سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از لالی



کد مطلب: 2224  تاریخ انتشار : ۱۳۹۳ چهارشنبه ۸ بهمن ساعت 22:58 نسخه چاپی
در مراسم اختتامیه کنفرانس بین المللی پل

پل بزرگ شهدای لالی به عنوان یکی از شش پل برتر کشور شناخته شد

لالی نیوز:بر اساس رای داوران در دانشگاه امیرکبیر از 6 پل ساخته شده در کشور شامل 3 پل ساخته شده در تهران و 3 پل ساخته شده در خارج تهران تقدیر شد.

به گزارش لالی نیوز اسامی پل‌های برگزیده کشور شامل پل شهید باکری، پل شهید محلاتی، پل طبیعت ، پل بزرگ شهدای لالی که بر روی دریاچه سد گتوند احداث شده، پل بزرگ قوسی سداد که بین رشت- قزوین وجود دارد، پل ورزقان که در قطعه سوم راه آهن میانه- بستان آباد و تبریز ایجاد شده، می شود.

پل‌های مورد داروی سازه‌هایی هستند که در 10 سال اخیر در کشور ایجاد شده اند و بر اساس رای داوران موفق به کسب جایزه بین المللی "پل تهران" شدند.

در مراسم دانشگاه امیرکبیر به 3 مقاله برگزیده که طبق نظر هیات داوران حائز بیشترین امتیاز شدند نیز مورد تقدیر قرار گرفتند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به سابقه پل سازی در کشور در این مراسم گفت: صنعت پل سازی نباید متوقف شود و لازم است تا به جنبه‌های معماری آن نیز توجه شود.

مهدی چمران در مراسم اختتامیه چهارمین کنفرانس بین المللی پل با اشاره به صنعت پل سازی در کشور، گفت: پل‌های خشتی ساخته شده در دوران قبل از اسلام دارای ارزش هنری و تاریخی هستند ضمن آنکه پل‌های دوران دیلمیان و صفوی  نشانه‌ای از رواج صنعت پل سازی در کشور است.

وی با تاکید بر اینکه نباید به این حد بسنده‌ کنیم، اظهار داشت: تاکنون اقدامات خوبی در حوزه پل سازی انجام شده است ولی هنوز جای کار بسیاری داریم و لازم است توجه ویژه ای به ظرافت‌های پل سازی و کاربردهای آن شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه صنعت پل سازی نباید در کشور متوقف شود، خاطر نشان کرد: می‌توانیم با همکاری مهندسان رشد بیشتری در این صنعت داشته باشیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد