سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار ورزشی خوزستان


دزفول میزبان رقابت های کشتی ساحلی قهرمانی کشور شد

تهران - ایرنا - رقابت های کشتی ساحلی قهرمانی کشور در تمامی رده های سنی در شهرستان دزفول برگزار می شود.

به گزارش ایرنا از فدراسیون کشتی، رقابت های کشتی قهرمانی ساحلی کشور در رده های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان دهه اول اسفندماه امسال و به میزبانی شهرستان دزفول استان خوزستان برگزار خواهد شد. 

با تصمیم فدراسیون کشتی ، کشتی گیران حاضر در رقابت های ساحلی اعم از استانی، انتخابی و قهرمانی کشور باید از پیراهن استرچ استفاده کنند. 




آبادان میزبان مسابقات قهرمانی شطرنج کشور شد

آبادان - ایرنا -با موافقت فدراسیون شطرنج کشور، میزبانی مسابقات قهرمانی شطرنج ایران به شهرستان آبادان اعطا شد.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان آبادان چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت:پس از درخواست فدارسیون شطرنج کشور مبنی بر میزبانی مسابقات قهرمانی شطرنج، آمادگی این شهرستان برای میزبانی این مسابقات اعلام شد که مورد موافقت قرار گرفت.
ˈپیمان ادیبیˈ افزود:بر اساس برنامه زمانبندی، مسابقات قهرمانی شطرنج کشور هجدهم و نوزدهم اصفندماه سال جاری در فرهنگسرای نفت شهر آبادان برگزار می شود.
رییس اداره ورزش و جوانان آبادان اضافه کرد:این مسابقات با حضور بیش از 100 شطرنج باز کشور و نامداران این رشته ورزشی در این شهر برگزار می شود.
ادیبی با بیان توانمندی شهرستان در این رشته و ظرفیت های موجود برای میزبانی مسابقات ورزشی، ادامه داد:امید است با همگانی شدن این رشته، در راستای توسعه ورزش قهرمانی و افزایش نشاط اجتماعی در شهرستان گام برداشته شود.
به گزارش ایرنا، شهرستان آبادان پیش از این نیز میزبان مسابقات ورزشی نظیر جام کشتی فرنگی باشگاه های جهان بوده است.


رییس هیات اسکواش خوزستان امکانات این رشته را متناسب با پیشرفت آن ندانست و گفت: ​ حداقل کاری که می‌تواند برای این رشته در استان انجام شود، احداث یک خانه اسکواش است.

 محمد آران در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)​ـ منطقه خوزستان ـ اظهار کرد: علی‌رغم این که خوزستان مهد اسکواش ایران است، امکانات آن نسبت به استان های دیگر صفر است و انتظار می‌رود در خوزستان شاهد اتفاقات خیلی بهتری در این رشته باشیم.

 وی بیان‌کرد: ​با توجه به این‌که استاندار و مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان افرادی ورزشی هستند، انتظار می‌رود حداقل یک خانه اسکواش در این‌جا داشته باشیم. ما در استان ملی‌پوش و بازیکنان خوب داریم که امسال هم مقام‌های کشوری بسیار خوبی کسب کرده‌اند و برای این که بازیکنان و مربیان به کار دلگرم شوند باید واقعا اتفاقی در این رشته بیفتد و به نظرم تنها اتفاق می‌تواند احداث خانه اسکواش باشد.

 رییس هیات اسکواش خوزستان گفت: ​از سال 75، 76 که هیات اسکواش استان راه‌اندازی شده، اتفاقی در این رشته نیفتاده است. دو کورت در مجموعه ورزشی تختی اهواز، یک کورت در شهرک نفت اهواز و چهار کورت در آبادان داریم که فقط دو کورتی که در ورزشگاه تختی اهواز است، زیر نظر هیات است. در کل امکانات​مان با توجه به پتانسیل​هایی که داریم بسیار ضعیف و کم است.

 وی عنوان‌کرد: ​در جلسات متعددی هم که با مدیرکل ورزش و جوانان استان داشته‌ایم، ​بارها به احداث خانه اسکواش اشاره کرده‌ام و لیاقت این استان و بازیکنان آن داشتن یک خانه اسکواش است. استان‌هایی مانند مازندران، لرستان، گیلان و گلستان خانه اسکواش دارند ولی خوزستان که مهد این رشته در کشور است، فاقد یک خانه اسکواش است، البته استاندار قول‌هایی در این زمینه داده است و امیدوارم اتفاق بیفتد. تمام هدف من هم این است که در مدتی که در خدمت اسکواش هستم، بتوانم کاری انجام دهم و حداقل کلنگ راه‌اندازی خانه اسکواش زده شود.

 آران با بیان این‌که با توجه به پیشرفتی که در اسکواش داشته‌ایم امکانات​مان متناسب با آن نبوده است، گفت: به هر حال مشکلات و تنگناهای مالی وجود دارد ولی می‌توان با ارتباط با شرکت نفت که مهد اسکواش ایران و خاورمیانه است، خانه اسکواش احداث کرد. در حال حاضر هم توانسته‌ایم شرکت نفت را جهت تیم‌داری در لیگ برتر کشور راغب کنیم و امیدوارم در این لیگ به نتایج خوبی برسیم تا شاهد یکسری اتفاقات خاص باشیم.

 وی در ادامه درباره کار در بخش استعدادیابی، خاطرنشان‌کرد: ما در این زمینه نزدیک به 10 هزار پوستر تبلیغاتی را بین مدارس توزیع کرده‌ایم و طی صحبت​‌هایی که با شرکت‌های ملی‌حفاری و مناطق نفت خیز جنوب و سازمان آب و برق داشته‌ایم، قرار است فرزندان 7 تا 11 سال کارکنان شرکت مناطق نفت خیز جنوب و سازمان آب و برق را تا پایان سال به صورت رایگان آموزش دهیم.

 رییس هیات اسکواش خوزستان عنوان‌کرد: ​در حال حاضر فرزان حبیب‌پور تنها ملی‌پوش استان است و در بخش بانوان هم مربیان استان به ویژه مربیان نفت اهواز و آبادان در رده سنی نونهالان به خوبی کار کرده‌اند و امیدوارم که شاهد اتفاقات بهتری در این بخش باشیم. در گذشته در بخش بانوان ملی‌پوش داشته‌ایم ولی متاسفانه با توجه به این‌که برنامه‌ریزی نبوده است، این خلاء به وجود آمد و برای این‌که بتوانیم این خلاء را پر کنیم، به زمان نیاز داریم ولی امیدوارم بتوانیم باعث ارتقا سطح اسکواش‌بازان استان شویم.



سرمربی تیم بسکتبال صنایع پتروشیمی ماهشهر گفت: اگر شرایط برای تیم‌مان مهیا نشود نمی​توانیم در لیگ حرفه​ای حضور پیدا کنیم.

 علی عموری​نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- درباره عدم نتیجه​گیری تیمش و قرار گرفتن در قعر جدول لیگ ملی، اظهار کرد: ما خیلی دیر شروع کردیم، اسپانسری نداشتیم، نتوانستیم بازیکنان مکمل مورد نظرمان را جذب کنیم و خیلی مشکلات دیگر داشتیم؛ یعنی از هر لحاظ شرایط بسیار دشوار بود و نتوانستیم نتیجه​ خوبی در لیگ به دست بیاوریم.

 وی ادامه داد: ولی ما بازیکنان جوانی که بازی به آن‌ها نرسیده بود را توانستیم بازی بدهیم و این بازیکنان همین که توانستند در یک حد و حدودی پیشرفت کنند و خودشان را نشان دهند، برای ما کافی بود. اگر شرایط بهتری برای ما ایجاد کنند به طور حتم در دوره​های آینده می​توانیم نتایج بهتری را کسب کنیم.

 سرمربی تیم بسکتبال صنایع پتروشیمی ماهشهر درخصوص حضور تیمش در لیگ حرفه​ای، عنوان کرد: برای حضور در لیگ حرفه​ای نیاز به اسپانسر داریم و تلاش​مان را برای گرفتن اسپانسر انجام می​دهیم. ان‌شاالله اگر مسوولان حمایت کنند و یک اسپانسر خوب برای تیم پیدا شود، در لیگ حرفه​ای حضور پیدا می‌کنیم و قطعا شرایط بهتری نسبت به لیگ ملی خواهیم داشت اما اگر شرایط برای تیم​مان مهیا نشود، نمی​توانیم در لیگ حرفه​ای حضور پیدا کنیم.

 وی در ارزیابی​اش از لیگ ملی و لیگ حرفه​ای بیان کرد: شرایطی که لیگ ملی داشت بیشتر برای بازیکنان داخلی و جوان خوب بود که واقعا تلاش کنند و بتوانند از این موقعیتی که برای‌شان مهیا شده است، نهایت استفاده را ببرند. هر بسکتبالیستی تلاش بیشتری کند می​تواند پیشرفت بهتری داشته باشد اما در لیگ حرفه‌ای چون بازیکنان خارجی در سطح بالاتری در آن حضور پیدا می​کنند، از کیفیت بهتری برخوردار است و بازده بیشتری دارد.



ملی​پوش خوزستانی ووشو گفت: به دنبال این هستم که قبل از مسابقات پیش​رویی که در چین دارم، با یکی از مربیان مطرح و خوب چینی تمرین کنم تا بتوانم به آمادگی مناسبی برسم.

 فرشاد عربی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- اظهار کرد: بعد از اینکه از بازی​های آسیایی اینچئون کره​جنوبی برگشتم، تمریناتم را ادامه دادم و از آن موقع تاکنون در سه مسابقه شرکت کرده​ام. خدا را شکر شرایط خوب است و آمادگی خودم را به دست آورده​ام.

 وی ادامه داد: زمانی که اردوی تیم‌ملی نباشد، معمولا به صورت انفرادی و بدون مربی تمرین می​کنم. امیدوارم شرایط بهتر از این شود و بتوانم با مربی اختصاصی تمرین کنم. البته یکی از تصمیماتم این است که قبل از مسابقات پیش​رویی که در چین دارم، با یکی از مربیان مطرح و خوب چینی تمرین کنم تا بتوانم به آمادگی مناسبی برسم.

 دارنده مدال طلای المپیک هنرهای رزمی 2010 چین درباره مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم‌ملی گفت: در این رقابت​ها نمی​توانم شرکت کنم؛ چرا که آسیب​دیدگی دارم و ترجیح می​دهم در آن زمان به استراحت بپردازم و در این مسابقات نباشم تا آسیب​دیدگی​ام رفع شود.

 وی در خصوص احتمال حضور رشته ووشو در المپیک 2020 بیان کرد: سال 2014 در المپیک جوانان نانجینگ چهار رشته ورزشی به صورت آزمایشی در رقابت​ها حضور داشتند که یکی از آن‌ها رشته ووشو بود. توماس باخ، رییس کمیته بین​المللی المپیک از این رشته​ها دیدن کرد و زمانی که برای بازدید از رشته ووشو آمد، مدت زمان بیشتری را صرف دیدن این رشته کرد و این رشته را پسندید. من فکر می​کنم اگر شرایط مهیا باشد ووشو می تواند برای المپیک 2020 انتخاب شود.

 عربی در پایان درباره وضعیت کنونی ووشو خوزستان اظهار کرد: هشت سال پیش تیم خوزستان توانست قهرمان و در سال بعد از آن هم نایب قهرمان کشور شود اما پس از این مقام​ها ووشو خوزستان دیگر نتوانست جایگاه مناسبی را در کشور به دست بیاورد. در دو سه سال اخیر به خاطر کمبود بودجه، پولی به هیچ هیاتی داده نشده است اما این را هم باید بگویم که ووشو خوزستان از نظر امکانات جزو پنج استان برتر کشور است. ما حتی ورزشکارانی داریم که تا پای ملی​پوش شدن پیش می​روند اما نمی​توانند به جایگاه مناسبی برسند. اگر توجه به ووشو خوزستان بیشتر شود، مطمئنا ووشوکاران می​توانند به جایگاهی که می​خواهند برسند.



پیکارهای چهارجانبه بوکس با حضور یک تیم از استان اصفهان در بندرامام برگزار می‌شود.

 به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه خوزستان​ـ این رقابت‌ها دوم و سوم بهمن ماه به میزبانی بندرامام برگزار می‌شود.مسابقات به مناسب دهه فجر و همچنین یادواره مرحوم حسین جابری برگزار خواهد شد. 

در این پیکارها چهار تیم هیات دزفول، هیات بندرماهشهر، هیات بوکس بندرامام و منتخب اصفهان با هم به رقابت می‌پردازند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد