سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

معرفی مکان های دیدنی و گردشگری در خوزستان



1/ نوروز و جاذبه‌های گردشگری خوزستان
«شیوند» بهشت پنهان و ناشناخته خوزستان + تصاویر

روستای «شیوند» از توابع شهرستان ایذه و بخش دهدز شیوند بهشت پنهان و ناشناخته خوزستان این روزها در انتظار پذیرایی از میهمانان نوروزی است.

خبرگزاری فارس: «شیوند» بهشت پنهان و ناشناخته خوزستان + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، از سمت ایذه به دهدز که حرکت کنیم در فاصله 25 کیلومتری از آخرین نقطه شهر ایذه، به ابتدای ساحل زیبای دریاچه سد کارون 3 می‌رسیم، تردد مردم در کنار اسکله و جنب و جوش، نشان می‌دهد زندگی هر‌ چند ساده، اما با هیجان در جریان است.

با سوار شدن درون لنج (بارج) مسافربری و حرکت روی دریاچه و بین کوه‌های درهم پیوسته زاگرس با طبیعت خاص گیاهی و دامنه برف‌گیر، گوشه کوچکی از عظمت و زیبایی‌های خداوند به‌چشم دیده می‌شود.

پس از یک مسافرت یک‌ساعته و شورانگیز دریایی به ساحلی می‌رسیم که بهشت پنهان خوزستان برازنده نام اوست.

شیوند...

شیوند روستایی با جمعیت تقریبا 5 هزار نفر در شمالی‌ترین نقطه شهرستان ایذه، در بین چند قله از کوه برف‌گیر منگشت قرار گرفته است.

باغ‌های پرتعداد انار، گردو و انگور در فصول مختلف سال با پرتوی زیبای خود چشم‌نوازی می‌کند و هر گردشگری را به‌خود جذب می‌کند.

شاید وجود یک منطقه با شباهت بسیار نزدیک به مناطق کوهستانی شمال کشور، در گرم‌ترین استان کشور کمی غیرمنتظره به‌نظر می‌آید، ولی شیوند با آبشار مرتفع خود بر این نوشتار ما صحت و واقعیت می‌گذارد.

وجود سنگ نوشته‌های چند‌هزار ساله در این روستا، ارزش این منطقه را از نظر قدمت به چند برابر تبدیل می‌کند و آنرا به یکی از مناطق خاص گردشگری در استان خوزستان و کشور تبدیل می‌کند.

با نزدیک شدن به تعطیلات نوروز و مسافرت‌ها، این منطقه می‌تواند یک مقصد بسیار مناسب برای گشت و گذار به‌همراه خانواده باشد.

*میر احمد غریبی‌ها با آدم‌های مهمان‌نواز و با صفایش

10 کیلومتر بعد از گذشتن از روستای شیوند به دیار مردمان مهمان‌نواز و با صفایی می‌رسیم که با تلاش‌های زیاد خود و کشاورزی‌های بسیار که شغل و پیشه اصلی این مردم است روبرو می‌شویم و سرسبزی بی‌وصف این منطقه حاصل از زحمات مردمان آبادی و لطف بیکران پروردگار است.

در این روستای زیبا و سرسبز علاوه بر باغداری، کشت برنج، گندم، جو و سایر حبوبات انجام می‌شود.

این روستای خوش آب و هوا با رودخانه جاری در میان باغات انار و انجیر، چشم هر بیننده‌ای را نوازش می‌دهد و بدون شک مسافرت و دیدن این منطقه هیچ‌گاه خالی از لطف نخواهد بود.

-------------------------

گزارش از: وحید اورکی

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931130000005#sthash.LEtQ38By.dpuf

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد