سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

هشدار بهداشتی

مزوتلیوما؛ ناشناخته‌ای در سرطان‌ها

مزوتلیوما سرطانی است که به علت تکثیر افسارگسیخته لایه‌ای از سلول‌های اعضای درون حفره شکمی مانند قلب و ریه رشد می‌کند و بیمار را به کام مرگ می‌فرستد.

بیماران مبتلا به مزوتلیوما معمولا به سه دسته تقسیم می‌شوند. بیمارانی که این سرطان ریه آن‌ها را درگیر می‌کند و تحت عنوان بیماران مبتلا به مزوتلیومای ششی از آن‌ها یاد می‌شود، بیمارانی که سلول‌های سرطانی در لایه سلولی دیواره بالایی حفره شکمی رشد کرده و دچار مزوتلیومای پریتونئال شده‌اند و در نهایت بیمارانی که در لایه‌ای از سلول‌های قلبی سرطانی شده و به مزوتلیومای کاردیال مبتلا می‌شوند.
اما قربانیان اصلی مزوتلیوما چه کسانی هستند؟ بر طبق تحقیقات صورت گرفته، در بین بیماران مبتلا به این سرطان،  نوع مزوتلیومای ششی بسیار رایج است. اغلب قربانیان مزوتلیومای ششی بیمارانی هستند که با آزبست سرکار دارند. آزبست نوعی الیاف است که ترکیبات سلیکات معدنی در آن‌ها یافت می‌شود که به گرما و برخی شرایط محیطی دیگر مقاومند که از بین 3000 بیمار که سالیانه در ایالات متحده به این سرطان دچار می‌شوند اغلب‌ در سال‌های دور در محیطی به سر می‌برند که با آزبست سرو کار داشتند.
علایم شایع‌ترین مزوتلیوما یعنی مزوتلیومای ششی معمولا با سرطان‌های ریوی مشابه است اما در نمونه‌برداری‌های آزمایشگاهی تفاوت این دو سرطان به خوبی شناخته می‌شود. درد قفسه سینه، ضعف، کاهش وزن و کبودی زیرقفسه سینه از علایم شایع این سرطان است.
هم‌اکنون درمان قابل توجهی برای مزوتلیوما وجود ندارد و تنها روش‌های درمانی رایج می‌تواند عمر بیمار را تا حدی افزایش دهد. پرتو درمانی، دارو درمانی و عمل جراحی استفاده از داروهای رایج ضد سرطان مانند سیس پلاتین و آلتیما نیز برای این بیماری موثرند. اطلاعات بیشتر درباره این سرطان در سایت mesothelioma.com منتشر شده است.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد