سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مناقشه میان سناتور ارشد سنای آمریکا و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا بر سر لایحه نظارت بر توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 افزایش یافته است.
به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری کنگره آمریکا، تنش‌ها میان «میچ مک‌کانل» رهبر اکثریت سنای آمریکا و «تام کاتن» سناتور ایالت آرکانزاس و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا بر سر لایحه نظارت بر توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 افزایش یافته است.
کاتن متممی را برای تصویب به کنگره ارائه کرد که اگر به تصویب برسد می‌تواند توافق هسته‌ای با ایران را منحل کند.
درصورت تصویب شدن این متمم، کنگره اجازه اضافه کردن شرط "به رسمیت شناختن رژیم اشغالگر صهیونیستی"، به شروط توافق هسته‌ای را پیدا می‌کند. به این ترتیب اگر ایران رژیم اشغالگر را به رسمیت نشناسد، توافقی هم صورت نخواهد گرفت.

رییس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی:

رییس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی با اشاره به استقبال شرکت های اروپایی، چینی و روسی از مدل جدید قراردادهای نفتی، گفت: ما بین شرکت های نفتی خارجی، خط کشی نکرده ایم و عقد قرارداد با آنها به نوع پیشنهادشان بستگی دارد.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 رییس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی با اشاره به استقبال شرکت های اروپایی، چینی و روسی از مدل جدید قراردادهای نفتی، گفت: ما بین شرکت های نفتی خارجی، خط کشی نکرده ایم و عقد قرارداد با آنها به نوع پیشنهادشان بستگی دارد.
سیدمهدی حسینی در گفت وگو با ایرنا در خصوص میزان استقبال شرکت های نفتی خارجی از مدل جدید قراردادهای نفتی ایران، افزود:شرکت های خارجی استقبال خوبی از این قراردادها داشته و در انتظار به نتیجه رسیدن مذاکرات و رفع تحریم ها هستند.
رییس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی با خاطرنشان کردن اینکه استقبال شرکت های نفتی اروپایی بیشتر بوده است، اظهار داشت: عقد قرارداد با آنها به نوع پیشنهادی که مطرح می کنند، بستگی دارد و آنها اولویت بندی نشده اند.
وی با بیان آنکه شرکت های نفتی خارجی متقاضی کار در میادین نفتی ایران، باید از تکنولوژی و فناوری مناسب و توان مالی کافی برخوردار باشند، افزود: این شرکت ها باید آمادگی انتقال دانش فنی به داخل کشور را نیز دارا باشند.

در کنفرانس بین المللی لندن که قرار است در پایان شهریور ماه سال جاری در لندن برگزار شود، از نسل جدید قراردادهای نفتی ایران رونمایی می شود.
وزارت نفت با تدوین قراردادهای جدید نفتی خود را برای ورود به عصر جدید همکاری های بین المللی و جهش جدید در صنعت نفت آماده می کند. دولت یازدهم با معرفی نسل جدید قراردادهای نفتی و افزایش جذابیت های سرمایه گذاری در ایران، قصد دارد جانی تازه به صنعت نفت و گاز کشورمان بدمد و عقب ماندگی سال های اخیر را جبران کند. کمیته بازنگری قراردادهای نفتی، پس از مشورت و رایزنی با کارشناسان، مدل جدید قراردادهای نفتی را با عنوان Iranian Petroleum Contract تدوین کرده است.به گفته رییس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی، این قرارداد به عنوان نوع چهارم قراردادهای نفتی در دنیا شناخته می شود که در آن حلقه های مختلف صنعت نفت (اکتشاف، توسعه و تولید) به صورت یکپارچه واگذار می شود.

احمد عسیری سخنگوی ائتلاف تجاوز به یمن به رهبری عربستان با اعتراف به استفاده از بمب های خوشه ای دریمن گفت: این بمب ها را که گزارش دیده بان حقوق بشر درباره استفاده ریاض از آن به عنوان سلاح ممنوعه یاد کرد، آمریکا به ما فروخته است .

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

احمد عسیری سخنگوی ائتلاف تجاوز به یمن به رهبری عربستان با اعتراف به استفاده از بمب های خوشه ای دریمن گفت: این بمب ها را که گزارش دیده بان حقوق بشر درباره استفاده ریاض از آن به عنوان سلاح ممنوعه یاد کرد، آمریکا به ما فروخته است .
به گزارش «انتخاب»، عسیری در پاسخ به پرسشی درباره اعتراض دیده بان حقوق بشر به استفاده از بمب های خوشه ای نوع CBU-105 در یمن از سوی عربستان با تایید استفاده از این نوع بمب ها گفت: کشورش از این بمب ها برای هدف قرار دادن تجهیزات نظامی استفاده کرده است.
وی با طرح پرسشی گفت که استفاده از این بمب ها غیر قانونی نیست . اگر این بمب ها غیر قانونی است پس چرا آمریکا آنها را می فروشد؟
عسیری در خصوص منابع اطلاعاتی دیده بان حقوق بشر ابراز تردید کرد و افزود: دیده بان حقوق بشر این اطلاعات را از انصار الله گرفته است.
عسیری مدعی شد که گزارش دیده بان حقوق بشر بمب های نوع CBU-105 را می شناسد و می داند این بمب ها ضد تجهیزات جنگی است و ما این را قبول داریم و علیه افراد آن را به کار نمی گیریم و شهرها را با آن هدف قرار نمی دهیم.
وی با نایده گرفتن اعتراف خود در استفاده از بمب های خوشه ای در یمن گفت که گزارش دیده بان حقوق بشر در این باره صحت ندارد.
بر اساس این گزارش، عسیری همچنین با طفره رفتن و ارایه پاسخ های ضد و نقیض به خبرنگاران افزود: اگر دیده بان حقوق بشر با ما تماس می گرفت، استقبال می کردیم
وبه آن احترام می گذاشتیم اما اکنون از آن می خواهیم بی طرف عمل کند.
دیده بان حقوق بشر در گزارش خود عربستان را مسوول استفاده از بمب های خوشه ای ساخت آمریکا در یمن که سلاح ممنوعه به شمار می رود، دانست .
دیده بان حقوق بشر به موجب قراردادی که در سال 2008 به امضای 116 کشور رسید استفاده از بمب های خوشه ای را که خطر طولانی مدت بر حیات انسان دارد ممنوع اعلام کرد.
عربستان ، یمن و آمریکا این قرارداد را امضا نکردند.
عربستان و متحدانش از ششم فروردین ماه یمن را آماج تجاوز هوایی خود قرار دادند که تاکنون بیش از 3 هزار تن از مردم این کشور کشته و هزاران تن آواره شده اند.
بیزنس اینسایدر:
زمانیکه عکس های این تصادف در شبکه های اجتماعی منتشر شد، ایرانی ها از دو سرنشین جوان پورشه به شدت انتقاد کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جنجال در ایران بر سر این پورشه زرد رنگ

بیزنس اینسایدر نوشت: تصادف یک خودروی پورشه به نماد نابرابری در ایران تبدیل شده است.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، در ایران طبقه ای جدید و یک درصدی بوجود آمده است که از تحریم ها و روابط خود سود برده و پول های کلانی بدست آورده اند.
ماه گذشته، دختری 20 ساله از محله های محروم تهران با خودرویی زرد رنگ که حامل پسری جوان و21 ساله بود تصادف سنگینی کرد.
زمانیکه عکس های این تصادف در شبکه های اجتماعی منتشر شد، ایرانی ها از دو سرنشین جوان پورشه به شدت انتقاد کردند. یک کاربر ایرانی اینتساگرام نوشت: خدا را شکر حتی زمانیکه در بحث تقسیم پول و ثروت عدالتی نیست، اما در موضوع مرگ عدالت برقرار است.
ناراحتی و نارضایتی نسبت به شکاف بین فقیر و غنی از دوره احمدی‌نژاد در ایران بوجود آمده است.
البته این اولین بار نیست که خبری در مورد ثروتمندان ایرانی این چنین باعث خشم مردم می شود. در سال 2011، واشنگتن پست گزارشی مبنی بر فروش بستنی طلا در برج میلاد منتشر کرد که بازتاب منفی در میان مردم داشت.
براساس گزارش فرانس پرس در سال 2012،   خودروهای لوکس به سبملی عیان از نابرابری اقتصادی تبیدل شده است. ایران با افزایش واردات خودروهای لوکس مواجه است که خریداران حاضرند برای بدست اوردن آنها تا 360 هزار دلار بپردازند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه رژیم ‌صهیونیستی از مقام خود استعفا داد.
به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، لیبرمن در کنفرانسی مطبوعاتی بدون اشاره به زمان مشخص گفت که استعفایش را به زودی به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم ارائه می‌کند.
وزیر خارجه اسرائیل در این کنفرانس مطبوعاتی افزود که به کابینه جدید نتانیاهو که قصد دارد آن را تشکیل دهد نیز ملحق نمی‌شود.
وی تصریح کرد که دولت جدید نتانیاهو قصد ندارد شهرک‌های یهودی نشین جدید در کرانه باختری و به ویژه در «قدس» ایجاد کند.لیبرمن تاکید کرد که دولت جدید این رژیم قصد ندارد جنبش حماس را در نوار غزه تضعیف کند.
در همین حال، انتظار می‌رود که مهلت قانونی تشکیل کابینه توسط نتانیاهو چهارشنبه به پایان برسد.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مشاور امنیت ملی جیمی کارتر رئیس جمهور پیشین آمریکا معتقد است توافق هسته ای ایران باعث تقویت همکاری بین آمریکا و چین خواهد شد.

به گزارش انتخاب؛ پایگاه اینترنتی روزنامه ی هافینگتون پست با زبیگنف برژینسکی که از افراد صاحبنظر در آمریکا در مسائل راهبردی سیاسی است و در دولت جیمی کارتر در دوران انقلاب اسلامی ایران هم مشاور امنیت ملی آمریکا بود مصاحبه کرد. موضوع اصلی این مصاحبه درباره ی تفاهم هسته ای اخیر بین جمهوری اسلامی ایران و گروه پنج بعلاوه ی یک است.

خبرنگار این روزنامه پرسید: تاثیر توافقنامه ی لوزان بر چشم انداز ایران را چه می بینید؟ آیا این توافقنامه نشانه ای از گشایش ایران به روی دنیا است همانگونه که نخستین روزهای گشایش چین در قبال آمریکا اینگونه بود؟ زمانی که شما در دوران انقلاب ایران در آمریکا سمت داشتید کل مشروعیت رژیم ایران موضع ضد آمریکایی آن بود اما وضعیت اکنون چگونه است؟

زبیگنف برژینسکی در پاسخ مدعی شد: تاثیر توافقنامه ی لوزان بر چشم انداز ایران می تواند بسیار چشمگیر باشد. این توافقنامه باعث تضعیف نگرشی می شود که در دو یا بیش از دو دهه ی گذشته نگرش غالب در تهران بوده است. این توافقنامه این احتمال را مطرح می کند که نخبگان ایران به صورت جدی نوعی از همکاری با آمریکا را مد نظر قرار داده اند. با این جود اختلافات قابل توجهی بین این گشایش و گشایشی وجود دارد که در گذشته در زمان ریچارد نیکسون و هنری کیسنیجر بین چین و آمریکا رخ داده بود و در زمان جیمی کارتر شکلی رسمی تر به خود گرفته بود. چینی ها در آن زمان به صورت فزاینده نه تنها در قبال شوروی سابق متخاصم بودند بلکه نگران هم بودند که شوروی سابق بخواهد به صورت مستقیم علیه چین وارد اقدام شود. گشایش روابط چین در برابر آمریکا برای چینی ها فوریت پیدا کرده بود. این گشایش در آغاز عمدتا روی موضوعات اقتصادی و نیز برخی همکاری های سیاسی تمرکز داشت. این نشانه ها در دوره ی دن شیائوپنگ به همکاری بیشتری تبدیل شد چون مواضع او در مخالفت با شوروی علنی تر بود.

زبیگنف برژینسکی در ادامه ی مصاحبه ی خود با روزنامه ی هافینگتون پست با این پرسش روبرو شد که آثار راهبردی این موضوع که برخی در طرف آمریکایی، اوباما را محور پارس(ایران) توصیف می کنند چیست؟
زبیگنف برژینسکی در پاسخ گفت: آثار راهبردی برای آمریکا در کوتاه مدت این است که احتمال جنگ آمریکا برضد ایران را کاهش می دهد درحالیکه جنگ برضد ایران می تواند باعث خشونت و بی نظمی گسترده تر در کل منطقه شود. معدودی ازکشورها در همسایگی و نزدیکی ایران هستند که واقعا خواستار چنین رخدادی( جنگ) باشند. همچنین کشورهای بزرگی هم که در این تفاهم اولیه همراه آمریکا بودند خواستار جنگ نیستند. اگر این تلاش برای رسیدن به ثبات و همکاری بیشتر با ایران موفقیت آمیز باشد، کمک بزرگی به کاستن از مناقشه در منطقه خواهد کرد. کاملا روشن و مشخص است که هم اکنون گزینه ی جایگزین این (تفاهم) تشدید آشوب و هرج و مرج است که احتمالا با یک جنگ منطقه ای مهمتر، پیچیده تر خواهد شد. این درحالی است که برخی از منتقدان توافقنامه ، بدون نگرانی از پیامدهای جنگ از آن طرفداری می کنند.
خبرنگار هافینگتون پست در ادامه گفت: آنچه که به نظر می رسد در توافقنامه ی ایران گم شده باشد این واقعیت است که چین به عنوان یک تضمین کننده ،‌این توافقنامه را امضا کرده است. چین همچنین در تلاش برای مهار کردن بلند پروازی های هسته ای کره شمالی با آمریکا همکاری کرده است. از این رو باید گفت که چین یک شریک برای آمریکا در زمینه ی عدم اشاعه است. چین در زمینه ی تغییرات اقلیمی هم با آمریکا توافقنامه دارد.
زبیگنف برژینسکی در پاسخ به این پرسش هافینگتون پست گفت: شما در اینجا به یک نکته ی بسیار مهم اشاره کردید: چین یک قدرت بزرگ است و در عمل به عنوان یک ضامن در این روند امضا کرده است. همچین این واقعیت نیز به همان اندازه مهم است که روسیه هم همین کار را کرده است. به بیانی دیگر، در میان قدرت های بزرگ این درک مشترک در خصوص اهمیت ثبات و اجتناب از ماجراجویی بی پروا وجود دارد.
به فرض اینکه این توافق دوام بیاورد ، احتمال اینکه روابط آمریکا و چین جدی تر شود بیشتر است. باید درک کرد که عدم اشاعه و تغییرات اقلیمی دو موضوع بلند مدت هستند که در حیطه ی همکاری های آمریکا و چین دیده می شوند .تصمیم چینی ها برای همکاری با آمریکا در مورد ایران در لحظه ی کنونی، یکی از مهمترین جنبه های تکامل در روابط بین آمریکا و چین است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد