سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز



ادعای وال استریت ژورنال:
یک دیپلمات آمریکایی به وال استریت ژورنال گفته است پاسخ رهبر ایران به اوباما نامه ای احترام آمیز بوده است اما در این نامه هیچ گونه تعهدی به همکاری ایران با آمریکا در مقابله با داعش داده نشده است.
ادعای جدید وال استریت ژورنال: ارسال جواب نامه اوباما از سوی رهبر ایرانروزنامه وال استریت ژورنال آمریکا با انتشار گزارشی به نقل از منابعی که نامی از آنها به میان نیاورده است، مدعی شد رهبر ایران در هفته های اخیر نامه ای خطاب به باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا ارسال کرده است.

به گزارش عصر ایران این روزنامه محافظه کار آمریکایی در این گزارش مدعی است نامه رهبر ایران به اوباما، پاسخ به نامه پیشین (اکتبر ماه) اوباما به رهبر ایران بوده است.

ارسال آن نامه اوباما در 4 ماه پیش با واکنش انتقادی مخالفان سیاسی دولت اوباما در داخل آمریکا مواجه شده بود.

طبق اعلام منابع آمریکایی محتوای نامه اوباما در اکتبر سال گذشته میلادی دو موضوع همکاری در مبارزه با داعش و موضوع هسته ای ایران بوده است.*

ایران و آمریکا هر گونه همکاری در موضوع مقابله با داعش را تکذیب کرده و بر رویکردهای مستقل خود در مبارزه با این گروه تروریستی در عراق  و سوریه تاکید دارند.

یک دیپلمات آمریکایی به وال استریت ژورنال گفته است پاسخ رهبر ایران به اوباما نامه ای احترام آمیز بوده است اما در این نامه هیچ گونه تعهدی به همکاری ایران با آمریکا در مقابله با داعش داده نشده است.

همزمان وال استریت ژورنال مدعی می شود نامه ای از سوی رهبر ایران در اوایل به روی کار آمدن اوباما (از ژانویه 2009) به رییس جمهور آمریکا ارسال شده است . طبق این ادعا محتوای این نامه یادآوری سابقه دخالت های آمریکا در امور داخلی ایران در 60 سال گذشته و مقابله این کشور با دولت و ملت ایران در طی این مدت حکایت داشته است.

طبق ادعای وال استریت ژورنال یک مقام آگاه در کاخ سفید با تایید دریافت نامه ای در سال 2009 از سوی اوباما درباره مضمون این نامه هیچ اظهار نظری نمی کند.
این روزنامه آمریکایی می نویسد هم مقامات کاخ سفید و هم مقامات ایران تا کنون از تایید رسمی نامه نگاری ها خودداری کرده اند.وال استریت ژورنال در عین حال برای گرفتن تاییدیه ادعای خود به سخنان نوامبر گذشته علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران اشاره می کند که گفته بود: رییس جمهوری آمریکا تا کنون نامه هایی ارسال کرده است و در مواردی پاسخ هایی به این نامه ها از طرق مختلف ارسال شده است.



ژنرال گانتس در وضعیتی ارتش اسرائیل را ترک کرد که ارتش می تواند با همه چالش های منطقه ای از جمله فعالیت های روبه افزایش حزب الله لبنان در جنوب سوریه مقابله کند. فعالیت های حزب الله لبنان در جنوب سوریه با دستور ایران انجام می شود.
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل گفت ایران تلاش می کند اسرائیل را محاصره و خفه کند.

به گزارش عصر ایران، نتانیاهو صبح جمعه در دیدار خداحافظی با ژنرال بینی گانتس رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل توضیح داد: ایران سعی می کند از جهت های مختلف و با راه های گوناگون از جمله حمایت از گروه های تروریستی در منطقه،‌ اسرائیل را از طرف های مختلف،‌ محاصره و خفه کند.

مقامات اسرائیلی گروه های ضداسرائیلی در منطقه از جمله حماس و جهاد اسلامی در فلسطین و حزب الله لبنان را گروه های تروریستی توصیف می کند. 

خبرگزاری رسمی مصر به نقل از رادیو صدای اسرائیل با انتشار این خبر نوشت:‌ این دیدار به مناسبت پایان ماموریت و فعالیت ژنرال بینی گانتس در مسؤولیت ریاست ستاد مشترک ارتش اسرائیل برگزار شد.

نتانیاهو:‌ ایران به دنبال محاصره و خفه کردن اسرائیل است
نتانیاهو ادامه داد: ژنرال گانتس در وضعیتی ارتش اسرائیل را ترک کرد که ارتش می تواند با همه چالش های منطقه ای از جمله فعالیت های روبه افزایش حزب الله لبنان در جنوب سوریه مقابله کند.  فعالیت های حزب الله لبنان در جنوب سوریه با دستور ایران انجام می شود.نخست وزیر اسرائیل حمله اخیر ارتش این رژیم به نیروهای حزب الله لبنان در جنوب سوریه را یکی از اقدامات برای مقابله با چالش های منطقه ای دانست.
او قبل از این هم گفته بود ایران به دنبال فتح جبهه جدیدی علیه اسرائیل در مرزهای جولان سوریه است.



داعش این چادرها را در مناطق تحت تسلط خود در عراق و سوریه به صورت مجانی بین خانواده ها توزیع می کند تا دختران و زنان جوان با پوشش چادر و روبند (برقع) در انظار ظاهر شوند.
گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) نخستین کارخانه خود را در استان نینوا عراق افتتاح کرد.

به گزارش عصر ایران این کارخانه به تولید چادر سیاه برای دختران و زنان جوان اختصاص دارد.

بر اساس گزارش سی ان ان، گروه داعش این چادرها را در مناطق تحت تسلط خود در عراق و سوریه به صورت مجانی بین خانواده ها توزیع می کند تا دختران و زنان جوان با پوشش چادر و روبند (برقع) در انظار ظاهر شوند.

در هفته های گذشته گزارش هایی مبنی بر تسلیم یک کتابچه از سوی داعش به خانواده های عراقی ساکن مناطق تحت تسلط این گروه منتشر شده است.

بر اساس این گزارش ها داعش در این کتابچه ها به توضیح نحوه پوشش مطلوب زنان و دختران جوان برای حضور در اجتماع به خانواده ها آموزش داده است.

بیشتر کارکنان نخستین کارخانه تولیدی داعش را زنان روبنده دار تشکیل می دهند.تصاویر زیر از داخل نخستین کارخانه ساخت داعش در نینوا است.


افتتاح نخستین کارخانه تولیدی داعش (+عکس)


افتتاح نخستین کارخانه تولیدی داعش (+عکس)


افتتاح نخستین کارخانه تولیدی داعش (+عکس)


افتتاح نخستین کارخانه تولیدی داعش (+عکس)



روزنامه اسرائیلی معاریو به نقل از منابع آگاه نوشت: تحریم های آتی اتحادیه اروپا به توافق تجارت آزاد میان اروپا و اسرائیل آسیب می زند و باعث ضرر اقتصاد اسرائیل می شود.
یک روزنامه اسرائیلی اعلام کرد اتحادیه اروپا در فکر اعمال تحریم ها و مجازات هایی علیه اسرائیل با هدف کمک به ازسرگیری مذاکرات صلح با فلسطین است.
به گزارش عصرایران، روزنامه اسرائیلی معاریو به نقل از منابع آگاه نوشت: تحریم های آتی اتحادیه اروپا به توافق تجارت آزاد میان اروپا و اسرائیل آسیب می زند و باعث ضرر اقتصاد اسرائیل می شود.
به نوشته این روزنامه، مقامات اتحادیه اروپا همچنین از اینکه موضوع مذاکرات صلح با فلسطین در تبلیغات انتخابات پارلمانی اسرائیل نقش مهمی ندارد؛ ناامید شده اند.

منابع آگاه: اتحادیه اروپا در فکر تحریم اسرائیل
پیش بینی شده است تحریم های اتحادیه اروپا علیه اسرائیل پس از برگزاری انتخابات پارلمانی اسفند ماه اسرائیل آغاز شود.
معاریو اضافه کرد: 28 کشور عضو اتحادیه اروپا در حال رایزنی برای اعمال مجموعه ای از تحریم ها علیه اسرائیل هستند.
همزمان روابط اسرائیل و آمریکا نیز به شدت سرد است.
این روزنامه به نقل از یک مقام ارشد در اتحادیه اروپا توضیح داد: اروپایی ها مطمئن شده اند که مذاکرات صلح اسرائیل و فلسطین به زودی ازسرگرفته نخواهد شد به همین دلیل اتحادیه اروپا سرگرم بررسی اعمال مجازات هایی (تحریم هایی) است تا به وسیله فشاری برای بازگرداندن اسرائیلی ها و فلسطینی ها به پای میز مذاکره منجر شود.
از جمله این مجازات ها (تحریم ها) می توان به ایجاد مانع بر سر صادرات کالاهای تولید شده در شهرک های اسرائیلی نشین و اتخاذ اقدامات علیه شرکت های اروپایی فعال در پشت خط سبز (مناطق فلسطینی تحت اشغال اسرائیل) اشاره کرد.
اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد بخش هایی از مناطق فلسطینی تحت کنترل اسرائیل را مناطق تحت اشغالی می داند. از جمله این مناطق می توان به قدس شرقی و مناطق شهرک های اسرائیلی نشین در کرانه باختری  اشاره کرد.
خودداری مقامات اروپایی از ملاقات با مسؤولان و افرادی که نمایندگی شهرک نشینان اسرائیلی را برعهده دارند و تجدید نظر در تامین مالی طرح های مشترک میان اتحادیه اروپا و اسرائیل نیز از دیگر مجازات ها و تحریم هاست.
اتحادیه اروپا قبل از این نیز به شدت از ادامه شهرک سازی اسرائیل در مناطق فلسطینی کرانه باختری و قدس شرقی انتقاد کرده بود. برخی از کشورهای اروپایی نیز به صورت انفرادی، به همین دلیل تحریم های محدودی را علیه اسرائیل و کالاهای تولید شده در شهرک های اسرائیلی نشین کرانه باختری اعمال کرده بودند.علاوه بر این پارلمان های شماری از کشورهای اروپایی از جمله بریتانیا، فرانسه و اسپانیا درخواست به رسمیت شناخته شدن تشکیلات خودگردان فلسطین را به عنوان دولت مستقل فلسطین تصویب کرده بودند. دولت سوئد نیز دولت فلسطین را به رسمیت شناخت. مجموع این اقدامات با مخالفت و نارضایتی اسرائیلی ها روبه رو شده است.




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد