سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

ارسال به دوستان
مدیرکل ثبت احوال خوزستان:
در سه سال اخیر رتبه برتر استان‌ها را در کشور به خود اختصاص دادیم

مدیرکل ثبت احوال خوزستان گفت: ثبت احوال استان خوزستان در سه سال اخیر برترین رتبه کشور را به خود اختصاص داده است در حالی که در سال‌های گذشته در رتبه بیست و هفتم کشوری قرار داشتیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حسین مریدی در جلسه شورای اداری استان اظهار داشت: ثبت احوال استان چهار وظیفه ثبت به هنگام وقایع ولادت، ثبت به هنگام وقایع فوت، ثبت وقایع ازدواج و ثبت وقایع طلاق را برعهده دارد که در این خصوص عملکرد قابل قبولی داشته است.

مدیرکل ثبت احوال خوزستان اظهار داشت: در 10 ماهه سال 92، 91 هزار و 396 واقعه ولادت را در استان ثبت کردیم این در حالی است که در 10 ماهه سال جاری 97 هزار و 762 واقعه ولادت ثبت شده و نشان می‌دهد که 68/3 درصد رشد داشته‌ایم.

وی ادامه داد: در حال حاضر 5/99 درصد ولادت استان به هنگام ثبت می‌شود در حالی که میانگین کشوری 7/96 درصد می‌باشد لذا در این خصوص بالاتر از نرم کشوری هستیم همچنین جزء چهار استان کشور هستیم که بالاترین نرخ ولادت را دارند.

مریدی به آمار فوت استان اشاره کرد و افزود: در 10 ماهه سال گذشته 16 هزار و 724 واقعه فوت ثبت کردیم در حالی که این میزان در سال جاری به 16 هزار و 245 واقعه فوت کاهش یافته است این میزان نشان می‌دهد که 86/2 درصد فوتی‌های استان نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه 99 درصد فوتی‌ها را به هنگام ثبت می‌کنیم افزود: این در حالی است که نرم کشوری آن 5/97 درصد است و استان ما نیز بالاتر از این نرم کشوری می‌باشد استان خوزستان با میزان 3/4 درصد جزء استانی‌هایی است که کمترین آمار فوتی را دارد.

مدیرکل ثبت و احوال خوزستان گفت: در سال گذشته 41 هزار و 176 واقعه ازدواج ثبت شد در حالی که در سال جاری 39 هزار و 635 واقعه ثبت گردید که 9/4 درصد ازدواج‌ها کاهش داشته است نرم ازدواج در کشور 1/10 است که استان خوزستان با میزان 9/11 درصد یکی از استان‌هایی است که بیشترین آمار ازدواج را دارد.

وی ادامه داد: در 10 ماهه سال گذشته 7 هزار و 31 واقعه طلاق در استان رخ داد در حالی که امسال 6 هزار و 887 واقعه طلاق ثبت شد که 5/3 درصد کاهش داشته است.

مدیرکل ثبت و احوال خوزستان در ادامه به 5 برنامه این اداره کل اشاره کرد و گفت: صدور شناسنامه مکانیزه اولین برنامه‌ای بود که بعد از تهران در کشور شروع کردیم و تاکنون 610 هزار و 937 فقره شناسنامه را تعویض کردیم.

وی گفت: آرشیو الکترونیکی اسناد برنامه دیگر ما بود که از سال 91 آغاز کردیم و امروز 7 میلیون 500 هزار سند هویتی را نگهداری می‌کنیم، اولین استانی هستیم که آرشیو الکترونیکی را شروع و به اتمام رساندیم و پایگاه محور شدیم.

مریدی با بیان اینکه صدور کارت ملی هوشمند از دیگر برنامه‌های این اداره کل بود افزود: کارت ملی هوشمند سال گذشته در استان کلید خورد و تاکنون در حال حاضر در 30 شهرستان استان کارت هوشمند صادر می‌شود که 85 هزار کارت ملی هوشمند را صادر کرده‌ایم اگر چه برای عملیاتی کردن این طرح 295 ایستگاه نیاز داریم.

وی افزود: راه‌اندازی دفاتر پیشخوان از دیگر برنامه‌های ما بود که از سال 91 آغاز به کار کردیم، 26 دفتر پیشخوان فعالیت‌های ثبت احوال را در استان انجام می‌دهند که معتقدیم این میزان دفتر باید گسترش داده شود.

وی گفت: صدور شناسنامه افراد مشکوک‌التابعه که از عراق بازگشته و مدعی بودند ایرانی هستند از دیگر اقدامات ما بود که تاکنون 480 پرونده را در این خصوص اجرا کردیم.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931126001516#sthash.cRAA8Pba.dpuf

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد