سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

قابل توجه خوزستانی های دوست داشتنی



سیم‌کارت‌های بی‌هویت به خط پایان رسیدند/ یکطرفه شدن سیم‌کارت‌های بی نام و نشان
یکطرفه شدن سیم‌کارت‌های بی نام و نشان
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۴۲

 
با پایان یافتن اولتیماتوم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که سیم‌کارت بی‌هویت در اختیار دارید، منتظر قطع سیم‌کارت خود باشید!
سیم‌کارت‌های بی‌هویت به خط پایان رسیدند/ یکطرفه شدن سیم‌کارت‌های بی نام و نشان
گروه اقتصاد "رویکرد": یکی از مشکلات موجود در شبکه مخابراتی کشور را می‌توان جولان سیم‌کارت‌های بی نام و نشان دانست؛ سیم‌کارت‌هایی که بروز بسیاری از مشکلات اجتماعی، اقتصادی و حتی امنیتی را به همراه خواهد داشت.
معضلی که سبب شد تا محمود واعظی وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات نیز به آن ورود پیدا کند و اعلام کند که تمام سیم‌کارت‌های موجود در بازار لازم است هویت داشته باشند و افراد پیش از خرید آن‌ها مشخصات خود را به طور کامل وارد کنند.
هرچند که این مشکل سابقه چند ساله دارد به طوری که مجلس هشتم از وزیر وقت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات خواسته بود تا وضعیت سیم‌کارت‌های بی نام و نشان را ساماندهی کند، وزیر نیز که قول مساعد داده بود با همکاری اپراتورها این مشکل را حل و فصل کند اما با عوض شدن دولت و وزیر و آغاز مجلس نهم این معضل همچنان پابرجا ماند!

با روی کار آمدن دولت یازدهم، وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات نشان داد که عزم خود را برای حل معضل سیم‌کارت‌های بی نام و نشان جزم کرده است به طوری که معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد که مشترکانی که سیم‌کارت‌های بدون هویت در اختیار دارند تا ۲۲ بهمن ماه سال جاری فرصت دارند کدهای ملی خود را به اطلاع اپراتور برسانند چرا که در غیر این صورت سیم‌کارت‌های آن‌ها قطع خواهد شد.
غلامرضا داداش زاده می‌گوید: طی دو ماه گذشته اپراتورها بین دو تا هشت بار از طریق شیوه‌های مختلف از جمله پیامک به مشترکان خود اطلاع داده‌اند که لازم است مشخصات خود را به شیوه‌هایی که به آنها اعلام شده تکمیل کنند؛ اکنون بر همین اساس حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد افراد اطلاعات خود را اعلام کرده‌اند اما همچنان بخشی از مشترکان به این موضوع توجه نکرده‌اند که در صورت استمرار این بی‌توجهی سیم‌کارت‌ آنها از بهمن ماه قطع خواهد شد.

باید به این نکته توجه داشت که مهلت قانونی وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات برای ارسال کد ملی دارندگان سیم‌کارت‌های بی‌هویت به پایان رسیده است و این وزارتخانه در نظر دارد تا با دارندگان این سیم‌کارت‌ها برخورد قانونی داشته باشد.
مدیر روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از آخرین وضعیت تعیین تکلیف سیمکارت‌های بی‌هویت، می‌گوید: از امروز بررسی تعداد سیم‌کارت‌هایی که تعیین تکلیف شدند، آغاز شده و بر این اساس از اول هفته جاری مراحل یک‌طرفه شدن سیم‌کارت‌های بی‌هویت که مالکان آنها کدملی خود را به اپراتور ارسال نکرده‌اند، آغاز شده است.

جهانگیر اسدی اعلام می‌دارد: پس از این مرحله سیم‌کارت‌هایی که همچنان بدون کدملی در سامانه فعال باشند به طور کامل قطع می‌شوند.
به هر حال اولتیماتوم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به پایان رسیده و اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که سیم‌کارت بی‌هویت در اختیار دارید، منتظر قطع سیم‌کارت خود باشید!
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد