سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از خرمشهر

        

رئیس اداره مخابرات خرمشهر خبر داد
سرقت کابل دلیل اصلی قطعی سیستم ارتباطاتی روستاهای خرمشهر

رئیس اداره مخابرات خرمشهر از قطع سیستم ارتباط مخابرات خرمشهر در روستاهای «منیج»، «حفار شرقی» و «پل نو» به دلیل سرقت کابل خبر داد.

خبرگزاری فارس: سرقت کابل دلیل اصلی قطعی سیستم ارتباطاتی روستاهای خرمشهر
               

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، ابراهیم غزالی‌فر ظهر امروز در جلسه شورای اداری در محل فرمانداری، با اشاره به نزدیک بودن روز ملی روابط عمومی و ارتباطات به برشماری اقدامات انجام شده توسط اداره مخابرات خرمشهر طی یکسال اخیر پرداخت و اظهار کرد: راه اندازی اینترنت 3G همزمان با مرکز استان، همسان سازی شماره برای کاهش هزینه تماس‌های درون استانی و افزایش پهنای باند که به افزایش 3 برابری سرعت اینترنت منجر شد از مهم‌ترین اقدامات مخابرات خرمشهر طی یکسال گذشته است.

وی، توزیع رایگان 7 هزار سیم کارت را دیگر اقدام این اداره ظرف مدت اخیر خواند و گفت: در سال گذشته حدود 7 هزار سیم کارت به صورت رایگان میان کارکنان ادارات و خانواده‌های آن‌ها توزیع شد.

*سرقت گسترده کابل‌های تلفن در خرمشهر

رئیس اداره مخابرات خرمشهر در ادامه، سرقت کابل را بزرگ‌ترین مشکل در راستای ارائه خدمات مطلوب در حوزه ارتباطات در خرمشهر دانست و افزود: سرقت کابل‌های تلفن در خرمشهر بسیار زیاد شده که حتی به دلیل سرقت مکرر کابل‌های تلفن، در روستای منیخ مجبور به جمع آوری مرکز تلفن این روستا با 512 شماره شدیم.

غزالی‌فر اضافه کرد: در روستای حفار شرقی نیز شاهد سرقت کابل 600 بوده‌ایم که از شهرک صنعتی خرمشهر به سمت روستاهای «رمسا»، «مقامسیه»، «هنشییه» و «بدریه» می‌رود و این کابل به عمق یک متر در زمین قرار داشته است.

وی ادامه داد: این امر در روستای پل نو نیز اتفاق افتاده و شاهد سرقت فیبر نوری در این منطقه شده‌ایم که در پی پیگیری‌های صورت گرفته هیچکدام از نیروی انتظامی و هنگ مرزی این منطقه را در حوزه خویش محسوب نکرده‌اند.

رئیس اداره مخابرات خرمشهر با بیان اینکه این امر به شهر نیز سرایت کرده، از سرقت 26 کیلومتر کابل در محدوده شهری خرمشهر خبر داد و تصریح کرد: 15 هزار متر کابل در مرکز امام، یکی از مراکز مهم شهر، 4 کیلومتر در مرکز سوم خرداد و هفت کیلومتر نیز در مرکز بیت المقدس سرقت شده که خسارت‌ها و شکایت‌های بسیاری را به همراه داشته است.

غزالی‌فر، قطع کردن کابل توسط برخی ادارات را دیگر مشکل در حوزه ارتباطات خرمشهر دانست و در پایان عنوان کرد: برای رفع این مشکلات نیاز به نیروی متخصص است که در شهر تعداد بالای نیروی متخصص وجود ندارد و توجه و تعامل بیشتر ارگان‌ها به‌ویژه نیروی انتظامی را با افزایش میزان گشت‌ها می‌طلبد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد