سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان


استاندار خوزستان گفت: گلایه مردم از پدیده گرد و غبار و مشکلاتی که برای مردم استان ایجاد کرده به گوش دولت رسیده است و همه اعضای دولت برای چاره‌اندیشی و کمک به مردم بسیج شده است.

به گزارش مشرق، عبدالحسن مقتدایی لحظاتی پیش در اهواز با اعلام این خبر اظهار کرد: از ظهر امروز چندین بار از دولت برای ارسال تجهیزات و هرگونه مایحتاج مردم تماس گرفته شده است. 

وی خاطرنشان کرد: عصر امروز نیز جلسه‌ای برای جمع‌بندی به منظور چگونگی مقابله با این پدیده گرفته خواهد شد و به اطلاع مردم ‌می‌‌‌رسد. 

استاندار خوزستان در خصوص تجمع برخی از شهروندان اهوازی در مقابل استانداری نیز گفت: مردم حق گلایه و اعتراض را دارند و اگر هدف آن‌ها رسیدن صدایشان به دولت است باید اعلام کنم که دولت به شکل جدی صدای مردم را شنیده است. مقتدایی تصریح کرد: همه اعضای دولت برای کمک به مردم خوزستان بسیج شده‌اند و در این زمینه تصمیمات خوبی اتخاذ شده که به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد. 

وی از اختصاص تجهیزات و امکانات برای مردم استان خبر داد و گفت: دستور داده شده هرگونه تجهیزات مورد نیاز در شهرستان‌ها سریعا تامین شود. استاندار خوزستان تجهیز اورژانس‌ها، هلال احمر، اطلاع‌رسانی به موقع هوا‌شناسی، پاکسازی مناطق و اماکن را از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای مقابله با پدیده گرد و غبار عنوان کرد.مقتدایی با اشاره به اینکه مردم باید بدانند که مسئولان استان بدون ماسک در کنار آن‌ها هستند اظهار داشت: از صبح تاکنون مجموعه استانداری و مدیران ذیربط تمام تلاش خود را برای چاره‌اندیشی و حل اساسی این مشکل بکار برده‌اند و امیدواریم تا چند روز آینده خبرهای خوبی به مردم برسد. منبع: فارس


صالحی شایعه وجود ذرات اورانیوم در ریزگردهای خوزستان تکذیب کرد

صالحی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر شایعه وجود ذرات اورانیوم در ریزگردهای خوزستان گفت: بررسی هایی که تاکنون سازمان انرژی اتمی انجام داده و کنترل هایی که در این زمینه صورت داده است چنین چیزی مشاهده نشده است.

وی درخصوص نقش تحریم ها در پیشرفت های هسته ای ایران نیز گفت: قطعا کسی از تحریم استقبال نمی کند، ولی تحریم ها واقعا به ما کمک کرد که روی پای خودمان بایستیم.

وی با یادآوری اینکه احتیاج، مادر اختراع است گفت: وقتی ما مورد تحریم قرار گرفتیم و احتیاج هم داشتیم تا نیازهای داخلی را خودمان برآورده کنیم چاره ای نداشتیم جز اینکه آستین ها را بالا بزنیم و قدم جلو بگذاریم.

وی با بیان اینکه در غنی سازی 20 درصدی اورانیوم اوج اراده ملی ایرانیان تحقق یافت ادامه داد: ما می خواستیم اورانیوم 20 درصد را از خارج بخریم و اصلا قصد تولید آن را در داخل کشور نداشتیم، اما وقتی با شرط و شروط آنها روبرو شدیم که منافع ملی و حاکمیت ملی ما را زیر سوال می برد، مجبور شدیم وارد این عرصه شویم.

صالحی تاکید کرد: به لطف الهی توانستیم آن صفحات سوختی که خارجی ها با آن همه شرط و شروط در دو سال و نیم به ما تحویل دهند، کار را از زیر صفر شروع کنیم و در فاصله دو سال صفحات سوخت و مجتمع های سوخت را بسازیم که الان راکتور تهران با آن مجتمع ها کار می کند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد