سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از ایذه

2 قاتل ایذه‌ای پس از 12 سال بخشیده شدند

دو متهم به قتل ایذه‌ای بعد از 12 سال توسط خانواده سه مقتول بخشیده شدند.

خبرگزاری فارس: 2 قاتل ایذه‌ای پس از 12 سال بخشیده شدند                

به گزارش خبرگزاری فارس از ایذه، 12 سال پیش در پی یک نزاع خانوادگی در روستای کوهباد شهرستان ایذه دو مرد و یک زن جان خود را از دست داده و دو قاتل دستگیر و روانه زندان شده بودند.

امروز در پی رسم کدخدامنشی و حل و فصل کردن مشکلات به رسم گذشته مردمان این سرزمین، جمعی از خیران، جامعه علمی و بستگان دور هم جمع شده و در این جلسه خواستار بخشش قاتلان و پایان یافتن کدورت‌ها شده و با پا درمیانی این افراد، خانواده مقتولان با اعلام رضایت خود بعد از گذشت 12 سال به این کدورت‌ها پایان دادند.

یکی از اقوام مقتولان در همین ارتباط، در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار فارس در ایذه اظهار کرد: 12 سال پیش در پی یک اختلاف فامیلی در روستای کوهباد شهرستان ایذه متاسفانه سه نفر از خانواده و فامیل من جان خود را از دست داده و دو قاتل نیز دستگیر و راهی زندان شده بودند.

سیف‌الله مرادی ادامه داد: پس از نشست با سران قبایل و طوایف شهرستان، تصمیم بر این گرفته شد که به بزرگی و احترام این بزرگان خیر، پس از گذشت 12 سال به کدورت‌ها پایان داده شود و صلح و سازش دوباره شروع شود.

وی در پایان، با بیان اینکه ما به پیروی از سخن مولای متقیان امام علی(ع) شیرینی گذشت را به انتقام گرفتن ترجیح دادیم افزود: به پاسداشت همه پیوندهای برادری منطقه و قوم خود، این گذشت شیرینی آن را به مردمان قوم بزرگ بختیاری تقدیم می‌کنم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد