سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی و اقتصادی و تحلیل های روز



نشریه جروسالم پست ادعا کرد:
جروسالم پست به نقل از یک نشریه مسیحی نوشت که ایران همراه با روسیه تهدید بزرگی برای آمریکا محسوب می شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پیشگویی کتاب مقدس در مورد ایران و روسیه / تهران و مسکو در آخرالزمان اتحاد نظامی تشکیل می دهند

جروسالم پست به نقل از یک نشریه مسیحی نوشت که ایران همراه با روسیه تهدید بزرگی برای آمریکا محسوب می شوند.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، کریستچن پست ادعا کرد که در عهد جدید و در خزقیال 38، پیش بینی وجود دارد که در آن پرشیا یا ایران امروز و راش یا همان روسیه در اخرالزمان اتحاد نظامی تشکیل می دهند.
در ادامه این گزارش ادعا شده است: ایران به عنوان کشوری شیعه معتقد است که مقدر شده به به تسلیحات هسته ای دست پیدا کند.
این نشریه مدعی شد که این پیشگویی در حال تحقق است و هیچ کس نمی تواند با تحریم بیشتر یا اقدام نظامی آن را متوقف کند.
در این گزارش آمده است: رویدادهای فعلی جهان، درست به مانند پیش لرزه های قبل از زلزله ای شدیدی است.
در پایان این گزارش آورده شده است: رویدادهای پیش گویی شده به مانند دومینو کنار هم قرار داده شده اند. زمانیکه نخستین دومینو می افتد، باقی آنها در زمانی کوتاه نیز سقوط می کنند.





لیندسی گراهام، سناتور جمهوریخواه:
سناتور لیندسی گراهام هشدار داد که درحالیکه مذاکرات هسته ای با ایران در جریان است، دو مسئله در سیاست خارجی دولت اوباما ممکن است بایکدیگر ارتباط پیدا کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سناتور لیندسی گراهام هشدار داد که درحالیکه مذاکرات هسته ای با ایران در جریان است، دو مسئله در سیاست خارجی دولت اوباما ممکن است بایکدیگر ارتباط پیدا کنند.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، وی با حضور در برنامه ولف بلیتز شبکه سی ان ان هشدار همیشگی خود نسبت به مذاکرات هسته ای با ایران را تکرار کرد. 

این سناتور جمهوریخواه گفت که ایرانی ها دلایل خوبی دارند که باور کنند، امریکا اقدامی در جهت متوقف کردن آنها در صورت نقض توافق انجام نمی دهد.
وی با اشاره به مذاکرات صلح بین اوکراین و جدایی طلبان اضافه کرد که امریکا، روسیه و دیگر کشورها در دهه 1990 تفاهمنامه ای امضا کردند که در آن اوکراین درصورتیکه زرادخانه هسته ای خود را در اختیار روسیه قرار دهد، محافظت می شود، اما اکتون امریکا تنها در حال ارائه غذا و کمک های غیر نظامی به اوکراین است.
گراهام در ادامه با طرح این سئوال گفت: فکر می کنید، ایرانی ها با خود چه فکری می کنند؟ آنها با خود می گویند، که مهم نیست چه امضا می کنیم، ما ان را نقض می کنیم و آنها کاری نخواهند کرد.





سردار سلیمانی:
فرمانده سپاه قدس طی سخنانی در کرمان با اشاره به دستاوردهای بی نظیر انقلاب اسلامی تصریح کرد: امروز نشانه‌های صدور انقلاب را در سرتاسر منطقه از بحرین و عراق گرفته تا سوریه و یمن و شمال آفریقا مشاهده می‌کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : 
فرمانده سپاه قدس طی سخنانی در کرمان با اشاره به دستاوردهای بی نظیر انقلاب اسلامی تصریح کرد: امروز نشانه‌های صدور انقلاب را در سرتاسر منطقه از بحرین و عراق گرفته تا سوریه و یمن و شمال آفریقا مشاهده می‌کنیم.

به گزارش «انتخاب»، سردار سرلشگر حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، طی سخنانی در کرمان به مناسبت ایام سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با اشاره به دستاوردهای بی نظیر انقلاب، تاکید کرد: امروز نشانه های صدور انقلاب اسلامی را در سرتاسر منطقه از بحرین و عراق گرفته تا سوریه و یمن و شمال آفریقا مشاهده می کنیم.

فرمانده سابق لشگر 41 ثارالله کرمان تصریح کرد: استکبار و صهیونیسم جهانی با شکست های متوالی در برابر جبهه مقاومت به عجز خود و اقتدار جمهوری اسلامی بیش از پیش اذعان کرده اند.
به نوشته خبرگزاری ها، یادگار ارزشمند هشت سال دفاع مقدس با اشاره به عملیات موفق اخیر حزب الله علیه رژیم صهیونیستی، حزب الله را نمونه برجسته ای از نمادهای مقاومت برشمرد که به رغم آماده باش کامل ارتش اشغالگر، قادر به ضربه زدن به این رژیم می باشد.
وی همچنین درباره جریانات تکفیری گفت: آخرین حربه استکبار، تحریک و سازماندهی جریان تکفیری جهت خدشه دار کردن چهره اسلام و برافروختن آتش فتنه و جنگ داخلی در میان مسلمانان است.
سردار سلیمانی تاکید کرد: با توجه به شکست های سنگینی که داعش و سایر گروه های تروریست در عراق و سوریه متحمل شده اند مطمئن هستیم که این گروه ها به پایان عمر خود نزدیک می شوند.





انتشار گزارشی اطلاعاتی از گروه تروریستی داعش؛
گزارشی اطلاعاتی نشان داد گروه تروریستی داعش دارای ارتشی با بیش از 180 هزار نیرو است و این گروه برای ایجاد اتحاد پایدار با تندروها در سراسر جهان تلاش می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
الاخباریه گزارش داد: گزارشی اطلاعاتی نشان داد گروه تروریستی داعش دارای ارتشی با بیش از 180 هزار نیرو است و این گروه برای ایجاد اتحاد پایدار با تندروها در سراسر جهان تلاش می کند.

به گزارش «انتخاب»، همزمان با ادامه یافتن تحولات امنیتی در شماری از کشورهای خاورمیانه، در تازه ترین گزارش امنیتی آمده است شمار جنگجویانی که به گروه داعش پیوسته اند از 180 هزار نفر فراتر رفته است. همچنین سران این گروه تلاش هایی را به منظور ایجاد اتحاد پایدار با افراد مسلح تندرو در کشورهای متعدد جهان آغاز کرده اند.

در این گزارش که رسانه های آمریکایی به نقل از منابع اطلاعاتی موثق در خاورمیانه منتشر کردند آمده است تعداد جنگجویان گروه داعش، بیش از شش برابر تعدادی است که در برآوردهای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) ذکر شده است. سیا پیش از این در گزارشی تعداد جنگجویان داعش را بیست هزار نفر تخمین زده بود. عضویت این تعداد جنگجو در داعش، آن را به گروهی بسیار خطرناکتر از القاعده تبدیل کرده است.

به گفته احمد محارم تحلیلگر عرب «انتشار گزارش جدید درباره تعداد نیروهای داعش در زمان کنونی، زنگ خطر را به صدا درآوده است. این مسئله نشان می دهد باید انتظار هر چیزی را داشت... داعش با بهره برداری از فقر و نارضایتی جوانان خشمگین در منطقه، آنان را جذب می کند. حتی می بینیم جوانان تحصیل کرده در اروپا و آمریکا جذب داعش می شوند. این مسئله نیاز به بررسی و توجه دارد».

در سند تازه منتشر شده آمده است، گروه داعش با کمک گروه طالبان افغانستان و الشباب سومالی و شاخه القاعده در شبه جزیره عربستان و با همکاری شماری از گروه های تندرو در مالی و فلسطین و سوریه و عراق و پاکستان و شبه جزیره سینا، ارتشی برای خود تشکیل داده است.
ژنرال جان آلن هماهنگ کننده ائتلاف ضد داعش نیز گفت: «خطر داعش، بسیار متفاوت از خطر القاعده است. داعش گروهی سازمان یافته تر است و کنترل بهتری بر نیروهایش دارد و اوضاع سیاسی منطقه را بهتر درک می کند. به همین علت ما تحولات سیاسی را با دقت و نگرانی شدید دنبال می کنیم به ویژه آن که ما در سوریه برخلاف عراق، شریک قدرتمندی نداریم».
در گزارش جدید که در پایگاه اینترنتی «بی ان دبلیو» منتشر شد آمده است گروه تروریستی داعش برای اجرای حملات بزرگ و گسترده در شماری از کشورها پیش از فرا رسیدن فصل تابستان آماده می شود. در این گزارش، بررسی اوضاع کشورهای عربی به منظور مقابله با خطری که منطقه و جهان را تهدید می کند درخواست شده است.
به گفته احمد محارم، «این که داعش به این شکل نمایان شده و از مرزهای خاورمیانه فراتر رفته و حتی به داخل اروپا نفوذ کرده است و پرچم هایش در آنجا افراشته می شود، مسئله ای بسیار شک برانگیز و جنجالی است. گردانندگان داعش، برنامه ای درازمدت و منابع مالی دارند و به خوبی سازمان یافته هستند و از فناوری های پیشرفته استفاده می کنند».
در این سند از جامعه بین المللی خواسته شده است هرچه سریعتر گامهای لازم را برای مقابله با گروه داعش که به طور جدی درحال تشکیل نهادهای حکومت خود نه فقط در سوریه و عراق بلکه در یمن و افغانستان و الجزایر و دیگر کشورها است، بردارد.آمارهای جدید نشان می دهد تعداد جنگجویان خارجی که به داعش می پیوندند به طور میانگین پنج هزار نفر در ماه است که از هشتاد کشور جهان می آیند. 




بشار اسد در مصاحبه با بی‎‌بی‌سی:
رئیس‌جمهور سوریه در مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی ضمن پاسخ به سوالات خبرنگار این شبکه، آخرین مواضع خود و دولت این کشور درباره مسائل موجود را تبیین کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بشار اسد تاکید کرد: سوریه از حملات هوایی ائتلاف ضد داعش مطلع است.

رئیس‌جمهور سوریه در مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی ضمن پاسخ به سوالات خبرنگار این شبکه، آخرین مواضع خود و دولت این کشور درباره مسائل موجود را تبیین کرد.

اطلاع دمشق از حملات هوایی ائتلاف آمریکایی

رئیس‌جمهور سوریه در مصاحبه با شبکه بی‌بی‌سی تاکید کرد که دولت دمشق از حملات ائتلاف به رهبری آمریکا در مقابله با تروریست‌های داعش خبر دریافت کرده و مطلع است.

بشار اسد همچنین تاکید کرد که دولت سوریه هیچ همکاری مستقیمی با ائتلاف به رهبری آمریکا از زمان آغاز حملات هوایی آن نداشته است.

آقای اسد در بخش دیگری از این مصاحبه تاکید کرد که از طریق طرف‌های ثالث از جمله عراق «اطلاعات حملات هوایی ائتلاف» به سوریه دریافت شده است.

رئیس‌جمهور سوریه در پاسخ به سوال خبرنگار بی‌بی‌سی درباره اینکه «نیروهای سوریه از بمب‌های بشکه‌ای در مناطق تحت تصرف شورشیان استفاده کرده؛‌بمب‌هایی که هزاران غیرنظامی را کشته»، گفت: «چنین اتهام‌هایی یک داستان بچه‌گانه است. ما بمب‌، موشک و فشنگ داریم هیچ نیازی به بمب بشکه‌ای نیست ما اصلا بمب بشکه‌ای نداریم».

بشار اسد در بخش دیگری از این مصاحبه تاکید کرد: «در بسیاری از مناطقی که شورشیان مسلط شدند، غیرنظامیان از آن مناطق فرار کرده و به مناطق ما آمدند در نتیجه در بسیاری از مناطقی که ما محاصره کردیم تنها جنگجویان حضور دارند».

اسد در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا سوریه به کشور و دولت ورشکسته تبدیل شده»،‌گفت: تا زمانی که دولت و نهادهای دولتی در سوریه حضور دارد نمی‌توان درباره دولت و کشور ورشکسته صحبت کرد. صحبت درباره اینکه کنترل مناطقی را از دست داده‌ایم یک موضوع کاملا متفاوت دیگری است. ما با تهاجم تروریست‌ها از خارج کشور به سوریه مواجهیم.

او در پاسخ به این سوال که شما قبلا گفتید که در ابتدای آغاز درگیری در سوریه و مدیرت آن اشتباهاتی صورت گرفت، آیا خود شما هم اشتباهاتی کردید»، گفت: «ما در مدیریت این موضوع اشتباه کردیم و این برای همه امکان دارد. بین سیاست و عمل و اجرای آن تفاوت است. در اجرای سیاست اشتباهاتی رخ داد و برخی هم به خاطر آن تنبیه شدند».

وی افزود: «در هفته‌های ابتدایی شروع درگیری(سال 2011) تعداد زیادی از نیروهای پلیس کشته شدند. من فکر نمی‌کنم این نیروها توسط تظاهرات‌کنندگان خواهان دموکراسی کشته شده باشند. باید درباره واقعیات صحبت کنیم و نه موضوعات آرمانی و خیالی. در همان ابتدا تعدادی از تظاهرات‌کنندگان خواستار دموکراسی بودند این درست است اما اگر تعداد تظاهرات‌کنندگان را با جمعیت سوریه مقایسه کنیم، می‌بینیم تعداد بسیار ناچیزی بود».

تاکید بر حمایت مردم سوریه از دولت

اسد در پاسخ به سوالی درباره جدا شدن یک عضو ارتش سوریه و اظهاراتش درباره آنکه او نمی‌خواهد غیرنظامیان توسط او کشته شود، هم اینطور پاسخ داد: « هر جنگی بد است و سبب کشته شدن غیرنظامیان می‌شود و شما نمیتوانید درباره جنگ خیرخواهانه صحبت کنید. سیاست دولت سوریه این بوده که با دفاع از مردم و کشور سوریه، مذاکرات سیاسی با مخالفان را هم پیگیری کند. اگر آنچه که ادعا شده ما در حال کشتن مردم خودمان هستیم،‌دولت سوریه چطور می‌توانسته طی چند سال گذشته با وجود مخالفتهای و اقدامات غرب و کشورهای منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای سر جای خود بماند. بدون حمایت مردم سوریه این غیرممکن است».

رئیس‌جمهور سوریه با رد ادعای خبرنگار بی‌بی‌سی که در آن گفت شما در حال مبارزه با عناصر میانه‌رو و غیرجهادی مخالفان خود هستید و به مردم سوریه انتخاب از بین شما و داعش را پیشنهاد کردید، جواب داد: «اوباما پاسخ شما را داده وقتی که او چند ماه قبل گفت انتظار کشیدن برای شورشیان میانه رو، یک امر خیالی بود. این امر یک حقیقت است.

او در ادامه با رد این ادعا که دولت سوریه کاری به تروریست‌ها ندارد، گفت: شما نمی‌توانید این را بگویید که ما به پای خودمان تیر می‌زنیم. آنها به سربازان ما حمله کرده و اقدامات تروریستی انجام داده و حامیان ما را می‌ربایند.

عربستان سعودی حامی داعش

رئیس‌جمهور سوریه درباره انتقاداتش از ریاض و رابطه آن با تروریست‌ها هم گفت: منبع ایدئولوژی داعش و دیگر گروه‌های وابسته به القاعده، ایده وهابی است که مورد حمایت خانواده سلطنتی بوده است. آنها قطعا در ایجاد و رشد پدیده داعش نقش داشته‌اند.

عروسک خیمه شب بازی آمریکا نمی‌شویم

اسد به این سوال که اخیرا مواضع آمریکا در قبال شما تعدیل شده و جان کری خواستار تغییر رویکرد و سیاست شما شده است. آیا آنها در حال تعدیل مواضع نسبت به شما و دادن زندگی(سیاسی) به شما هستند، گفت: ما در سوریه بنا بر خواست مردم سوریه حضور داریم و این موضوع مطرح نیست که آنها به ما زندگی می‌دهند یا نه. ضمنا این بسته به این دارد که منظور کری از اظهاراتش چیست؟ ما به دفاع از منافع مردم سوریه ادامه می‌دهیم و عروسک خیمه شب بازی آنها نخواهیم شد.

بشار اسد همچنین در پاسخ به سوالی که ایا شما نمی‌خواهید به دیگر کشورهای جامعه بین‌المللی برگردید، گفت: «ما درگیری با هیچ کشوری را نمی‌خواهیم و این درگیری را ما شروع نکردیم. آنها بودند که از تروریست‌ها حمایت و آنها را به کشور ما صادر کردند. موضوع تحریم‌ها هیچ ربطی به انزوای سوریه ندارد این اقدامات علیه مردم سوریه بوده است.

او در این مصاحبه که ما هیچ تماس مستقیمی با آمریکا و ائتلاف آن در حمله به داعش نداریم و بلکه از طریف کشورهای ثالث از قبیل عراق درباره مسائل کلی و نه تاکتیکی از موضوع حملات آگاه می‌شویم.

خبرنگار پرسید: «در سال 2011 باراک اوباما خواستار استعفای شما از ریاست جمهوری شد و در سال 2013 هم گزارش‌هایی درباره فرار و حضور شما در یک کشتی روسیه در آب‌های دریای مدیترانه منتشر شد اما شما به همراه خانواده خود در اینجا(دمشق) همچنان حضور دارید و بقا یافته‌اید. آیا شما وقتی به این مسائل نگاه می‌کنید می‌بینید که فرار خوشبختانه‌ای(از وضعیت) داشته‌اید؟» که بشار اسد جواب داد: « مساله بقای من نیست بلکه مساله سوریه، مقابله با تروریسم و درخواست یک کشور خارجی برای تغییر رئیس‌جمهور کشوری است که آنها سیاستهایش را دوست ندارند. این موضوع شخصی نیست».

اسد در ادامه گفت: بر طبق قانون اساسی سوریه من باید از مردم و منافع کشور دفاع کنم و نه اینکه از کشور فرار کنم و این کاری است که ما در حال انجام آن بوده و هستیم.

وی در پایان این مصاحبه در پاسخ به این سوال که‌ایا به مجروحان و قربانیان درگیری‌های سوریه هم فکر می‌کنید؟ گفت: این موضوع و حقیقتی است که هر روز با آن سر و کار داریم. خانواده‌‎هایی که عزیزانشان را از دست دادند و درگیری‌هایی که ادامه دارد. من هم عضو خانواده‎‌ام را از دست داده‌ام».

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد