سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز



برژینسکی: دعوت نتانیاهو ننگین است، می‌خواهد جنگ را به ما تحمیل‌کند
سخنان زبیگنیو برژینسکی، مشاور امنیت ملی کار‌تر ـ که جمهوری‌خواهان از وی ‌مرشد اوباما در سیاست خارجی نام می‌برند ـ نشان‌دهنده شدت فاصله در تفکر دو چهره برجسته تاریخ سیاست خارجی آمریکا در دهه‌های اخیر در قبال آینده مذاکرات هسته‌ای با ایران و روابط با رژیم اسرائیل است. به گزارش «تابناک»، زبیگنیو برژینسکی که به همراه رابین رایت، تحلیلگر مؤسسه ویلسون در برنامه «مورنینگ جو» شبکه MSNBC روز پنجشنبه به عنوان کار‌شناس حضور داشت، به سؤالات مختلفی در برنامه آینده سیاست خارجی ایالات متحده پاسخ داد و در پایان در مقابل پرسش مهم این روز‌ها در فضای سیاسی آمریکا در‌باره دعوت رئیس جمهوری‌خواه کنگره از نخست وزیر رژیم اسرائیل برای سخنرانی در کنگره قرار گرفت و پاسخی داد که تا حد زیادی نشان‌دهنده مخالفت قاطع وی با جمهوری‌خواهان و نیز کیسینجر دیگر چهره برجسته سیاست خارجی آمریکا در دهه‌های اخیر بود. میکا برژینسکی که یکی از مجریان برنامه بود، نظر پدرش را درباره دعوت از نتانیاهو برای سخنرانی در کنگره آمریکا پرسید و برژینسکی در پاسخ گفت: «اول باید پرسید چرا دعوت شد؟ ‌فکر می‌کنم ‌نتانیاهو را به کنگره دعوت کردند برای تقویت او در مذاکره با رئیس‌جمهور ما. اوباما تمامی تلاشش را به کار می‌برد که مسائل بسیار غامضی را حل کند. من این کار را خجالت‌آور و ننگین می‌دانم و هنوز امیدوارم در این باره تجدید نظر شود. اکثر اسرائیلی‌ها دوستانی واقعی برای آمریکا هستند ولی نتانیاهو می‌خواهد ما با ایران وارد جنگ شویم. من فکر نمی‌کنم این بهترین سیاست برای ما باشد؛ ما خودمان‌ و رئیس‌جمهورمان، باید در این زمینه تصمیم بگیریم نه اینکه زیر فشار تصمیم بگیریم. این مسأله برای رئیس‌جمهور اصلاً خوب نیست، ولی نتانیاهو در این زمانه بسیار دشوار مصمم است اوباما را تضعیف کند‌». 

شروع این برنامه با اشاراتی به اظهارات اخیر جب بوش و هیلاری کلینتون نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ و نیز نحوه مقابله ایالات متحده با گروه داعش بود. اظهارات روز چهارشنبه در‌باره مذاکرات هسته‌ای با ایران تا حد زیادی تکرار مواضع کیسینجر در این باره بود. هنری کیسنجر اخیرا در جلسه کمیته نیروهای مسلح سنا گفته که معتقد است، مذاکرات هسته‌ای با ایران به بیراهه رفته است و در حالی که این مذاکرات ظاهرا‌ چندجانبه ادامه دارد، «به مذاکرات دوجانبه‌ای» میان ایران و آمریکا آن هم «بر سر میزان توانایی هسته‌ای این کشور و نه برچیده شدن آن» تبدیل شده است و جب بوش نیز در سخنرانی خود در شیکاگو ضمن استقبال از سخنرانی نتانیاهو در کنگره و حمایت از تحریم‌های جدید علیه ایران، مدعی شد که در تقابل با ایران، هدف آمریکا باید از بین بردن بلندپروازی‌های هسته‌ای ایران باشد و نه مدیریت آن. نظر برژینسکی در دیگر موضوع مورد بحث برنامه یعنی آینده خاورمیانه نیز قابل توجه بود. رابین رایت دیگر کار‌شناس برنامه، آمریکا را از برخورد تک‌بعدی با مسائل منطقه پرهیز داد و جنگ‌های منطقه را نیز چندبعدی دانست. از سوی دیگر، پاسخ برژینسکی در این باره تا حد زیادی با رفتار فعلی ایالات متحده در منطقه همسو بود. در این میان اشاره چندین باره برژینسکی ۸۷ ساله به مخالفت مردم منطقه با مفاهیمی مانند استعمار و امپریالیسم قابل توجه بود. وی در پاسخ به سؤالات مجریان برنامه از جمله اظهار داشت، ‌«مسائل منطقه خاورمیانه و آینده آن به دولت‌های منطقه مربوط است نه به ما». وی ادامه داد، «در منطقه خیزش سیاسی عظیمی علیه قدرت‌های استعماری سابق و علیه آمریکا،‌‌ به دلیل مسئله عراق‌ در حال وقوع است. به این دلیل، ‌ آمریکا به راحتی می‌تواند در منطقه به دشمن شماره یک تبدیل شود و این به سود آمریکا نیست‌». سخنان برژینسکی در‌باره اینکه ایالات متحده نباید وضع را بد‌تر کند و اینکه فقط در موارد بسیار لازم، مانند زمانی که شهروندانش کشته می‌شوند، باید دخالت نظامی کند تا حد زیادی در مقابل نظرات جمهوری‌خواهانی است که خواهان افزایش دخالت نظامی آمریکا در منطقه هستند.

دور جدید مذاکرات هسته‌ای در ژنو شاهد حضور دو مقام ارشد جدید ایرانی و آمریکایی است. علی‌اکبر صالحی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی قرار است با ارنست مونیز وزیر انرژی ایالات متحده دیدار و گفت و گو کند. اگر چه طرفین موضوع این دیدار را بحث‌های دقیق فنی اعلام کرده‌اند ولی شواهدی از این احتمال وجود دارد که طرفین قصد مذاکره بر سر نوعی همکاری هسته‌ای را داشته باشند.
کد خبر: ۴۷۷۲۷۱
تاریخ انتشار:۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰-21 February 2015

دور جدید مذاکرات هسته‌ای در ژنو شاهد حضور دو مقام ارشد جدید ایرانی و آمریکایی است. علی‌اکبر صالحی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی قرار است با ارنست مونیز وزیر انرژی ایالات متحده دیدار و گفت و گو کند. اگر چه طرفین موضوع این دیدار را بحث‌های دقیق فنی اعلام کرده‌اند ولی شواهدی از این احتمال وجود دارد که طرفین قصد مذاکره بر سر نوعی همکاری هسته‌ای را داشته باشند.

به گزارش «تابناک»، عضو جدید تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای آمریکا در ژنو، ارنست مونیز وزیر 70 ساله انرژی ایالات متحده است که شروع به تدریس وی در انستیتو فناوری ماساچوست در سال 1973 همزمان با دوره‌ای است که صالحی 65 ساله مشغول تحصیل در دوره دکترا در دانشکده مهندسی هسته‌ای همین دانشگاه بود. چهل سال بعد از آن دوره، این بار قرار است آنها در ژنو با یکدیگر دیدار کنند.

بهروز کمالوند، سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفته علی‌اکبر صالحی قرار است با ارنست مونیز در طول گفتگوهای کارشناسی دوروزه میان ایران و آمریکا در ژنو دیدار کند و از سوی دیگر، در بیانیه وزارت انرژی آمریکا در این باره آمده است که «به درخواست جان کری وزیر خارجه، ارنست مونیز وزیر انرژی روز شنبه به ژنو سفر می‌کند تا در مذاکرات جاری با ایران بر سر برنامه هسته‌ای این کشور، به وزیر کری بپوندد.»

در این بیانیه همچنین آمده است که: «مقامات وزارت انرژی همواره به عنوان بخشی از تیم مذاکره‌کننده ایالات متحده در این گفت‌وگوهای کاملا فنی دخیل بوده‌اند و وزیر مونیز هم در ژنو به تیم می‌پیوندد تا این رایزنی‌های فنی دقیق، ادامه یابد.»

گام نهایی توافق جامع هسته‌ای بین ایران و 5+1 طبق آن چیزی که در برنامه اقدام مشترک ژنو بر سر آن توافق شده است، در دو مورد به مسائلی اشاره دارد که احتمال دخالت وزیر آمریکایی در فرایند مذاکراتی آن محتمل است. طرفین در آذرماه سال 92 توافق کردند که توافق جامع نهایی بین ایران و 5+1

1- متضمن یک برنامه غنی سازی باشد که توسط طرفین تعریف می‌گردد، برنامه‌ای که شاخصه‌های آن با موافقت طرفین و منطبق با نیازهای عملی، با محدودیت‌های مورد توافق در خصوص دامنه و سطح فعالیت‌های غنی‌سازی، ظرفیت غنی سازی، محل‌هایی که در آن غنی سازی انجام می‌شود و ذخایر اورانیوم غنی شده برای دوره زمانی که مورد توافق قرار می‌گیرد، تعیین می‌گردد.

2- شامل همکاری بین‌المللی هسته‌ای غیر نظامی باشد، که این همکاری‌ها از جمله در خصوص دستیابی به راکتورهای مدرن آب سبک قدرت و تحقیقاتی و تجهیزات مرتبط و نیز عرضه سوخت هسته‌ای مدرن و برنامه های تحقیق و توسعه (R&D) مورد توافق می‌باشد.

به دلایل گوناگونی می‌توان این فرض را مطرح کرد که مذاکرات صالحی با طرف آمریکایی احتمالا با همکاری هسته‌ای با آمریکا در ارتباط است.

نخست این که مذاکرات در موضوع غنی‌سازی تا حد زیادی پیش رفته است و اکنون بیش از آن نیازمند یک تصمیم‌گیری در سطح وزیر انرژی آمریکا باشد، نیازمند توافق کارشناسان هسته‌ای بر سر جزئیات آن است. علاوه بر این فعالیت‌های وزارت انرژی آمریکا از زمان تاسیس در سال 1977 تاکنون تولید انرژی و قانون‌گذاری در باره آن را شامل می‌شود که به تدریج به سمت مساله دفع زباله‌های هسته‌ای نیز کشیده شده است.

این در حالی است که فعالیت‌های مربوط به موضوع عدم اشاعه سلاح هسته‌ای در وزارت خارجه امریکا متمرکز است و از سوی دیگر، فعالیت‌های وزیر انرژی آمریکا در چند سال گذشته ارتباط کمتری با کاری علمی و فنی بر مساله غنی‌سازی داشته و فعالیت‌های وزارتخانه تحت امر وی بر موضوع تکنولوژی هسته‌ای، پیشرفت این فناوری و همکاری بین‌المللی بر سر آن متمرکز است.

همچنین باید در نظر داشت که اگر چه بحث بر سر نوع همکاری هسته‌ای ایران و 5+1 در موضوع هسته‌ای طبق توافق ژنو باید بخشی از توافق جامع هسته‌ای باشد، ولی تاکنون در اخبار مربوط به مذاکرات هسته‌ای کمتر مورد اشاره قرار گرفته است.

در بیش از یک سالی که در مسیر مذاکرات برای رسیدن به توافق جامع هسته‌ای گذشته است، احتمالا تنها خبر مربوط به همکاری هسته‌ای با 5+1 خبر تفاهم نامه و پروتکل همکاری هسته‌ای ایران و روسیه بوده است که در آن مورد هم صالحی نقش مذاکره‌کننده با طرف روس را بر عهده داشت.

در طرف مقابل، مرور مجموعه توافقاتی که به امضای ارنست مونیز و مقامات دیگر کشورها رسیده، سهم بالای همکاری هسته‌ای در آنها را نشان می‌دهد.

اگر چه در فضای موجود احتمال همکاری هسته‌ای ایران و آمریکا قدری غیرمعمول به نظر می‌رسد ولی علاوه بر بخشی از توافق ژنو که در بالا به آن اشاره شد، سابقه مذاکرات هسته‌ای در دوازده سال اخیر نشان می‌دهد که همکاری در بخش فناوری هسته‌ای همواره بخشی از مذاکرات ایران با تروئیکای اروپایی و بعد از ان با 5+1 بوده است.


افشاگری بی‌سابقه وزیر کشور؛
وزیر کشور با بیان اینکه پول‌های کثیف در مسیر انتقال قدرت و سیاست قرار می‌گیرد، گفت: برای مثال وقتی نامزد شورای شهری دو میلیارد تومان خرج می‌کند و وقتی از او پرسیده می‌شود، این پول را از کجا آوردی، می‌گویند، دوستان کمک کرده‌اند‌ و باید پرسید، این پول‌های کثیف و قاچاق به همانجا نفوذ کرده؛ بنابراین، می‌گوییم این پول‌ها در همه جا نفوذ کرده و تأثیر خود را گذاشته است.
کد خبر: ۴۷۷۲۵۶
تاریخ انتشار:۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵-21 February 2015
وزیر کشور گفت: بخش عظیمی از فساد اخلاقی در کشور به موضوع ورود پول‌های کثیف به سیاست بازمی‌گردد. 

به گزارش «تابناک»، «عبدالرضا رحمانی فضلی» روز شنبه در همایش تخصصی روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر، با اشاره به دستگیری باندی که طی دو سال دو هزار میلیارد تومان گردش مالی داشته، افزود: فردی که این گردش مالی را انجام داده، ۳۵ ساله بوده و پنج کلاس بیشتر سواد نداشته است. 

وی ادامه داد: اگر چنین گردش مالی وارد چرخه اقتصادی شود، اثرات منفی زیادی دربرخواهد داشت، زیرا اگر گردش مالی کشور را در سال در حوزه مصرف حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان و معادل ترانزیت آن را ۲۰ هزار میلیارد تومان بدانیم، دو سوم بودجه عمرانی کشور را شامل می‌شود. 

وزیر کشور با اشاره به ورود چنین پول‌هایی به حوزه واسطه‌گری و جریانات کثیف اقتصادی گفت: این پول‌ها در صادرات و واردات غیرقانونی نیز وارد می‌شود و اگر بزرگ‌ترین فیلسوف اقتصادی دنیا نیز بیاید، با وجود قاچاق و مواد مخدر نمی‌تواند اقتصاد کشور را کنترل کند. 

رحمانی فضلی با اشاره به نابرابری، شکاف و تبعیض‌ها و اعمال نظر در قدرت‌ها گفت: بخشی از این پول در حوزه سیاست وارد می‌شود و افراد در قالب انتخابات و غیره به آن ورود می‌کنند، از این روی، حوزه قدرت آلوده می‌شود و مردم در قالب دمکراسی، اختیار خود را به حاکمیتی تحت عنوان مجلس یا دولت می‌دهند. 

وی با بیان اینکه پول‌های کثیف در مسیر انتقال قدرت و سیاست قرار می‌گیرد، گفت: به عنوان مثال وقتی نامزد شورای شهری دو میلیارد تومان خرج می‌کند و وقتی از او پرسیده می‌شود این پول را از کجا آوردی، می‌گویند دوستان کمک کرده‌اند، و باید پرسید این پول‌های کثیف و قاچاق به همانجا نفوذ کرده؛ بنابراین، می‌گوییم این پول‌ها در همه جا نفوذ کرده و تاثیر خود را گذاشته است. 

وی با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر از مناظر مختلف انسانی، امنیتی، اجتماعی و سلامت اقتصادی مورد بررسی قرار می‌گیرد، افزود: مبارزه با مواد مخدر از منظر اجتماعی، راحتی خیال، ایجاد نظم عمومی و نشاط و پویایی در جامعه را ایجاد می‌کند. 

وزیر کشور با بیان اینکه سلامت اقتصادی موجب رفع نابرابری‌ها و تبعیض‌ها می‌شود، گفت: تبعیض، نابرابری در پول‌های کثیف است که باید از منظر قدرت پاک بماند. 

رحمانی فضلی با بیان اینکه ۵۳ درصد از طلاق‌ها ریشه در اعتیاد دارد، افزود: اعتیاد یک مقوله چند وجهی، پیچیده و چند بخشی است و در تمام حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، بهداشتی و پیشگیری مؤثر است. 



یک روزنامه انگلیسی مدعی عزم عربستان سعودی برای خرید موشک‌های بالستیک برای آنچه مواجهه با «تهدید‌های موشکی ایران» نام نهاد، شد.
کد خبر: ۴۷۷۲۷۳
تاریخ انتشار:۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶-21 February 2015
یک روزنامه انگلیسی مدعی عزم عربستان سعودی برای خرید موشک‌های بالستیک برای آنچه مواجهه با «تهدید‌های موشکی ایران» نام نهاد، شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه انگلیسی «تایمز» در خبری مدعی شد که عربستان سعودی در صدد گسترش برنامه‌های موشکی قاره پیمای خود است.

بر اساس این گزارش، عربستان سعودی در عین حال قصد افزایش توان بازدارندگی خود را برای مقابله با تهدیدهای ایران و نزاع پنهان بین با ایران دارد.

تایمز در ادامه نوشت:ریاض مجموعه‌ای از موشک‌های قاره پیمای سطح به سطح  و موشک‌های کروز ساخت انگلیس را جمع آوری کرده و در عین حال در پی مواجهه با   مناقشه هسته‌ای ایران است.

این روزنامه انگلیسی در انتهای خبر خود نوشت: تهدید رقابت تسلیحاتی در آینده  داشتن قابلیت‌های قدرتمند حمله موشکی را می‌طلبد و در این زمینه گمانه زنی عربستان سعودی این است که مذاکرات هسته‌ای بین ایران  و قدرت‌های جهانی به مرحله‌ای می‌رسد که دسترسی ایران به سلاح هسته‌ای را دور می سازد و در نتیجه ایران بیش از بیش به موشک‌های متعارف قاره پیمای خود متکی خواهد شد.


در این رابطه بیشتر بخوانید: http://www.tabnak.ir/fa/news/477273/%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%B6-%D8%AF%D8%B1%D9%BE%DB%8C-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D9%85%D9%88%D8%B4%DA%A9%E2%80%8C-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B3%D8%AA%DB%8C%DA%A9-%D8%B9%D9%84%DB%8C%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86 © www.tabnak.ir
وی با بیان اینکه ستاد مبارزه با مواد مخدر نقش هماهنگی را در این حوزه دارد، گفت: اقدام ناجا در این حوزه در گام نخست مقابله است که مهم‌ترین حوزه در این زمینه عرضه و تقاضا است که البته عرضه مهم‌تر به نظر می‌رسد، زیرا در دسترس‌تر است. 

وزیر کشور با اشاره به اولویت‌بندی در حوزه مبارزه با مواد مخدر افزود: باید محدوده اصلی جغرافیایی جرم را که شرق کشور است متمرکز کرده و بیش از دو سوم نیرو‌ها و عملیات‌ها در این بخش جغرافیایی متمرکز شوند. 

رحمانی فضلی با اشاره به ایجاد نیروی واکنش سریع گفت: باید استانداران، مرزبانی ناجا، مسئولین مبارزه با مواد مخدر و دادستان‌های پنج استان در شرق کشور جلسه مشترکی برگزار کرده و اولویت بودجه سال بعد به این استان‌ها اختصاص یابد. 

وی افزود: باید در راستای مبارزه با مواد مخدر با عنوان بحران، از بودجه بحران به این حوزه اختصاص دهیم. 

وزیر کشور ابراز آمادگی کرد تا به کمک نیروی انتظامی شتافته و سیاست‌های انگیزشی، مادی، معنوی و اجرایی آن را فراهم کند. 

** امنیت، رفاه و عزت مردم را در رأس امور قرار می‌دهیم

وزیر کشور با بیان اینکه امنیت اساسی‌ترین موضوع برای هر جامعه است، گفت: به عنوان حکومت اسلامی که در راستای تحقق اوامر الهی، اصول اسلامی، انقلابی و دینی عمل می‌کنیم، امنیت، رفاه و عزت مردم را در راس امور قرار می‌دهیم. 

** اعتیاد دغدغه اصلی مردم در حوزه اجتماعی است

رحمانی فضلی با اشاره به امنیت اجتماعی ـ که به گفته وی قابل لمس‌ترین نوع امنیت برای مردم به شمار می‌آید ـ افزود: در حوزه‌های اجتماعی با منظرهایی مواجه هستیم که از دغدغه‌های اصلی مردم به شمار می‌آید. همان گونه که در یک نظرسنجی انجام شده، دغدغه اصلی مردم «اعتیاد» عنوان شده است. 

وزیر کشور گفت: جمعیت معتادان کشور ۱.‌۵ میلیون ‌است و ۱.‌۵ درصد جمعیت کشور معتاد هستند، در حالی که ۹۸.‌۵ درصد جامعه پاک به شمار می‌روند، ‌همین شمار معتاد اثرات اجتماعی و روانی در جامعه ایجاد می‌کنند. 

** سرقت، معضل بزرگ اجتماعی کشور است

وی ادامه داد: ۴۶ درصد زندانیان مواد مخدری هستند، ۴۵ درصد سرقت ناشی از مواد مخدر است، بر این اساس می‌توان گفت، سرقت معضل بزرگ اجتماعی برای کشور محسوب می‌شود و البته در حوزه اقتصادی نیز لطمات جبران ناپذیری ایجاد می‌کند که می‌تواند آثار آن را در جریان پول‌های کثیف دید. 

** اعتبار خوب دولت برای ساخت سوله‌های جمع آوری معتادان ولگرد

رحمانی فضلی با اشاره به سوله‌های جمع‌آوری معتادان ولگرد گفت: دولت در دو سال اخیر اعتبارات خوبی به این منظور اختصاص داده است. 

وی با اشاره به ایجاد ظرفیت سازی برای ده هزار نفر در تهران در راستای جمع‌آوری معتادان ولگرد گفت: شهرداری پنج هزار نفر فضا را تا عید تحویل می‌دهد. این در حالی است که در تهران ۱۵ هزار معتاد متجاهر داریم، هر چند با دادستان هماهنگ شده تا خرده فروشان مواد مخدر دستگیر و مدت نگهداری معتادان ولگرد از سه ماه به شش ماه افزایش یابد. 

وی افزود: در حوزه ترک و مهارت آموزی معتادان ولگرد، بخش صیانت در ستاد مبارزه با مواد مخدر فعال شده و با واحدهای تولیدی نسبت به ایجاد اشتغال و اهدای وام به این افراد صحبت‌هایی انجام شده است. 

** در حوزه اطلاع رسانی مواد مخدر صنعتی ضعیف عمل کرده‌ایم

وزیر کشور با اشاره به اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و مسئولیت پذیری ۹۸.‌۵ درصد از جمعیت مردم ایران که معتاد نیستند، گفت: در این حوزه کوتاهی کرده‌ایم، زیرا مردم مواد مخدر صنعتی را نمی‌شناسند، حتی ما نیز برخی از این مواد را نمی‌شناسیم و در این راستا رسانه‌ها کار هوشمندانه و مسئولانه‌ای انجام نداده‌اند. 

رحمانی فضلی افزود: مدیران واحدهای صنعتی، مدارس و خانواده‌ها باید در این حوزه حساس بوده و مسوولیت داشته باشند و رسانه‌ها باید جریان سازی کنند، زیرا در ارتباط با یک مساله در رسانه ممکن است اطلاعات مختلفی انعکاس یابد اما کارساز نباشد. 

وزیر کشور گفت: معاونت اجتماعی و راهور باید در راستای مبارزه با مواد مخدر پای کار بیاید. 

رحمانی فضلی افزود: کلام علما و روحانیت از آنجا که مردم اعتماد و اعتقاد بیشتری به آن‌ها دارند، کارساز‌تر است، بر این اساس با ائمه جماعت و حوزه علمیه قم صحبت‌هایی انجام شده تا در این حوزه برای مبارزه با مواد مخدر کمک کنند.

ادعای «آسوشیتدپرس»؛
با نزدیک‌تر شدن به زمان اعلام شده برای سفر نخست‌وزیر رژیم اسرائیل به واشنگتن و ‌سخنرانی در کنگره این کشور‌ها، بحث‌ها درباره این اقدام جنجالی در عرصه رسانه‌ای به شدت بالا گرفته است. در همین زمینه، ‌آسوشیتدپرس از تصمیم دولت آمریکا برای مقابله با نتانیاهو در این زمینه و گزینه‌های مطرح در این راستا خبر داده است.
کد خبر: ۴۷۷۱۲۳
تاریخ انتشار:۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۵-21 February 2015
با نزدیک‌تر شدن به زمان اعلام شده برای سفر نخست‌وزیر رژیم اسرائیل به واشنگتن و ‌سخنرانی در کنگره این کشور‌ها، بحث‌ها درباره این اقدام جنجالی در عرصه رسانه‌ای به شدت بالا گرفته است. در همین زمینه، ‌آسوشیتدپرس از تصمیم دولت آمریکا برای مقابله با نتانیاهو در این زمینه و گزینه‌های مطرح در این راستا خبر داده است. 

به گزارش «تابناک»، خبرگزاری «آسوشیتدپرس» با انتشار مطلبی، از تصمیم دولت آمریکا برای نشان دادن واکنشی جدی به سفر نخست‌وزیر رژیم اسرائیل به این کشور و کاهش تأثیرات این سفر و سخنرانی وی در کنگره خبر داده است. 

در همین راستا، گزینه‌هایی مدنظر مقامات آمریکایی قرار گرفته است. از جمله این گزینه‌ها که از سوی مقامات دولتی آمریکا مطرح شده، اینکه همزمان با سفر نتانیاهو، باراک اوباما نیز در ‌سخنرانی، دیدگاه خود را درباره موضوع ایران و سیاست‌های آمریکا در این موضوع بیان کرد تا سخنرانی نتانیاهو بی‌اثر شود؛ اما ‌جز این مورد، طرح‌های دیگری نیز به عنوان اقدامات احتمالی مطرح شده است. 

یکی دیگر از موارد در دست بررسی، مصاحبه اوباما با روزنامه‌نگار مشهوری است که به پوشش دادن اخبار شکاف و اختلاف میان اوباما و نتانیاهو شهرت داشته باشد. حضور مقامات ارشد دولتی در برنامه‌های تلویزیونی روز یکشنبه و همچنین بی‌توجهی نشان دادن به نشست سالانه لابی صهیونیستی آمریکا (آیپک) ـ که همزمان با سفر نتانیاهو برگزار می‌شود ـ از جمله دیگر گزینه‌های در دست بررسی است. 

گفتنی است، دولت آمریکا از هم اکنون اعلام کرده ‌در جریان سفر نتانیاهو، رئیس جمهور آمریکا با وی دیدار نخواهد کرد؛ اما یکی دیگر از مواردی که محتمل است، فرستادن وزرای دولت به خارج از کشور است تا امکان حضور آن‌ها در نشست آیپک نباشد و به جای آن‌ها، مقامات پایین مرتبه در نشست مذکور حضور یابند.

در همین راستا، یک مقام آیپک گفته که وزرای دولت آمریکا، هنوز پاسخی به دعوت‌نامه‌های ارسال شده برای حضور در نشست سالانه این گروه نداده‌اند. وی تأکید کرده ‌هرچند قطعی شدن حضور مقامات ارشد در آخرین لحظه، ‌کار عجیب و غیرمعمولی نیست، ‌کاخ سفید از مدتی پیش، چنین نشان داده که مهمانی در سطح وزیر در این نشست حاضر نخواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد