سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از اهواز



رییس انجمن نوروژنتیک ایران: ایران از کشورهای پیشرو در علم ژنتیک در جهان و خاورمیانه است

اهواز - ایرنا - رییس انجمن نوروژنتیک ایران گفت: کشور ایران از جمله کشورهای پیشرو در زمینه علم ژنتیک در جهان و خاورمیانه است.

به گزارش ایرنا، پروفسور ˈمحمد حسن کریمی نژادˈ چهارشنبه در حاشیه هشتمین کنگره سالانه نوروژنتیک ایران در تالار مهتاب اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ایران از نظر تولید مثل غیر جنسی یعنی کلونیک و کاربرد سلول های بنیادی در خاورمیانه مقام نخست و در جهان مقام پنجم را دارد.

پروفسور کریمی نژاد همچنین در این همایش گفت: علم ژنتیک در ایران به جایگاهی رسیده که در بیشتر بخش ها به خودکفایی رسیده ایم و در مراکز استان ها و شهرستان ها امکانات خوبی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه ارتباط با دنیا برای فرستادن نمونه ژن، منحصر به کشور ما نیست ادامه داد: در تمامی جهان هیچ موسسه و انستیتویی وجود ندارد که به لحاظ اقتصادی و تعداد نیروی انسانی بتواند تمام بیماری ها و ژن ها را بررسی کند.

رییس انجمن نوروژنتیک ایران گفت: کشور ما نیز مانند دیگر کشورها بسیاری از کارهای ژنتیکی را در داخل انجام می دهد و ارتباط خوبی نیز با دنیا دارد.

وی اظهارکرد:اساس علم ژنتیک این است که خصوصیات پدر و مادر به فرزند منتقل می شود.

دبیر علمی کنگره سالانه نوروژنتیک ایران نیز اظهار کرد: یکی از بزرگترین یافته های بشر، شناسایی ساختمان فیزیکی و شیمیایی DNA است که بر مبنای آن، تکنولوژی DNA بسیاری از جنبه های زندگی ما را بویژه در ژنتیک پزشکی متحول کرد.

دکتر ˈعلی حسین صابریˈ افزود: بیماری های ژنتیکی بومی استان و متابولیک ارثی،اختلالات حرکتی، سندرم های ژنتیکی و موارد دیسمورفیک و روش های تشخیص سنتی و مدرن بیماری های ژنتیک از جمله محورهای این کنگره است.

وی اضافه کرد: در این کنگره 100 مقاله شامل 60 مقاله به صورت شفاهی و 40 مقاله به صورت پوستر انتخاب شد.

صابری ادامه داد: در این کنگره جمعی از متخصصان بالینی، اطفال، گوش، حلق و بینی، چشم و ژنتیک پزشکی و انسانی، دانشجویان کارشناسی ارشد و پزشکان عمومی حضور دارند تا در خصوص بیماری های متخلف مرتبط با ژنتیک بحث و تبادل نظر کنند و با ارایه راهکار ظرفیت تشخیص و درمان بیماری های ژنتیکی افزایش یابد.

وی گفت:هم اکنون چهار آزمایشگاه ژنتیک شامل یک آزمایشگاه دولتی در بیمارستان شفای اهواز، و سه آزمایشگاه در بیمارستان های خصوصی در خوزستان فعال هستند.

هشتمین کنگره سالانه نوروژنتیک ایران از یکم تا سوم بهمن در تالار مهتاب اهواز اهواز در حال برگزاری است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد