سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان



پیشنهاد تولید برق از زمین‌های لم‌یزرع خوزستان
علمی و آموزشی  16:50:34 1393/11/09
9311-4676-5 کد خبر
خبر آرشیوی
    

مشاور معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با توجه به وجود پتانسیل و ظرفیت خدادادی خوزستان در زمینه انرژی خورشیدی، مرکز تحقیقاتی در این حوزه در دانشگاه شهیدچمران تاسیس شود.

 

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خوزستان، دکتر برات قبادیان در نشست با هیئت‌رئیسه، مدیران مراکز تحقیقاتی و اساتید فعال پژوهشگر که امروز(9بهمن‌ماه) در دانشگاه شهیدچمران اهواز برگزار شد، اظهارداشت: پتانسیل‌های خدادادی در خوزستان وجود دارد که بی‌نظیر و منحصربه‌فرد است اما در دانشگاه‌ها اصلا به آن‌ها پرداخته نمی‌شود.اگر در 20 درصد بیابان‌های لم‌یزرع خوزستان با به‌کارگیری سلول‌های خورشیدی، برق تولید شود می‌توان برق استان و کشور را تامین کرد.

 

وی تصریح کرد: در صورت تاسیس چنین مرکز تحقیقاتی، می‌توان به کل جنوب کشور در بخش استفاده از انرژی خورشیدی خدمات ارائه داد.

 

قبادیان از تشکیل تیم مشاوره با حضور تمام معاونان پژوهشی و فناوری بعد از انقلاب و بزرگان این حوزه خبر داد و گفت: در این کارگروه، برنامه‌های راهبردی با در نظر گرفتن اسناد بالادستی مانند سند جامع علمی کشور، سیاست‌های کلی نظام در بخش علم و فناوری، برنامه‌های توسعه و اسناد قانونی مجلس در حال بحث و تدوین است که هیئت امنای دانشگاه‌ها این برنامه‌های راهبردی را ابلاغ خواهند کرد و مبنای ارزشیابی و رتبه‌بندی دانشگاه‌ها بر اساس آن خواهد بود.

 

 مشاور معاون پژوهش وزارت علوم، بر ضرورت توجه به دانشگاه کارآفرین و راه‌اندازی رشته‌های تقاضا محور تاکید کرد و یادآور شد: در حال حاضر 5 میلیون دانشجو در کشور مشغول تحصیل هستند درحالی‌که دولت نمی‌تواند سالی یک میلیون شغل برای فارغ‌التحصیلان ایجاد کند که اگر  این نگرش عوض نشود وضعیت آینده وحشتناک و بسیاری از دانشگاه‌ها حذف می‌شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد