سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

در همایش منابع طبیعی، محیط زیست و توسعه پایدار مطرح شد
انتقاد مدیرکل محیط زیست خوزستان از ایجاد آلودگی شرکت‌های تولیدی خوزستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به تأثیر کارخانه‌جات استان بر سلامتی مردم گفت: برخی از شرکت‌های تولیدی در استان با اعلام درآمد سالانه خود فقط به این موضوع توجه دارند و به سلامتی مردم توجه نمی‌کنند.

خبرگزاری فارس: انتقاد مدیرکل محیط زیست خوزستان از ایجاد آلودگی شرکت‌های تولیدی خوزستان                

به گزارش خبرگزاری فارس از ایذه، احمدرضا لاهیجان‌زاده امشب در همایش منابع طبیعی، محیط زیست و توسعه پایدار که در تالار سیمرغ اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایذه برگزار شد اظهار کرد: میزان گرد و غبارهای موجود در هوا که با سلامتی مردم ارتباط دارد، یک توسعه ناپایدار محسوب می‌شود.

وی با اشاره به مبحث توسعه پایدار در محیط زیست افزود: توسعه پایدار به معنای درست مصرف کردن از داشته‌های محیط زیست و انتقال این منابع طبیعی به نسل‌های آینده است که متاسفانه بشر امروزی به این مورد مهم توجه زیادی ندارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به اصول توسعه پایدار خاطرنشان کرد: توسعه پایدار متشکل از سه اصل مهم است که محیط زیست، اقتصاد و بعد اجتماعی را در بر می‌گیرد.

لاهیجان‌زاده اضافه کرد: با توجه به ابعاد گفته شده برای محیط زیست باید همه آنها را با هم مورد توجه خود قرار داد تا در مجموع این مبحث، عدالت محوری به‌وجود آید.

وی در ادامه با اشاره به خشک شدن رودخانه زهره در هندیجان گفت: استفاده و برداشت بی‌رویه از این رود که در گذشته طغیان آن باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای مردم این شهر می‌شد، موجب خشک شدن آن در فصل زمستان شد.

لاهیجان‌زاده اضافه کرد: رودخانه کرخه در حالت طبیعی با 5 و نیم میلیارد متر مکعب پر از آب می‌شود، ولی با احداث پروژه‌های زیاد در استان، 7 و نیم میلیارد متر مکعب آب برای انجام کار این پروژه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و این به معنی استفاده بیشتر صنعت از آب است.

وی با اشاره به تأثیر کارخانه‌جات استان بر سلامتی مردم تصریح کرد: برخی از شرکت‌های تولیدی در استان با اعلام درآمد سالانه خود فقط به این موضوع توجه دارند و هزینه‌هایی که برای سلامتی مردم به بار می‌آید را مورد توجه قرار نمی‌دهند.

مدیرکل محیط زیست خوزستان با اشاره به استفاده بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی در سطح استان اظهار کرد: ابتدا ما با استفاده بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی و سطحی موجب کم شدن آب در استان شدیم و بعد از این بی‌آبی و به‌وجود آمدن پدیده گرد و غبار، برای مهار آن پروژه مالچ پاشی را تعریف می‌کنیم.

لاهیجان‌زاده در پایان گفت: احداث پروژه‌هایی مانند سد کارون 3 در ایذه باعث شد تعداد زیادی از روستاهای اطراف آن به زیر آب بروند و در پی آن باعث به‌وجود آمدن ناهنجاری‌های اجتماعی بر اثر عدم برنامه‌ریزی طرح شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد