سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: دور جدید مذاکرات هسته ای از روز یکشنبه آینده آغاز می شود.
کد خبر: ۴۸۲۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۶ - 11 March 2015
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: دور جدید مذاکرات هسته ای از روز یکشنبه آینده آغاز می شود.

مرضیه افخم در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا درباره ادامه گفت وگوهای هسته ای جمهوری اسلامی ایران و سایر طرف ها طی هفته آینده افزود: دکتر ظریف وزیر امور خارجه عصر یکشنبه 24 اسفند در لوزان سوییس با وزیر امور خارجه آمریکا مذاکرات هسته ای را دنبال می کنند.

وی اظهار داشت: برای دوشنبه نشست دیگری در چارچوب رایزنی با وزرای خارجه کشورهای اروپایی عضو گروه 1+5 (شامل آلمان، انگلیس و فرانسه) با حضور خانم فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل تنظیم شده است.

افخم ادامه داد: گفت وگوهای جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 در سطوح مدیران سیاسی و کارشناسان از روز یکشنبه در لوزان آغاز و ادامه خواهد داشت و وزیر امور خارجه ایران پس از مذاکره با وزرای خارجه 3 کشور اروپایی و خانم موگرینی در بروکسل مجدداً برای ادامه مذاکرات به سوییس باز می گردند.

سخنگوی وزارت امور خارجه درخصوص ترکیب هیات جمهوری اسلامی ایران در دور آتی مذاکرات اظهار داشت: ترکیب هیات ایرانی همانند دو دور اخیر مذاکرات خواهد بود.

در دو دور گذشته مذاکرات علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی هم حضور داشت.

افشای جاسوسی نیوزیلند از ایران

ادوارد اسنودن، پیمانکار پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا اسنادی منتشر کرده که نشان می‌دهد اداره جاسوسی نیوزیلند داده‌های ارتباطاتی ۲۰ کشور از جمله چین، ژاپن، کره شمالی، و ایران را جمع‌آوری می‌کند که بسیاری از آنها شرکای نزدیک تجاری این کشور هستند.

کد خبر: ۴۸۲۸۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹ - 11 March 2015
ادوارد اسنودن، پیمانکار پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا اسنادی منتشر کرده که نشان می‌دهد اداره جاسوسی نیوزیلند داده‌های ارتباطاتی ۲۰ کشور از جمله چین، ژاپن، کره شمالی، و ایران را جمع‌آوری می‌کند که بسیاری از آنها شرکای نزدیک تجاری این کشور هستند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری رویترز،اسنادی که امروز چهارشنبه 20 اسفند منتشر شد نشان می‌دهد دولت نیوزیلند عملیات جاسوسی الکترونیکی خود را از چین که متحد تجاری اصلی این کشور است تا قطب جنوب توسعه داده و اطلاعات حاصله را با آمریکا و دیگر شرکای بین‌المللی‌اش سهیم می‌شود.

این اطلاعات جمع‌آوری‌شده توسط اداره موسوم به اداره امنیت ارتباطات دولتی این کشور تحویل آژانس امنیت ملی آمریکا و نهادهای اطلاعاتی استرالیا، انگلیس و کانادا شده است که در کنار نیوزیلند عضو شبکه شناسایی موسوم به پنج چشم هستند.

این اسناد که در روزنامه هرالد نیوزیلند و وب‌سایت اینترسپت منتشر شد نشان می‌دهد نیوزیلند توان جاسوسی خود را در سال‌های گذشته افزایش داده است.

جاسوسی نیوزیلند از چین که شریک تجاری مهم نیوزیلند است نشان می‌دهد این کشور به نیابت از آمریکا از دوستان خود جاسوسی می‌کند.

اسنادی که روز چهارشنبه منتشر شد شامل گزارش آژانس امنیت ملی آمریکا مبنی بر این است که نیوزیلند دسترسی این آژانس را به کشورهایی که دسترسی اطلاعاتی به آنها دشوار است برای آمریکا مقدور ساخته است.

این کمک اطلاعاتی شامل دسترسی به شبکه‌های ارتباطات داخلی از طریق مراکز شنود مخفی در سفارت‌خانه‌ها و کنسولگری‌های این کشور است.

شاید انیشتین بعدی یک زن ایرانی ۲۷ ساله با نام زهرا حقانی باشد

کد خبر: ۴۸۲۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۱ - 11 March 2015
مجله فوربس می نویسد: «شاید انیشتین بعدی یک زن ایرانی ۲۷ ساله با نام زهرا حقانی باشد».

به گزارش مهر، خیلی سخت است که کسی انیشتین را دوست نداشته یا کسی به کارهای تحقیقاتی او علاقه نداشته باشد. نشریه فوربس در مقاله ای می نویسد: « انیشتین بعدی شاید یک زن ایرانی ۲۷ ساله با نام«زهرا حقانی» باشد. او یک محقق ایرانی است که دکترای خود را در مطالعات نیروی جاذبه زمین و اختر شناسی از دانشگاه شهید بهشتی ایران دریافت کرده و اکنون به عنوان استادیار دانشکده فیزیک در دانشگاه دامغان مشغول فعالیت است.

وی به تشریح نظریات و تئوری های آلبرت انیشتین و کشفیاتی که در سال های اخیر بر اساس فرضیه ها از جمله تصویر برداری های دوربین فضایی هابل از یک ستاره در حال انفجار که نور برآمده از آن گروهی از کهکشان ها را نابود کرده، می پردازد.

نشریه فوربس می نویسد: «شرکتی با نام «اسپارو» در حال تحقیق و تهیه گزارشی از اسامی دانشمندان و پژوهشگرانی از سراسر دنیاست که در رابطه با انیشتین به تحقیق می پردازند و زهرا حقانی، یکی از افرادی است که توجه این شرکت را به خود جلب کرده تا نظریات و بررسی های او مورد توجه قرار گیرد.»

این شرکت از زهرا حقانی به عنوان «انیشتن آینده» یاد کرده است.

  

سردار اسماعیل احمدی مقدم طی حکمی به سمت مشاور عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در امور امنیتی و انتظامی منصوب شد.

کد خبر: ۴۸۲۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۳ - 11 March 2015
سردار اسماعیل احمدی مقدم طی حکمی به سمت مشاور عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در امور امنیتی و انتظامی منصوب شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از دفتر ویژه رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح طی حکمی سردار اسماعیل احمدی‌مقدم را به عنوان مستشار عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در امور امنیتی و انتظامی منصوب کرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در این حکم خطاب به سردار احمدی‌مقدم آورده است:

نظر به سوابق ارزشمند خدمتی، دانش و تجارب ارزنده و مسئولیت‌هایی که در نیروهای نظامی و انتظامی و از سوابق نورانی در دوران دفاع مقدس برخوردارید و به استناد اختیارات تفویضی مقام معظم فرماندهی کل قوا حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای عزیز، شما را به عنوان مشاور عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در امور امنیتی و انتظامی منصوب می‌کنم.

لازم به یادآوری است سردار پاسدار اسماعیل احمدی‌مقدم پیش از این نزدیک به 10 سال سمت فرماندهی نیروی انتظامی کشور جمهوری اسلامی ایران را بر عهده داشته است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد