سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

دو برادر آلمانی به نام های "یاسین" و "منیر خوکا" از طریق مرزهای شرقی، وارد ایران شدند اما ماموران در یکی از ایست بازرسی های پلیس آنها را متوقف کردند.

یک مجله آلمانی مدعی کشته شدن یک شهروند آلمانی در شرق کشور به دلیل بی توجهی به دستور ایست پلیس ایران شد.به گزارش عصرایران، به نوشته مجله اشپیگل، دو برادر آلمانی قصد داشتند از مرزهای شرقی وارد خاک ایران شوند اما در ایست بازرسی، پلیس ایران دستور ایست می دهد ولی این دو برادر آلمانی به این دستور پلیس بی توجهی می کنند در نتیجه پلیس گلوله شلیک می کند.
به نوشته اشپیگل این دو برادر اسلامگرای (افراطی) بودند.
دو برادر آلمانی به نام های "یاسین" و "منیر خوکا" از طریق مرزهای شرقی، وارد ایران شدند اما ماموران در یکی از ایست بازرسی های پلیس آنها را متوقف کردند.
هنگامی که این دو نفر به دستور ایست پلیس ایران توجهی نکردند پلیس به سمت آنها گلوله شلیک کرد. در این تیراندازی، یکی از این دو برادر کشته و دیگری زخمی و بازداشت شد. او هم اکنون در یکی از زندان های پلیس ایران در بازداشت است.آژانس اطلاعاتی امنیتی خارجی آلمان (بی ان دیی) در ابتدای سال جاری میلادی اطلاعاتی درباره این حادثه دریافت کرده بود.براساس گزارش مجله اشپیگل، این دو برادر با انتشار فیلم هایی در اینترنت، انجام حملات مسلحانه در آلمان را به بهانه تمایلات افراط گرایانه اسلامی، تبلیغ کرده بودند.

وی ادامه داد: موضع چندپهلو و متناقض پاکستان و ترکیه بهترین دلیل بر این است که امنیت کشورهای عربی از لیبی تا یمن ، امنیت مشترک کشورهای عربی است. آزمایش کشورهای همسایه بهترین شاهد بر این موضوع است.

عصبانیت امارات: معلوم شد ایران بیشتر از ما برای پاکستان اهمیت دارد
تصمیم پاکستان برای رد درخواست عربستان سعودی در اعزام نیروی نظامی به عملیات یمن و خودداری از مشارکت در حمله به این کشور خشم مقامات جنوب خلیج فارس را به دنبال داشت.به گزارش عصرایران، عربستان سعودی رهبری ائتلاف نظامی با مشارکت کویت، بحرین، قطر، امارات، مراکش و اردن را برعهده دارد که در قالب عملیات "طوفان قاطعیت" از دو هفته پیش حملات علیه یمن را آغاز کرده و همچنان ادامه دارد.
عربستان سعودی از پاکستان خواسته بود برای جنگ یمن، نیروی زمینی، هوایی و دریایی اعزام کند اما دولت پاکستان تصمیم گیری درباره این موضوع را به پارلمان این کشور واگذار کرد.انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجه امارات از تصمیم پاکستان  به خودداری از اعزام نیرو به عملیات نظامی یمن انتقاد کرد.
وی در توئیتر نوشت: اهمیت ایران برای پاکستان و ترکیه بیش از کشورهای جنوب خلیج فارس است.وزیر مشاور در امور خارجه امارات  با محکوم کردن تصمیم پارلمان پاکستان برای  مخالفت با مشارکت در عملیات نظامی یمن گفت: به نظر می رسد برای پاکستان و ترکیه، ایران بیشتر از کشورهای جنوب خلیج فارس اهمیت دارد.وی افزود: تصمیم پارلمان پاکستان مبنی بر بی طرفی در نزاع یمن همزمان شامل حمایت صریح از عربستان سعودی است. این تصمیم متناقض، خطرناک و غیرقابل پیش بینی از سوی اسلام آباد است.این مقام ارشد اماراتی اضافه کرد: از پاکستان انتظار می رود موضع شفافی را به سود روابط استراتژیک خود با کشورهای جنوب خلیج اتخاذ کند. مواضع متناقض و مبهم و چند پهلو در این زمینه سرنوشت ساز، هزینه بالایی دارد.
قرقاش ادامه داد: به نظر می رسد اهمیت تهران برای اسلام آباد و آنکارا بیشتر از کشورهای جنوب خلیج فارس است. بُعد اقتصادی و سرمایه گذاری، مناسب است اما حمایت سیاسی در لحظات تنگنایی ناپدید می شود.
او همچنین با حمله به دولت رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه گفت: وزیر خارجه ترکیه می گوید که دیدگاه های ترکیه با ایران درباره یمن، مشترک هستند و راه حل سیاسی مسؤولیت ترکیه، ایران و عربستان سعودی است. مواضع بی طرفی سرافکندگی ادامه دارند.
وی ادامه داد: موضع چندپهلو و متناقض پاکستان و ترکیه بهترین دلیل بر این است که امنیت کشورهای عربی  از لیبی تا یمن ، امنیت مشترک کشورهای عربی است. آزمایش کشورهای همسایه بهترین شاهد بر این موضوع است.
قرقاش ر سیاسی   مصوبه پارلمان پاکستان ضمن تاکید بر بی طرفی این کشور در عملیات طوفان قاطعیت بر ارائه حمایت های لازم  برای حفاظت از یکپارچگی سرزمینی عربستان سعودی تاکید شده است.
معاون سازمان حج وزیارت با اشاره به لغو اعزام برخی زائران گفت: به دلیل عدم صدور ویزا از سوی کشور عربستان طی دو روز گذشته پرواز زائران لغو شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عربستان پروازهای عمره ایران را لغو کرد!معاون سازمان حج و زیارت اعلام کرد که پروازهای بسیاری از زائران ایرانی به دلیل عدم صدور ویزا از سوی عربستانی‌ها لغو شده است.
به گزارش «انتخاب»، معاون سازمان حج وزیارت با اشاره به لغو اعزام برخی زائران گفت: به دلیل عدم صدور ویزا از سوی کشور عربستان طی دو روز گذشته پرواز زائران لغو شده است.
وی افزود: کشور ایران اعزام به عمره را لغو نکرده است بلکه عدم صدور ویزا توسط کشور عربستان در دو روز گذشته اعزام زائران را دچار مشکل کرده است.خدرنژاد که با نسیم گفتگو می کرد، اضافه کرد: اگر عربستان ویزاها را صادر کند اعزام ها انجام خواهد شد و هر تعداد زائری که ویزا دریافت کرده اند به عمره اعزام می شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک منبع مطلع در وزارت امور خارجه خبر رویترز در خصوص دستگیری دو افسر ایرانی در یمن را رد و تصریح کرد: هیچ نیروی نظامی ایرانی در یمن حضور ندارد.یک منبع مطلع در وزارت امور خارجه ایران در گفت‌وگو با فارس، خبر منتشر شده در خبرگزاری رویترز مبنی بر دستگیری دو افسر ایرانی در یمن را رد کرد و اظهار داشت: این خبر نادرست است و هیچ نیروی نظامی ایرانی در یمن حضور ندارد.خبرگزاری رویترز به نقل از شبه‌نظامیان وفادار به عبد ربه منصور هادی ادعا کرد که روز جمعه دو نظامی ایرانی را در درگیری با انصارالله دستگیر کرده‌اند که این 2 نظامی به نیروهای انصار الله مشاوره می‌دادند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شاهزاده «جلوی بن عبد العزیز بن مساعد»، امیر منطقه «نجران» در واکنش به این اقدام پارلمان پاکستان ملت پاکستان را مردمی دون و فرومایه توصیف کرد.
در واکنش به اقدام اخیر پارلمان پاکستان که از دولت این کشور خواسته بود، در قبال تحولات جاری در یمن و تجاوز رژیم سعودی به این کشور موضع بی طرفی را اتخاذ کند، یک شاهزاده سعودی به شدت به مردم و دولت پاکستان حمله برد و آنها را خدمتگزار و نوکر سعودی‌ ها توصیف کرد.شاهزاده «جلوی بن عبد العزیز بن مساعد»، امیر منطقه «نجران» در واکنش به این اقدام پارلمان پاکستان ملت پاکستان را مردمی دون و فرومایه توصیف کرد.
شاهزاده جلوی گفت: این موضع گیری پارلمان پاکستان دلالت بر پارلمانی دون و فرومایه از آن ملتی دون و فرومایه دارد که خدمتگزار ما بوده و هستند.این شاهزاده سعودی تهدید کرد که اقداماتی را علیه اتباع پاکستان مقیم در منطقه نجران اتخاذ خواهد کرد.منبع: باشگاه خبرنگاران
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گفته یکی از مسوولان برگزاری مسابقه پرسپولیس و النصر شکایت عربستانی به جایی نخواهد رسید. 
به گزارش "ورزش سه"، محمدرضا کسرائی عضو کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال با توجه به اینکه رئیس باشگاه النصر از میزبانی ایرانی ها شکایت کرده و ادعا داشته ایرانی ها مسائل سیاسی را وارد فوتبال می کنند، توضیحاتی در خصوص میزبانی ایرانی ها داد. 
کسرائی از اعضای کمیته روابط بین الملل در همین خصوص گفت: همیشه عربستانی ها بودند که اختلافات دو کشور از نظر سیاسی بین دو کشور را وارد فوتبال می کنند. قوانین لیگ قهرمانان آسیا تیم ها باید دو روز قبل از مسابقات در کشور میزبان حضور داشته باشند. اگر هم می خواهند یک روز زودتر بیایند باید از ای اف سی مجوز رسمی داشته باشند و دلیل قانع کننده بیاورند. قبلا این ماده در آئین نامه نبود و لی در حال حاضر با توجه به مکاتباتی با ای اف سی داشتیم این ماده اضافه شده است.
در صورتی که در کنفرانس و جلسه هماهنگی تداخل نداشته باشند اگر مجوز داشته باشند می توانند یک روز زودتر بیایند. اما باشگاه عربستانی بدون اینکه از قبل اعلام کنند این کار را انجام می دهند که مشکلاتی برای میزبانی ما بوجود می آورد. ایرانی ها همیشه در کمال احترام میزبانی را انجام دادند و هیچ کدام از موارد میزبانی و مسابقات را نقض نکردند.
او در ادامه گفت: سازمان لیگ از باشگاه النصر به ای اف سی اعتراض کرد .قرار بود این تیم ساعت 11 صبح 26 اسفند به تهران بیاید اما ساعت 16 بعد از ظهر به تهران رسیدند و تمام جلسات قبل از بازی دچار مشکل شد.ما هم اعتراضی به ای اف سی کردیم که کنفدراسیون فوتبال آسیا آنها را توبیخ کرد.
دولت آنهاست که اجازه حضور تیم ها را دو روز زودتر نمی دهد پس آنها مسائل سیاسی را وارد فوتبال می کند. به غیر از پرتاب نارنجک هیچ نقطه تاریکی در میزبانی ایرانی ها نبود و همیشه برای حریفان احترام قائل هستیم
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد