سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک گزارش تاسف آور


رییس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان گفت: هر چند شرکت گاز هر ساله در زمینه گازگرفتگی اطلاع​رسانی می​کند، ولی متاسفانه بسیاری از شهروندان توصیه​ها را جدی نمی​گیرند و زمانی متوجه می‌شوند که گازگرفتگی رخ داده است.

 

دکتر شهریار میرخشتی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- اظهار کرد: در فصل زمستان و با سرد شدن هوا، آمار مرگ و میرها بر اثر گازگرفتگی افزایش می‌یابد. در گازگرفتگی​ها به دلیل نبود اکسیژن، فرد به حالت خواب فرو می​رود و اگر خواب ادامه داشته باشد، فرد گازگرفته فوت می​کند.

 وی افزود: گازگرفتگی معمولا در مناطق سردسیر استان خوزستان بیشتر از مناطق دیگر رخ می‌دهد؛ در این مناطق، هوا سردتر است و مردم بیشتر از وسایل گرمایشی استفاده می​کنند که معمولا این وسایل مناسب و استاندارد نیستند و مواردی مانند چوب، کپسول و منقل نیز استفاده می‌شود که خطر بیشتری به همراه دارند و احتمال گازگرفتگی را بیشتر می‌کنند.

 میرخشتی با بیان این‌که گازگرفتگی​های مدت اخیر در خوزستان خوشبختانه قربانی بر جای نگذاشته و افراد تنها مصدوم شده‌اند، گفت: در آبان ​ماه امسال 8 مورد، در آذر ماه 7 مورد و در دی ​ماه 21 مورد گازگرفتگی در استان خوزستان گزارش شده است. وی گفت: به منظور پیشگیری از وقوع گازگرفتگی، تاکید می‌شود که شهروندان از انشعابات غیرمجاز گاز استفاده نکنند، توصیه​های شرکت گاز را جدی بگیرند و از وسایل گرمایشی استاندار استفاده کنند.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد