سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر تاسف بار

در اعتراض به برکناری برخی مدیران شهرداری

اعضای شورای شهر اهواز اولین جلسه شورا در سال 94 را ترک کردند

اهواز-ایرنا- اعضای شورای اسلامی شهر اهواز در اعتراض به اقدام شهردار این شهر در برکناری چند تن از مدیران شهرداری پیش از نوروز امسال ،اولین جلسه علنی شورا را ترک کردند که این اقدام منجبر به منحل شدن این جلسه شد.

حسین حیدری عضو شورای شهر اهواز عصر دوشنبه در هشتاد و دومین جلسه شورای شهر بیان کرد: شهردار اهواز در آستانه نوروز امسال اقدام به عزل چندین مدیر در این شهرداری کرد که باید با حضور در شواری شهر پاسخ گوی این اقدام باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر فردی به عنوان معاونت فنی و عمرانی شهرداری اهواز منصوب شده که حتی یک روز هم سابقه فنی و عمرانی ندارد و این فرد جایگزین یکی از مدیران عمرانی با سابقه شهرداری شده است.

حجت الاسلام کاظم سواری نیز با اشاره به بستری شدن سید خلف موسوی شهردار اهواز در بخش سی سی یو یکی از بیمارستان های این شهر گفت: هر زمان که وضعیت جسمانی شهردار اهواز مساعد شود از وی می خواهیم با حضور در جلسه شواری شهر پاسخگوی این اقدام باشد.

در ادامه سید محمد جواد رضوی دیگر عضو شواری شهر اهوازگفت: در 28 اسفندماه سال گذشته و زمانی که شورای شهر به دلیل نزدیک شدن به ایام نوروز تعطیل بود شهردار اهواز 20 نفر ازمدیران شهرداری را عزل کرد که این اقدام انجام شده در آستانه نوروز برای اعضای شورای شهر اهواز سوال برانگیز است.

وی ادامه داد: این مساله توهین به نقش نظارتی شورای شهر است که به یکباره این تعداد مدیر در شهرداری عزل شوند و افرادی جایگزین شوند که عموماً تجربه ای در پست های منصوب شده ندارند.

اسکندر زنگنه عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اهواز نیز در این جلسه اعلام کرده به نشانه اعتراض به شهردار اهواز در خصوص عزل تعدادی از مدیران شهرداری و همچنین در اعتراض به لایحه واگذاری بک قطعه زمین جهت اجرای محرک سازی خیابان نهج البلاغه این جلسه را ترک می کنم.

وی ادامه داد: اگر هیات رئیسه شورای شهر در جریان عزل و نصب های اخیر در شهرداری اهواز بوده اند باید در جلسه علنی شواری شهر پاسخ گوی سایر اعضاء باشند.

در این خصوص جمشید سلحشور عضو هیات رئیسه شواری شهر گفت: شورای شهر نباید از مسیر منطقی خارج شود و اعضاء هیات رئیسه نیز از انتصابات انجام شده ناراحت هستند.

وی ادامه داد: در اسفندماه سال قبل از شهردار اهواز خواسته شد که انتصابات جدید را به امسال موکول کند و سید خلف موسوی شهردار اهواز نیز چنین قولی را داده بود اما به یکباره تعدادی از مدیران و معاونان شهردار عزل شدند.

پس از این اظهار نظرها با وجود تاکید حجت السلام قربانعلی سعادت نیا رییس شورای شهر اهواز مبنی بر عدم ترک جلسه ،سید مهدی آلبوشکه،سید مهدی رضوی و عاشور سواری پور به همراه اسکندر زنگنه ،هوشنگ شیرمردی جلسه شواری شهر اهواز را ترک کردند که با توجه به غیبت سه عضو دیگر شورای شهر تعداد اعضای برای ادامه جلسه به حد نصاب نرسید واین جلسه منحل شد.

علی ناصری دیگر عضو شورای شهر اهوازاعلام کرد: پیش از این از تمامی اعضای شورای شهر اهواز خواسته بودیم در کار شهردار دخالتی نداشته باشند و منزلت خود را خدشه دار نکنند.

وی افزود: اعضای شورای شهر و شهرداری در وضعیت به وجود آمده مقصر هستند و اعضاء شورا نباید بیش از مشورت دادن در کارهای شهردار دخالت می کرند.

این عضو شورای شهر اهواز ادامه داد:سازمان بازرسی استان به طور کامل مسایل شورای شهر را دنبال می کند و به طور کامل در جریان است مدیران شهرداری به کدامیک از اعضای شورای شهر اهواز وابسته هستند.

غلامرضا سبزعلی دیگر عضو شورای شهر اهواز نیز در این نشست با اشاره به بودجه شهرداری اهواز گفت: در سال جاری اجرای پروژه هایی برای توسعه مناطق حاشیه نشین انجام شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد