سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

مقتدایی:

تردد ۹۰ هزار تانکر سوخت عراقی به خوزستان تحمیل شد

عبدالحسن مقتدایی
شناسهٔ خبر: 2537262
اهواز - استاندار خوزستان گفت: تردد ۹۰ هزار تانکر عراقی در سال به استان تحمیل شده و این خودروهای سنگین، زیرساخت های جاده ای خوزستان را تخریب کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسن مقتدایی پیش از ظهر امروز در جلسه بهینه سازی مصرف سوخت عنوان کرد: تفاهم نامه ای که بین وزرات نفت و کشور در راستای کاهش مصرف سوخت منعقد شده دارای روح اقتصادی است و عمدتا به منافع دولت اشاره دارد.

وی افزود: انعقاد این تفاهم نامه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است به همین دلیل باید تضمین های لازم به منظور اجرایی شدن مفاد آن صورت گیرد.

مقتدایی با اشاره به مطالبات شرکت های نفتی گفت: اجرایی کردن بهینه سازی مصرف سوخت را باید از شرکت های نفتی شروع کرد. در صورتی که مطالبات این شرکت ها پرداخت شود روند بهینه سازی تسریع می یابد.

استاندار خوزستان با اشاره به مصرف ۹۵ درصدی گاز مصرفی استان در بخش صنعت تصریح کرد: متاسفانه در این زمان، تردد ۹۰ هزار تانکر عراقی در سال به استان تحمیل شده و این خودروهای سنگین، زیرساخت های جاده ای خوزستان را تخریب و مصرف سوخت را افزایش داده است.

مقتدایی عنوان کرد: خوزستان جایگاه نفت است و فرهنگ اصلاح الگوی مصرف سوخت نیز راحت تر از نقاط دیگر کشور در آن صورت خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: سازمان و ارگان های دیگری نیز همچون محیط زیست باید وارد این مسله شوند و در همین راستا جلسات مشترکی را برگزار کرد.

استاندار خوزستان اظهار کرد: برای اجرای این تفاهم نامه باید مدیران استانی تفحیض اختیار شوند تا هماهنگی بین دستگاهی سریع تر صورت بگیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد