سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار ورزشی خوزستان

مربی تیم بسکتبال پتروشیمی بندرامام گفت: بازی با ثامن مشهد را طوفانی آغاز کردیم و پیروزی در این دیدار پیش​زمینه​ای برای قهرمانی‌مان بود.

خضیر شاوردی در گفت​وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- اظهارکرد: بازی خوب بود و بازیکنان​مان خوب بازی کردند و هم‌‌قسم شده بودند که شرایط خوبی در این دیدار داشته باشند و خوشبختانه موفق شدند که کار بزرگی انجام دهند. این پیروزی پیش​زمینه​ای برای قهرمانی‌مان بود.

وی با بیان این‌که بازیکنان​مان بازی را طوفانی شروع کردند، گفت: شروع ما از کوارتر نخست خوب بود و تمام بازیکنان​مان خیلی خوب کار کردند و تا کوارتر چهارم نیز از حریف جلو بودیم. سرمربی خارجی تیم نیز از تمام بازیکنان راضی است. بازیکنان​ ما در این دیدار از خود مایه گذاشتند و با تمام توان بازی کردند.

مربی تیم بسکتبال پتروشیمی بندرامام در ارزیابی​اش از تیم ثامن مشهد، عنوان‌کرد: ثامن تیم خوب و شایسته‌ای است و از بازیکنان بزرگی بهره می​برد و البته باید بگویم پتروشیمی نیز بازیکنان مطرحی در اختیار دارد و عملکرد ما تا این جای مسابقات خوب بوده است. وی با اشاره به جذب یک بازیکن خارجی جدید، گفت: روز گذشته در بازی با ثامن موفق ‌شدیم از بازیکن استرالیایی​مان که بسیار خوب و به تازگی آن را جذب کرده​ایم، استفاده کنیم. عملکرد او خوب و رضایت‌بخش بود. این بازیکن در پست پنج کار می‌کند و سابقه حضور در ترکیه را هم داشته است. شاوردی در پیش​بینی​اش از قهرمانی این تیم در لیگ حرفه​ای ایران، گفت: اگر مشکلاتی برای‌مان پیش نیاید می​توانیم به قهرمانی برسیم؛ چرا که از روز اول، شروع​مان برای قهرمانی بود و ما و مدیریت سعی و تلاش​مان را می​کنیم تا به این مهم برسیم. کار سختی داریم ولی با مدیریت و مربی حال حاضرمان می​توانیم کار بزرگی انجام دهیم.  وی در پایان درباره دیدار آینده تیمش مقابل هفت الماس قزوین، عنوان‌کرد: یقینا بازی خوبی خواهد شد تا تیم ما برای دیدار با مهرام آماده​تر شود.

قایقران‌های خوزستانی به مسابقات انتخابی تیم‌ملی آب‌های آرام که در تهران برگزار می‌شود، اعزام خواهند شد.

رضا دغاغله، دبیر هیات قایقرانی استان در گفت​وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: این پیکارها 22 و 23 بهمن​ماه در رده​های سنی بزرگسالان و امید و در دو بخش آقایان و بانوان به میزبانی دریاچه آزادی تهران برگزار می​شود. وی ادامه داد: سعید روغنی و مرتضی غضنفرپور در رده سنی بزرگسالان و مهسا کهنسال و محسن اسدی​نیا در رده سنی امید، قایقران‌های خوزستانی​ای هستند که در این مسابقات شرکت می‌کنند. دبیر هیات قایقرانی خوزستان اضافه کرد: هر چهار قایقران خوزستانی از قهرمانان کشور هستند. آن‌ها به همراه تیم‌ملی در دزفول اردو برگزار کردند و اکنون از آمادگی بالایی برخوردارند و امیدواریم در این رقابت​ها به موفقیت دست پیدا کنند.

تنیسورهای خوزستانی در مسابقات آزاد و دسته برتر نوجوانان و امید کشور به مصاف حریفان خود می​روند.

عبدالامیر بخشنده، دبیر هیات تنیس‌روی‌میز استان در گفت​وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- اظهارکرد: این رقابت​ها در رده​های سنی امید و نوجوانان به ترتیب در یزد و رشت از فردا (چهارشنبه) به مدت سه روز برگزار می​شود.

وی بیان‌کرد: در رده سنی امید، مهدی نصیری، حسین دانشیار، نیما سلیمانی، محسن پورمقدسیان، محمد رحیمی و مهرشاد سرلک و در رده سنی نوجوانان، سامان زلکی​نژاد، اشکان ادهمی، آرین کاویانی، مهدی لرکیان، ابراهیم علیپور و علیرضا بابادی​وند در این مسابقات شرکت می​کنند.

دبیر هیات تنیس‌روی‌میز خوزستان با بیان این‌که آمادگی تیم​های استان خوب است، گفت: خوزستان طی سال‌های آینده می​تواند در این رده​های سنی حرف​های بسیاری برای گفتن داشته باشد. ما در رده سنی امید حامد باشت‌باوی و سروش امیری​نیا را داریم که ملی​پوش جوانان هم بوده​اند. 

وی خاطرنشان‌کرد: خیلی از تنیسورهای اعزامی رده سنی امید استان به این مسابقات از شانس صعود به دسته برتر کشور برخوردار هستند ولی شانس خیلی خوبی را برای تنیسورهای نوجوان استان متصور نیستم چرا که سطح این رده در کشور بسیار بالا است.

وزنه​برداران خوزستانی در مسابقات قهرمانی کشور به مصاف حریفان خود می​روند.

سیدعلیرضا قریشی، رییس هیات وزنه​برداری استان در گفت​وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: این پیکارها 23 تا 25 اسفندماه به میزبانی تهران برگزار می​شود.

وی بیان کرد: در این مسابقات جواد نادری در دسته 105 کیلوگرم به دلیل کشیدگی عضلات پشت ران، وحید خدادادی در دسته 85 کیلوگرم به دلیل آسیب​دیدگی زانو و محمد کرم​زاده در دسته فوق سنگین به دلیل کسالتی که دارد در ترکیب تیم قرار نگرفتند و این وزنه​برداران از امیدهای کسب مقام بودند.

رییس هیات وزنه​برداری خوزستان گفت: وضعیت تیم استان نه خوب است و نه بد. سال گذشته تیم خوزستان در کشور هشتم شد و قطعا امسال وضعیت​مان بهتر خواهد شد ولی این شرایط مورد دلخواه من به عنوان رییس هیات استان نیست. وزنه​برداری خوزستان مدت​ها در رکورد بود و خروج از این وضعیت، نیازمند یکی دو سال زمان است.

وی خاطرنشان‌کرد: ترکیب تیم​مان برای این رقابت​ها جوان است و با تیم جوانان​مان در این رقابت​ها شرکت می‌کنیم. در این مسابقات از سیدایوب موسوی، رضا راهدار و علی مکوندی که در حال حاضر در اردوی تیم‌ملی جوانان هستند، استفاده می​کنیم. ضمن این‌که علیرضا دهقان هم که دیگر ملی​پوش جوانان است اما اکنون در اردو حضور ندارد، در ترکیب‌مان می‌باشد.

 

رییس جدید هیات سوارکاری خوزستان از میزبانی حداقل چهار مسابقه کشوری در سال 94 خبر داد.

فتاح کنعانی در گفت​وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، در خصوص برنامه​هایش برای هیات سوارکاری استان گفت: برنامه​های‌مان در چند بخش اعم از آموزش، مسابقات، توسعه میادین ورزشی، جذب سرمایه​گذار و اسپانسر، تاسیس اماکن ورزشی جدید و توسعه بخش همگانی است.

وی درباره رشته​های غیرفعال سوارکاری خوزستان، گفت: ما یک سری مشکلات در فعال کردن این رشته​ها داریم؛ به طور مثال اگر بخواهیم پرش با اسب را فعال کنیم باید یکسری افراد را پیدا کنیم که اسب​های پرش را به ما بدهد، اگر هم بخواهیم رشته درساژ را بیاوریم مجبوریم که افرادی را تشویق کنیم که این اسب​ها را برای مسابقات آماده کنند. ما اگر آموزش دهیم و اسبی را برای مسابقه نداشته باشیم نمی​توانیم مسابقه​ای برگزار کنیم.

رییس هیات سوارکاری خوزستان اضافه کرد: در هر صورت ما در برنامه​های‌مان فعال کردن دو رشته درساژ و پرش با اسب را در نظر داریم که به سه رشته کورس، زیبایی و استقامت اضافه شوند و این موضوع را به صورت جدی پیگیری خواهیم کرد.

وی در خصوص گرفتن میزبانی​های مسابقات کشوری خاطرنشان‌کرد: اگر امسال دو میزبانی مسابقات کشوری را در استان داشتیم، سال آینده در نظر داریم حداقل چهار میزبانی در سطح کشور داشته باشیم تا سوارکاران و همچنین اسب​های ما بتوانند بیشتر مسابقه دهند و آماده​تر شوند.

کنعانی درباره دوپینگ بعضی اسب​ها در جریان مسابقات، گفت: در همه هیات​ها این مشکلات وجود دارد. یکسری مشکلات به مسایل مالی و یکسری به مساله آموزش بر می​گردد و یکسری هم عدم‌اطلاع خود اسب‌دارها از قوانین و مقررات مسابقات می​باشد.  وی در پایان اظهار کرد: بیشتر افراد اطلاع کافی از قوانین و مقررات ندارند و ما سعی می​کنیم با گذاشتن کلاس‌های آموزشی و توجیهی، این مشکلات را برطرف کنیم، هماهنگی​ها را بیشتر کنیم و سطح آگاهی را بالا ببریم تا دیگر این مسایل و مشکلات پیش نیاید.

هفته پنجم و پایانی رقابت​های کورس سوارکاری کشور در دزفول برگزار می‌شود.

علی صحابی، عضو کمیته کورس هیات سوارکاری استان در گفت​وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: هفته پنجم و پایانی این رقابت​ها 22 اسفندماه در مسافت​های 1400 و 2200 متر به میزبانی دزفول برگزار می​شود.  وی ادامه داد: 42 راس اسب از استان​های کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، فارس و خوزستان در این هفته از رقابت​ها حضور پیدا می​کنند.

صحابی اضافه کرد: تاکنون رقابت​ها بسیار خوب برگزار شده است و مشارکت و استقبال قابل توجهی از این پیکارها شده است. به برترین‌های هفته پایانی طبق هفته​های گذشته هدیه و لوح تقدیر اهدا می‌شود.

وی در پایان گفت: از مسوولان انتظار داریم که به پیست سوارکاری دزفول رسیدگی کنند تا به استانداردهای یک پیست مناسب برسد. امیدواریم رییس جدید هیات سوارکاری استان شرایط خوبی را برای این رشته در استان ایجاد کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد