سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

حدیث گوهربار روز

حدیث روز/ روایت سلمان از انجام کارهای سخت خانه توسط حضرت زهرا(س) 

   

حضرت زهرا علیها السلام پاسخ داد: رسول خدا صلی الله علیه و آله به من سفارش فرموده که کارهای خانه را با فضه تقسیم کنم، یک روز او کار کند و روز دیگر من.
مشرق- سلمان می‌گوید: وارد منزل حضرت شدم دیدم فاطمه زهرا سلام الله علیها نشسته و دستاس می‌کرد و بر دسته دستاس خون دست مبارک ایشان جاری بود، از سوی دیگر حسین(ع) در کنار خانه از گرسنگی گریه می‌کرد. گفتم  ای دختر رسول خدا، دستهایت زخم شده است، خود را به زحمت مینداز ، در کنار شما فضه ایستاده است ، کار منزل را به او واگذار" !حضرت زهرا  علیها السلام  پاسخ داد: رسول خدا  صلی الله علیه و آله به من سفارش فرموده که کارهای خانه را با فضه تقسیم کنم، یک روز او کار کند و روز دیگر من، دیروز نوبت او بود و امروز نوبت من است.

متن حدیث:

ان سلمان قال: کانت فاطمه(سلام الله علیها) جالسه قدامها رحی تطحن.... فقلت: یا بنت رسول الله دبرت کفاک و هذه فضة . قالت ( علیها السلام ) : " أوصانی رسول الله ( صلی الله علیه و آله ) أن تکون الخدمة لها یوما و لی یوما ، فکان أمس یوم خدمتها و الیوم یوم خدمتی ".


«دلائل الامامه،صفحه140- الخرائج صفحه530»
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد