سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از مسجدسلیمان



یک نکته و ابهاماتی که مسئولین باید پاسخ دهند؛
مسجدسلیمانی‌ها با وام ضروری خودشان را به ادامه لیگ رساندند+ویدئو
مسجدسلیمانی‌ها با وام کالا خودشان را به تبریز رساندندلیگ بر‌تر فوتبال ایران در حالی هفته بیستم خود را پشت ‌سر گذاشته است ‌که کمبود منابع مالی، وضعیت بسیاری از تیم‌های لیگ برتری را تهدید می‌کند.‌ هفته گذشته، یکی از تیم‌های لیگ برتری به دلیل کمبود منابع مالی، مجبور شد با دریافت‌ وام ۱۲ میلیون تومانی کالا از یک بانک، خودش را به بازی هفته بیستم در تبریز برساند و معلوم نیست با این وضعیت، بازی‌های این تیم در هفته‌های آتی چگونه برگزار خواهد شد. البته این تنها نفت مسجد سلیمان نیست که با این مشکل روبه‌روست، بلکه تیم‌های دیگری نظیر راه‌آهن، صبا، استقلال صنعتی، ملوان، پدیده و چند تیم دیگر لیگ برتری هم کم و بیش با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند. 

به گزارش «تابناک»، در هفته‌ای که گذشت، رئیس فدراسیون فوتبال، نامه‌ای به رئیس جدید سازمان صدا و سیما نوشت و در آن اعلام کرد، از آنجا که تا کنون سازمان صدا و سیما نسبت به تعهدات خود برای پرداخت حق پخش تلویزیونی فصل ۹۴ ـ ۹۳ اقدام نکرده است، این اتفاق مراجعه و تماس‌های متولیان باشگاه‌های کشور و سازمان لیگ را به دنبال داشته است؛ بنابراین، مزید امتنان خواهد بود، به منظور جلوگیری از بروز بحران پیش روی فوتبال و تعطیلی احتمالی لیگ با توجه به وضعیت مالی باشگاه‌ها و همچنین جهت رفع بخشی از مشکلات حاد پدید آمده، دستورهای لازم را برای پرداخت وجه مورد نظر صادر فرمایید. 

بحث حق پخش و همه داستان‌های پیرامون آن را که به یاد دارید؛ سرانجام‌ صدا و سیما در برابر رقم درخواستی فدراسیون فوتبال کوتاه نیامد و با یک رقم خیلی پایین‌تر، فوتبالی‌ها را پای میز مذاکره کشاند. استدلال خیلی‌ها در آن زمان، این بود که این فوتبال ارزش پرداخت چنین مبالغی را ندارد. بی‌شک مسئولین اینچنین از بیرون به فوتبال نگاه می‌کنند و برایش یکراست نسخه می‌پیچند؛ استقلال و پرسپولیس و یکی دو تیم بزرگ دیگر را در نظر دارند که بازیکنان میلیاردی در اختیار دارند و بازی‌های بی‌کیفیت ارائه می‌دهند. 

اما در این میان، حق تیم‌های کوچک‌تر ـ که غالبا وظیفه بازیکن‌سازی ‌بر عهده دارند ـ نادیده گرفته می‌شود. آیا باید سهم باشگاهی مانند راه‌آهن که از قعر جدول لیگ ایران و با آن وضعیت اسف‌بار، رامین رضائیان را به تیم ملی در جام ملت‌ها تقدیم می‌کند و پرسپولیسی که به زور و با مصدومیت دقیقه نودی یک بازیکن، یک سهمیه نصفه و نیمه در تیم ملی پیدا کرده، ‌یکی باشد؟ 

همین نگاه غلط و راندن همه به یک چوب، موجب شده تا خطرات بزرگی لیگ بر‌تر ما را تهدید کند تا حتی رئیس فدراسیون از احتمال تعطیلی آن سخن بگوید. 

‌کم‌کاری صدا و سیما از یک سو و ‌توزیع ناعادلانه منابع از سوی متولیان امر از سوی دیگر، موجب شده تا این روز‌ها حق تیم‌های کوچک‌تر لیگ بر‌تر پایمال شود. چندی پیش بود که مصاحبه‌های متعدد مسئولان باشگاه استقلال تهران در خصوص عدم دریافت منابع مالی از سازمان لیگ، واکنش این سازمان را در پی داشت و روابط عمومی این سازمان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که نه تنها حق استقلال کاملا پرداخت شده است، بلکه این تیم با دریافت‌هایی که از سازمان لیگ داشته، حالا یکی از بدهکارهای سازمان لیگ است. با این اطلاعیه سازمان لیگ، مشخص شد که یک تیم پرطرفدار و البته پرهزینه نه تنها تمام حق خود را از سازمان لیگ دریافت کرده، ‌بلکه به این سازمان هم بدهکار است. 

در این باره باید گفت، احتمال می‌رود، ‌این وضعیت برای چند تیم بزرگ و پرهزینه و پرطرفدار دیگر هم برقرار باشد و در مقابل تیم‌های دیگر ‌وضعیت چندان مناسبی در دریافت‌ها نداشته نباشند؛ اما واقعیت این است که برخی تیم‌های پرهزینه لیگ بر‌تر با نفوذ در فدراسیون فوتبال و با تکیه بر طرفداران خود، حق سایر تیم‌ها را می‌بلعند و بیشتر تیم‌های لیگ بر‌تر در گرفتن حق خود از سازمان لیگ ناکام ماندند.

گفتنی است، در روزهای گذشته، خبرهای زیادی درباره مشکلات مالی این باشگاه‌ها و حتی تعطیل شدن تمرینات آن‌ها یا جدایی بازیکنان به گوش می‌رسید و هنوز هم می‌رسد، ولی با این حال، سازمان لیگ به دلیل کمک بیش از حد به برخی باشگاه‌ها، از کمک به این باشگاه‌ها دریغ می‌کند. 

سازمان لیگ به‌ عنوان متولی فوتبال، باید‌ عادلانه به باشگاه‌ها‌ کمک کند و از منابعی که ‌‌دارد در راستای پیشرفت همه باشگاه‌ها بهره بگیرد و اجازه ندهد، برخی باشگاه‌ها با نفوذ یا به بهانه تعداد هواداران از منابع بیشتری بهره‌مند شوند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد