سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

استاندار خوزستان:
صراحتاً با استانی شدن انتخابات مخالفم

استاندار خوزستان از تشکیل ستاد اجرایی انتخابات در استان خبر داد و گفت: صراحتاً با استانی شدن انتخابات مخالف هستم.

خبرگزاری فارس: صراحتاً با استانی شدن انتخابات مخالفم                

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، عبدالحسن مقتدایی عصر امروز در نشست خبری ویژه تشکیل ستاد انتخابات استان خوزستان اظهار کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی و در طول این 36 سال یکی از موارد مهم کشور صیانت و حفاظت از آرای مردم بوده و افتخار نظام ما این است که از صدر تا ذیل آن با حضور مردم انتخاب می‌شوند.

وی اضافه کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی موضوع انتخابات خبرگان قانون اساسی مطرح شد و این موضوع نشان‌دهنده تیزهوشی امام راحل بود که ارکان انقلاب را توسط مردم تعیین و مستحکم کردند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: خوشبختانه طی سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی حضور مردم در تمام ارکان نظام به خوبی دیده شده و انتخابات‌ها به عنوان نماد حضور مردم در تصمیم گیری‌های مهم در نظام است.

مقتدایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشکیل ستاد اجرایی انتخابات استان خاطرنشان کرد: این ستاد به ریاست خبیر معاون سیاسی استانداری تشکیل شده و تا لحظه پایانی، فعالیت‌های انتخاباتی براساس قانون رصد  و در صورت وجود تخلف در هر زمان با مدیران متخلف برخورد خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در این استان با داشتن بیش از 4 میلیون و 500 هزار نفر جمعیت و 27 شهرستان، کار انجام انتخابات ظرافت و پیچیدگی خاصی دارد تصریح کرد: در کنار پایبندی به قانون اساسی باید بتوانیم با خلاقیت و ابتکار افکار جوانان به ویژه افرادی که برای دفعه اول رای می‌دهند را جذب کنیم.

استاندار خوزستان با اشاره به حضور اقوام و سلایق گوناگون در استان خوزستان عنوان کرد: تاکنون مشکلی در این زمینه نداشته و همه موضوعات با گفت‌وگو حل شده است.

مقتدایی، درباره تغییرات در مدیریت‌های استان خوزستان نیز چنین اظهارنظر کرد: این تغییرات برای بهبود کار‌ها است و برخی از مدیران جابه‌جا شده ارتقا می‌یابند و برخی دیگر در جاهای دیگر استفاده خواهد شد.

وی درباره استانی شدن انتخابات نیز تصریح کرد: صراحتاً با استانی شدن انتخابات مخالف هستم، اگرچه استانی شدن انتخابات در برخی استان‌های حاشیه کشور می‌تواند تاثیراتی به همراه داشته باشد اما اگر این اقدام بدون فکر صورت بگیرد، قطعا در آینده با چالش مواجه خواهیم شد.

استاندار خوزستان درباره نظارت بر عملکرد کاندیداها و جلوگیری از دخالت برخی افراد در انتخابات، اضافه کرد: هر گزارشی که از ستاد انتخابات برسد، مورد بررسی قرار می‌گیرد، همچنین در زمان انتخابات دستگاه‌های نظارتی از جمله اطلاعات و نیروی انتظامی، فعال بوده و مباحث را در این زمینه به خوبی رصد می‌کنند و در زمان بررسی صلاحیت‌ها نیز اطلاعات به طور کامل دریافت خواهد شد.

مقتدایی افزود: جمع کردن شایعات به‌ویژه در شب انتخابات دشوار است اما هم اکنون مراجع رسمی در حوزه اخبار انتخابات، دو سایت شورای نگهبان و وزارت کشور هستند و اگر در استان رسانه‌ای قوی تبدیل به مرجعی موثق برای رسانه‌های دیگر شود، می‌توان از ایجاد فضای شایعات جلوگیری کرد.

وی در پایان تاکید کرد: بهترین موقعیت برای کسب اعتبار و جمع مخاطب، ارسال اخبار جنجالی نیست، لذا با اخبار راست و صحیح، مخاطبان را با خود همراه سازید و از آشفتگی خبری جلوگیری کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد