سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

من از فعالیت سازمان یافته سیاسی دفاع می کنم و معتقدم برای رسیدن به دموکراسی بیشتر این فعالیت‌ها مهم خواهد بود.

علی لاریجانی: حادثه شیراز و قم به نظام کمکی نکرد

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: من از فعالیت سازمان یافته سیاسی دفاع می کنم و معتقدم برای رسیدن به دموکراسی بیشتر این فعالیت‌ها مهم خواهد بود.

به گزارش «انتخاب»، رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه نشست خبری خود با خبرنگار داخلی و خارجی و در پاسخ به سوالی مبنی بر چگونگی تشکیل حزب از سوی رئیس مجلس گفت: پرداختن به مسائل انتخاباتی برای انتخابات مجلس کمی زود است و از هم اکنون نمی‌شود در مورد فعالیت‌های سیاسی قضاوت شود. اما آنچه که مهم است این است که من از کارهای تشکیلات سیاسی حمایت می‌کنم و این کار را برای کشور مفید می دانم.

وی افزود:‌ برای اینکه دموکراسی در کشور شکل بهتری بگیرد و نگاه‌های دقیقتری نسبت به فعالیت‌های سیاسی شود بهتر است که جریان‌های سیاسی به شکل سازمان یافته حرکت کنند. 

 لاریجانی در پاسخ به این پرسش که دو سال قبل هنگام سخنرانی شما در قم حوادثی رخ داد که می‌توانست با برخورد قاطعانه قوه قضاییه از فشار آن جلوگیری شود، طی ماه‌های اخیر نیز در مجلس شاهد بودیم که هنگام نطق یک نماینده تعدادی از نمایندگان مانع ادامه نطق ایشان شدند، در هفته گذشته هم شاهد حادثه شیراز بودیم، مسئولان چگونه می‌توانند با رفتار خود برای محترم شمردن حق آزادی بیان الگوسازی کنند؟ گفت: اتفاقی که در شیراز و چندی قبل در قم افتاد به ریشه داخلی و خارجی کشور لطمه زد و به نظام نیز کمکی نکرد. امیدوارم این مسئله حل شود و دستگاه هایی اجرایی و قضایی با آن برخورد کنند. رفتارهای مشابه شیراز و قم در نظام مردم سالار و در کشوری که آزادی بیان وجود دارد قابل قبول نیست. رفتارهایی از این جنس کار ناصحیحی است امیدوارم که جلوی اینگونه امور گرفته شود.

 نماینده مردم قم در پاسخ پرسشی درباره پیام بیانیه 260 نماینده به تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشور گفت:‌ در مجلس اراده نمایندگان حرکت رو به جلو در مذاکرات هسته‌ای است؛ هرچند که نظرات متفاوتی در مجلس وجود داشته باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که «چارچوب‌های مذاکرات توسط رهبری مشخص شده است» ادامه داد: البته مجلس شورای اسلامی نیز در قالب این چارچوب مواردی را مشخص کرده است. در کنار آن نظارت بر موضوع مذاکرات بخشی از وظیفه ماست که با این کار موجب پویایی مذاکرات می‌شویم.

لاریجانی در پاسخ به پرسش خبرنگاری که پرسید آیا نیاز به تصویب توافق نامه هسته‌ای در مجلس شورای اسلامی وجود دارد گفت: در روش کار جمهوری اسلامی ایران پرونده‌هایی که در اختیار شورای امنیت ملی قرار دارد به دلیل ماذونیت رهبری قابلیت تصمیم گیری وجود دارد هم مجلس و هم دولت در این مسیر قرار دارند و با همفکری هم عمل می‌کنند که تحت اشرافیت مقام معظم رهبری هستند. 

وی همچنین در پاسخ به سوالی دیگر در مورد فعالیت‌های ضدایرانی از طرف آمریکا و اخلال در مذاکرات و همچنین تمهیدات مجلس برای مقابله با این توطئه‌ها گفت: کار سنای آمریکا کار ناپخته‌ای است و نباید موردی باشد که از آنها تاسی کنیم حتی این اقدام سناتورها نیز در آمریکا با واکنش مواجه شد؛ لذا نباید انتظار داشت اگر کار غلطی انجام دادند تقدیر کنیم.

رئیس قوه مقننه تصریح کرد: در این گونه توافقات مختصر عقلی هم وجود دارد که دیگران نتوانند سوء استفاده کنند.

رئیس مجلس در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری که پرسید آیا توافقنامه هسته‌ای باید به تصویب مجلس برسد، تصریح کرد: علی‌القاعده در پرونده‌هایی که در اختیار شورای عالی امنیت ملی است، به دلیل اینکه از طرف رهبری ماذون هستند، قابلیت این را دارند که این پرونده‌ها را جلو ببرند و ما مشکلی از جنس رفتاری که در آمریکا صورت گرفته در ایران نداریم. یعنی ناهماهنگی‌هایی در این امور وجود ندارد و هم مجلس و هم دولت در این مسیر قرار دارند که با همفکری مسائل را دنبال کنند و تحت اشراف مقام معظم رهبری هم است و فکر می‌کنم که همین مسیر ادامه یابد.

رئیس مجلس همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره‌ روابط میان ایران و کشورهای عربی نیز اظهار کرد: هیچ مانعی وجود ندارد که گفت‌وگوها میان ایران و همسایگان آن برقرار باشد و جمهوری اسلامی ایران از بدو تولد همیشه در سیاست خارجی همکاری مسالمت‌آمیز با کشورهای دیگر داشته است و هیچ وقت تجاوزی به کشوری نداشته‌ایم و این عراق بود که به ایران تجاوز کرد و جنگ هشت ساله را به راه انداخت حتی بسیاری از کشورهای عربی نیز به عراق رفتند اما ایران حتی پس از سرنگونی حکومت صدام تلافی نکرد.

لاریجانی با تاکید بر این‌که «مسیر حرکت جمهوری اسلامی ایران از نظر اجرایی مسیر برادرانه به دیگر کشورها بوده است» گفت: انقلاب اسلامی انقلابی نیست که به دنبال سلطه با دیگر کشورها باشد اگر به سایر کشورها کمک می‌کنیم کشور دوست و همسایه هستند و گرفتار ماجرای زیاد و جریان تروریستی بوده‌اند. البته این مردم عراق هستند که دفاع می‌کنند ما فقط کمک می‌کنیم حتی در لبنان و یا فلسطین نیز در مقابل با صهیونیست‌ها آن‌ها دفاع می‌کنند لذا این تصور تصور دقیقی نیست که گاهی به دلایلی به آن دامن می‌زنند.

وی تاکید کرد: کشورهای همسایه مطمئن باشند که اساس انقلاب اسلامی و حرکت انقلاب در این 36 سال نشان می‌دهد که ایران قصد سلطه گری به هیچ کشوری ندارد و قصد برادرانه و وحدت آمیز برای امت اسلامی دنبال می‌کند.

شاهزاده ترکی فیصل، رئیس سابق سازمان اطلاعاتی عربستان:

شاهزاده ترکی فیصل رئیس سابق سازمان اطلاعاتی عربستان سعودی گفت که هرگونه توافق با ایران، دیگر کشورهای منطقه را ترغیب به توسعه و ایجاد سوخت اتمی می کند.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
توافق هسته ای با ایران، ما را ترغیب به تولید سوخت اتمی می کند / اگر تهران توانایی غنی سازی در هر سطحی را پیدا کند، تنها ریاض نخواهد بود که اقدامی مشابه انجام خواهد داد

شاهزاده ترکی فیصل رئیس سابق سازمان اطلاعاتی عربستان سعودی گفت که هرگونه توافق با ایران، دیگر کشورهای منطقه را ترغیب به توسعه و ایجاد سوخت اتمی می کند.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، ترکی فیصل در گفتگو با بی بی سی اظهار داشت: در صورت توافق با ایران، عربستان سعودی نیز به مانند دیگر کشورها راه تولید سوخت اتمی را خواهد رفت.

وی افزود: من همواره گفته ام که وقتی بحث مذاکرات پیش می آید، ما هم امتیازات مشابهی می خواهیم.

سفیر اسبق عربستان سعودی در آمریکا اضافه کرد: اگر ایران توانایی غنی سازی در هر سطحی را داشته باشد، تنها عربستان به دنبال اقدام مشابه نخواهد رفت.

وی ادامه داد: در چنین صورتی، تمام دنیا به آن راه خواهند رفت و این دلیل اعتراض من به مذاکرات پنج بعلاوه یک است.

به نوشته رویترز، باوجود انکه شاهزاده فیصل پست رسمی ندارد اما اظهاراات او همواره منعکس کننده مقامات ارشد آل سعود به حساب می آید.
رهبر اکثریت سنای آمریکا:
من نامه را امضا کردم. فکر نمی کنم که ارسال این نامه یک اشتباه بود. این نامه به هیچ وجه بی سابقه و غیرعادی نبود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
همه باید بدانند که اوباما در حال امضای توافقی بسیار بد با ایران است / گزینه جایگزین توافق، جنگ نیست، بلکه تحریم های بیشتر است

میچ مک کانل رهبر اکثریت سنای آمریکا با دفاع از نامه اخیر سناتورهای جمهوریخواه خطاب به ایران ، تصریح کرد دولت اوباما قصد دارد به توافقی بد با ایران برسد .

به گزارش «انتخاب»، میچ مک کانل رهبر اکثریت سنا در گفتگو با سی ان ان درباره نامه اخیر سناتورهای آمریکایی به مسئولانی ایرانی گفت: این گونه اقدامات بی سابقه نیست. سناتور «رابرت برگ» در طول مذاکرات درباره توافق استارت 2 به مسکو سفر کرد و به روسها درباره فرایند نقش سنا تصویب پیمان نامه های بین المللی توضیح داد. جان کری زمانی که عضو سنا بود به ماناگوآ » سفر کرد و با دانیل اورتگا دیدار کرد. اعضای کنگره نظر خود را درباره مسایل مهم بیان می کنند و این مسئله محدود به داخل آمریکا نمی شود بلکه درباره مسایل بین المللی نیز شرایط به همین گونه است. این به هیچ وجه بی سابقه نیست. نکته اینجاست همه باید بدانند همزمان با اینکه رییس جمهور آمریکا در آستانه دستیابی به توافقی است که ما معتقدیم بسیار بد خواهد بود ؛ روشن است که نمی خواهد به هیچ وجه کنگره در این توافق دخالت داشته باشد و ما به شدت نگران این مسئله هستیم.

وی افزود: بله من نامه را امضا کردم. فکر نمی کنم که ارسال این نامه یک اشتباه بود. این نامه به هیچ وجه بی سابقه و غیرعادی نبود. رابرت برد به مسکو و جان کری به ماناگوا رفت . من این نامه را خوانده ام، بسیار به جا و مناسب بود که توضیح داده شده است این فرایند شامل کنگره نیز است. این در حالی است که اوباما قصد دارد کنگره را از این فرایند دور نگه دارد. ما این مسئله را می دانیم و قصد داریم که در آن مداخله کنیم. اگر توافق صورت گیرد ما پیشنهاد کرک و منندز را در دستور کار قرار می دهیم که ارائه توافق به کنگره را ملزم می کند. شماری از دموکرات ها گفته اند این پیشنهادی بسیار خوب است. اگر توافق نشود؛ فکر می کنم طرح «کرک و منندز» منجر به افزایش تحریم ها برضد ایران خواهد شد که این مسئله می تواند اقدامی مناسب باشد.

میچ مک کانل گفت : همه مسایلی که درباره تازه کار بودن سناتوری که در راس این نامه قرار دارد گفته می شود تلاش برای منحرف کردن اذهان است. این توافق احتمالا به آنها اجازه خواهد داد تاسیسات هسته ای خود را حفظ کنند. این مسئله ای بسیار مهم است. این مسئله ای است که اعضای کنگره به طور دایم درباره آن گفتگو می کنند.

وی اضافه کرد: برخی از هواداران رییس جمهور می گویند گزینه ای که در اینجا وجود دارد توافق یا جنگ است. با این حال گزینه میان توافق یا تحریم های شدیدتر است.
سفیر فرانسه در آمریکا گفت: ایران کشوری معقول است که سیاست ها و خط مشی های معقولانه ای را براساس منافع ملی دنبال می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سفیر فرانسه در آمریکا گفت: ایران کشوری معقول است که سیاست ها و خط مشی های معقولانه ای را براساس منافع ملی دنبال می کند.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، ژرار آرو در صفحه ی توییتر خود نوشت: ایران سیاست خارجی سنتی پارس قدیم را با حالتی تهاجمی دنبال می کند.

وی افزود: ایرانی ها و اعراب قرن ها به خاطر عراق جنگینده اند. حمله ی سال 2003 امریکا باعث تغییر توازن قدرت به نفع ایران شد.

آرو اضافه کرد: حتی اگر حکومت در ایران تغییر کند، سیاست خارجی این کشور تغییر نمی کند. در واقع تنها ممکن است ما با یک تغیر لحن مواجه شویم.

سفیر فرانسه در امریکا گفت: ایران از اسرائیل به عنوان ابزار تبلیغاتی خود استفاده می کند اما هدف پارسی آنها هژمونی و تسلط بر منطقه خلیج فارس است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه انگلیس گفت: ما به توافق با ایران نزدیک تر شده ایم ، اما هنوز موضوعاتی برای گفتگو وجود دارد.

 به گزارش فرهیختگان آنلاین(FDN.IR)، هاموند پیش از ورود به نشست با همتایان اروپایی خود در جمع خبرنگاران افزود: در مورد بعضی موضوعات به پیشرفت هایی دست یافته ایم اما در مورد بعضی دیگر هنوز پیشرفت حاصل نشده است.

هاموند با وزرای خارجه آلمان، فرانسه و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل دیدار می کند. قرار است محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز برای دیدار با سه وزیر خارجه اروپایی عضو گروه 1+5 و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اروپا در بروکسل امروز عصر به آنان بپیوندد .

گروه مذاکره کننده ایرانی روز گذشته برای ادامه مذاکرات هسته ای با گروه 1+5 راهی لوزان سوئیس شد. ظریف و جان کری امروز صبح مذاکرات برای دستیابی به راه حل اختلافات باقی مانده را در لوزان سوئیس آغاز کردند.

این مذاکرات با حضور علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی و ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا آغاز شد. سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر امور خارجه، بهروز کمالوندی معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی و وندی شرمن معاون سیاسی وزیر خارجه آمریکا نیز در این مذاکرات حضور داشتند.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 وزیر کشور عراق با اشاره به تحقق 90 درصد اهداف در تکریت، از توقف عملیات در این شهر خبر داد.

"محمد سالم الغبان" روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: عملیات تکریت را برای کاهش خسارت به نیروها و حمایت از شهروندان باقیمانده و ساختمان‌هایی که تروریستها آنها را بمبگذاری کرده‌اند، متوقف کردیم.

وی افزود: فرماندهی امنیتی عراق مسؤول تصمیم گیری برای ازسرگیری عملیات در تکریت است.

الغبان خاطرنشان کرد: عملیات برای پاکسازی مناطق آزاد شده در صلاح الدین از وجود تروریست ها ادامه دارد؛ اوضاع تحت کنترل است و هر زمان که بخواهیم عملیات را برای از بین بردن داعش تکمیل خواهیم کرد.

وزیر کشور عراق اظهار داشت که با استاندار صلاح الدین، بازگرداندن امنیت به این استان و بازگشت ساکنان به مناطق آزاد شده را بررسی خواهد کرد؛ و از تلاش ها برای مبارزه با داعش با هماهنگی دولت عراق استقبال می شود.

الغبان با این حال تاکید کرد که عراق برای مبارزه با داعش به نیروهای خارجی نیازی ندارد.

منبع : العالم
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 روزنامه فرانسوی لوفیگارو نوشت: ایران به کشوری تقریبا هسته ای تبدیل شده و واشنگتن تسلیم به رسمیت شناختن آن شده است.

ران آلوی رئیس بخش پژوهش مرکز ملی مطالعات علمی پاریس در تفسیری که در پایگاه اطلاع رسانی این روزنامه منتشر شد، نوشت: 'هیچکس نمی داند که آیا در پایان مهلت مقرر پایان مارس (اواسط فروردین ماه) مذاکرات به نتیجه خواهد رسید یا نه.

وی در ادامه تفسیر خود افزود: همه ما از محورهای اصلی مذاکرات شامل لغو تحریم های غربی از یک سو، کاهش سرعت غنی سازی اورانیوم از سوی دیگر و محدود شدن آن به اهداف غیرنظامی، آگاهیم اما معمولا مشکل در جزییات بروز می کند.

به گفته برخی، مذاکره در مورد تعداد سانتریفیوژهایی که ایران می تواند در اختیار داشته باشد، هنوز ادامه دارد. ایران حدود 20 هزار سانتریفیوژ در اختیار دارد. در ابتدای مذاکرات تعداد مجاز سانتریفیوژها برای ایران یک هزار و 500 اعلام شد که در ادامه مذاکرات این تعداد به چهار هزار افزایش یافت و هم اکنون صحبت بر سر شش هزار تا شش هزار و 500 سانتریفیوژ است.

مساله نامشخص دیگر نیز مدت اجرای توافق است که برخی منابع آن را 10 ساله و برخی 15 ساله عنوان می کنند.

عنوان سازش هر چه باشد، بیانگر آن است که غربی ها با به رسمیت شناختن وضع کشور تقریبا هسته ای برای ایران، منطق منع گسترش را رها کرده اند. انتقادهای تند به اظهارات اخیر نخست وزیر اسرائیل در کنگره خود مبین همین امر است.

بیشتر کارشناسان معتقدند، گزینه مورد حمایت نتانیاهو مبنی بر غنی سازی صفر، سانتیریفیوژ صفر و پلوتونیوم صفر واقع گرایانه نیست و فقدان توافق، ایرانیان را به ادامه برنامه هسته ای ترغیب می کند. در این صورت نیز مداخله نظامی تاثیرات محدودی بر جای خواهد گذاشت.

جان کری پیشتر خاطرنشان کرده بود که بمباران نمی تواند دانشی را که از سال ها پیش به دست آمده، نابود کند.

** آلوی: وحشتناکترین خطر برای اسرائیل ادامه اشغالگری است

آلوی با زیر سوال بردن انگیزه های نتانیاهو در مخاطب قرار دادن نمایندگان قدرت های بزرگ در سخنرانی کنگره که بدون اطلاع کاخ سفید و بدون پیشنهادی مشخص و ملموس صورت گرفت، ادامه داد: آشکار است منطق حزبی میزبانان جمهوریخواه، آنان را تا تحقیر نهاد ریاست جمهوری پیش برده؛ منطقی که به یک رهبر خارجی اجازه دخالت در مباحث بین المللی و انتقاد به رییس جمهوری آمریکا را در کنگره همان کشور می دهد.

این نمایش ناهنگام جز ایجاد ناراحتی بیشتر برای دولت آمریکا در صرف نظر کردن از برخی از نمایندگان دمکرات که به دولت عبری وابسته هستند، نتیجه دیگری نداشت.

این سخنرانی همچنین سیاست پیشینیان نتانیاهو را که همکاری تنگاتنگ با اروپا و آمریکا را ترجیح می دادند و همزمان در پشت صحنه فعالیت می کردند، بر هم زد. این راهبرد مبتنی بر رویکرد تهاجمی در عرصه عملیاتی و محتاط در عرصه دیپلماتیک، برنامه هسته ای ایران را به تاخیر انداخته و تهران را به مذاکره متعهد کرده است.

نتانیاهو بتازگی این رویکرد را به سمت حملات رسانه ای و به صدا درآوردن زنگ هشدار با آشکار کردن حقایق، تغییر داده است.

یک ربع قرن است که بطور مرتب از دستیابی قریب الوقوع ایران به توان هسته ای خبر داده می شود... این بار نیز یک نخست وزیر (رژیم صهیونیستی) در اظهاراتی آمیخته با مسائل ناشی از عقاید مذهبی، وحشت هولوکاست، هشدارهای جدی و نیز تملق هایی برای رسیدن به حدس و گمان های آخر الزمانی مدعی شد ایران خطری مرگبار برای موجودیت حکومت عبری است.

(این در حالیست که) در حقیقت وحشتناکترین خطری که امروز اسرائیل را تهدید می کند، ادامه روند اشغال سرزمین های فلسطینی است که واقعیت برگشت ناپذیر ایجاد کشوری دو ملیتی را سبب شده است. واقعیتی که برخی آن را پایان عمر دولت اسرائیل قلمداد می کنند.
منبع: ایرنا
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

با آشکار شدن تغییر موضع آمریکا در قبال سوریه و سخنان اخیر کری مبنی بر اینکه واشنگتن راهی جز مذاکره با اسد ندارد، وزارت خارجه انگلیس به این عقب نشینی کاخ سفید واکنش نشان داد و بار دیگر اعلام کرد که بشار اسد در آینده در سوریه جایگاهی ندارد.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، سخنگوی وزارت خارجه انگلیس در واکنش به اظهارات روز گذشته جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا گفت: اسد در آینده سوریه جایگاهی ندارد و همانگونه که وزیر خارجه انگلیس هفته گذشته تاکید کرد لندن به اعمال فشار بر نظام سوریه با استفاده از تحریم‌ها ادامه خواهد داد تا خشونت‌ها در سوریه پایان یابد.

وی گفت: انگلیس به زودی مذاکرات جدیدی را با "مخالفان میانه‌رو سوریه" برای یافتن راه‌حلی جهت پایان بحران سوریه آغاز خواهد کرد.

پس از چهار سال تاکید بر اینکه "روزهای پایانی بشار اسد نزدیک است"، وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه سی‌بی‌اس اقرار کرد که واشنگتن چاره‌ای جز مذاکره با اسد ندارد چراکه جنگ در این کشور در حال ورود به پنجمین سال خود است.

این سخنان کری در واقع تغییر آشکار در مواضع واشنگتن محسوب می‌شود. گرچه ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرده که سخنان کری به معنی تغییر در سیاست آمریکا در قبال سوریه نیست.

هارف در توییتر خود اعلام کرد: کری در سخنان اخیرش بار دیگر بر سیاست‌های آمریکا در قبال سوریه تاکید کرده و گفته است ما به مذاکره در نشستی که دولت سوریه نیز در آن حضور داشته باشد، نیازمندیم و نگفته است که به صورت مستقیم با اسد مذاکره می‌کنیم. سیاست آمریکا همچنان واضح است و واشنگتن معتقد است اسد در آینده سیاسی سوریه جایی ندارد.

با بحرانی‌تر شدن اوضاع در سوریه و رسیدن طرف‌های خارجی به این نتیجه که سرنگونی نظام سوریه با زور و سلاح ممکن نیست، اخیراً تغییراتی در سیاست آمریکا در قبال دمشق مشاهده می‌شود. علاوه بر سخنان اخیر کری، چندی پیش رئیس سازمان اطلاعات آمریکا نیز گفته بود که برکناری اسد نمی‌تواند مفید باشد و حضور وی بهتر از تسلط افراط‌گرایان بر سوریه است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد