سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز



رئیس‌جمهور آمریکا در یک گفتگوی تلفنی با رئیس‌جمهور چین درباره مسائل امنیت جهانی از جمله مذاکرات هسته‌ای با ایران گفتگو کرد.
به گزارش مشرق، باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا، در تماس تلفنی با ژی جین‌پینگ رئیس‌جمهور چین، درباره مسائل امنیت جهانی شامل مذاکرات هسته‌ای ایران گفتگو کردند.
به گزارش خبرگزاری شینهوا ژی در ماه سپتامبر آتی به آمریکا سفر خواهد کرد. این اولین سفر رسمی ژی به عنوان رئیس‌جمهور چین به آمریکا خواهد بود.
کاخ سفید اعلام کرد که اوباما و ژی در روز سه‌شنبه درباره نشست تغییرات آب و هوایی که در ماه دسامبر در پاریس برگزار خواهد شد نیز گفتگو کردند.منبع: تسنیم

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا می‌گوید که لایحه پیشنهادیا وباما برای جنگ 3 ساله با داعش، انعطاف‌پذیری لازم را به فرماندهان نظامی آمریکایی نمی‌دهد.
به گزارش مشرق به نقل از شبکه خبری سی‌بی‌اس نیوز، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا می‌گوید که لایحه پیشنهادیا وباما برای جنگ 3 ساله با داعش، انعطاف‌پذیری لازم را به فرماندهان نظامی آمریکایی نمی‌دهد.
«باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا ساعتی پیش با ارسال پیش‌نویس لایحه‌ای به کنگره، خواستار تصویب قانون استفاده نیروی نظامی علیه داعش شد.
اوباما در نامه‌ای که به این منظور برای کنگره فرستاده، به نمایندگان گفته که داعش خطری جدی برای آمریکا است.
ارتش آمریکا تاکنون بر اساس اختیارات اجرایی رئیس‌جمهور این کشور، مواضع داعش را بمباران می‌کرد. در نامه‌ 3 صفحه‌ای اوباما به کنگره، از قانون‌گذاران خواسته شده که با توجه به تهدید داعش، به مدت 3 سال به رئیس‌جمهور اختیار کافی برای مقابله با ایت تهدید، داده شود.
نحوه مقابله و به خصوص، مکان و یا کشور دقیق مورد نظر ارتش آمریکا برای درگیری با داعش، در این 3 صفحه مشخص نشده است. در این نامه همچنین آمده که عملیات رزمی ادامه‌دار علیه داعش انجام نخواهد گرفت؛ بر اساس تحلیل آسوشیتدپرس، سبک تنظیم این واژه بگونه‌ای است نظر موافقان و مخالفان حمله زمینی را جلب می‌کند.منبع: فارس



مرکز تحقیقات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی مدعی شد جنگ نفتی میان ایران و عربستان، در آینده شدیدتر خواهد شد اما یادآوری کرد که عربستان با این حربه به دنبال تحمیل «توافق بد» هسته‌ای به ایران است.
به گزارش مشرق، «شیموئیل ایوین» کارشناس مرکز تحقیقات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در دانشگاه «تل‌آویو»، دلیل کاهش شدید قیمت نفت در طول چند ماه گذشته را افزایش عرضه در برابر تقاضا از سوی عربستان و با هدف اعمال فشار بر ایران و روسیه دانست که هر دو تحت تحریم‌های اقتصادی غرب هستند.
کارشناس اسرائیلی در گزارش خود نقل می‌کند که ایران، عربستان را به دست داشتن در جنگ نفت متهم کرده و تهدید کرده که پاسخ متقابلی به این اقدام خواهد داد.
این گزارش تلاش کرد این موضع ایران را دلیلی برای خطرناک بودن ایران ذکر کند و تأکید کرد که این تهدید‌های ایران علیه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، نشان‌دهنده میزان خطری است که کشورهای عربی از تبدیل شدن ایران به یک قدرت هسته‌ای احساس می‌کنند.
تحلیلگر اسرائیلی با اشاره به سخنان «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران در دسامبر سال گذشته مبنی بر اینکه «ایران این خیانت را از یاد نخواهد برد و پاسخ آن را خواهد داد»، مدعی شد که عربستان تلاش می‌کند با تغییر در قیمت جهانی نفت و اعمال فشار بر ایران، این کشور را به پذیرفتن «توافقی بد» با 1+5 وادار کند و از سوی دیگر نیز روسیه را به دست کشیدن از حمایت از بشار اسد رئیس جمهور سوریه و دولت این کشور مجبور کند و به این ترتیب عربستان کنترل بازار نفت جهانی را به دست خواهد گرفت.
این پژوهشگر اسرائیلی مدعی شده که تنش ایجاد شده میان ایران و عربستان به جنگ خونینی تبدیل خواهد شد و تنها ابزاری که در این میان برای ایران باقی می‌ماند کوتاه کردن دست ریاض از یمن که حیاط خلوت این کشور به شمار می‌رود است و به این ترتیب ممکن است عربستان نفوذ خود را در کشورهای عربی دیگری از جمله کشورهای حاشیه خلیج فارس از دست بدهد.
وی در ادامه این تحلیل خود از مسائل، سیاست ایران‌هراسی را ادامه داد و افزود که «خطر ایران هسته‌ای» برای عربستان و کشورهای عربی همپیمان ریاض به قدری است که ممکن است تهران به تعیین کننده قیمت جهانی نفت که تنها منبع قدرت عربستان به شمار می‌رود، تبدیل شود.
این تحلیل در پایان مدعی است در صورت تبدیل شدن ایران به یک قدرت هسته‌ای، عربستان نیز به دنبال دستیابی به انرژی اتمی خواهد بود و منطقه تحت سلطه دو قدرت برتر هسته‌ای قرار می‌گیرد، در این میان ایالات متحده که تلاش می‌‌کند در زمینه نفت به استقلال برسد از چنین وضعیتی متضرر خواهد شد و تأثیر خود بر کشورهای تولیدکننده نفت را از دست خواهد داد.





پلیس اسپانیا صد نفر را به اتهام وابستگی به گروه تروریستی داعش بازداشت و 22 تن مواد مخدر کشف و ضبط کرد.
به گزارش مشرق، پلیس اسپانیا صد نفر را به اتهام وابستگی به گروه تروریستی داعش بازداشت و 22 تن مواد مخدر از نوع حشیش به ارزش دو میلیون یورو را که با استفاده از قایق های تندرو از مغرب وارد شده بود ، کشف و ضبط کرد.
دستگاه های امنیتی اسپانیا اعلام کردند: نام این عملیات که هدف از آن مبارزه پیشگیرانه با تروریسم می باشد، "نیسی" است.
این دستگاهها افزودند: احتمال دارد درآمد حاصله از فروش این مواد مخدر برای تامین هزینه گروه های تروریستی به ویژه داعش استفاده شود که نشان می دهد این گروه مانند سایر گروه های تروریستی که در گذشته برای تامین هزینه به فروش مواد مخدر روی آورده بودند، برای تامین مالی هزینه های خود به فروش این مواد تکیه کرده است.  
نتایج اولیه تحقیقات پلیس اسپانیا حاکیست: گروه های تروریست "کوکایین" را از آمریکای لاتین به صحرای بزرگ آفریقا و از مغرب به اسپانیا منتقل می کنند. این اقدام درآمد زیادی برای آنان دارد که تمام این پول برای گروه های تروریستی در سوریه و عراق حواله می شود.
وزارت کشور اسپانیا گزارش داد: وارد کردن مواد مخدر توسط گروه های تروریست از مغرب یا آمریکا لاتین موضوع تازه ای نیست زیرا که یک چهارم تروریست ها پیشتر به خاطر خرید و فروش مواد مخدر بازداشت شده اند.   
مواد فروشان برای حواله درآمد حاصل از فروش مواد مخدر به گروه های تروریست در خاورمیانه از قصابی و سوپر مارکت استفاده می کنند؛ مساله ای که باعث شد سازمان امنیت اسپانیا اعلام کند: بیش از 250 قصابی درآمد حاصل از تجارت مواد مخدر را برای گروه های تروریست به ویژه داعش حواله می کنند.
گزارش سازمان امنیت اسپانیا حاکیست: شهرهای  سبته" و "ملیلیه" مهمترین نقاط مهم تجارت مواد مخدر از مغرب است .در شهر ملیلیه که فقط هشتاد هزار نفر جمعیت دارد، تاکنون بیش از نهصد عملیات قاچاق مواد مخدر خنثی شده است که بخش مهم این عملیات توسط اعضای گروه های تروریستی انجام شده است.منبع: العالم



یک روزنامه صهیونیستی با پوشش راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تاکید کرد که شرکت کنندگان در راهپیمایی شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر می‌دادند.
به گزارش مشرق، روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" نیز به پوشش راهپیمایی میلیونی مردم ایران به مناسبت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایران پرداخت.
این روزنامه صهیونیستی عکسی را برای گزارش خود انتخاب کرد که در آن یکی از تظاهرات کنندگان نوشته‌ای را در دست داشت که بر روی آن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل نقش بسته بود.

تصویر منتخب هاآرتص برای پوشش راهپیمایی ۲۲ بهمن
مراسم راهپیمایی با شکوه 22 بهمن امروز در تهران و همزمان در بیش از 1000 شهر و شهرستان و 5000 روستای سراسرکشور برگزار شد.مردم همیشه در صحنه تهران نیز از ساعت 9:00 صبح از مسیرهای ده‌گانه به سوی میدان آزادی حرکت کردند.

علاوه بر حضور مسئولان کشوری و لشکری و 400 میهمان خارجی از 30 کشور جهان، امسال بیش از 265 خبرنگار خارجی و 1500 خبرنگار ، عکاس و عوامل تصویر برداری و خبری داخلی (در تهران ) وبیش از 2800 خبرنگار، عکاس و تصویربردار در تمامی استانهای کشور و اکثرشبکه های صدا و سیمای جمهوری اسلامی از جمله 350 گروه خبری و تمام شبکه های برون مرزی و جام جم در تهران و تمام شبکه های استانی کشوردر مسیرهای راهپیمایی ، مراسم 22 بهمن را در سراسر کشور، پوشش خبری ـ تصویری دادند.
راهپیمایان در طول مسیر راهپیمایی با در دست گرفتن پرچم‌های لبیک یا رسول‌الله، دست‌نوشته‌هایی در وصف صفات پیامبر اعظم و سر دادن شعار «لبیک یا رسول‌الله»  توهین به ساحت رسو‌ل‌الله را محکوم کردند.
همچنین جمعی از راهپیمایان دست‌نوشته‌هایی در دست گرفته‌اند که بر روی آن به سه زبان عربی، فارسی و انگلیسی نوشته شده «من عاشق محمدم».منبع: تسنیم




کارشناسان روس هشدار دادند در صورتی که آمریکا به اوکراین سلاح دهد روسیه به عنوان یکی از واکنش‌ها می‌تواند از ایران در جنگ با عربستان حمایت کند.

به گزارش مشرق، به نقل از مسکو تایمز، کارشناسان دفاعی روس اعلام کردند در صورتی که آمریکا اقدام به ارسال کمک نظامی به اوکراین کند، مسکو این اقدام را اعلام جنگ خواهد دانست.

اویجنی بوژینسکی، کارشناس نظامی روس گفت: در صورتی که آمریکا اقدام به ارسال تسلیحات به اوکراین کند، روسیه این اقدام را به طور قابل توجهی مشارکت مستقیم آمریکا در درگیری می‌داند.

یک کارشناس دفاعی روس دیگر نیز گفت: مسکو نه تنها در شرق اوکراین به این اقدام پاسخ خواهد داد بلکه به صورت نامتقارن علیه واشنگتن و متحدانش در دیگر جبهه‌ها وارد عمل می‌شود.

اوکراین هم اکنون در چندین تقاطع قرار دارد، در حالی که بر اساس خبرها نیروهای شبه نظامی در حال تشدید حملات خود به مناطق استراتژیک  و شهر بندری ماریوپل هستند، غربی‌ها در تلاش برای یافتن بهترین راه در پایان دادن به درگیری‌ها هستند.

اندیشکده آمریکایی شورای آتلانتیک ماه گذشته درخواست کرد که واشنگتن طی 3 سال 3 میلیارد دلار کمک‌های نظامی مرگبار و غیرمرگبار به اوکراین بکند. اما کارشناسان نظامی روسی معتقدند که انتقال تسلیحات آمریکایی به اوکراین به معنای اعلام جنگ نیابتی آشکار با روسیه بوده و به صورت اجتناب ناپذیر به تشدید درگیری منتهی می‌شود.

یکی از مقامات وزارت دفاع روسیه نیز گفت که اقدامات ضد حمله‌ای روسیه درگیری‌ها را به فراتر از اوکراین خواهد برد.
وی اشاره کرد که امکان دارد مسکو به درخواست طولانی مدت چینی‌ها برای دریافت فناوری‌های دفاعی حساس که می‌تواند به توسعه تسلیحات فوق پیشرفته منتهی شود پاسخ مثبت دهد که بر اساس آن، چینی‌ها قادر خواهند بود که آسیب‌های جدی به نیروی دریایی ‌آمریکا در آسیا- اقیانوسیه وارد کنند.

وی افزود: این تنها یک مثال بود. ما همچنین می‌توانیم ایران را تشویق کنیم یا آنکه در عملیات نظامی با عربستان سعودی از آنها حمایت کنیم که در آن صورت قیمت نفت سر به فلک خواهد کشید.

این مقام گفت که این تنها دو واکنش احتمالی خواهد بود.

از سوی دیگر "اورزولا فون در لاین" وزیر دفاع آلمان در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت که میان اروپا و آمریکا درباره چگونگی مقابله با رئیس جمهور روسیه در موضوع اوکراین شکاف وجود دارد.

وی هشدار داد که مسلح کردن نیروهای اوکراینی برای مبارزه با جدایی‌طلبان در شرق این کشور به تشدید درگیری‌ها منجر شده و شانس موفقیت در برابر افراد مسلح را که بالقوه به صورت نامحدود از تامین تسلیحات از مسکو بهره می‌برند کم می‌کند.

جدایی طلبان شرق اوکراین طی روزهای اخیر توانستند پیشروی‌های جدیدی را در شرق بدست بیاورند.

اما برخی اعضای کنگره آمریکا اخیرا فشارها بر "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا برای ارائه تسلیحات کشنده به کی‌یف برای مبارزه با جدایی طلبان را افزایش داده‌اند.

منبع: تسنیم
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد