاستی هم در لیگ داشتیم که مربوط به یکی دو تغییر برنامه بود که فکر می​کنم اگر بتوانیم این تغییر برنامه​ها را هم کمتر کنیم، می​توانیم به سمت بهتر شدن پیش برویم و بهتر استفاده کنیم.


* طرح استفاده از جوانان، دستوری بود

سرمربی تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان درباره طرح استفاده از تعداد بیشتری بازیکن جوان در تیم​ها، گفت: من فکر می​کنم این تفکر باید حاکم باشد که چه بازیکنانی استفاده شوند و این‌که بخواهیم دستوری بگوییم که تیم‌ها از تعداد بازیکنان بزرگسال کمتری استفاده کنند، در واقع آن بازیکن که سنش بالا رفته اما توانایی بازی کردن را دارد، کنار گذاشته​ایم و با این کار در واقع انصاف را در حق این نفرات کمی رعایت نکرده‌ایم. اساس کار ما باید توانایی بازیکنان و به سمت کیفیت بهتر رفتن، باشد.

* لیگ امسال چند بازیکن خوب معرفی کرد

وی در پاسخ به این سوال که آیا لیگ امسال توانست پدیده​ای را هم معرفی کند؟ عنوان کرد: با توجه به این‌که امسال یکسری بازیکنان جوان در برخی تیم​ها بازی کردند، توانستیم چند پدیده را معرفی کنیم. از تیم​های تراکتورسازی، نفت تهران و فولادخوزستان، بازیکنان خوبی معرفی شدند.  مکوندی در پایان درباره وضعیت خودش نیز گفت: قراردادم با باشگاه نفت مسجدسلیمان تمام شده است و باید ببینم در ادامه چه پیش می​آید و آیا پیشنهادی به من می​شود که آن را بررسی کنم یا خیر.

مربی تیم فوتبال استقلال خوزستان گفت: در حالی که احساس می​کردیم نیم​فصل دوم، نیم​فصل خوبی برای ما باشد، به این صورت نشد و فراز و نشیب داشتیم.

سیداکبر پورموسوی در گفت​وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، در ابتدا درباره تساوی این تیم برابر پیکان و رفتن به پلی‌آف، اظهار کرد: هر چند به پلی​آف راه پیدا کردیم ولی رو به روی پیکان نمایش خوبی داشتیم. من فکر می​کنم دلیل راه​یابی ما به پلی​آف این بازی نبود و دلیل آن بازی​های قبلی‌مان است و می​توانستیم با توجه به شرایط بهتر روحی – روانی، بهتر نتیجه بگیریم ولی متاسفانه کار را به روز آخر و جایی که شرایط صد درصد دیگر دست ما نبود، کشاندیم.وی افزود: در هفته پایانی نتایج تیم​های راه​آهن و ملوان می​توانست در بقای ما در جدول تاثیرگذار باشد که به همین صورت هم شد. به هر حال ما در بازی با پیکان موقعیت​های خیلی خوبی داشتیم ولی توپ​های ما وارد دروازه نشد که دلیل آن هم فشار روانی بسیاری بود که به بازیکنان وارد شده بود و همین باعث شد که بازیکنان، تمرکز نداشته باشند و توپ​های ساده را از دست بدهند. مربی تیم فوتبال استقلال خوزستان گفت: از امروز عصر تمرینات​مان برای بازی با مس کرمان در مرحله پلی​آف آغاز می​شود. ما باید دوباره تمام توان​مان را جمع کنیم و به گذشته برنگردیم و اکنون یک شانس دوباره به ما رو کرده است و باید بتوانیم حقانیت خودمان را به اثبات برسانیم و از همه مهم‌تر بتوانیم سهمیه استان را حفظ کنیم.

وی بیان کرد: مس کرمان هم تیم خوبی است و در نیم​فصل دوم لیگ یک امتیازات خیلی خوبی کسب کرد و توانست خودش را از انتهای جدول به بالای جدول برساند. بازی این تیم با مس رفسنجان در مرحله پلی​آف را، هم ما و هم بازیکنان دیده​ایم و تقریبا به نقاط ضعف و قوت حریف شناخت داریم و ان‌شاءالله استقلال در لیگ برتر می​ماند.

پورموسوی درباره کم و کاستی​ها و نقاط قوت لیگ چهاردهم، گفت: مشکل بزرگ لیگ ما این است که بسیار فرسایشی است؛ امسال مسابقات چندین بار به خاطر تیم‌ملی تعطیل شد. به هر حال وقتی لیگ تعطیل می‌شود، سطح کیفی بازیکنان پایین می​آید. ما تا گرم مسابقات می​شدیم، لیگ تعطیل می​شد و این روند خیلی به تیم​ها ضربه زد. خود تیم ما از 31 خردادماه سال گذشته تمریناتش را شروع کرد و اکنون با توجه به این‌که به مرحله پلی​آف رفته​ایم، 12 ماه است که در شرایط تمرین به سر می‌بریم و بازیکنان در این شرایط از نظر روحی – روانی و جسمی آسیب می​بینند.

وی همچنین درباره نقطه قوت لیگ، خاطرنشان‌کرد: شاید اعلام لیست اخیرا تیم‌ملی و این‌که از تمام تیم​ها بازیکنانی دعوت شده‌اند، نقطه قوت لیگ بوده است و البته نمی​دانم آقای کی​روش واقعا روی این بازیکنان نظر دارد یا خیر. از تیم ما هم میثم مجیدی و مهدی مومنی به تیم‌ملی دعوت شده​اند. 

مربی تیم فوتبال استقلال خوزستان عنوان کرد: بیشتر فراز و نشیب تیم ما در نیم​فصل دوم مسابقات بود و در حالی که احساس می​کردیم این نیم​فصل، نیم​فصل خوبی برای‌مان خواهد بود، متاسفانه این‌گونه نشد.

مدیرعامل باشگاه فولادنوین خوزستان از نامشخص بودن وضعیت تیم فوتبال این باشگاه خبر داد و گفت: طی جلسات هفته‌های آینده، وضعیت حضور یا عدم حضور فولادنوین در لیگ برتر مشخص خواهد شد.

علیرضا اژدری​زاده در گفت​وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، درباره آخرین وضعیت تیم فوتبال فولادنوین خوزستان اظهار کرد: هنوز خبری نیست و در حال انجام اقداماتی برای واگذاری باشگاه هستیم. تاکنون یکی دو جلسه برگزار شده است و چند جلسه هم به دلایل مختلف لغو شده است. به هر حال امیدواریم در این هفته و یا تا 10 روز آینده، در این زمینه به نتیجه برسیم.ی با بیان این‌که امکان انتقال به هر ارگانی وجود دارد، ادامه داد: همه چیز ممکن است اما هنوز چیزی مشخص نشده است. جلسات اصلی​ای که باید در آن شرکت کنیم، هنوز برگزار نشده است. فقط در حال حاضر آن چیزی که مسلم است این است که همه می​خواهند این امتیاز در خوزستان بماند. امیدواریم که این امتیاز در خوزستان بماند اما اگر پتانسیل آن وجود نداشته باشد و اقدامات لازم از سوی خریدار صورت نگیرد، مطمئنا امکان واگذاری امتیاز به هر تیم دیگری وجود خواهد داشت. مدیرعامل باشگاه فولادنوین خوزستان با بیان این‌که من تنها یک عضو از این باشگاه هستم، عنوان کرد: مالکان و هیات مدیره و افرادی هم در باشگاه وجود دارند که صاحب نظر هستند و در هر صورت نمی​شود صحبتی را با قاطعیت گفت و افراد دیگری هم تصمیم می​گیرند.

وی درخصوص این موضوع که شما پیش از این گفته بودید که بعد از پایان لیگ برتر درخصوص امتیاز تیم فولاد نوین تصمیم‌گیری می‌کنیم، گفت: یکی از اتفاقات بدی که پیش آمد، حضور استقلال خوزستان در پلی​آف است و ما اصلا دوست نداشتیم این تیم به پلی​آف برود. در هر صورت با بوجود آمدن این وضعیت، تصمیم‌گیری درخصوص امتیاز تیم ما هم به تاخیر افتاد و سعی می​کنیم بعد از مشخص شدن وضعیت استقلال خوزستان، درخصوص امتیاز فولاد نوین هم به نتیجه برسیم. در هر صورت صحبت​هایی وجود دارد اما تاکنون تصمیم خاصی گرفته نشده است.

جودوکاران جوان خوزستانی در مسابقات قهرمانی کشور به سه مدال برنز و دو مقام پنجمی رسیدند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، چهل و یکمین دوره رقابت​های قهرمانی جودو جوانان کشور و انتخابی تیم‌ملی 26 اردیبهشت‌ماه به میزبانی سمنان برگزار شد. در پایان این پیکارها امین داوودی​خواه در وزن 55- کیلوگرم، محمد رشنونژاد در وزن 60- کیلوگرم و امیرمحمد نورالله در وزن 90- کیلوگرم، سه مدال برنز کسب کردند و به اردوی تیم‌ملی راه یافتند. همچنین محمد بیلیوند و محمد قاضی​زاده در مکان‌های پنجم وزن​های خود جای گرفتند. همچنین تیم خوزستان در مجموع رده‌بندی تیمی این رقابت​ها در مکان هشتم قرار گرفت.

رقابت​های قهرمانی سنگنوردی آقایان و بانوان کشور با کسب جایگاه​های برتر توسط ورزشکاران خوزستانی به پایان رسید. 

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، پانزدهمین دوره مسابقات قهرمانی سنگنوردی کشور در ماده سرعت و در بخش آقایان با حضور 32 ورزشکار از هفت استان زنجان، کرمان، همدان، خوزستان، قزوین و خراسان رضوی و تهران در دو رده سنی جوانان و بزرگسالان، 25 اردیبهشت‌ماه به میزبانی همدان برگزار شد که ورزشکاران خوزستانی صاحب عناوین مختلفی شدند.

در بخش بزرگسالان عارف اسماعیلی به مقام سوم دست یافت. در بخش جوانان موسی قیم جایگاه دوم را به خود اختصاص داد و در بخش جوانان A، علی آرامش در مکان دوم ایستاد. 

همچنین دهمین دوره مسابقات قهرمانی سنگنوردی بانوان کشور در ماده سرعت با حضور 28 ورزشکار از استان‌های همدان، کرمان، هرمزگان، زنجان، اصفهان و خوزستان در همین روز و در سالن سنگنوردی فرهاد همدان برگزار شد.

در بخش جوانان شکیبا میاحی در مکان سوم قرار گرفت، در بخش جوانان B سرور انصاریان در جایگاه دوم ایستاد و در بخش جوانان C فاطمه زرین​آبادی، هدی سعدونی و نسترن حکمتی​منش به ترتیب جایگاه​های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد