سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز



اوباما اظهار داشت تحریم‌های جدید کنگره علیه ایران می‌تواند مذاکرات حساس میان دو کشور را که هدف از آن دستیابی به یک توافق جامع هسته‌ای است، به بن‌بست بکشاند.
عصر خبر: رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه تحریم‌های بیشتر ایران به معنای شکست دیپلماسی است، تهدید کرد هرگونه تحریم جدید کنگره علیه این کشور را وتو خواهد کرد.
به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنرانی سالیانه خود در مقابل کنگره موسوم به «وضعیت اتحادیه»، نسبت به تلاش‌ها برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران هشدار داد و تهدید کرد هرگونه تحریم جدید کنگره علیه ایران را وتو خواهد کرد.
اوباما اظهار داشت تحریم‌های جدید کنگره علیه ایران می‌تواند مذاکرات حساس میان دو کشور را که هدف از آن دستیابی به یک توافق جامع هسته‌ای است، به بن‌بست بکشاند.
اوباما تصریح کرد تحریم‌های جدید علیه ایران در این برهه از زمان موید آن است که دیپلماسی شکست خورده است و در چنین شرایطی‌ متحدان آمریکا از واشنگتن دور خواهند شد و ایران به سوی شروع دوباره برنامه هسته‌ای خود پیش خواهد رفت.رئیس‌جمهور آمریکا به تحریم‌ها علیه کوبا نیز اشاره و اعلام کرد کنگره باید در سال جاری برای لغو تحریم‌های اقتصادی علیه هاوانا که از حدود نیم قرن پیش وضع کرده است، اقدام کند.




مقابله با توسعه تروریسم، اسلام هراسی و جلوگیری از انهدام منابع مسلمانان در گرو افزایش انسجام و اقدام مشترک از سوی کشورهای اسلامی است.
  نماینده رهبر معظم انقلاب و دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار با سفیر ایران در عربستان اعلام کرد: ایران آمادگی لازم را برای تداوم گفت و گوهای صریح و شفاف و فراگیر نسبت به مجموعه موضوعات مورد علاقه ایران و عربستان دارد.
   به گزارش ایرنا، شمخانی در دیدار با «حسین صادقی» سفیر جمهوری اسلامی ایران درعربستان ضمن تبیین سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در تعامل با دولت عربستان، به برخی از موانع موجود اشاره کرد. 
وی با اشاره خسارت های بی سابقه مالی و انسانی ناشی از درگیری های طایفه ای و مذهبی در جهان اسلام، بر ضرورت نقش آفرینی عملی کشورهای اسلامی در جلوگیری از خون ریزی در میان مسلمین و مقابله ریشه ای، صادقانه و جدی با افراط گرایی و تروریسم که امروز در نقاب داعش جلوه گر شده است، تاکید کرد. 
بر اساس گزارش دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، حسین صادقی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از حوزه ماموریتی خود بر لزوم توجه به زمینه ها و ضرورت های همکاری میان دو کشور و نتایج مثبت توسعه همکاری های مشترک تاکید کرد. 
وی رفع موانع و سوء تفاهم های موجود و تقویت اراده سیاسی در حوزه همکاری کشورهای اسلامی اثرگذار در جهان اسلام را اقدامی موثر به منظور بازگرداندن ثبات، امنیت و رفاه به کشورهای اسلامی عنوان کرد و افزود: مقابله با توسعه تروریسم، اسلام هراسی و جلوگیری از انهدام منابع مسلمانان در گرو افزایش انسجام و اقدام مشترک از سوی کشورهای اسلامی است.


مرجع دینی رسمی کلیمیان ایران با محکومیت انتشار کاریکاتورهای پیامبر اسلام (ص) در هفته‌نامه "شارلی ابدو"، دولت فرانسه را به‌ خاطر اهمال در مجازات عوامل این نشریه مورد انتقاد قرار داد. 
 خاخام ماشاءالله گلستانی نژاد، مرجع دینی رسمی کلیمیان ایران، روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه "توهین به ادیان اهانت به خداست"، تصریح کرد: همه انبیاء الهی فرستاده خدا برای هدایت بشر هستند و فرقی بین آنان نیست و احدی حق ندارد به ساحت مقدس ایشان اهانت کند.
 وی افزود: اهانت به ادیان و پیامبران محکوم است و هر کس مرتکب چنین عمل قبیحی شود، بی شک مجازات آن را خواهد دید و این وعده تخلف‌ناپذیر الهی است. 
مرجع دینی رسمی کلیمیان ایران گفت: بر اساس احکام قضایی یهود، در زمان برپابودن حکومت مبتنی بر شریعت موسی (ع) که البته هیچ سنخیتی با صهیونیزم ندارد، حاکم شرع، اهانت‌کننده به مقدسات را به چهار نوع مجازات (مرگ) مصرح در تورات محکوم می کند. 
خاخام گلستانی نژاد، این مجازات‌ها را به ترتیب، "سنگسار (سِقیلا)"، "سوزاندن (سِرِفا)"، "گردن زدن با شمشیر (هَرِگ)" و "خفه‌کردن (حِنِق)" عنوان کرد. وی در بخش پایانی سخنانش دولت فرانسه را به خاطر اهمال در برخورد با گردانندگان نشریه "شارلی ابدو" محکوم کرد و متذکر شد: وقتی "شارلی ابدو" اولین بار به ساحت مقدس پیامبر اسلام جسارت کرد، باید عوامل این اقدام مجازات و در دنیا رسوا می شدند. 
مرجع دینی رسمی کلیمیان ایران تصریح کرد: دولت فرانسه مقصر حوادث پاریس است که با اهمال خود باعث جریحه‌دار شدن احساسات مسلمانان و موجب شد عده‌ای هم در این میان به فتوای خود دست به ترور و خشونت بزنند.



مسعود ده نمکی با انتشار عکس زیر در صفحه شخصی اش در اینستاگرام در انتقاد از حاشیه های تجمع اعتراضی مقابل سفارت فرانسه در تهران نوشت: «شرف المکان بالمکین شرافت مکانها به انسانهایی است که در انجا زیسته اند شرافت نوفل لوشاتو به خاطر امام و تاریخ انقلاب بود نه فرانسه بودن.»

انتقاد ده نمکی از حمله به نوفل لوشاتو (عکس)


وزیر امور خارجه ایران گفت: هیچ‌گاه در امور داخلی افغانستان دخالت نکرده‌ایم.
عصرخبر به نقل از فارس:محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امروز (سه‌شنبه) به منظور انجام سفری یک روزه و دیدار با مقامات افغان وارد کابل شد و در ادامه دیدارهایش با عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان به رایزنی پرداخت.
ظریف پس از دیدار با عبدالله در جمع خبرنگاران در خصوص نقش نیروهای بین‌المللی در افغانستان گفت: متاسفانه شرایط منطقه با حضور خارجی بهبود پیدا نکرد.
وی اظهار داشت: ما هیچ گاه در امور داخلی افغانستان داخالت نکرده‌ایم و در آینده هم این سیاست را به عنوان سیاست اصولی جمهوری اسلامی دنبال می‌کنیم.
وزیر خارجه در ابتدا ضمن قدردانی از دوست قدیمی خود و میزبان افغانستان عنوان کرد: خوشحالیم که امروز که روز خوب معرفی کابینه وحدت ملی افغانستان به مجلس برای رای اعتماد است که با حضور دو دوست قدیمی جمهوری اسلامی ایران آقای اشرف غنی و عبدالله عبدالله تشکیل شده، در این جا حضور داریم.
وی افزود: امروز، روزی است که همه مردم افغانستان خود را در دولت حاضر و شریک می‌بینند و آینده روشنی برای ثبات و پیشرفت افغانستان وجود دارد.
رئیس دستگاه دیپلماسی با تبریک به مردم به دلیل وجود عبدالله عبدالله و اشرف غنی یادآور شد: ایران در دوران‌های گذشته از جمله دوران سازندگی و تشکیل دولت وحدت ملی در کنار مردم و دولت افغانستان بوده و خوشحال است که نقش خوبی در این خصوص داشته، زیرا ما توسعه و ثبات افغانستان را ثبات خود می‌دانیم و ثبات و پیشرفت افغانستان، برای ما از اهمیت راهبردی برخوردار است.
وزیر خارجه کشورمان با اشاره به چالش‌های مشترک بین ایران و افغانستان که مشکل افراط و تروریسم بوده و کل منطقه و متاسفانه جهان را درگیر کرده است، خاطرنشان کرد: افراط در بی توجهی به مقدسات و حرمت‌ها و مقدسات دینی ما مشکلی است که افراط‌گرایی و خشونت را دامن می‌زند و امیداریم در کنار ملت افغانستان با این تهدیدات مقابله کنیم.
ظریف مبارزه با مواد مخدر را نیازمند همکاری همه کشورهای منطقه و جامعه بین‌الملل خواند و افزود: متاسفانه در گذشته این همکاری از سوی جامعه بین‌الملل کم بوده است.
وزیر خارجه قانونمند کردن حضور مهاجران، همکاری در زمینه‌های مختلف مانند آب، حوزه‌های مشترک، تروریسم و قاچاق مواد مخدر را از زمینه‌های همکاری دو کشور عنوان کرد و گفت: توسعه شرق ایران و افغانستان نیز از زمینه‌های خوبی بود که مورد گفت‌وگو قرار گرفت.



مبلغ 200 میلیون دلار معادل همان رقمی است که قبل از این نخست وزیر ژاپن اعلام کرده بود توکیو به کشورهای در حال جنگ با داعش کمک خواهد کرد.
داعش تهدید کرد دو گروگان ژاپنی در اختیار خود را اعدام خواهد کرد.
به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، داعش با انتشار فیلمی تهدید کرد دو گروگان ژاپنی در اختیار خود را می کشد مگر اینکه دولت ژاپن 200 میلیون دلار بپردازد.این فیلم روز سه شنبه در شبکه های اجتماعی منتشر شد.در این فیلم، داعش تهدید کرد در صورتی که دولت ژاپن تا 72 ساعت آینده مبلغ 200 میلیون دلار پرداخت نکند این دو شهروند ژاپنی را به قتل می رساند.
در این فیلم دو گروگان ژاپنی به نام های کینجی جوتو  و هارونا یوکاوا لباس های نارنجی رنگ اعدام پوشیده اند.در کنار این دو گروگان هم جلاد انگلیسی معروف داعش دیده می شود که معمولا سربریدن قربانیان را انجام می دهد.
مبلغ 200 میلیون دلار معادل همان رقمی است که قبل از این نخست وزیر ژاپن اعلام کرده بود توکیو به کشورهای در حال جنگ با داعش   کمک خواهد کرد.
گفته می شود این برای نخستین باری است که داعش دولت ژاپن را تهدید می کند و از دو گروگان ژاپنی خود رونمایی می کند.
داعش قبل از این هم شماری از شماری از شهروندان آمریکا و انگلیس را که به عنوان خبرنگار و امدادگر در سوریه فعالیت می کردند را به گروگان گرفت و اعدام کرد.

تهدید داعش برای توکیو: 200 میلیون دلار بدهید یا 2 گروگان ژاپنی را می کشیم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد