سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک گزارش قضایی از استان

چرا رسیدگی به پرونده‌های قضایی طول می‌کشد؟
اجتماعی  12:52:55 1394/01/19
941-8814-5 کد خبر

معاون قضایی دادستان عمومی و انقلاب اهواز گفت: از جمله مشکلاتی که مردم با سیستم قضایی دارند، اطاله دادرسی است که به منظور حل این مشکلات و کاهش زمان رسیدگی به پرونده​ها، برنامه​ریزی در حال انجام است.

فرزاد فرهادی​راد در گفت​وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: بحث اطاله دادرسی و طولانی شدن زمان رسیدگی به پرونده از جمله عواملی است که نارضایتی مردم را از سیستم قضایی به همراه دارد. البته بورکراسی​ای که در تشکیلات قضایی وجود دارد؛ بر اساس قانون، مهلت‌هایی برای رسیدگی به پرونده​ها تعیین کرده است ولی مردم به این مهلت واقف نبوده و به واسطه این عدم آگاهی، این شائبه ایجاد می​شود که تشکیلات قضایی به پرونده آن​ها رسیدگی نمی​کند.

وی ادامه داد: این در حالی است که اگر مردم از این مهلت​ها و فواصل زمانی در رسیدگی به پرونده​ها مطلع باشند قطعا ارتباط خوبی با سیستم قضایی برقرار خواهند کرد. بنابراین توصیه می​شود برای کسب این آگاهی‌ها در روند پیگیری پرونده خود از وکیل استفاده کنند.

معاون قضایی دادستان عمومی و انقلاب اهواز گفت: البته کمبودهایی که هم در کادر اداری و هم در کادر قضایی وجود دارد، موجب شده حجم زیادی پرونده به تشکیلات قضایی وارد شود، به همین دلیل زمان رسیدگی طولانی​تر می​شود. سیستم قضایی برای افزایش رضایت​مندی مردم در یکی دو سال اخیر اقدامات خوبی را انجام داده و در آینده نیز زمینه برای ارتباط اینترنتی مردم با سیستم جهت اطلاع از روند رسیدگی به پرونده، فراهم می​شود.

فرهادی​راد افزود: همچنین به دلیل محدودیت تردد مردم در دادگاه انقلاب، سالن انتظار در این دادگاه برای مراجعه​کنندگان در نظر گرفته می​شود تا از میزان تجمع درب دادگاه کاسته شود تا مقوله تکریم ارباب رجوع محقق شود.

وی درباره نارضایتی مردم از برخورد برخی همکاران قضایی نیز گفت: تلاش سیستم این است که همکاران را به تکریم ارباب رجوع توصیه کند و چنانچه تخلفی در این زمینه صورت گیرد، سیستم قضایی برخورد خواهد کرد. به طور کلی در تلاشیم با ایجاد زمینه مناسب در سال جدید از این نارضایتی بکاهیم.

معاون قضایی دادستان عمومی و انقلاب اهواز اظهار کرد: مردم می​توانند از طریق سیستم خبررسان با دادگستری ارتباط برقرار کنند به این صورت که یا به طور حضوری به حفاظت اطلاعات دادگستری مراجعه کنند یا درخواست​های خود را از طریق صندوق​های پستی که در مجتمع​های قضایی در نظر گرفت شده، ارائه دهند.

فرهادی​راد همچنین درباره برخورد با عوامل فساد اداری در سیستم قضایی گفت: در چند ماه اخیر اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته و تعداد زیادی دلال و کارچاق‌کن دستگیر شدند. در سال جدید نیز با برنامه​ریزی‌های موثرتر، سلامت اداری سیستم قضایی بیش از پیش ارتقا پیدا خواهد کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد