سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان



در نامه دبیر مجمع به رئیس‌جمهور مطرح شد
پیشنهاد محسن رضایی به روحانی برای مقابله با ریزگردها در خوزستانسیاسی  10:35:16 1393/11/22
9311-3173-5 کد خبر
خبر آرشیوی
    

محسن رضایی در نامه‌ای به رییس‌جمهور پیرامون موضوع ریزگردها پیشنهاد کرد پنج درصد از کلیه درآمدهای حاصل از نفت و گاز استان برای حل مشکلات توسعه‌ای استان خوزستان اختصاص یابد.

 

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، در متن این نامه خطاب به رئیس جمهور، آمده است:

 فاجعه زیست محیطی خوزستان و چند استان دیگر کشور از جمله ایلام و بوشهر و کرمانشاه مساله ساده‌ای نیست که بتوان از کنار آن گذشت. هرچند دولت جنابعالی و چند نفر از وزرای شما با تمام تلاش درحال پیگیری موضوع هستند ولی عمق درد و رنج مردم آنقدر زیاد است که باید یک فکر اساسی برای آن کرد.

 غبار و پدیده ریزگردها قریب به یک هفته است که زندگی مردم را در استان خوزستان و هم چنین در استانهای بوشهر، ایلام و کرمانشاه مختل کرده است و صدها نفر را روانه بیمارستان کرده و عده ای نیز جان خود را ازدست داده اند.

 مجموعاً بالغ بر ده درصد جمعیت کشور در معرض این فاجعه زیست محیطی قرار دارند. این حادثه کمتر از زلزله و حوادث مشابه دیگر نیست. حداقل این است که جلسات فوق العاده هیئت دولت تشکیل شود و برای جلوگیری از تکرار این حادثه فکر اساسی و عاجلی صورت گیرد.

 شما بخوبی می‌دانید که استان خوزستان بار اصلی اقتصاد کشور را از نظر درآمد ملی و آب و برق و انرژی کشور را برعهده دارد ولی با مشکلات اساسی مواجه است. تحمل هشت سال جنگ تحمیلی درگذشته و ناامنی محیط زیستی، اقتصاد و زندگی مردم را به شدت تحت تاثیر خود قرار داده است.

 حداقل ترمیم لازم اختصاص پنج درصد از کلیه درآمدهای حاصل از نفت و گاز استان برای حل مشکلات توسعه‌ای استان و نیز مقابله با فاجعه محیط زیستی مذکور است.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد