سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

بارندگی به ۱۱۰ هزارهکتار از اراضی کشاورزی خوزستان خسارت زد
اقتصادی  9:7:49 1394/01/06
941-874-5 کد خبر
خبر آرشیوی
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: بر اثر بارندگی های شدید در روزهای گذشته به ۱۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خسارت وارد شد که برآورد اعتباری این خسارات ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال است.

محمد قاسمی نژاد در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان, اظهارکرد: بر اثر وقوع این بارش ها به اراضی گندم، جو، اراضی کلزا، اراضی چغندر قند ، محصول ذرت بهاره، مرکبات، نخیلات و صیفی جات آسیب وارد شده است.

وی افزود : این خسارات بر اثر وقوع باران همراه با باد، طوفان، تگرگ و جاری شدن سیل درشهرستان های شمالی و شمال شرق استان به وقوع پیوسته که بر اثر آن اراضی کشاورزی ۲۴ شهرستان خسارت فراوانی دیده اند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان این‌که این بارندگی‌ها در کنار خسارات وارد شده، منفعتی برای برخی مناطق داشته است، خاطرنشان کرد: در مناطقی که مشکل آبیاری و تامین آب وجود داشته، بارش باران مقداری از آب مورد نیاز این مناطق را تامین کرده و از طرفی موجب تعدیل شرایط جوی، کاهش درجه حرارت و ایجاد شرایط مناسبی برای برخی محصولات کشاورزی به‌ویژه گندم شده است.

قاسمی‌نژاد با اشاره به ارسال گزارش‌ خسارات وارد شده طی روزهای گذشته به وزارت جهاد کشاورزی، اظهارکرد: همچنین گزارش خسارت وارد شده پس از جمع‌بندی نهایی جهت پرداخت غرامت به ستاد بحران استانداری ارسال خواهد شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد