سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

هشدار ایمنی به خوزستانیها

سوختگی درجه یک؛ شایع‌ترین حادثه‌ چهارشنبه سوری
اجتماعی  11:40:37 1393/12/26
9312-17914-5 کد خبر

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ارتقای فرهنگ ایمنی در جامعه، کلید پیشگیری از بروز حوادث تلخ احتمالی در چهارشنبه سوری است .

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) –منطقه خوزستان- دکتر سید سعید سیدیان در حاشیه نشست پایان سال مدیران دانشگاه اظهار کرد: پیشگیری از حوادث تلخی مانند آنچه که بعضا در مراسم چهارشنبه سوری رخ می‌دهد، مستلزم ارتقای فرهنگ ایمنی در جامعه و در بین خانواده‌ها است.

وی فرهنگ ایمنی را بر سه اصل آگاهی، آموزش و الزام استوار دانست و گفت: بسیاری از والدین، بدون آگاه‌سازی و آموزش مناسب فرزندانشان، مستقیما به سراغ سومین اصل یعنی الزام رفته و سعی می‌کنند با توسل به زور و اجبار آنها را از کاری منع یا ترغیب کنند، ولی این شیوه معمولا با شکست همراه بوده و به نتیجه نخواهد رسید و ممکن است موجب شود فرزندان به پنهان‌کاری روی آورند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان به ضرورت و لزوم آموزش نوجوانان و جوانان اشاره کرد و افزود: در آموزش باید به شخصیت فرزند نوجوان و جوانمان احترام بگذاریم و از جریحه‌دار کردن احساسات و غرورشان پرهیز کنیم.

وی در خصوص حوادث احتمالی در چهارشنبه سوری اظهار کرد: شایع‌ترین حادثه‌ای که در چهارشنبه سوری رخ می‌دهد سوختگی درجه یک (سطحی) است ولی سوختگی‌های درجه دو (شدید) و درجه سه (شدیدترین نوع سوختگی) نیز زیاد دیده شده و عوارض ناشی از سوختگی به صورت طیف وسیعی بوده و از درد، تورم، تاول، قرمزی پوست تا عفونت، مسائل مربوط به زیبایی، اختلالات روانی، افسردگی، قطع عضو و حتی مرگ را شامل می‌شود.

سیدیان گفت: راه ایمنی از آموزش می‌گذرد و پیش‌شرط آموزش، آگاهی است. قطعا آگاهی از خطرهای احتمالی چهارشنبه سوری و شیوه مقابله با این خطرها احتمال بروز حوادث تلخ را در روزهای شیرین آخر سال کاهش خواهد داد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد