سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

گزارش آب و هوای خوزستان



رویکرد" گزارش می دهد:
اردوی راهیان نور در در گرد و غبار خوزستان!
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۶

 
در حالی که خوزستان در خاک نشسته است و استان‌های جنوبی و غربی در شرایط اضطرار آلودگی هوا قرار دارند و مدارس و ادارات در خوزستان و ایلام تعطیل شده‌اند، برخی از استان‌های کشور اقدام به برگزاری اردوی راهیان نور دانش‌آموزی و البته دانشجویی کرده‌اند!
اردوی راهیان نور در در گرد و غبار خوزستان!
گروه جامعه "رویکرد": در حالی که خوزستان در خاک نشسته است و استان‌های جنوبی و غربی در شرایط اضطرار آلودگی هوا قرار دارند و مدارس و ادارات در خوزستان و ایلام تعطیل شده‌اند، برخی از استان‌های کشور اقدام به برگزاری اردوی راهیان نور دانش‌آموزی و البته دانشجویی کرده‌اند!

کاروان اردوی راهیان‌نور دانشگاه صنعتی اصفهان، صبح  روز گذشته عازم مناطق عملیاتی جنوب کشور شده است از سوی دیگر در این هفته دانشجویانی از استان‌های خراسان رضوی، گیلان کردستان عازم اردوی راهیان دور شده‌اند.

 در روزهای گذشته نیز  ۸۰۰ دانش آموز دختر مقطع متوسطه از شهرستان‌های امیدیه و آغاجاری، ۳۵۴ دانش آموز مقطع متوسطه مدارس ابرکوه یزد، ۲۰۹ دانش آموز دختر خراسان جنوبی به سرزمین‌های ۸ سال دفاع مقدس اعزام شدند. خبر اعزام این دانش‌آموزان از سوی واحد مرکزی خبر اعلام شده است. از سوی دیگر برخی از مدارس استان البرز هم در این هفته اقدام به اعزام دانش‌آموزان راهیان نور کردند این در حالی است که به گفته یکی از والدین دانش‌آموزان اعزامی، برخی از این دانش‌آموزان که ۱۹ بهمن اعزام شده‌اند، در تماس با خانواده از گرد و غبار شدید و احساس خفگی در خوزستان خبر داده‌اند.

اردوی راهیان نور با هدف آشنایی با مناطق ۸ سال دفاع مقدس، چند سال است که برگزار می‌شود و با استقبال شدید دانش‌آموزان روبرو شده است. این اردوها به گفته رهبر معظم انقلاب حرکت با برکتی است و در لزوم برگزاری منظم این اردوها شکی نیست اما زمان برگزاری اردوها و گاه به تعویق انداختن آنها مسئله‌ای است که نباید از آن غافل ماند. بنابراین در شرایط اضطرار که حتی از ساکنان این استان‌ها درخواست شده از خروج غیرضروری از منزل بپرهیزند و به رانندگان توصیه شده در جاده‌های پرغبار آن که کاهش دید را به همراه دارد تردد نکنند، اعزام دانش‌آموزان چه ضرورتی دارد.

این اخبار را بخوانید و بعد قضاوت کنید:
*سرهنگ قاسم قدرتی، رییس پلیس راه خوزستان:« همان‌طور که وضعیت گردوغبار موجب شده شعاع دید به حداقل برسد و در جاده‌های استان دید رانندگان بیشتر از ۷۰ متر نیست بنابراین توصیه می‌شود رانندگان به هیچ عنوان وارد جاده نشوند و سلامتی خود را به خطر نیندازند». این اظهارات از سیمای استان خوزستان پخش شده است. 

*به گفته سرهنگ نادر رحمانی سرپرست مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا اکثر محورهای مواصلاتی در استان‌های بوشهر، ایلام و خوزستان دارای گرد و غبار و کاهش دید هستند. این خبر را امروز خبرگزاری مهر منتشر کرده است.

* دکتر سید سعید سیدیان، رییس مرکز بهداشت خوزستان از شهروندان خوزستانی خواسته به هیچ عنوان از منزل خارج نشوند و در صورتی که برای ضرورتی مهم به خیابان می‌روند، از ماسک‌های مناسب استفاده کنند و چنانچه ماسک در دسترس نباشد، می‌توانند پارچه نخی را خیس کرده و جلوی بینی و دهان خود بگیرند که این امر موجب می‌شود از نفوذ حجم زیادی آلاینده‌ها جلوگیری کند. 

*روز گذشته ۲۶۱ نفر در اثر مشکلات ناشی از گرد و خاک به اورژانس بیمارستان‌های اهواز مراجعه کردند. ایسنا به نقل از شهریار میرخشتی رئیس مرکز اورژانس خوزستان اعلام کرده که از این تعداد، ۹ بیمار به صورت عادی و ۶ نفر در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بستری شدند.
*شهریار عسکری، مدیر روابط عمومی اداره کل محیط زیست خوزستان با اشاره به اینکه گرد و غبار در استان رو به افزایش است، به ایرنا گفته میزان غلظت گرد و غبار در شهرستان ماهشهر در جنوب خوزستان به بیش از ۱۰ هزار میکروگرم بر متر مکعب یعنی ۶۶ برابر حد مجاز رسیده است. عسکری در ادامه با تاکید بر اینکه «میزان طبیعی وجود ذرات معلق در هوا» حدود ۱۵۰ میکروگرم بر متر مکعب است گفته میزان گردو غباردر شهرستان آبادان تا این ساعت به ۴۸۶ میکروگرم، در شادگان ۲۲۶ میکروگرم، اندیمشک ۱۱۴ میکروگرم، بهبهان ۲۸۶ میکروگرم و در شوش به ۲۶۰ میکروگرم بر متر مکعب رسیده است.

*جمعیت هلال احمر اهواز ۲۰ هزار ماسک به صورت رایگان میان شهروندان اهوازی توزیع کرده و براساس پیش‌بینی‌ها و احتمال بیماری‌های تنفسی، ۳ دستگاه آمبولانس به همراه ۱۲ نفر از کارکنان و امدادگران جمعیت هلال اهمر اهواز از دو روز قبل در ۳ نقطه پر تردد شهر مستقر شده‌اند.

*رئیس بیمارستان ابوذر اهواز هم در گفت‌وگو با مهر از بستری شدن کودکان به علت آلودگی ناشی از گرد و غبار در این بیمارستان خبر داده که پس از وقوع پدیده گرد و غبار و آلودگی های ایجاد شده در استان و شهرستان اهواز، روزانه بین ۱۰ تا ۱۵ نفر بیمار تنفسی به این بیمارستان مراجعه می‌کنند.

*و... در نهایت موج جدید گردوغبار امروز آسمان اهواز را فرا گرفته است این در حالی است که شب گذشته در اهواز باران باریده بود. 

در این شرایط اعزام دانش‌آموزان به این مناطق چه توجیهی می‌تواند داشته باشد؟ آیا قرار نیست ذرات معلق و گرد و غبار به ریه‌های دانش‌آموزان نفوذ کند؟

سفر با اتوبوس در این جاده‌های غبارآلود که دید رانندگان را محدود می‌کند چه ضرورتی دارد؟
آیا امکان انتقال زمان این اردوها به وقت دیگری وجود نداشت؟
سوال‌ها بی‌پایان هستند و البته بی‌جواب؟
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد