سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از خرمشهر

منطقه آزاد اروند ضعیف عمل می کند/ تاسف وزیر بهداشت از وضع خرمشهر

عبدالله ثامری سامری خرمشهر
شناسهٔ خبر: 2527404
خرمشهر – نماینده خرمشهر و مینوشهر در مجلس گفت: سازمان منطقه آزاد اروند که قرار بود عاملی برای توسعه شهرهای آبادان و خرمشهر باشد نه تنها در این راه موفق نبوده بلکه گرانی فراوانی به منطقه تحمیل کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان منطقه آزاد اروند که از سوی دولت به عنوان بازویی برای بازگشت شهرهای آبادان و خرمشهر به دوران پرشکوه گذشته تاسیس شد، با گذشت حدود یک دهه از عمر فعالیت های خود هنوز چندان موفق به این کار نشده و تحرک ناشی از رونق فعالیت های تجاری، بازرگانی و اقتصادی که مدنظر مردم بود، هنوز در این دو شهر دیده نمی شود.

در مدت اخیر یکی از منتقدان جدی سیاست های سازمان منطقه آزاد اروند، عبدالله سامری نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی بوده که در واقع اعتقاد دارد این سازمان در رسیدن به اهداف خود که همان رونق اقتصادی پیش زمینه توسعه عمرانی و زیرساختی شهرهای آبادان و خرمشهر است، هنوز دست نیافته و مجموعه عواملی، خواسته یا ناخواسته مانعی برای رسیدن به این جایگاه مورد نظر هستند.

به عنوان نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس شورای اسلامی، مدیریت و عملکرد سازمان منطقه آزاد اروند را چگونه ارزیابی می کنید؟

یقینا مدیریت منطقه آزاد اروند در این مدت بسیار ضعیف عمل کرده است و به نظر من آنها با این شرایط نخواهند توانست این دو شهرستان را از نظر مسائل عمرانی، توسعه ای و اقتصادی به پیشرفت برسانند. هم اکنون نیز سیل عظیمی از جوانان فارغ التحصیل دانشگاهی را در این منطقه داریم که بیکار هستند و منطقه آزاد اروند نتوانسته کاری را برای این دو شهرستان حداقل در این زمینه انجام بدهد.

شما به وضعیت بیکاری و عدم پیشرفت و توسعه خرمشهر اشاره کردید و آن را برگرفته از مدیریت منطقه آزاد اروند عنوان کردید. چه دلیلی برای گفته های خود دارید؟

بسیار واضح است که این مشکلات عدیده و عدم پیشرفت خرمشهر برگرفته از مدیریت منطقه آزاد اروند است چرا که متاسفانه شاهد این هستیم که یک سری مدیران پروازی و مدیران بازنشسته در منطقه آزاد اروند وجود دارند.

آیا در انتقاد خود از منطقه آزاد اروند فقط قصد رسانه ای کردن آن را دارید یا از اختیارات نمایندگی مردم نیز استفاده خواهید کرد؟

دقیقا بعد از تعطیلات نوروز از تریبون مجلس شورای اسلامی نیز این مسائل را به گوش مسئولان ارشد نظام، ریاست جمهوری و مردم خواهم رساند که این وضعیت خرمشهر وضعیت اسفناکی است و با اعلام منطقه آزاد اروند و اعلام توسعه دو شهرستان خرمشهر و آبادان به جای نعمت، عذاب برای مردم خرمشهر و آبادان ایجاد شده است.

به صراحت باید گفت که بالای ۹۰ درصد مردم خرمشهر موافق منطقه آزاد اروند نیستند زیرا وجود منطقه آزاد اروند برای مردم ایجاد تورم کرده است. مدیران منطقه آزاد اروند متاسفانه ادعای خدمت به مردم خرمشهر و آبادان را دارند ولی در عمل شاهد هستیم که تمامی رفاه خود و خانواده شان در تهران است و حتی حاضر نشده اند در خرمشهر و آبادان زندگی کنند، تا زمانی که برخی از مدیران منطقه آزاد اروند پروازی باشند حرکتی در این منطقه نخواهیم دید چرا که یک مدیر باید طعم سختی را با مردم این منطقه بچشد تا بتواند به این مردم خدمت کند و درک کند که مردم چه می کشند.

در روزهای اخیر سفر وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی را به خرمشهر داشتیم. هدف از سفر وزیر به خرمشهر چه بود؟

وزیر بهداشت بر اساس مشکلاتی که گریبانگیر خرمشهر و آبادان است سفری را به این دو شهرستان داشت و از وضعیت بهداشت و درمان این دو شهر به شدت ناراضی بود. در خبر ساعت ۱۴ شبکه یک نیز اعلام کرد به هیچ عنوان از وضعیت بهداشت و درمان خرمشهر راضی نیست. همچنین آقای هاشمی بازدیدی را از تنها بیمارستان خرمشهر که همان بیمارستان ولی عصر این شهر است داشت و کسری های درمانی فراوانی را با چشمان خود دید و لمس کرد. وزیر بهداشت عنوان کرد که در آینده ای نزدیک یک اورژانس مجهز در بیمارستان دایر خواهد شد زیرا بیمارستانی که در حال حاضر داریم جوابگوی درمان و بهداشت خرمشهر نیست. مواردی دیگری را که ما از وزیر بهداشت خواستار بودیم این بود که در رابطه با بخش سوختگی در شهرستانهای آبادان و خرمشهر و شادگان درمانگاه تخصصی راه اندازی شود چرا که این سه شهرستان فاقد بخش تخصصی سوختگی هستند و در زمان بروز حادثه بیماران به مرکز استان اهواز اعزام می شوند.

به عنوان نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر از وضعیت بهداشت و درمان خرمشهر فوق العاده ناراضی هستیم. در بخش سلامت این موضوع را اعلام کرده ایم و صحبت هایی در این زمینه داشتیم و این موارد را نیز به وزیر منتقل کرده بودیم که باعث شد در هفته گذشته وزیر بهداشت از این منطقه بازدیدی داشته باشند. همچنین وزیر بهداشت از مناطق عباره، ۹۰ هکتاری و کوی بهروز بازدیدی داشت و وضعیت بد فاضلاب این مناطق را از نزدیک مشاهده کرد. وی از وضعیت بهداشت این مناطق  متاثر شد که چرا منطقه آزاد اروند مدیریتی ضعیف را از خود در خرمشهر نشان داده است.

منطقه آزاد اروند با نصب بنرهایی در سطح شهر خرمشهر و آبادان اظهار می کند که ۲۰۰ میلیارد تومان به خرمشهر تخصیص داده است نظر شما در این رابطه چیست؟

۲۰۰ میلیارد تومان رقم بالایی است ولی این عدد به هیچ وجه به خرمشهر تزریق نشده است، از این مبلغ شاید ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان داده اند ولی اظهار می کنند که مبالغ بالایی به خرمشهر داده اند و با این تبلیغات هر کس از بیرون وارد خرمشهر می شود و این بنرها را می بیند تصور می کند که با این ارقام الان خرمشهر باید تبدیل به بهشت شده باشد.

به عنوان نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس شورای اسلامی از مسئولان نظام اسلامی درخواست دارم که به وضع اسفناک شهرستان خرمشهر  ورود داشته باشند چرا که مردم فشار زیادی از نظر اقتصادی در خرمشهر متحمل شده اند و منطقه آزاد اروند نتوانسته تحولی در این منطقه ایجاد بکند.


گفتگو: مهدی بحرانی پور

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد