سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از مسجدسلیمان

در آستانه سالروز ملی شدن صنعت نفت
خبرنگاران استان خوزستان از زادگاه نفت بازدید کردند

در آستانه 29 اسفندماه سالروز ملی شدن صنعت نفت، خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان خوزستان از مسجدسلیمان زادگاه نفت، بازدید کردند.

خبرگزاری فارس: خبرنگاران استان خوزستان از زادگاه نفت بازدید کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از مسجدسلیمان، در آستانه 29 اسفندماه سالروز ملی شدن صنعت نفت، ظهر امروز خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان خوزستان از مسجدسلیمان زادگاه نفت، بازدید کردند.

این بازدید یک روزه با حضور بیش از 40 خبرنگار دفاتر خبرگزاری‌ها، وب سایت‌های خبری، روزنامه‌های کشوری و استانی و هفته نامه‌های استان خوزستان برگزار شد.

خبرنگاران در ابتدای این بازدید که با همکاری و هماهنگی روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب انجام شد با حضور در یادمان شهدای گمنام به مقام شامخ شهدای این شهرستان ادای احترام کردند.

حضور در نشست صمیمانه با ابراهیم پیرامون مدیرعامل این شرکت که با همراهی سایر مدیران و روسای ادارات در محل باشگاه مرکزی برگزار شد و شنیدن گزارش عملکرد یک ساله این شرکت نفتی برنامه بعدی خبرنگاران استان خوزستان در سفر به مسجدسلیمان بود.

یاران رسانه خوزستان سپس به محل چاه نفت شماره یک خاورمیانه رفتند و ضمن شنیدن تاریخچه این چاه از زبان رسول احمدی کارشناس موزه نفت در کنار دکل چاه عکس یادگاری انداختند.

خبرنگاران سپس از دو بخش دیگر موزه گنجینه نفت مسجدسلیمان شامل نخستین کارخانه تقطیر خاورمیانه و نخستین کارخانه گوگردسازی خاورمیانه بازدید و با تاریخچه پیدایش و شکل گیری صنعت نفت در این منطقه آشنا شدند.

طلای سیاه برای نخستین بار در خاورمیانه در پنجم خرداد 1287 از دکل چاه شماره یک مسجدسلیمان فوران کرد و کشف این ماده حیاتی موجب شد تا تأسیسات فرآورش و پالایش و خطوط لوله انتقال آن برای نخستین بار در کشور و خاورمیانه در این منطقه احداث شود.

شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان یکی از پنج شرکت بهره بردار تابعه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب است که در گستره‌ای به وسعت 27 هزار کیلومتر مربع در شمال استان خوزستان و بخشی از استان ایلام فعالیت می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد