سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از آبادان



مدیر اداره آب و فاضلاب آبادان گفت:​ نیاز آبی این شهرستان بیش از 150 هزار متر مکعب در روز است که به طور متوسط 50 تا 60 هزار متر مکعب از این میزان، مربوط به آب طرح غدیر در این شهرستان است.

 

فیض​الله بندار در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه‌خوزستان، اظهارکرد:​ مابقی نیاز آبی شهرستان از طریق رودخانه بهمن‌شیر تامین می‌شود.

 

وی افزود: هدف اصلی از اجرای طرح آبرسانی غدیر، رساندن آب خام با EC پایین (به طور متوسط 1500 میکروموس) بوده است. طی طراحی‌های انجام شده این آب با خط لوله​ای به طول 120 کیلومتر از قیصیریه وارد تصفیه‌خانه آبادان و به موازات آن، یک خط لوله وارد تصفیه​خانه خرمشهر می‌شود که این کار به صورت مشترک بین دو شهرستان انجام شده است و این خطوط به زودی تفکیک خواهند شد.

 

بندار تصریح‌کرد: با تفکیک خطوط آبرسانی شهرهای آبادان و خرمشهر، سهم آبادان از طرح آبرسانی غدیر به بیش از 100 هزار مترمکعب و با کیفیت بالا خواهد رسید.

 

وی بیان‌کرد: جهت افزایش کیفیت آب، اجرای طرح استفاده از RO (آب شیرین‌کن) در دستور کار قرار دارد که خوشبختانه اجرای این طرح با ظرفیت 50 هزار مترمکعب تصویب شده و مراحل نهایی عقد قرارداد آن در حال انجام است.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد