سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

اردوغان ادامه داد: از دخالت نظامی عربستان سعودی در یمن حمایت می کنیم. اگر قرار باشد در این عملیات، نقشی را ایفا کنیم می توانیم حمایت لجستیکی از این عملیات را بررسی کنیم.

اردوغان در اتهام زنی مدعی شد ایران در یمن نیرو دارد. 
به گزارش عصرایران، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فرانس 24 ضمن اعلام حمایت از عملیات نظامی عربستان سعودی و 10 کشور دیگر در یمن مدعی شد ایران در یمن نیرو دارد.
او از ایران خواست نیروهایش را از یمن خارج کند.مقامات ایرانی بارها هرگونه دخالت در امور داخلی یمن را رد کرده اند.
اردوغان در حالی این مطالب را مطرح و ایران را متهم به داشتن نیرو در یمن می کند که دولت ترکیه به صورت رسمی و علنی از مخالفان مسلح دولت قانونی سوریه حمایت و پشتیبانی مالی، تسلیحاتی و دیپلماتیک می کند.

اتهام زنی های جدید اردوغان علیه ایران
دولت ترکیه همچنین راه را برای انتقال نیرو و سلاح برای گروه های تروریستی در سوریه باز گذاشته است. هم اکنون مرزهای ترکیه، انتخاب نخستین تروریست ها برای عبور به سوریه است.اردوغان ادامه داد: از دخالت نظامی عربستان سعودی در یمن حمایت می کنیم. اگر قرار باشد در این عملیات، نقشی را ایفا کنیم می توانیم حمایت لجستیکی از این عملیات را بررسی کنیم.  
اردوغان مدعی شد: ایران از حوثی ها در یمن حمایت می کند. حوثی ها به نیابت از ایران در یمن می جنگند. این موضوع باعث تاسف است. وضعیت در منطقه تبدیل به درگیری شیعه و سنی شده است. این مناسب نیست.
وی افزود: ایران باید نیروهای خود را از یمن خارج کنند و اجازه بدهد دولت قانونی مسؤولیت های خود را به دست بگیرد.
اردوغان ادعا کرد: ایران تلاش می کند با انجام اقداماتی کل منطقه را تحت هیمنه و سیطره خود قرار بدهد.  
وی افزود: ایران باید از حمایت از بشار اسد عقب نشینی کند.  
رئیس جمهوری ترکیه ادامه داد: ایران همسایه ماست. ما و ایران اعتقادات مشترکی داریم پس حق داریم انتظار رفتار عادلانه ای از ایران داشته باشیم.  
حزب الحق یمن: هواپیماهای اسرائیلی هم در حمله به یمن شرکت کردند
دبیر کل حزب الحق یمن اعلام کرد که جنگنده‌های اسرائیلی در حمله به یمن شرکت کرده‌اند.
خبرگزاری فارس: حزب الحق یمن: هواپیماهای اسرائیلی هم در حمله به یمن شرکت کردند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حسن زید» دبیر کل حزب «الحق» یمن امروز اعلام کرد که نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی نیز در حملات به یمن شرکت کرده است.

بنا بر گزارش وبگاه خبری «نهار پرس» یمن، حسن زید در صفحه فیسبوک خود نوشت که «این اولین بار است که یهودی‌های صهیونیست در ائتلافی مشترک با عرب‌ها، عملیاتی مشترک اجرا می‌کنند».زید افزود: هواپیمای اسرائیل در عملیات علیه یمن شرکت کرد... این عملیات با تصمیم بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل انجام شد.این سیاستمدار یمنی که عضو فراکسیون «اللقاء المشترک» است، افزود: اولین ثمره ائتلاف صهیونیستی عربی، کشته شدن کودکان و زنانی بود که در خواب بودند. این کشته‌ها در روستای بنی‌حوات و اردوگاه مجاور فرودگاه بودند که در کنار یک سرباز نیروی هوایی کشته شدند و یک هواپیمای ترابری روسی که خارج از خدمت شده است، نابود شدند.جنگنده‌های سعودی از بامداد پنجشنبه چندین حمله به نقاط مختلف یمن انجام دادند و گفتند که 9 کشور دیگر در این حملات شرکت دارند.

فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه انگلیس با اعلام اینکه در 48 ساعت آینده به مذاکرات هسته ای در لوزان سوییس خواهد پیوست گفت،توافق نهایی نزدیک است.  به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، هاموند که در سفری کاری در واشنگتن به سر می برد به خبرنگاران گفت، امیدوارم در دو روز آینده در مذاکرات پیشرفت حاصل شود.  
وی تصریح کرد، توافق نهایی نزدیک است، اما چگونگی ارائه آن یا نگارش آن مشخص نیست.

وزیر خارجه کشورمان افزود: ایران آمادگی دارد تا با مشارکت تمامی برادران خود در منطقه، گفت‌وگوی میان گروه‌های مختلف یمنی را جهت حفظ یکپارچگی و بازگشت ثبات و امنیت به آن کشور تسهیل کند.

وزیر خارجه ایران در واکنش به اظهارات اردوغان گفت: کسانی که با سیاست‌های بلند پروازانه، خسارات جبران‌ناپذیری به‌بار آورده‌اند، از ظرفیت‌های موجود برای هم‌گرایی در منطقه استفاده کنند.به گزارش ایسنا، دکتر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوالی درباره سخنان اخیر رییس‌جمهوری ترکیه اظهار کرد: ما برای روابط استراتژیک خود با ترکیه در زمینه‌های مختلف اهمیت و احترام زیادی قایل هستیم. در شرایط فعلی باید تلاش تمامی کشورها در جهت استقرار ثبات و جلوگیری از گسترش ناامنی در منطقه باشد.
او افزود: کسانی که با اشتباهات استراتژیک و سیاست‌های بلند پروازانه خود، خسارات جبران‌ناپذیری به‌بار آورده‌اند، بهتر است با اتخاذ سیاست‌های مسوولانه از ظرفیت‌های موجود جهت ایجاد آرامش و هم‌گرایی در منطقه استفاده کنند.وزیر خارجه کشورمان افزود: ایران آمادگی دارد تا با مشارکت تمامی برادران خود در منطقه، گفت‌وگوی میان گروه‌های مختلف یمنی را جهت حفظ یکپارچگی و بازگشت ثبات و امنیت به آن کشور تسهیل کند.منبع: ایسنا

تکذیب حضور فرماندهان ایرانی در یمن

انصارالله یمن خبر یک رسانه انگلیسی درباره حضور فرماندهان ایرانی در یمن را تکذیب کرد.
به گزارش مشرق، «محمد البخیتی» عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن هرگونه حضور فرماندهان ایرانی در یمن برای کمک به این جنبش را تکذیب کرد.
خبرگزاری انگلیسی بی بی سی ساعتی پیش مدعی حضور یکی از فرماندهان برجسته ایرانی در یمن برای ارائه مشاوره به جنبش انصارالله یمن شد.
همچنین هیئت سازمان ملل در صنعا خودرا برای ترک یمن آماده می کند و با انصارالله برای انتقال افراد خود به جیبوتی هماهنگی کرده است.
عربستان سعودی روز گذشته (6 فروردین) با همکاری آمریکا، مصر، بحرین، امارات، قطر و کویت حملات خود به یمن را آغاز کرد. این عملیات که با پشتیبانی و چراغ سبز آمریکا آغاز شده "طوفان قاطع" نامیده شده است. عربستان امروز نیز حملات خود به یمن را از سر گرفت و بخشهایی از مناطق مرزی، استان صعده در شمال یمن را با موشک و توپ بمباران کرد.
بر اساس این گزارش، عربستان در این بمباران‌ها مناطق شدا، رازح و کتاف در صعده را هدف قرار داد که در این حملات 20 نفر از شهروندان یمنی به شهادت رسیده اند.
خبرنگار المیادین خبر داد که بمباران‌های عربستان مناطق مسکونی در صعده را هدف قرار داده و بر اساس توافقات با یمن، هیچ‌گونه پایگاه نظامی در استان صعده وجود ندارد.
خبرنگار خبرگزاری روسی اسپوتنیک که در یمن به سر می‌برد، می‌گوید در جریان این حملات هوایی تاکنون [تا روز گذشته] 65 نفر از شهروندان یمنی شهید شده‌اند.
خبرنگار شبکه خبری «العالم» نیز گزارش داده است که کمیته‌های مردمی یمن و انصار الله وارد بیش از 35 روستای مرزی عربستان شده‌اند.
این شبکه خبری گزارش داده است که مرز میان یمن و عربستان در استان صعده متشنج بوده و هواپیماهای عربستان به‌طور گسترده بر فراز مناطق مرزی کوهستانی یمن به‌ویژه "رازح" و "خولان" سرگرم پروازند.
5 کشور حاشیه خلیج فارس شامل عربستان سعودی، بحرین، قطر، کویت، امارات در جنگ علیه یمن شرکت کرده اند. علاوه بر کشورهای مذکور، مغرب، سودان، اردن، و مصر نیز در جنگ علیه یمن به عربستان پیوسته‌اند. این در حالی است که پاکستان نیز از آمادگی خود برای مشارکت در این جنگ خبر داده است.منبع: تسنیم
 دیپلمات ایرانی با تاکید بر اهمیت حفظ ماهیت و پتانسیل سایت غنی‌سازی فردو گفت: این سایت از ابتدا با هدف آلترناتیو برای سایت غنی‌سازی نطنز ایجاد شده است و در توافق جامع نیز این پتانسیل باقی می‌ماند.  
یکی از مهم‌ترین موضوعات عمده در مذاکرات جامع هسته‌ای مساله فردو و باقی ماندن این سایت به شکل حقیقی خود است.  
سایت فردو با ظرفیت 3 هزار سانتریفیوژ به عنوان آلترناتیو سایت نطنز با توجه به نگرانی‌های ناشی از تهدید احتمالی نظنز ایجاد شد. یک دیپلمات ایرانی در این‌باره به خبرنگار ایسنا‌ گفت: اگر در آینده خطری سایت نطنز را تهدید کند باید از سایت فردو بتوانیم استفاده کنیم، از این رو مهم است که پتانسیل این سایت در چارچوب توافق جامع حفظ شود و حفظ این پتانسیل یک ضمانت برای ایران است.  
موضوع فعالیت سایت فردو از جمله موضوعاتی است که راه‌حل مورد نظر برای آن به دست آمده است و دو طرف از این موضوع عبور کرده‌اند. به گفته مقامات ایرانی موضوع "تحقیق و توسعه" و "تحریم‌ها" هنوز به طور خاص روی میز مذاکره‌ هستند و اختلاف‌نظرها درباره آنها هنوز حل نشده است.  
مقامات غربی خواستار کنار گذاشته شدن تحقیق و توسعه ایران در زمینه نسل‌های جدید سانتریفیوژ هستند. هم‌چنین هنوز موضوع لغو کامل تحریم‌ها در ابعاد و سطوح مختلف مورد بحث است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد