سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار ورزشی خوزستان

تیم اتومبیلرانی خوزستان پس از مقام‌آوری در مسابقات رالی بین​المللی خاورمیانه، جام خود را به شهدای مدافع حرم تقدیم کرد.

ابراهیم جوانمردی، رییس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی استان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: رقابت​های رالی بین​المللی خاورمیانه 17 و 18 اردیبهشت ماه به میزبانی شیراز برگزار شد که تیم رالی خوزستان در گروه S، توانست عنوان سوم مشترک با تیم مازندران را به دست آورد.

وی خاطرنشان‌کرد: تیم اتومبیلرانی خوزستان متشکل از فرزاد شاهرخی، به عنوان راننده و نیما ثنایی​زاده به عنوان نقشه​خوان، بود که به این عنوان دست پیدا کرد و البته آن‌ها این ظرفیت و توانایی را داشتند که به قهرمانی نیز برسند ولی دلایلی مانع از رسیدن آن‌ها به این عنوان شد.

رییس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی خوزستان با قدردانی از تیم اعزامی استان به این رقابت​ها خاطرنشان‌کرد: ورزشکاران خوزستانی در این مسابقات به نحو شایسته در بحث رقابت خود را نشان دادند و زیبایی عمل و شایستگی آن‌ها این بود که هنگام اهدا جام، آن را به شهدای مدافع حرم تقدیم کردند.وی بیان کرد: این اقدام کمترین کاری بود که تیم رالی خوزستان در جهت ادای دینش به شهدا انجام داد و خوزستانی​ها بار دیگر با انجام این کار پسندیده، قهرمانی خود را نشان دادند.

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال رای خود را در خصوص دیدار دو تیم فولاد نوین خوزستان و مس کرمان صادر کرد. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان و به نقل از فدراسیون فوتبال، دیدار دو تیم فولاد نوین خوزستان و مس کرمان روز 31 فروردین‌ماه برگزار شد و از سوی تماشاگران تیم فولاد نوین تخلفاتی مبنی بر فحاشی صورت گرفت. بر همین اساس این باشگاه به پرداخت 20 میلیون ریال جریمه نقدی، محکوم شد.

سه بوکسور خوزستانی به اردوی تیم‌ملی فراخوانده شدند.

غلامرضا نوری‌جعفری، دبیر هیات بوکس استان در گفت​وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: طی مسابقات اخیر انتخابی تیم‌ملی جعفر ناصری در وزن 49 کیلوگرم به قهرمانی رسید و محمد سیاحی و حسین خضیربحری به ترتیب در اوزان 52 و 56 کیلوگرم نایب‌قهرمان شدند و هر سه به اردوی تیم‌ملی دعوت شدند.  دبیر هیات بوکس خوزستان عنوان کرد: هنوز زمان و مکان اردوی تیم‌ملی مشخص نشده است ولی ما در تلاش هستیم تا در استان‌مان میزبان این اردو باشیم.

سرمربی تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان گفت: به نظرم اولین و بزرگترین مشکل تیم ما، عدم‌برنامه‌ریزی از ابتدای کار بود.

بهروز مکوندی در گفت​وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: ما روز گذشته مقابل تیم خوب سپاهان بازی داشتیم، حریف انگیزه خاصی داشت و به دنبال این بود که اگر نفت تهران و تراکتورسازی لغزش داشته باشند، با پیروزی در این دیدار و بازی آینده​اش به قهرمانی برسد.

وی افزود: شرایط تیم ما هم خاص بود و امید داشتیم که با پیروزی در دو بازی پیش رو، خودمان را برای بقا در لیگ امیدوار نگه داریم. بازیکنا​ن​مان استرس بسیاری داشتند و همین موضوع باعث شد که در نیمه اول اصلا خوب بازی نکنیم و بد بازی کردن​مان باعث شد که تیم خوب سپاهان از این موقعیت با تجربه​ای که داشت استفاده کند و به دو گل برسد و در این نیمه با این نتیجه به برتری برسد. ما در نیمه دوم چیزی برای از دست دادن نداشتیم و تلاش​مان را برای جبران کردیم و خیلی خوب هم بازی کردیم و موقعیت​های خوبی هم به دست آوردیم ولی اتفاقاتی افتاد که بازی قطع شد و در نهایت پس از سر گرفتن بازی توانستیم یکی از گل ها را جبران کنیم ولی باز هم در دقایق پایانی بر اثر اشتباه خودمان و توپی که به حریف هدیه کردیم، گل سوم را خوردیم.

سرمربی تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان بیان کرد: شکست مقابل سپاهان باعث شد که متاسفانه به لیگ یک سقوط کنیم و آن چه برای من به عنوان مربی باقی ماند، احساس شرمندگی نسبت به مردم شهرم است که از تک تک آن‌ها عذرخواهی می‌کنم.  وی با اشاره به عوامل سقوط نفت مسجدسلیمان به لیگ یک، گفت: من فکر می‌کنم اولین و بزرگترین مشکل تیم ما عدم برنامه‌ریزی از ابتدای کار بود. شاید باشگاه نفت از روز اول هیچ برنامه‌ای برای لیگ برتر نداشت و روزی که لیگ برتری شد در یک عمل انجام شده قرار گرفت و وقتی فرد در عمل انجام شده قرار بگیرد، برای ادامه مسیر مجبور است کارهایی انجام دهد که آن کارها به کندی پیش می‌رود.

مکوندی گفت: باشگاه ما پس از حضور در لیگ برتر از باشگاه دولتی به خصوصی تبدیل شد که همین اتفاق زمان‌بر بود و زمانی که به باشگاه تبدیل شدیم، تامین منابع مالی با توجه به این‌که در گذشته دولتی بودیم و مستقیما از وزارت نفت پول می‌گرفتیم، صورت نگرفت و کار سخت‌تر شد و این‌ها باعث شد که اوایل فصل را از دست بدهیم. هنوز که هنوز است مشکلات مالی دست به گریبان تیم است. در کل این عوامل باعث شد که تیم ما نتواند در مسیر درستی حرکت کند. نمی‌گویم که این موارد تضمین‌کننده صد درصدی بقای تیم‌مان بود، ولی این موارد تاثیرگذار بود و می‌توانست در داشتن شرایط بهتر به ما کمک کند.

وی عنوان کرد: تیمی مانند پدیده سال قبل پول خوبی داشت و در نیم فصل اول لیگ برتر هم توانست با جذب بازیکن خوب، کار خود را ادامه دهد و در همین نیم فصل امتیازات خوبی جمع کرد و بعد از این که به مشکل برخورد کرد، باز هم جسته و گریخته امتیازاتی جمع‌آوری کرد و در نهایت در لیگ ماند اما شرایط ما با این تیم متفاوت بود و ما از روز اول مشکل داشتیم و فقط می‌خواستیم تیمی سر هم و در لیگ برتر شرکت کنیم و اعلام حضور داشته باشیم در حالی که ما شکل یک باشگاه ورزشی را هم نداشتیم.

سرمربی تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان افزود: هنوز مشکلات ما ادامه دارد و امیدوارم به عنوان یک مسجدسلیمانی نه یک مربی که فقط تا پایان بازی آینده، سرمربی آن هستم مشکلات این تیم حل شود و آقایان از همین امروز به فکر باشند و مشکلات را برطرف کنند تا این مشکلات در سال آینده در لیگ یک ادامه نداشته باشد. مطمئن باشید اگر این مشکلات به لیگ یک منتقل شود، شرایط از این که هست سخت تر می‌شود.

وی در خصوص ادامه همکاری با این تیم، گفت: هنوز صحبتی با من نشده است و تا پایان بازی آینده سرمربی تیم هستم و بعد از آن قراردادی با باشگاه ندارم. امیدوارم مشکلات حل شود. نگاه و امیدواری مردم این شهر این تیم است. حضور این تیم در لیگ برتر شور و انگیزه در مردم مسجدسلیمان ایجاد کرده بود. با توجه به وضعیتی که مسجدسلیمان از نظر اجتماعی و اقتصادی دارد این تیم فوتبال می توانست به آن کمک بسیاری کند. نگاه جوانان این شهر به این تیم بود و هر مشکلی که در ورزشگاه به وجود می‌آمد، بر اثر احساس یا شور جوانی، جوانان این شهر بود و دوست نداشتن تنها امید و سرمایه‌شان را از دست بدهند و اگر عملی را هم مرتکب شدند به این دلیل بود. امیدوارم مسوولان کمک کنند که مشکلات برطرف شود و تیم با قدرت بیشتری در لیگ یک شرکت کند و مردم این شهر انتظار دارند حضور این تیم تا حدودی به شرایط اجتماعی و اقتصادی آن ها کمک کند و نگاه ویژه ای به تیم دارند.

وی درباره پرتاب سنگ در بازی با سپاهان گفت: تماشاگران وقتی دیدند که در حال از دست دادن آن چیزی که دارند، هستند و کاری هم نمی‌توانند انجام دهند، این رفتار را نشان دادند. یکسری جوان تحت تاثیر احساسات‌شان قرار گرفتند و دست به عملی زدند که شاید هیچ کدام از آن ها قلبنا راضی به انجام آن نیستند. جوانی باعث می‌شود کارهایی انجام شود که پسندیده نیست. امیدوارم مسوولان برنامه ریزی کنند تا امید مردم قطع نشود.

مکوندی در پایان درباره دیدار آینده تیمش با ملوان و حساسیت این بازی برای استقلال خوزستان، عنوان کرد: ما تلاش‌مان را می کنیم هر چند در این مسابقه هفت هشت بازیکن مان را نداریم ولی مانند بازی های گذشته تمام تلاش مان را می کنیم و طوری بازی می کنیم که ضرری به کسی نزنیم. به عنوان وظیفه ورزشی، جوانمردانه بازی می کنیم و کارمان را ادامه می دهیم.

آزمون کمربند قرمز، پوم و دان یک و 2 تکواندو خوزستان برگزار می​شود.

خلیل کریدی، مسوول کمیته آزمون هیات تکواندو استان در گفت​وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: آزمون کمربندهای قرمز، پوم و دان یک و 2 روز پنج​شنبه (24 اردیبهشت‌ماه) در بخش آقایان و جمعه (25 اردیبهشت‌‌ماه) در بخش بانوان به میزبانی اهواز برگزار می​شود. 

وی ادامه داد: در بخش آقایان 108 شرکت‌کننده در این آزمون حضور پیدا می​کنند و حسی جدیری، نماینده فدراسیون در این بخش است. مسوول کمیته آزمون هیات تکواندو خوزستان اضافه کرد: همچنین در بخش بانوان 68 نفر شرکت می​کنند که نماینده فدراسیون خانم طاهری این آزمون را از نزدیک نظاره می‌کند.

شش جودوکار و یک داور خوزستانی در مسابقات قهرمانی جوانان کشور حضور پیدا می​کنند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، این رقابت​ها 26 و 27 اردیبهشت‌ماه در رده سنی جوانان و به میزبانی سمنان برگزار می​شود.

از خوزستان امین داوودی​خواه در وزن 55 کیلوگرم، محمدامیر قاضی​زاده در وزن 60 کیلوگرم، سیدعلی عسکری در وزن 73 کیلوگرم، محمد بیلوند حیدری در وزن 81 کیلوگرم، علیرضا آقایی در وزن 90 کیلوگرم و امیرمحمد نورالله در وزن 100 کیلوگرم در این مسابقات شرکت می​کنند. همچنین سعید حسن​نژادنیسی به عنوان داور در این مسابقات قضاوت می​کند. نیسی دارای مدرک داوری درجه یک ملی و مسوول کمیته داوران خوزستان نیز است.

مدیرعامل باشگاه نفت مسجدسلیمان گفت: کشتی ما به گل نشست و به ساحل نرسید و من به عنوان ناخدا متهم شماره یک هستم و خودم را اخراج می​کنم.

مسعود رضاییان در گفت​وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: آنچه مسلم است تیم نفت مسجدسلیمان با یک برنامه​ریزی بلندمدت وارد لیگ برتر نشد و به این موضوع شک نداشته باشید. آمادگی مقابله در لیگ برتر برای تیمی که از لیگ یک بالا آمده است، یک توان مضاعف می​خواهد. یک تیم لیگ یکی نمی​تواند مستقیما، با همان ساختار، شکل و با پول گذشته​اش وارد لیگ برتر شود.

وی افزود: وقتی تیمی به لیگ برتر می​آید باید به داشته​های خودش در زمانی که در لیگ یک بوده است به مراتب بیفزاید تا بتواند در سال اول حضورش در لیگ برتر بماند. به عنوان نمونه می​توان به پدیده اشاره کرد؛ این تیم از لیگ یک به لیگ برتر آمده و بودجه​ای که برای آن در نظر گرفتند، مطمئنا دو سه برابر بودجه سال گذشته‌اش بود و توانست خودش را نگه دارد.

مدیرعامل باشگاه نفت مسجدسلیمان بیان کرد: اما متاسفانه نه تنها مبلغی به بودجه ما افزده نشد، حتی مبالغی را که می​توانستند به عنوان پول به صورت مرتب به بازیکنان بدهند، پرداخت و علمی نکردند و این در واقع سرآغاز سرنوشت تاریک ما بود.

وی درباره عدم حمایت‌ها از نفت مسجدسلیمان گفت: نمی​دانم نگاه مسوولان بالادست به تیم ما چه بود ولی آنچه من می​بینم این است که ما، ماه​ها و هفته​های بسیار سختی را گذراندیم و به اینجا رسیدیم که می​بینید. ما در واقع با چنگ و دندان، غیرت و تعصب کارمان را جلو بردیم که این در لیگ حرفه​ای جواب نمی​دهد و اینطور مسایل برای لیگ​های دسته دو و سه است. سال گذشته گهر دورود را هم دیدید که چنین وضعیتی داشت. البته ممکن است تیم​هایی هم به همین صورت به لیگ برتر بیایند و بمانند که به این موضوع هم شک نکنید.

رضاییان در ادامه درباره اتفاقات و حواشی به وجود آمده در بازی روز گذشته در ورزشگاه مسجدسلیمان، عنوان کرد: 10 هزار جمیعت را نمی​توان با تعهد نگه داشت و این کار نه تنها از وظیفه من بلکه از وظیفه همه خارج است. اشتباهی هم که هواداران ما مرتکب می​شوند این است که از مسوولان شهری انتظار کمک مالی دارند در حالی که نماینده مجلس، فرماندار، شهردار، شورای شهر و رییس شرکت نفتی که در این جا هست اجازه ندارند که به ما پول بدهند، بلکه آن‌ها می​توانند به ما امکانات، اتوبوس، غذا و مکان بدهند. به هر حال هیچ کدام از این مسوولان اجازه پرداخت پولی به ما نداشتند و اگر این کار را انجام می​دادند، غیرقانونی بود و فردای آن روز باید جواب می​دادند.

وی ادامه داد: نگاه و تصور هواداران این است که یک نفر در شهر نمی​خواست تیم بماند، در حالی که مسوولان شهری؛ حال یکی بیشتر، یکی کمتر در حد توان کمک کردند و به این صورت نبود که فلان شخص نمی​خواسته که تیم در لیگ بماند. بحث​های مالی به صورتی است که تیمی قبل از این‌که بخواهد به لیگ برتر بیاید باید از قبل برای آینده​اش برنامه​ریزی و بودجه​اش را تامین کرده باشد و مشخص کند که می​خواهد قهرمان لیگ برتر شود، ​سهمیه کسب کند یا در لیگ بماند که هر کدام از این​ها یک بودجه​ای را می​طلبد.

مدیرعامل باشگاه نفت مسجدسلیمان درباره امکان خرید امتیاز و تیم​داری در لیگ برتر، گفت: من قبلا هم گفتم اگر کسی می‌خواست پولی را برای خرید کنار بگذارد با یک دهم آن می​توانستیم همین تیم را نگه داریم. در نظر بگیریم که قیمت خرید یک تیم لیگ برتری 30 میلیارد تومان است که اگر سه میلیارد تومان به ما می​دادند، تیم سقوط نمی​کرد.

وی افزود: ما سال آینده باید در لیگ یک کار کنیم و قاعدتا در آن جا مشکل مالی نخواهیم داشت. ما امسال سه و نیم میلیارد تومان هزینه کردیم و این در حالی است که می​توان در لیگ یک 10 میلیارد تومان هزینه کرد و این تناقضات وجود دارد؛ پس نگاه ما چیست و می​خواهیم چه کار کنیم؟ ظاهرا از نظر قانون هرچه در لیگ یک هزینه کنیم، اشکالی ندارد! این قانون پاسخگو نیست و تیمی که مردم این همه آن را دوست داشتند، دیگر نباید در لیگ برتر باشد. چرا که نمی​توانند برای آن هزینه کنند و این موضوع برای نفت مسجدسلیمان صدق می​کند و اکنون قانون‌گذاران باید این موضوع را بررسی کنند.

رضاییان درباره 20 تیمی شدن لیگ یک و سخت​تر شدن شرایط برای صعود به لیگ برتر، گفت: هزینه​های رفت و برگشت ما و خستگی​ها زیاد می​شود و هر کسی می​خواهد در این لیگ قهرمان شود، باید کفش آهنی بپوشد.

وی در پایان عنوان کرد: من تا 15 خردادماه که قرارداد دارم در خدمت باشگاه هستم و پس از آن درباره ادامه همکاری تصمیم​ می‌گیرم. کشتی ما به گل نشست و به ساحل نرسید و من هم به عنوان ناخدای آن متهم شماره یک هستم و برای تنبیه خودم هم که شده، خودم را اخراج می​کنم. به هر حال شاید مقصر خود من بودم و اگر فرد دیگری بود شاید به آن پول می​دادند و شاید قانون درباره آدم​ها فرق می​کند!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد